-
Re: Hoe lang en wanneer naar Florida?
Ik had al gelezen dat sommige scholen daar makkelijk over doen, om je kind van school te houden, maar dat is bij ons toch echt niet zo. Zelfs een middagje vrij zonder een echt geldige reden is al niet te doen. Maar die discussie is al vaker gevoerd geloof ik, heeft verder ook niet echt meer te maken met het onderwerp. Wij zitten in ieder geval aan de data vast, en zijn blij dat we vroeg geboekt hebben.
-
Hurricanes hebben we nog nooit gehad in juni, wel in september(Rita).
Het weer is altijd goed, heet ,maar dat weet je als je naar Florida gaat.
Wij hebben de keus en kiezen dan ook voor juni.Zijn al in heel veel andere maanden geweest en vinden juni toch het prettigst.
Niet zo druk en goed betaalbaar.
-
Wat krachtige hurricanes (categorie 3 en hoger) betreft zijn historisch gezien de maanden september en oktober het ongunstigst. En de laatste zware hurricane in 2004 was in augustus. De overige maanden zijn dus relatief veilig. Relatief! Want a) behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst en b) tropische stormen met langdurig en veel regen en de lagere categoriën komen ook in andere maanden voor.
In 2004 gingen we in augustus naar Florida. Twee dagen voor vertrek zag ik allerlei noodberichten vanuit Kissimmee met straten die ondergelopen waren en zo, en precies daar gingen wij naar toe. Eenmaal aangekomen: niets meer, geen druppeltje, nergens last van gehad, alleen maar stralende zon. Na twee weken weer naar huis en twee dagen later slaat Charley toe ....
http://img218.imageshack.us/img218/8...2fb2015ts7.jpg
Bron
-
Onderweg excursies
Misschien een rare vraag...ben nml nieuw op dit forum en op zoek naar een leuk reisschema. Het valt me op dat er veel onderweg (dus met alle bagage in de auto) wordt gestopt om dingen te zien als een airboat-tour ofzo. Is het dan geen probleem dat alles in je auto zit...lijkt me eng als je een paar uur bij je auto wegbent of is dat gewoon wennen?
-
Re: onderweg excursies
Zolang je je dure spullen niet open en bloot in het zicht laat liggen lijkt het me allemaal niet zo'n probleem. Maar dat doe je in Nederland denk ik ook niet...
-
Logische vraag. Je moet je er gewoon overheen zetten. Verder wel je verstand gebruiken, geen waardevolle spulletjes in het zicht leggen etc. Wij reizen al vele jaren in Florida en hebben nog nooit last van enige vorm van criminaliteit gehad. Dat wil niet zeggen dat het er niet is, in sommige buurten kan je beter niet komen. Maar ook in een gewoon toeristenhotel hebben we wel eens een "wild west aanhouding" meegemaakt. De politie gaat niet zachtzinnig te werk, dat kan ik je wel vertellen. Het was een incident en we hebben ons verder nog nooit onveilig gevoeld.
Parkeerplaatsen bij de parken, excursies, evenementen, malls, outlets etc. vinden wij het best wel veilig. Paspoort, portemonnee en creditcard laten we natuurlijk nooit achter in de auto. De Amerikanen zijn een wonderlijk volkje, als je met het vliegtuig aankomt, controleren ze je schoenen of er geen verrassing in zit. Aan de andere kant zie je dat ze heel nonchalant met hun spulletjes omgaan. Vooral in restaurants in de parken of op food-courts zie je dat ze hun camera's of telefoontoestellen gewoon op tafel leggen. Families laten met een gerust hart de kinderwagen met allerlei tassen achter om een show te bezoeken in de Disneyparken. Ook zie je in de hotels maar al te vaak dat ze zelf de deur van de kamer open laten staan, bijvoorbeeld omdat de kinderen dan gemakkelijk in- en uit kunnen lopen. Het gaat er dus heel relaxt aan toe.
-
Gewoon zoveel mogelijk je spullen in de achterbak doen is natuurlijk het beste. Is die nietb groot genoeg, zorg dan gewoon dat de spullen in de cabine goed verpakt (koffer / tas) of afgedekt zijn.
Bij de meeste SUV's heb je geen kofferbak en is er geen afdekzeil of hoedenplank. Vaak zijn de achterruiten wel wat donkerder (zodat alles in ieder geval minder zichtbaar is), maar je kunt dat nog iets veiliger maken door een stuk zwart plastic, een deken of plaid of zo eroverheen te leggen.
En als belangrijkste: zet je auto niet neer op plaatsen waar je dat in NL ook niet zou doen. Dus niet in achterafsteegjes, maar juist wel op plaatsen waar veel sociale controle is.
