-
Re: Huis kopen in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
disney-golf
Ik begrijp je vergelijking niet met in een "goedkopere" buurt zitten dat dan je onkosten lager zouden zijn.
Ik zie in dit topic calculaties voorbijkomen waar mensen honderden dollars per maand kwijt zijn aan homeowners association fees... ik betaal $40 per jaar! Mijn property tax is ongeveer 1/3 van wat de meesten zeggen te moeten betalen. Inderdaad, een paar andere kosten zijn gelijk. Maar van de duizenden dollars die sommigen per maand kwijt zijn, heb ik toch echt geen last.
Citaat:
disney-golf
Het is over heel de wereld hetzelfde, toplocaties kosten meer maar brengen op termijn (procentueel) ook veel meer op
Dat is iets waar ik me totaal niet druk over maak... wat het op termijn opbrengt. Ik ben niet van plan dit bij leven nog te verkopen.
-
Ik huur altijd bij particulieren die zelf de verhuur zorgen en een locale MB hebben om allerhande zaken te regelen en eventueel ook verhuur op de dagen dat jezelf het huis nog niet verhuurd hebt. Dat laatste is afhankelijk hoe je relatie is met je MB.
-
-
Uit het bericht van Akkerw
mb is een management bureau
-
Ahh... Gewoon de Management Company dus...
-
Wat rekent een MB als ze moeten opdraven omdat huurders een lege gasfles hebben ? En gaat zo'n mb mensen inchecken en bijv. de electriciteitsstand opschrijven ? Kan iemand me een indicatie geven van de prijzen van een MB waar je ervaring mee hebt ? Je moet er toch niet aan denken dat je huis misschien verhuurd is terwijl je daar niet van op de hoogte bent ????! Ik heb dit soort verhalen al vaker gehoord en dat weerhoudt me ervan. Verder vind ik het een must om iedere maand zelf de nota te ontvangen van het verbruikte water en electriciteit !
-
Je kunt er van uitgaan dat er voor iedere "uitruk" excl. de spullen ruim US$ 60,- wordt gerekend...
(in Nederland noemen we dit voorrijdkosten)
Dus Toilet verstopt?
US$ 60,- voorrijdkosten + minimaal 1 uur á US$ 80,- arbeidsloon...
Er zijn maar heel weinig MC's die écht goed zijn...
De de batterijen van de brandalarmcensors leeg???
Idem ditto... + batterijen...
Dus verhuren doe je zelf!
En maak héél goede afspraken over het onderhoud.
En ga zo maar door...
Ze zijn er ook heel enig in om bijv. handdoeken te vernieuwen terwijl deze nog lang niet onbruikbaar zijn.
En wat ze dan rekenen is ongelooflijk...
-
Waar ik van geschrokken ben zijn de bankkosten die er nog bij komen bij het verhuren. Bankkosten die je betaald bij het ontvangen van huurinkomsten en dan ook weer bankkosten als je deposits terugstort. Heeft er iemand tips ? Paypal schijnt gunstig te zijn maar vooral voor de storter en niet voor de ontvanger ? Hoe zit dat eigenlijk bij MB's die zitten daar toch zeker niet ook nog tussen of toch ?
-
Waarom denk je dat de meeste Britten altijd, boekingen uit de UK altijd op hun britse rekening laten storten... :idea:
-
je kan bij paypal de kosten ook doorrekenen aan de verhuurder hoor gewoon laten storten onder prive .
-
Je bedoelt huurder... toch??
-
Je kan toch in je huurprijs alle kosten calculeren? Je weet wat de bankkosten zijn, je weet wat de kosten van paypal zijn en daar moet je in je calculatie rekening meehouden.
Doe je dat niet dan kan je inderdaad leeglopen aan de kosten.
