-
Re: Vliegen met JetAirFly
Dank jullie wel!
En ik vind het gaan paniek zaaien hoor. Lees ook positieve verhalen over Jetair. Hou gewoon rekening met vertraging morgen, kan me er niet heel druk over maken.
Iets vertraging vind ik ook niet erg. 24 uur heen zou ik wel heel erg vinden... Terug iets minder ;-)
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
cofun
Overigens stond er ook een Belgische vrouw in de rij achter ons die bewust kiest voor Jetair, ze woont gedeeltelijk in Miami en claimt regelmatig en vliegt zeker 3 keer per jaar voor niks.
Zo lang kan ze dat nog niet doen...Jetairfly vliegt nog maar kort op Miami....dus ja...3x er jaar ? Ik weet niet hoor....
-
Citaat:
Fleurida
Je hoeft geen Facebook te hebben, gewoon op de website van Jetairfly kijken en op het Facebook logo klikken onderaan. Op de Facebook pagina klik je op "berichten op deze pagina" en voila!!
Denk niet dat je me helemaal begrijpt. Geeft probleem verder!
-
Hoi!
Volgens mij wordt er aan ons gerefereerd hier. Ik (martine) heb idd via facebook gepost
Uiteraard b 767-300er hebben we het eerst telefonisch en aan de balie geprobeerd. Echter hoorden we telefonisch dat er geen sprake was van een vertraging, ( ja meneer mevrouw, dat kan wel op de website van schiphol staan, maar zolang wij niks weten is het niet zo). Vervolgens afgesproken dat ze ons zouden bellen als ze meer wisten, en niks meer gehoord van Jetair.
Jetair reageert echter wel goed op de sociale media, waardoor ik het besluit nam eea te posten.
het is namelijk inderdaad onoverkomelijk dat er vertraging is als een vliegtuig kapot is. Echter ben je verplicht om iemand op het vliegveld neer te zetten die meer info kan verschaffen. Wij hebben NIKS op eigen initiatief van jetair vernomen op de eerste dag, en op de tweede dag kregen we een briefje waarop stond dat we op 4 maart zouden vertrekken. Tsja, daar word ik melig van, dus dat post ik dan ff.
Al met al is de communicatie van uit jetair zeer vervelend geweest, en op het vliegveld ook. Zeg nou zelf, het is niet leuk om ruim 3,5 tot 4 uur te moeten wachten op een busje dat je naar een hotel brengt. Oh, en dan vraag je om een adres van het hotel, of om een naam (er stond op dat we naar een marriot gingen maar welke wisten we niet) en dan krijg je dat doodleuk niet.Dus een taxi was geen optie.
Al met al was het een hele nare vlucht, en een nare ervaring. Deze moet mijns inziens zeker gedeeld worden. Niet om te bashen, maar zodat Jetair hier ook wat van opsteekt. En op een forum is het juist de bedoeling om je mening te delen toch? Dit lijkt me ook voor social media..
maar ja, wie ben ik..
Voor de mensen op de vlucht, wat heerlijk dat we weer thuis zijn he! das toch mooi fijn.
Voor ons geldt, wij vliegen NOOIT meer via miami!
Oh en bh 767-300er, wij zijn ZEER netjes gebleven. ik vind je aannames zeer vervelend en naar. Voordat je dit soort dingen post, eerst lezen is mijn advies. Ik vind het serieus niet tof dat je dit op basis van je eigen aannames zo post
-
Als je de moeite neemt om mijn posts goed te lezen zal je zien dat ik nergens heb gezegd dat jij niet netjes bent gebleven. Integendeel zelfs. Het spijt mij dat je dat gevoel hebt gekregen want dat is geenszins de bedoeling. Zover ik weet heb ik niemand bij naam en toenaam genoemd en heb ik alleen getracht iets algemeens te posten. Helaas dus kennelijk niet gelukt ;-)
Ik heb zelf gezegd dat ik geen feestboek heb en dat ik daar dus ook niet heb gekeken. Ik kan dus niet oordelen over wat daar door jou is geplaatst en doe dat dan ook zeker niet. Je geeft aan dat je het vervelend vind dat ik dingen post baseer op aannames. Iets met de pot en de ketel? Ik heb het namelijk netgens over jou als persoon gehad en toch neem je aan dat het over jou gaat? Zullen we het op de persoon spelen vanaf nu dan maar achter wege laten?