-
Vrouw alleen: gevaarlijk?
Hallo allemaal,
Ik (vrouw 51 jaar) ga alleen op vakantie naar Florida van 18 tot 26 maart. Aankomst en vertrek in Miami en voor de rest rondreis met de auto.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of plaatsen waar ik beter niet alleen heen kan gaan?
Bedankt.
Marijke
-
Re: Vrouw alleen: gevaarlijk?
Ik weet (nog) niet zoveel van Florida af maar ik denk dat er wel een paar algemene regels zijn die je veiligheid waarborgen, gebruik je gezonde verstand is denk ik een van die regels....maar ik denk niet dat het supergevaarlijk is....er zullen vast wel reacties komen van forumleden die dit weten......wel dapper hoor alleen, ik zou me kapot vervelen zonder reisgenoot denk ik......
-
Re: Zakgeld
Ik heb een totale kostenplaatje van 17 nachten Florida later dit jaar qua overnachtingen, alles via priceline geboekt.
totaal: 858 euro voor 2 personen (incl alle taxes and fees)
Ik zit hiervoor in hotels als Holiday Inn (3 maal), Best Western (2 maal), Courtyard by Marriot (2 maal), Tradewinds Sandpiper (1 maal), Inn On The Beach daytona (1 maal), Extended Stays Deluxe (2 maal).
-
Paar vraagjes, halloween ect.
hoi,
Wij gaan over 45 dagen voor de eerste keer naar florida ( miami & orlando ) :-D
en wij hadden een paar vraagjes die we hier niet op het forum kunnen vinden.
- 1e, mijn zoon is helemaal weg van halloween maar wij gaan dus over 45 dagen ( 22 april t/m 4 mei ) en aangezien het dan nog wel even duurt voordat het halloween is kun je dan ergens rondom miami of orlando een speciale winkel of dergelijke zit waar je deze spullen kunt kopen.
- 2e, wij vertrekken van amsterdam naar atlanta en dan naar miami maar.
maar we hebben maar 2 uur en 10 minuten in atlanta voordat onze andere vlucht alweer vertrek, hoe zit dit nu met de koffers enzo om over te stappen, is dit genoeg tijd of is dit aan de krappe kant?
- 3e, ( kort maar krachtig ) verkopen ze in florida veel simpson spullen?
bvd fam. croonen
-
Re: paar vraagjes, halloween ect.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
gathuv
- 2e, wij vertrekken van amsterdam naar atlanta en dan naar miami maar.
maar we hebben maar 2 uur en 10 minuten in atlanta voordat onze andere vlucht alweer vertrek, hoe zit dit nu met de koffers enzo om over te stappen, is dit genoeg tijd of is dit aan de krappe kant?
Dat is meer dan genoeg. Uit het vliegtuig naar de Immigration, groene formulier inleveren, vragen beantwoorden, vingerafdrukken en foto laten maken - dan naar de band om de koffers te pakken, naar de Douane, witte formulier afgeven en daarna de koffers (net om de hoek) weer op de band gooien.
Daarna moet je door een securitygate, en dan naar de terminal (met een treintje) van je volgende vlucht. Tijd zat, of het moet echt wel heel erg tegen zitten.
-
Re: Paar vraagjes, halloween ect.
Haloween-spulletjes zijn altijd wel te vinden. Ik heb net nog wat gezien bij de hobby-winkels JoAnn's en Michael's. Ook in de diverse Dollar-winkels hebben ze meestal nog wel wat liggen. Geen garantie dat ze wat hebben, gewoon een kwestie van een aantal winkels inlopen en geluk hebben.
Simpson-spullen ben ik nauwelijks tegengekomen, maar dat kan ook zijn omdat ik daar niet erg op gelet heb. Zal de komende dagen eens rondkijken. Maar over het algemeen is men in Florida vooral op Disney gefocusd.
-
Prijs pakketreis
Hallo iedereen
zouden jullie mij kunnen vertellen of 1.100€ een goede prijs is voor volgende pakket:
periode: eind oktober, 16 dagen
-vlucht heen en terug van Brussel naar Orlando (via Atlanta) met Delta
-huurwagen, midsize via Alamo (chevrolet HHR), uderage gold aangezien ik 24 ben
-hotel, Marriott Fairfield Inn
-alle taksen etc inbegrepen
Dit is de prijs via een reisbureau in België, hoe is jullie ervaring hiermee? veel goedkoper als je alles apart regelt?
dit is de prijs per persoon, voor 2 personen was het 2200
alvast bedankt
-
Re: Is dit een goede prijs voor een pakketreis???