-
Citaat:
Wat rekent een MB als ze moeten opdraven omdat huurders een lege gasfles hebben ? En gaat zo'n mb mensen inchecken en bijv. de electriciteitsstand opschrijven ? Kan iemand me een indicatie geven van de prijzen van een MB waar je ervaring mee hebt ? Je moet er toch niet aan denken dat je huis misschien verhuurd is terwijl je daar niet van op de hoogte bent ????! Ik heb dit soort verhalen al vaker gehoord en dat weerhoudt me ervan. Verder vind ik het een must om iedere maand zelf de nota te ontvangen van het verbruikte water en electriciteit !
Gasfles?? Je hebt toch een Villa gekocht? Als je wat meer wilt weten over een betrouwbaar management bureau moet je maar eens een PB'tje sturen...
Krijg het gevoel dat je in het diepe bent gesprongen zonder zwemdiploma.
-
Citaat:
akkerw
Heb je echt een huis gekocht in florida, of ben je het van plan?
Een huis met een gasfles??? Of is het een mobil home?
-
@ Remco: Gasfles voor de BBQ, denk ik... :D
@ Silly: Een mobile home heeft in de regel gewoon stadsgas hoor...
-
Citaat:
Sylly
Heb je echt een huis gekocht in florida, of ben je het van plan?
Bericht van begin deze maand:
Citaat:
Wij hebben zelf sinds kort een huis in Cape Coral en verhuren onze villa. Er komt ontzettend veel kijken bij de aankoop van een villa over de grote plas. Maar het is zeer zeker een geweldige en aparte ervaring. Uiteraard moet je knettergek van Amerika zijn om zoiets te doen. Omdat er zoveel bij komt kijken zou ik graag ik contact komen met mensen die dezelfde onderneming zijn aangegaan. Ik zou graag ervaringen willen uitwisselen. Vragen willen stellen zoals ; hoe draag je de 11% tax af die de huurders betalen ? Aan wie en wanneer ? Waar kun je betrouwbare schoonmakers inhuren ? Hoe loopt de verhuur van jullie huis ? Waar loop je tegen aan met verhuren ? Waar adverteer je en ga zo nog maar even door want over deze grote hobby kan ik uren praten ! Wie wil er ervaringen uitwisselen ??????!!!
Uit zijn vragen zou je vermoeden, zoals Remco ook al aangeeft, dat er wel erg weinig kennis is vergaard voor er besluiten zijn genomen. Regel één bij dit soort projecten is immers: Eerst kijken, dan denken, dan doen.
Doe je dat niet, dan zit je met de gebakken peren. Natuurlijk kunnen 'we' op dit forum met verkrachte eenden ondersteuning geven en het is te hopen dat de vraagsteller hier baat bij heeft. Als hij op al deze vragen vooraf geen antwoorden heeft bedacht, staat 'ie eigenlijk al met 20 - 0 achter. Maar wie weet, lacht hij ons over 20 jaar vierkant uit.
-
sorry ; ik bedoel propane voor de bbq inderdaad. Ik noem maar wat voorbeelden waar je tegenaan kunt lopen met huurders. Allemaal uit eigen ervaring.
Tuurlijk calculeer ik alle kosten in bij de huurprijs. Maar lijkt me dat dit forum bedoeld is om informatie uit te wisselen. Zou fijn zijn als iemand uit eigen ervaring kan vertellen hoe je de bankkosten kunt minimaliseren. Dit is toch vooral informatief bedoeld, had beter bij mij eerste verhaal kunnen vertellen wat ik er allemaal geregeld is en hoe dan werd e.e.a. misschien niet in twijfel getrokken. Wij hebben m.i. alles goed geregeld maar nogmaals het kan volgens mij altijd beter en van elkaar kun je leren.
-
Citaat:
akkerw
Zou fijn zijn als iemand uit eigen ervaring kan vertellen hoe je de bankkosten kunt minimaliseren.
Mij dunkt...
Ik heb toch best wel adviezen gegeven...
Of dacht je dat ik onderstaande uit m'n duim zoog???
Of dat ik zomaar wat roep???
Veel van onze vrienden verhuren huizen en zijn allemaal Engelsen...