voegt namelijk, naar mijn idee, wat weinig toe aan deze voor betreffende passagiers al vervelende situatie. :-)
Het enige wat ik heb gezegd is dat ik uit eigen ervaring meemaak dat vele passagiers zich NIET netjes gedragen en dat dat voornamelijk de Nederlanders zijn. Ik heb nergens gezegd dat dit alleen voor deze speciale vlucht gold. Ik baseer mijn ervaringen op diverse zelf meegemaakte (grote) vertraagde vluchten van diverse airlines de laatste paar jaar. Niets meer en niets minder. Veelal van mijn collega passagiers zijn dan ronduit grof en asociaal tegen de verkeerde persoon. Dat is bijvoorbeeld 1 van de redenen waarom ik ben gestopt met mijn website (www.vliegwchemas.nl) over vliegtijden, waarvan een aantal forumgebruikers alhier dankbaar gebruikt hebben genaakt in het verleden. Maat als je 1x foute informatie had staan of een antwoord gaf wat niet het gewenste antwoord was wat de passagier graag had gezien maar wel het juiste antwoord, krijg ik direct rotte vis over me heen. Zonder nagedacht te hebben dat ik in dat geval slechts een biodschapper was of ik ook een mens was wat fouten kon maken . Nadat 3x meegenaakt te hebben heb ik besloten ermee te stoppen. Ja, daarmee dupeer ik wel 1000 andere bezoekers, maar het moet wel leuk blijven. .
Even een voorbeeldje vwb asociaal gedrag: Afgelopen zomer een vlucht van een niet nader te noemen Nederlandse maatschappij naar LAs Palmas. Dik 14 uur vertraagd. Vervolgens komt er eindelijk een vliegtuig en is er een crew uit hun slaap opgebeld om deze vlucht te komen doen omdat de oorspronkelijke crew uit hun uren is gelope door de vertragingn. Deze crew arriveert bij het vliegtuig waarna er door de passagiers toch een shitload wordt losgelaten over de crew niet te kort. ik schaamde me rot. Woorden met de meest erge ziektes erin. Deze crew die opgetrommeld is kon er helemaal niets aan doen. Deze kwamen gewoon op hun vrije dag even een op en neertje Las Palmas uitvoeren De gezagvoerder heeft vervolgens de intercom in de gate gepakt, gemeld dat ze pas 2 uur geleden opgetrommeld zijn en tekst en uitleg gegeven. Vervolgens ging zon 20 procent van de passagiers door met schelden vloeken en tieren. En dan niet in het algemeen maar op de persoon. Pas nadat de gezagvoerder wederom de microfoon pakte en gezegd heeft dat als dit niet stopt hij gewoon van zijn vrije dag gaat genieten en er dan dus niet gevlogen wordt, werd men pas rustig. Dit is vaak dezelfde groep mensen die dan vaak achteraf nig eens moord en brand gaat roepen elders, en iedereen daar maar in meetrekt die erin meegetrokken kan worden. Tot het asociale af wordt er dan veelvuldig gebruik genaakt van FB, Twitter en weet ik het wat voor social media troep je allemaal nog meer hebt. Iedereen leest dat en vindt het nodig om (zonder ook maar enog feit over de betreffende situatie te kennen) met het verhaal mee te gaan en er nog een schepje bovenop te gooien.
Uiteraard is er aan dit verhaal nog een heel verhaal omtrent slechte informatievoorziening etc aan vooraf gegaan, maar om een piloot en sterwardess nu zo aan te spreken terwijl zij ter goeder trouw gewoon even hun werk komen doen gaat natuurlijk nergens over. En geloof me, dit verhaal staat vwb Nederlandse passagiers niet op zichzelf. Werkzaamop een luchthaven zienik dit bijna dagelijks gebeuren.