Volgens mij wel een goede prijs.
Los boeken kan wel iets goedkoper. Even voor je gezocht:
€ 900 vlucht 2 personen met US Airways (€1060 met Delta)
€ 385 2 weken Midsize of Midsize SUV
€ 715 2 weken Fairfield Inn
€ 2000 totaal
En de vlucht met US Airways is dan op de terugweg mogelijk met 2 tussenstops.
-
ben ook eens aan het rondzien op de site van exit-reizen en daar is het precies het goedkoopste
michael, prijs voor midsize, is dat met toeslag voor underage?
voor die kleine besparing is het voor mij toch handigere om het via een reisbureau (of exit-reizen) te doen, heb je zelf het minste last...
-
Heb net nog even gekeken bij een hier veelbesproken aanbieder en wat blijkt ... ik heb eerder een verkeerde berekening laten maken! Was niet € 540, maar € 340 (op gewoon tarief, wel Gold). Het underage-gold tarief komt uit op ca. € 385. Ik heb het in mijn eerdere post maar even aangepast.
Het verschil is nu € 200, wel iets om over na te denken.
-
Hét perfecte reisschema voor Florida?
Hallo allemaal,
ik vertrek (zeer waarschijnlijk) eind april 2009 (ja duurt nog ffies ;)) naar Florida voor 16 dagen!
Wij willen graag van Orlando naar Miami, via de 'linkerkant'.
Ik ben onwijs hard op zoek naar tips etc. over wat te doen, waar te doen etc!
De volgende dingen gaan we zoiezo doen: Orlando, aantal parken. Tampa -> dierenpark. Miami, cruise maken naar bahama's.
Hebben jullie tips voor plaatjes langs de kust, hotels in de steden etc?
Ook leuke activiteiten, en waar je die kunt doen! Heb al het een en ander gevonden, maar écht alles is welkom!
Dank jullie!
-
Re: Hét perfecte reisschema voor Florida?
Het perfecte reisschema is voor iedereen verschillend denk ik. Kijk eens wat Reisschema's door en haal eruit wat je leuk lijkt. Reisverslagen kunnen hier ook bij helpen.
Je hebt nog tot volgend jaar dus tijd genoeg om jezelf goed in te lezen.
Een goede reisgids kan ook nuttig zijn, bijvoorbeeld de Capitoolgids van Florida.
-
Re: Hét perfecte reisschema voor Florida?
Ik attendeer je even op ons reisverslag van vorig jaar, toen hebben wij in omgekeerde volgorde gereden. Misschien kun je nog wat ideetjes opdoen. Wij hebben geen pretpark gezien, dat komt dit jaar met de kids aan bod.
Groetjes,
Ann
www.amerikatrip2007.blogspot.com
-
Ticketprijs icm autohuur
Hallo,
Wij zijn van plan eind september 2 weken naar Florida te gaan.
Uiteraard heb ik veel vragen, maar mijn belangrijkste zijn:
-wat is redelijke ticketprijs voor retourvlucht i.c.m. autohuur?
-wat is de gemiddelde prijs van een overnachting in Florida?
-wat zijn buiten de bekende plaatsen (Miami/Orlando/Key West de "must-have-seens"?
-
Re: ticketprijs / autohuur / overnachtingen
Tickets; www.kayak.com Auto; www.usareisen.de Overnachting; www.expedia.nl
Of een offerte aanvragen bij de hier bekende aanbieders AE, AV en USAFV
Ofwel, wanneer wil je vliegen, wat voor auto wil je en waar wil je overnachten ?
Voor de rest kan ik je doorverwijzen naar de zoekfunctie van dit forum, en vooral de reisverslagen, hotel ervaringen, en autohuur topics.
Veel plezier met de voorbereidingen, en als je vragen hebt, gewoon, liefst gericht, stellen.
-
Heb een offerte van US Travelguide (bij iemand bekend?):
€ 799,- voor retourvlucht Amsterdam-Miami (incl. alle toeslagen) i.c.m. autohuur voor 14 dgn.
Is volgens mij niet verkeerd of wel?
-
Als je geen exacte specificatie geeft dan zegt het ons niks. Dus: welke maatschappij, welke tijden, welke auto met welk verzekeringspakket?
US Travelguide zegt mij niks. Een aantal reisburo's die vaak genoemd worden op het forum zijn deze:
AE = American Estates
AV = American Vacations
ER = Exit Reizen
USAFV = USA Fun Vacations
-
Citaat:
ton72
i.c.m. autohuur voor 14 dgn.Is volgens mij niet verkeerd of wel?