Ik gaf hier toch écht aan wat je op zeker kunt doen om bankkosten te besparen...
Citaat:
corrus
Waarom denk je dat de meeste Britten altijd, boekingen uit de UK altijd op hun britse rekening laten storten... :idea:
Bovendien bankkosten kunnen ook per bank verschillen...
Bank Of America is het duurste...
-
De bovenstaande verhalen en vragen doen me een beetje denken aan het tv programma "Ik vertrek". We gaan en zien wel waar het uitkomt en dan zeggen dat ze het zo moeilijk hebben. Goh, je moet voor een camping in Verweggistan ook een vergunning hebben, Goh, je krijgt zomaar geen lening van 2 ton van een bank. Goh, ze verstaan hier geen Nederlands.
Goede voorbereiding bepaalt voor een groot deel het wel of niet slagen van een actie.
Knaapje
-
Citaat:
cindy74
je kan bij paypal de kosten ook doorrekenen aan de verhuurder hoor gewoon laten storten onder prive .
In mijn geval werden vorig jaar deze kosten met de borg verrekend :-k
http://www.florida-retirement.net/im...ok/homeLrg.jpg
-
Laten we een beetje to the point blijven, en geen specifieke gevallen naar voren gaan halen...
Bovendien het gaat om de point of view vanuit de eigenaar en niet vanuit de huurder...
-
Wat kunnen jullie vertellen over de electriciteitskosten ? Ik las bij iemand dat hij 17.50 per dag rekent voor de poolheater (als huurder ervoor kiest om deze aan te hebben) Maar hoe hoog staat de poolheater dan voor die 17.50 per dag ? Even om te voorkomen dat ik weer mensen zijn die denken dat ik iets aan het doen ben zonder er over na te denken ....wij rekenen als volgt : bij onze huurprijs zit vijf dollar per dag inbegrepen en verbruikt een huurder meer dan betaald de huurder 0.15 per kwh. Dit werkt prima voor ons maar ik zie ontzettend veel verschillen op de verhuursites.
-
Citaat:
koenkamphuys
Dat is iets waar ik me totaal niet druk over maak... wat het op termijn opbrengt. Ik ben niet van plan dit bij leven nog te verkopen.
Dat begrijp ik, maar is het niet leuk te weten wat je huis waard is?;)
@akkerw;
Valt te zien hoe groot je huis is m.i. Een 7/5 kost nu eenmaal meer dan een 3/2.
Als ik 5$ x 30dagen reken maakt dit 150$/maand wat m.i. aan de lage kant is als het verhuurd is.
Tenzij je een prijskraker wil zijn en klanten sowiezo laat bijbetalen natuurlijk... [-X
-
Dat "shame on you" icoontje is niet helemaal op zijn plaats. Huurders weten dat ze 0.15 per kwh betalen als ze meer verbruiken. Staat uiteraard bij advertentie en in agreement (weer een uitlegje om aan te geven dat ik wel degelijk nadenk en niet zomaar iets begonnen ben)
Dank voor deze boekentip !!
m.b.t. je electriciteitsopmerking van 1000.00 airco kosten per maand :
Er zijn ook nog huurders die electriciteit all inn hebben. Daar zou ik echt nooit voor kiezen. Moet je eens denken aan huurders die de deuren opzetten (lekker handig om even snel het zembad in te duiken) en de airco gewoon lekker laten draaien. Dan kom je als verhuurder op hele hoge kosten......maar daar hebben wij dus geen last van. Als verbruik extreem is betalen mensen ervoor en dan denken ze er wel over na.
-
Ik haak af in deze discussie... ik zie kleine lettertjes voorbij komen, iets waar ik niet van hou....
Sorry!
-
Deur open en airco aan? Volgens mij hebben de meeste deuren zo'n schakelaar zodat de airco niet werkt tot de deur weer dicht is. Alleen als het dan lekker warm binnen is, duurt het lang voor alles weer op temperatuur is.