Even terug naar dit verhaal: Ik wil alleen maar aangeven dat er vaak op de maatschappijen wordt afgegeven zonder dat sommige mensen de feiten kennen van een bepaalde vlucht. Er wordt op diverse fora altijd "partij" getrokken voor de passagier door meelezers, zonder dat men op de hoogte is van wat er werkelijk is gebeurd spreken andere mensen al schande van iets wat ze gehoord hebben ergens of gelezen hebben ergens. Zonder enige vorm van wederhoor wordt een andere partij (in dit geval een maatschappij) door het slijk gehaald. Elk verhaal heeft namelijk ook een zogenoemde "andere kant" en ik heb altijd geleerd dat je een verhaal eerst van beide kanten gehoord moet hebben voordat men gaat oordelen, of nog erger veroordelen. Dat, en dat alleen, is de reden dat ik reacties en opmerkingen van mensen, die niet eens ter plaatse waten maar alleen dingen van hear,say,reed on FB etc hebben, iets probeer te nuanceren. Er is namelijk altijd een andere kant van het verhaal. Als voorbeeld: sommige mensen vinden het schandelijk dat ze niet gebekd zijn bij een vertaging van 24 uur. Maar als je dan de andere kant vanhet verhaal hoort: "er is wel deglijk gebeld maar betreffende passagier heeft een ander mobiel nummer mee als dat hij heeft aangegeven bij boeking" komt bij mij het verhaal al heel andere over. Maar vaak wordt er nav de eerste opmerking overal al geoordeeld en veroordeeld. Waarmee ik overigens het verhaal van 2 pagina's geleden over deze vlucht niet als flauwekul af wil doen, maar ik oordeel er niet over en roep mijn mening er ook niet over totdat ik de feiten van de betreffende vlucht ken.
Ik ken de feiten van de situatie in Miami niet, ik ken allen de feiten waarom de vlucht te laat is vertrokken vanaf Amsterdam en waarom het toestel zon 24 uur op de luchthaven van Miami heeft gestaan alvorens het weer terugvloog naar Amsterdam. Feit is ook dat diverse airlines en touroperators aan betere informatievoorziening kunnen doen in het geval van van calamiteiten en dat erlang niet altijd gedaan wordt wat er in hun mogelijkheden ligt om dat te doen. Het is niet voor niets dat er een EU verordening is die dat beter wil reguleren op straffe van schadevergeodingen. Ik zal de laatste zijn die dat ontkent. (Verdien er niet voor niets deels mijn brood mee). Feit is ook dat passagiers daar vaak de dupe van zijn.
Nogmaals, ik heb geen enkel persoon willen aanvallen, beledigen of (ver)oordelen. Integendeel zelfs want daar heb ik zelf ook een hekel aan. Ik wil alleen aangeven dat elk verhaal ook een wederverhaal heeft en dat het gevaarlijk is te oordelen zonder dat je de andere kant ook gehoord hebt. En dat gebeurd maar al te vaak en daar wil ik voor waken.
-
Citaat:
b767-300er
Ik wil alleen aangeven dat elk verhaal ook een wederverhaal heeft en dat het gevaarlijk is te oordelen zonder dat je de andere kant ook gehoord hebt. En dat gebeurd maar al te vaak en daar wil ik voor waken.
Hallo even als antwoord hierop zonder persoonlijk te worden maar in het algemeen, je geeft aan dat je alleen de feiten kent waarom de vlucht te laat is vertrokken en waarom hij bijna 24 daar stond. wat is er dan mooier op een forum dat (ik in dit geval) iemand een ervaring deelt zodat je 2 kanten hoort? dat is mijns inziens de functie hiervan. Zo niet dan hoor ik dat graag want dan ga ik gewoon weer alleen lezen en steek ik geen tijd in een ervaring.
En in het geval van deze vlucht, ik weet dat nederlanders in het algemeen brutaal kunnen zijn maar op deze vlucht waren de nederlanders echt heel schappelijk.
-
De reden voor de vertraging heb ik hier op de vorige pagina of de pagina daarvoor reeds vermeld, ook de reden van de 24h op Miami. Of begrijp ik je opmerking verkeerd?
vwb een objectieve passagierservaring, dat is helemaal prima toch. (Behalve dan dat bepaalde opmerkingen wat paniek bij anderen kan veroorzaken, ook daarvoor moet je waken vind ik, zeker gezien het feit dat men weet dat sommigen alhier al zo erg tegen de reis ansich opzien). Echter dat is maar 1 kant het verhaal.