Er is niets verkeerd, maar op basis van deze gegevens kan je nauwelijks advies verwachten. Om te beginnen kan je best zelf de offertes met elkaar vergelijken, zie de adressen in het bericht van Ta2 Gerrit.
Wat verder belangrijk is voor tips en adviezen:
Welke vliegtuigmaatschapij?
Welke auto? Wat is inbegrepen?
Wat ga je in die twee weken doen? Wil je zelf wel van en naar Miami vliegen?
-
Re: Ticketprijs icm autohuur
Okay okay....moet nog ff wennen hier.
Prijs is gebaseerd op het volgende:
* Heen 24/09/08: vertr. Amsterdam 13.40 – 17.45 aank. Miami
* Retour 08/10/08: vertr. Miami 19.45 – 10.35+1 aank. Amsterdam- Rechtstreekse retourvluchten zoals hierboven weergegeven met Martinair.
- Autohuur tijdens uw gehele verblijf in de V.S.
- Totale huurperiode 14 dagen
- Autotype Chevrolet Aveo - Economy
- Auto is inclusief Airco en stuurbekrachtiging.
- Een onbeperkt aantal kilometers.
- Gratis tank brandstof en tot 3 extra toegestane bestuurders.
- Alle belastingen en verzekeringen voor de autohuur ( LDW en ALI )
- Alle luchthavenbelastingen en brandstoftoeslagen.
- Milieuheffing van € 45 per ticket (na 1 juli 2008 verplicht)
- SGR-Garantie
Fly-drive V.S € 799,- p.p incl.belastingen en toeslagen.
Het genoemde arrangementstarief is op basis van 2 personen. Het tarief is inclusief alle belastingen en brandstoftoeslagen. Onze reserveringskosten bedragen € 15 p.p, en tevens is er een eenmalige bijdrage aan het Calamiteitenfonds van € 2.50 per boeking.
De autohuurperiode is inclusief alle lokale belastingen, ALI en LDW verzekeringen, en met een onbeperkt aantal kilometers. Ook inbegrepen bij onze huurtarieven zijn tot 3 extra toegestane gratis bestuurders en 1 gratis tank brandstof. Eventueel kunt u het autotype ook aanpassen mocht u dit wensen.
ALI is een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering met een dekkingsbedrag van USD 1 miljoen. LDW is schade- en diefstaldekking en het gehele eigen risico is met deze dekking afgekocht. Tevens zijn de VRF (kentekenregistratietoeslag) en de SUR (luchthaventoeslag/stadstoeslag/overige toeslagen) ook al betaald
Enne...is niet US Trtavelguide maar americatravelguide.nl
-
OP zich niet heel slecht. De tickets doen bij Martinair al €645 p/p en de auto doet bij usareisen rond de €140 p/w, dus kompleet komt het aardig uit.
Ken de reisorga niet, maar weet wel dat je, als je niet rechtstreeks vliegt, nog iets goedkoper uit kunt zijn.
-
Hi Ton,
Even snel een prijscheck gedaan, bij één concurrent kom ik op 802 euro. Deze vergelijkingen kan je zelf overigens ook best maken;)
Maar als je met United op Miami vliegt en via Orlando retour, kom je op 773 euro. Vandaar mijn vraag, wat wil je precies? Je hebt toch "maar" twee weken.
Stel dat je in het zuiden blijft, dan zou ik een retour Miami kiezen. Wil je ook naar Orlando, dan kan je je afvragen of je niet beter van daar terug wil vliegen i.p.v. terug te tuffen naar Miami........
Over de auto; Reizen jullie met 2 personen? As je een rondreis wil maken, zou ik een ander, ruimer type auto kiezen. Zoek voor de aardigheid even op "Equinox"
-
Vragenlijstje
Ik heb nog een aantal vragen voordat ik met een gerust hart op vakantie kan, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!:
-Hoelang moet je paspoort nog geldig zijn op het moment dat je vertrekt? Op de ene site lees ik een jaar, op de ander weer korter?
-We vliegen met united maar hebben geboekt bij us airways. Nu wilde ik via internet kijken of we al stoelen konden reserveren, maar dit lukte niet (ik kreeg ook onze stoelen niet te zien), toen heb ik gebeld en die vrouw vertelde dat we alleen nog plek was in het midden op de rij met 5 stoelen. Ik vroeg toen, wat als wij vroeg inchecken, hebben we dan nog kans op betere stoelen? Wat is het beste om te doen?? En van te voren inchecken, wat houdt dat precies in, hoef je dan niet in de rij te staan?
Zijn er meer mensen die de 16e vertrekken?