-
@ r.teeuwsen Wat bedoel je met kleine lettertjes ? Jammer dat je afhaakt ; vind je tips interessant
-
Citaat:
JKG
Deur open en airco aan? Volgens mij hebben de meeste deuren zo'n schakelaar zodat de airco niet werkt tot de deur weer dicht is. Alleen als het dan lekker warm binnen is, duurt het lang voor alles weer op temperatuur is.
Of een alarm op de deur dat blijft loeien totdat de deur terug dicht is.
Maar ja, dat alarm kost geld aan de eigenaar/verhuurder.
Het is makkelijker (lees goedkoper) de huurder te laten betalen voor electriciteit...:cry:
-
Citaat:
JKG
Deur open en airco aan? Volgens mij hebben de meeste deuren zo'n schakelaar zodat de airco niet werkt tot de deur weer dicht is...
Ik heb in heel wat villas gezeten, maar nog nooit een schakelaar o.i.d. gezien bij schuifpui dan wel voordeur :-k
( behalve dan dat kleine alarmpje waarvan wij meteen de batterij verwijderen )
..overigens houden wij de schuifpui altijd netjes dicht :D
-
Citaat:
disney-golf
Of een alarm op de deur dat blijft loeien totdat de deur terug dicht is.
Maar ja, dat alarm kost geld aan de eigenaar/verhuurder.
Het is makkelijker (lees goedkoper) de huurder te laten betalen voor electriciteit...:cry:
Dat alarm is het eerste wat ik uitschakel, en pas weer inschakel als we weg gaan.
Maar goed, wij hebben dan ook geen kids die ongemerkt naar het zwembad willen sluipen, en daar is het voor bedoeld, dacht ik.
Schakelaars op deuren die de AC uitschakelen heb ik nog nooit kunnen ontdekken, maar wij doen wel, net als ieder weldenkend mens hoop ik, de deur achter ons dicht als we buiten bij de pool verblijven.
Dat lijkt me ook logisch, zo hou je de frisse lucht lekker binnen.
-
Kun je hier ergens op dit forum voorbeelden vinden van advertentie links ?
Ik heb er al eerder twee doorgekregen maar staan er niet ergens "openbaar" meerdere advertentie sites. Lijkt me dat eventuele huurders juist op het florida forum op zoek gaan naar sites waar ze villa's kunnen huren. Kan tuurlijk zijn dat het hier allang ergens te vinden is maar zo ervaren ben ik hier nog niet. Uiteraard begrijp ik wel dat ik hier zelf geen reclame mag maken voor eigen huizen omdat het dan een marktplaats gevoel geeft.
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Dat alarm is het eerste wat ik uitschakel, en pas weer inschakel als we weg gaan.
Dat mag niet hé Gerrit! Dat is zelfs strafbaar [-X
(maar ik zal het niet verder vertellen hoor ;):lol:)
-
In het weekend van 18 t/m 20 maart is er in de Jaarbeurs Utrecht een second home beurs, met diverse seminars. Ik zou daar eens gaan kijken.... en je laten voorlichten, geloof mij, doen!
Succes!
-
@ R.Teeuwsen ; hoe hoog staat je heater voor 17.50 per dag ?
Wij hebben gekozen voor een baby fence bij het zwembad. Kan iedereen zelf beslissen of je het nodig hebt of niet. Dan hoef je niet op dag 1 het alarmpje op de deur af te zetten :-)
-
Citaat:
akkerw
Kun je hier ergens op dit forum voorbeelden vinden van advertentie links ?
Ik heb er al eerder twee doorgekregen maar staan er niet ergens "openbaar" meerdere advertentie sites.
Nu breekt toch écht m'n klomp...
Ik weet niet waar je het nu over hebt hoor... Ik heb je via een PB, 2 links doorgegeven...
En nu zeg je dat deze niet openbaar staan...
Vrijwel iedereen kent villas2000.com, maar jij kunt ze niet vinden?
Da's jammer...
Ik haak ook af. Met alle respect, maar dit is vechten tegen de bierkaai.