Zou graag nog de andere kant willen horen, oftewel de kant van Jetair in Miami. Dan is het verhaal mijns inziens compleet en heb je 2 kanten. Echter dat verhaal gaan we hier niet krijgen vrees ik ;-)
-
Feit is wel dat JetairFly wel heel vaak vertraging heeft. Wel goedkoop das een weer een +punt.:D
Maar niet te vergelijken met maatschappijen als Delta, KLM, Lufthansa, United, en ook Air Berlin. Dit is toch echt wel een slag beter dan JetairFly en ook Arkefly.
Deze zijn over het algemeen ook wat duurder.
En dat Nederlanders zich over het algemeen niet gedragen ben ik het absoluut niet mee eens. Nederlanders passen zich juist altijd aan, tot het erge toe.
Tuurlijk heb je vervelende Nederlanders maar die zijn er onder de Duitsers en zeker de Engelse ook, meer zelfs.
Dat we partij kiezen voor de reizigers is logisch hoor, wij betalen er ook voor en de maatschappij hoort zich gewoon aan de vluchttijden te houden. Een vertraging kan altijd en het is ook maar goed dat ze zo voorzichtig zijn als er wat met een vliegtuig aan de hand is maar dat JetairFly en ook Arke dit wel vaak hebben........mag toch gerust gezegd worden.
-
Citaat:
b767-300er
De reden voor de vertraging heb ik hier op de vorige pagina of de pagina daarvoor reeds vermeld, ook de reden van de 24h op Miami. Of begrijp ik je opmerking verkeerd?
vwb een objectieve passagierservaring, dat is helemaal prima toch. (Behalve dan dat bepaalde opmerkingen wat paniek bij anderen kan veroorzaken, ook daarvoor moet je waken vind ik, zeker gezien het feit dat men weet dat sommigen alhier al zo erg tegen de reis ansich opzien). Echter dat is maar 1 kant het verhaal.
Zou graag nog de andere kant willen horen, oftewel de kant van Jetair in Miami. Dan is het verhaal mijns inziens compleet en heb je 2 kanten. Echter dat verhaal gaan we hier niet krijgen vrees ik ;-)
denk idd dat je me niet helemaal begrijpt of ik jou niet dat kan ook...Het klopt al niet dat hier de info bekend is en dat wij dat daar niet gehoord hebben. Jetair had met een beetje communiceren op de luchthaven een hoop problemen kunnen voorkomen. Als ze dat hadden gedaan dan zou ik zo weer een vlucht bij ze boeken, wie weet gebeurt dat ook nog wel een keer als ze nieuwe toestellen hebben. Ik heb het verslag geschreven zoals het was zonder paniek te willen veroorzaken en ik denk dat ik dat ook niet doe in mijn verhaal. Het verhaal van de kant van Jetair Miami kregen wij al niet daar dus lijkt me dat er ook later niks van komt. Ook niet van Arke waar wij de reis boekte, deze verwijst naar Jetair. Ik zal ook niet suggereren dat Jetair een slechte maatschappij is ( over arke zijn ook nare ervaringen te vinden hier, en ik heb juist een prima ervaring gehad) wat ik kwijt wilde is dat wij in dit geval een slechte ervaring gehad hebben.
-
Ik ben blij dat je je verhaal gedeeld hebt Cofun, misschien steken de maatschappijen er nog iets van op ;). Ik vind het wel jammer dat zoveel mensen altijd menen overal tegenin te moeten gaan.
@iedereen: Zullen we afspreken dat iedereen gewoon zijn zegje mag doen zonder over elkaar heen te vallen en elkaar aan te vallen? Dit forum is er toch om je ervaringen te delen en advies te vragen en niet om altijd maar gelijk te willen hebben! Sorry als mensen zich hier ook weer aangesproken door voelen maar dit wilde ik even kwijt! Groetjes, Monique
-
Vertraging wordt gemeten in aankomstvertraging. Volgens een onlangs verschenen onderzoek van Flightstats scoort KLM als maatschappij het beste world-wide daarin. Lijkt mij een topprestatie voor een Nederlandse Airline!
Arke en Jetair zijn hierin niet meegenomen in dit onderzek omdat ze te klein zijn om te meten voor een groot internationaal onderzoek. Daarvoor is het routenetwerk te beperkt. Ook dient meegenomen te worden waarop men vliegt. Vliegt men op grote hubs met voldoende hangaarruimte en voorraden onderdelen direct voor handen of vliegt men op zogenoemde bananenrepublieken zonder hangaarruimte en zonder onderdelen en kennis op voorraad. Het maakt nogal eel verschil of je als maatschappij op Miami te maken krijgt met een technisch probleem of op bijvoorbeeld de Dominicaanse Republiek waar geen inderdeel voor handen is, laat staan de kennis om een toestel te repareren. Dan ben je, om in de termen te blijven, al snel de pisang en zit je al snel in een dikke vetraging omdat er eerst monteurs en onderdelen ingevlogen dienen te worden. Ook zijn bv Griekse Eilanden als bestemming veel geoeliger voor vertragingen dan een Atlanta of New York, maar een London Heatrow is door haar beperkte baabeschikbaarheid ook een draak.
voor wat betreft de NL Airlines vanuit registraties bij de landingen vanuit de diverse airports
OTP: On time Perfomance
KLM 93%
Arke 88%
Transavia 87%
Corendon NL 90%
(corendon Turkije vermelden we maar niet)
belgie: Jetair 87%
korte toelichting:
de OTP bij Transavia ligt lager dan bij Arke, maar de gemiddelde vertraging is wel weer veelkorter. Een vlucht is vertraagd als hij meer als 15 minuten later dan schematijd volgens ticket aankomt op de plaats van bestemming. Zo zijn de vertragingen bij Transavia vaak een half uurtje of uurtje op plaats van bestemming, en akn dit bij Arke zomoplopen tot 4 uur of meer. Dit geburd bij Transavia weer een stuk minder oftewel de kans dat je en vertraging hebt bij Tranavia is iets groter, maar de duur van de vrtraging veela een stuk korter.
Bij arke is de OTP van de 787 (waarmee ze grotendeels haar lange afstandsvluchten uitvoert) op dit moment 92 procent. Voor de 737 ligt dit op 90 procent en voor de 767 op 82 procent. Hierbij dient aangetekend te worden dat dit slechte 767 resultaat met name veroorzaakt werd door 2 machines welke 25 jaar oud waren en de vloot inmiddels hebben verlaten. Op dit koment hebben ze nog 2 767's in de vloot die aanzienlijk beter presteren
vwb Jetair zie je hetzelfde. De OOjAP welke de vluchten naar MIA en SFB uitvoert scoort dramatisch, terwijl de 787 dreamliner van hen juist de beste OTP laat zien op de gebouwde 787's en laatst door Boeing is onderscheiden met een award hiervoor. Helaas vliegt die 787 nog niet naar MIA en SFB
vwn de vluchten naar Florida klopt je constatering dan ook helemaal. Jetair scoort slecht op deze route, waar Delta en KLM (naar andere bstemmingen in de VS) stukken beter scoren. ik verwacht echter gezien de vlootontwikkelingen dat Jetair als de 767 van hen de vloot verlaat (per 1 april) significant betere cijfers laat zien.. Lets hope, wait and see
-
@b767
Heb ik het nou goed begrepen dat het gemiddelde OTP van arke lager is door de oudere machines die nu out of service zijn ?
-
Wat Bieg zegt, en B767300 het kan idd zijn dat ik wat kort door de bocht reageer, noem het de jetlag.
Ik hoop dat we elkaar via het FF goed op de hoogte kunnen houden van eventuele claims die we in kunnen en gaan dienen. Heb al een aardig bericht hierover ontvangen, helemaal top.
Voor ons wat dit de 4e keer florida, en met diverse maatschappijen gevlogen. Op de heenweg waren wij gematigd tevreden over Jetair. Ook wij hadden via arke geboekt, waarna Jetair dus de vlucht uitvoerde. Het eten was slecht (maar dat is persoonsgebonden), en op de heenweg was de service correct. Over de terugweg heb ik inmiddels wel genoeg gezegd.
Wij hebben een rothekel aan overstappen, dus mss gaan we wel weer met arke, maar sowieso blijven we een heel eind van miami airport vandaan.