Of water dragen naar de zee... enz. Ik heb hier in ieder geval echt geen zin meer in...
Have a good one... :mrgreen:
-
Ik geef aan dat ik er twee heb ontvangen !! Heb er zeker naar gekeken maar zijn er nog veel meer en lijkt me handig dat huurders daar naar kunnen kijken. Zoals je ook diverse info kunt lezen over vliegtuigmaatschappijen. Inderdaad erg jammer.
-
Ik haak nog niet af maar heb wel een vraagje voor Akkerw.
Op 16 februari schrijf je; En gaat zo'n mb mensen inchecken en bijv. de electriciteitsstand opschrijven ?
En gisteren schrijf je; wij rekenen als volgt : bij onze huurprijs zit vijf dollar per dag inbegrepen en verbruikt een huurder meer dan betaald de huurder 0.15 per kwh
Wie schrijft er dan nu de meterstand op???:-k
-
Gelukkig !
Wij hebben geen MB dat alles regelt maar hebben wel alles geregeld (diverse mensen) er is iemand die voor ons de huurders incheckt en de standen opschrijft.
-
Citaat:
PENPE
Ik heb in heel wat villas gezeten, maar nog nooit een schakelaar o.i.d. gezien bij schuifpui dan wel voordeur :-k
( behalve dan dat kleine alarmpje waarvan wij meteen de batterij verwijderen )
Hmm bij de villa die ik had was de batterij al leeg, dus geen alarm.
Bij Club Cortile (townhome) meen ik toch echt te hebben gemerkt dat als de deur open gaat, de airco stopt en deur dicht = airco aan.
Kan ook zijn dat ik gek wordt hoor, maar daar praat je over een townhome zonder zwembad, dus is ook geen alarm nodig als er een kind bijv. richting het zwembad gaat. Er zullen vast wel onderbrekers op de markt te krijgen zijn en mogelijk daar zijn toegepast. Of ik had een zonnesteek. :razz:
-
Citaat:
akkerw
om aan te geven dat ik wel degelijk nadenk en niet zomaar iets begonnen ben
Als ik de discussie nalees, heeft er volgens mij niemand gezegd dat je zo maar iets bent begonnen en al helemaal niet dat je niet zou nadenken. Wel blijkt uit je vragen dat je een forse kennisachterstand hebt, dat is geen schande en je bent nu zelf toch bezig om die achterstand in te halen? Ik denk dat dat de reden is dat er welwillend en uitgebreid op je berichtjes wordt gereageerd. Ik zou er wel voor zorgen dat je niet over de iiratatiegrens gaat, zodat de hulp afhaakt. Je zou je iets pro-actiever op kunnen stellen. Zo stel je terecht ergens dat je hier geen reclame mag maken voor de verhuur. Maar je mag wel een link in je openbare profiel plaatsen. Doe dat dan, man!
Terzake: Mij valt op dat je niet zo respectvol en positief over je klanten praat. (veronderstel dat ze de deur open laten staan...of wij hebben daar geen last van). Begin nu eens met te redeneren vanuit het perspectief van je klanten, ook hier. Ieder forumlid is immers ook een potentiele klant. Wat is belangrijk om een fijn vakantiegevoel te hebben? Kleine lettertjes helpen daar niet bij, en ook ingewikkelde constructies met naheffingen over het stroomverbruik niet.
Zorg dat je je markt kent en weet wat de concurrent doet. Natuurlijk zijn er ook prijsuitkleders die met allerlei toeslagjes werken. Maar wat is de trend? Een all in prijs, toch? Als we toeslagen willen betalen, gaan we wel naar Center Parks. Een klant wil lekker op vakantie, voor een bedrag en geen gezeur. Leg ze in de watten! Er zijn verhuurders die de verwarming van het zwembad al een dag voor aankomst aanzetten. Dat is verwennerij! En reken maar dat deze service, links of rechtsom, is ingecalculeerd. Wij waren eens in een villa waar op iedere deur stond wat er verboden was. Nooit meer terug gegaan!