Gister brulde ik nog NOOIT meer naar florida, vandaag kijken we alweer uit naar onze volgende trip in september
-
Dat heb je goed begrepen Ferry.
De PHAHX en de PHAHQ zijn voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor de lagere OTP. Deze hebben afgelopen kaar na 25 jaar trouwe dienstallebei de vloot verlate . De 787 dreamliners, welke eerdaags ook naar Miami wordt ingezet, krikt dat gemiddelde juist omhoog. De 767's OYI en de OYJ (beiden nu 15 jaar oud) presteren zoals er van ze verwacht wordt.
-
Citaat:
cofun
denk idd dat je me niet helemaal begrijpt of ik jou niet dat kan ook...Het klopt al niet dat hier de info bekend is en dat wij dat daar niet gehoord hebben. Jetair had met een beetje communiceren op de luchthaven een hoop problemen kunnen voorkomen. Als ze dat hadden gedaan dan zou ik zo weer een vlucht bij ze boeken, wie weet gebeurt dat ook nog wel een keer als ze nieuwe toestellen hebben. Ik heb het verslag geschreven zoals het was zonder paniek te willen veroorzaken en ik denk dat ik dat ook niet doe in mijn verhaal. Het verhaal van de kant van Jetair Miami kregen wij al niet daar dus lijkt me dat er ook later niks van komt. Ook niet van Arke waar wij de reis boekte, deze verwijst naar Jetair. Ik zal ook niet suggereren dat Jetair een slechte maatschappij is ( over arke zijn ook nare ervaringen te vinden hier, en ik heb juist een prima ervaring gehad) wat ik kwijt wilde is dat wij in dit geval een slechte ervaring gehad hebben.
Als je voortaan de echt actuele informatie over een vlucht wilt kan je altijd contact met me opnemen via PM. Ik voorzie je/jullie graag van juiste informatie. . Geen probleem dus.
Nieuwe toestellen zijn er al en de OOJAP (welke nog helemaal niet zo oud is) gaat er per april uit.
Citaat:
Jeroen Verbaas
Wat Bieg zegt, en B767300 het kan idd zijn dat ik wat kort door de bocht reageer, noem het de jetlag.
Ik hoop dat we elkaar via het FF goed op de hoogte kunnen houden van eventuele claims die we in kunnen en gaan dienen. Heb al een aardig bericht hierover ontvangen, helemaal top.
Voor ons wat dit de 4e keer florida, en met diverse maatschappijen gevlogen. Op de heenweg waren wij gematigd tevreden over Jetair. Ook wij hadden via arke geboekt, waarna Jetair dus de vlucht uitvoerde. Het eten was slecht (maar dat is persoonsgebonden), en op de heenweg was de service correct. Over de terugweg heb ik inmiddels wel genoeg gezegd.
Wij hebben een rothekel aan overstappen, dus mss gaan we wel weer met arke, maar sowieso blijven we een heel eind van miami airport vandaan.
Gister brulde ik nog NOOIT meer naar florida, vandaag kijken we alweer uit naar onze volgende trip in september
Zoals ik al zei, geen probleem vanaf mijn zijde.
Mocht je tegen FF tarief (zeer gering) hulp nodig hebben bij het indienen van een claim dan kan je me altijd een PM sturen. Doe me wel een plezier en ga niet met EU Claim in zee. Deze vragen veel te veel.
Succes in ieder geval en hopelijk haal je het beoogde resultaat. .
-
@b767 dank voor je toelichting
-
Aan al mijn gewaardeerde forumleden.
wat de vertragingen betreft...
Als alles op rolletjes loopt hoor je niemand, als er een vervelende lange vertraging is brengt dit de nodige ongemakken en irritatie's met zich mee bij mensen. Ook ik wordt niet blij als er vertraging zijn ! Ikzelf die vroeger flinke vliegangst had ( Sinds een tijdje niet meer gelukkig ) merkte dat ik bij zulke omstandigheden DOOR mijn vliegangst zeer onredelijk werd. Niet iedereen, maar een hoop mensen vinden een vliegreis toch enigszins spannend en dat is het lontje bijzonder kort bij calamiteiten en onverwachtste problemen.
Ook vermoeidheid speelt hierin vaak een grote rol. Uiteraard hoort een maatschappij hun klanten zo goed als mogelijk op de hoogte te houden van hun vlucht. Echter weet ik 100% zeker dat een directie van een maatschappij niet opzettelijk hun klanten gaan pesten en er alles aan zal doen om hun toestellen op tijd de lucht in te krijgen.
het enige waar het soms wel ernstig aan schort is dat het personeel van een maatschappij soms totaal ongeschikt is voor hun baan maar wel elke dag uit de naam van het bedrijf werken en zo het een slechte naam bezorgt.
Deze werknemers haten hun baan en daarmee bijvoorbaat al de mensen die aan hun balie komen.
Maar dit probleem komt bij alle soorten van bedrijfstakken voor en niet alleen bij airlines.
Aan dit laatste zou zeer streng en regelmatig door de directie van een bedrijf naar gekeken moeten worden.
Helaas kom ik dit in het dagelijkse leven regelmatig tegen.
-
Even een positief berichtje.
De vlucht van Cindy heeft (nog geen) vertraging!!
-
20 minuten te laat van de gate, 3 kwartier na schematijd airborne. (Polderbaan zeker?....)
09.20 09.40C 10.08A JAF 517 SFB MIA D02 76W OOJAP
maar wel een kwartiertje te vroeg in SFB:
14.25 14.08C JAF 517 AMS AMS 76W OOJAP
-
Polderbaan idd in gebruik, maar kan ook zijn dat de anti-ijs spuit nog even over de vleugels moest. Niet geheel onbelangrijk..
-
O ja. Het vriest natuurlijk momenteel in Nederland. Alhoewel de JAP pas om 07.40 op AMS was...
-
wij vliegen zes maart. ik zeg dat we gewoon op tijd vliegen hihi
ook terug want de volgende dag moet er weer gewerkt worden.
met corendon ook twee keer vertraging gehad van bijna 24 uur.
gelukkig wel op de terugreis en geen klacht ingedient.
-
Zonde, die vertragingen van bijna 24 uur hadden je tot 600 euro per persoon per vertraging op kunnen leveren!
2 personen 2x is toch maximaa 2400 euro
-
Wat fijn dat Cindy op tijd geland is!
-
Heel erg fijn inderdaad! Had me echt ingesteld op vertraging, maar niet dus. Ietsje te laat de lucht in, en idd Polderbaan haha, dacht eerst dat we rijdend naar Florida gingen ipv vliegend ;)
20 minuten ofzo gereden? Toen nog even stil gestaan, vogelcheck ofzo?
Vlucht was ook top, had een stoel aan het gangpad gereserveerd, en de stoel aan het raam bleef vrij, dus 2 stoelen voor mezelf.
Verder vond ik het een erg aangename vlucht, het eten viel goed te pruimen, en drinken kon je pakken wat je wilde. (ook frisdrank)
Wel een verschil in eten tussen Comfort en Economy, dat had Arke dan weer niet. Zag lekkere croissantjes uit de oven komen maar die waren voor de mensen in de Comfort klasse hihi, en wij moesten het doen met van die voorverpakte broodjes.
Eten was Chicken curry cocosnoot ofzo, met best lekkere sperzieboontjes, ben niet zo dol op curry maar het smaakt toch goed. Fruitsalade erbij, en slagroomsoesjes
En dan 2 uur voor de landing nog broodjes met smeerkaas en jam.
Al met al erg tevreden!
We landden overigens al om 13.45 uur :D
-
Goed te horen, Cindy! Heel veel plezier, ik ga je blog weer volgen.
-
Veel plezier daar.
Geen vogel check maar Ice check waarschijnlijk.
En de 1345 uur had ik gezien. Wat gunstigere weersomstandigheden dan verwacht waardoor 19 minuten sneller gevlogen dan de planning was voor de vlucht.
Enjoy your holiday!
-
Dank je wel! En nee, het was geen ice check, we waren ongeveer in 20 minuten naar de startbaan gereden en daar moesten we ongeveer nog 5 minuten wachten, ze zeiden dat ze gingen checken of er vogels op de baan zaten ofzo?
-
Oke. Dat kan ook idd.
Als het vliegtuig ervoor meldt dat er vogels gezien zijn gaat er eerst een geel schipholautotje even een rondje baan. Das al snel een km 0f 7 dus die 5 minuten kan dan prima!
-
Leuk te lezen dat je vlucht met Jetairfly goed verlopen is Cindy! Wij kijken uit naar 14 maart .... dan is het onze beurt om Jetairfly te beoordelen. Veel plezier!
-
Goed om te horen Cindy!
Wij mogen 6 maart!
-
Hopelijk hebben jullie dezelfde positieve ervaringen!
-
Helaas een iets minder positief verhaal.
Gisteren zou mijn vriend die bij mij logeerde terug gaan naar Nederland.
Met hetzelfde toestel zou mijn vrouw aankomen uit Brussel.
Zoals bekend moest zij in Miami het toestel uit en langs de immigratie en Douane.
Terwijl ik onderweg was naar Orlando Sanford kreeg ik al een verontrustend telefoontje van mijn vrouw dat de rijen voor de immigratie aanzienlijk waren.
Nou om een lang verhaal kort te maken.
Zij ging langs de Immigratie en douane en werd daarna (2 uur te laat) opgevangen door personeel van Jetairfly waarvan zij een boarding pas kreeg en verteld werd dat het toestel stond te wachten.
Daarna moest zij naar het toestel maar daar aangekomen bleek het toestel inmiddels vertrokken.
Zij was hiervan best wel geschrokken mede omdat er niemand meer was van Jetairfly om haar op te vangen.
Zij belde mij op en ik zag maar één oplossing en dat was de auto in en richting Miami.
Vier uur later heb ik haar opgehaald en toen naar Sebring.
Om 2:15 uur draaiden we de oprit op en waren bekaf maar uiterst gelukkig.
Jammer dat het zo moest lopen.
Boeing 767-300, kan jij mij vertellen of zij recht heeft op compensatie en hoe het te verkrijgen?
-
Daarvoor heb ik iets specifiekere informatie nodig.
Ik neem namelijk aan dat zij niet de enige passagier was die deze "overstap" diende te maken?
en dat er dus, tezamen met haar, nog meer passagiers gestrand zijn?
-
Hoi B767-300er, ja er waren nog meer passagiers die het niet haalde. De meeste passagiers reizen onder het Visa Waiver programma en hebben dus een ESTA ingevuld. Maar mijn vrouw is in het bezit van een USA Visa omdat wij langer dan drie maanden in de USA verblijven. Zij moest dus een andere rij in en dat duurde erg lang. Er waren meer mensen die het toestel miste maar wie dat waren weet zij niet. Toen zij werd opgevangen door Jetairfly personeel hadden die mensen meerdere boardingpassen in handen. Zij kreeg een boarding pas uitgereikt en haar werd verteld dat het toestel wachtte. En omdat mijn vrouw reist zonder ruimbagage en dus niet daar ook nog voor moest zorgen kan het niet anders zijn dat meer mensen het toestel hebben gemist.
Mocht je meer willen vragen dan kan dit ook via een privé mail.
-
Stuur me maar een PM met je mailadres, dan mail ik je even!
-
Wat erg zeg dat zo'n toestel gewoon vertrekt...ze weten toch wie er aan boord zijn, en wie er nog door moeten naar Sanford?
-
Helaas zijn er ook mensen die naar Sanford vliegen en in Miami van boord gaan omdat ze daar moeten zijn en het laatste stuk laten voor wat het is. Als het toestel dan blijft wachten op een passagier die niet komt. De goede moeten onder de kwaden lijden Dus eens gaan ze weg inderdaad hoe vervelend ook. Maar voor dit geval heb ik toch nog wat meer informatie nodig.
-
En als het toestel niet vertrekt dan zijn er weer een hoop andere mensen gedupeerd omdat hun vlucht dan ook vertraging heeft. Op een gegeven moment is de maximale wachttijd van een toestel op passagiers toch bereikt om niet het hele vluchtschema in de war te laten lopen.
Het jammere in dit geval is dat er dan geen medewerkers meer zijn die je omboeken op een andere vlucht van een andere maatschappij, genoeg vluchten vanaf miami naar orlando.
-
Je kan je altijd melden bij iemand van de afhandeling.
Die verwijst je dan wel weer door.