-
Wie heeft er nog meer tips?
wij bart en ylona gaan 27 oktober voor 3 weken naar florida
we hebben alleen onze tickets en auto huur geboekt en de rest willen we lekker zelf ontdekken
ik ben me al een tijdje aan het orieenteren op deze site en heb al vele tips gebruikt voor de route die wij globaal al hebben uitgestippeld
wie heeft er nog tips of leuke niet bekende trips of bezienswaardigheden voor ons
groetjes bart en ylona
-
Re: Wie heeft er nog meer tips
Beste Bart en Ylona,
Ik heb nog wel "iets" leuks voor jullie vakantie, niet touristisch, maar wat mij betreft wel een aanrader. Als jullie in St Augustine zijn en jullie willen een gezellige avond uit, ga dan eens hier naartoe:
http://www.tradewindslounge.com/home.html :-({|=:-({|=
Probeer er wel te zijn als de "huisband" Matanzas optreed. Ik kwam daar een paar jaar geleden "toevallig" met mijn zoon terecht en we hebben een fantastische avond gehad, veel lokale mensen, zien er soms uit of ze zo van een piratenschip afgestapt zijn ;), maar geloof me, het was heel gezellig en de mensen zijn heel open en gezellig.
Kortom, ik vind het een aanrader, misschien is het niet geheel wat je met je vraag bedoelde, maar ik wilde het toch even aan je doorgeven.
Als je wel mocht gaan, heel veel plezier :-P
Groet,
Bert
-
Re: Wie heeft er nog meer tips
Citaat:
bart en ylona
...en de rest willen we lekker zelf ontdekken....wie heeft er nog tips of leuke niet bekende trips of bezienswaardigheden
Ik begrijp niet goed wat je nu zelf wil ontdekken en waarvoor je tips wilt. In de bestaande reisverslagen en diverse topics vind je vast wel "eye-openers" maar dan moet je er zelf wat voor doen..\\:D/. Maar ook dan moet je weten wat je wilt; zoeken op "iets leuks en onbekends" lukt vast niet.
Je kunt toch niet verwachten dat forumleden voor ieder nieuw lid weer een opsomming van hun favoriete, niet bekende, leuke trips geven? Het Forum is juist opgedeel in verschillende onderwerpen zodat nieuwe Forumleden het ook als naslagwerk kunnen gebruiken.
Je geeft aan dat je al veel tips kon gebruiken. Mooi, want dan kan je toch ook wat peciezer aangeven wat je nog mist? Help ook mee het Forum leesbaar te houden. "Even voorstellen" in het daarvoor bestemde topic, vragen over een bepaald onderwerp idem.Bert Vlug heeft een hele leuke tip, maar je vindt hem nooit meer terug als je iets over St Augustine zoekt....zonde!
Mijn tip: maak eerst gebruik van de bestaande informatie en stel dan je gerichte vragen.
-
Re: Vragenlijstje
Vraag1
Volgens velen moet je paspoort na terugkeer uit de US nog minimaal 6 maanden geldig zijn. Ik zorg ervoor dat dit bij mij altijd zo is. Echter, er zijn ook mensen die beweren dat er nog nooit iemand op gelet heeft en dat dit dus niet hoeft. Zorg maar dat je paspoort nog 6 maanden geldig is voor de veiligheid ;-)
Vraag2
Indien je geboekt heb bij een reisbureau dan deze vraag ook daar neerleggen en laten oplossen. Zelf heb ik (boek vaak direct bij maatschappij) bij een maatschappij nog altijd zelf stoelen kunnen regelen. (soms betaal je hiervoor en heel soms is het zelfs niet mogelijk bij een bepaalde maatschppij)
-
Gewoon... Het paspoort moet in ieder geval nog 1 dag geldig bij aankomst in Nederland...
-
Dat een paspoort langer dan je verblijf daar geldig moet zijn: FABELTJE!! Check de website van de ambassade als je meer wilt weten, dan is e.e.a. misschien een beetje duidelijk.
-
Voorbereidingen
Hallo iedereen,
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Amerika. We zijn ons al een tijd aan het verdiepen, maar we zouden graag tips krijgen voor de voorbereidingen. We hebben een aantal vragen:
- We lezen dat je het koffer niet op slot mag doen, omdat amerikaanse autoriteiten koffers mogen controleren zonder dat daar de eigenaar bij is. Is dit verplicht? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
- We zijn van plan een koelbox mee te nemen. Deze is oplaadbaar in auto en stopcontact, dus het lijkt ons ideaal. Nu moeten we natuurlijk alleen nog dat ding in Amerika krijgen. Kunnen we dit gewoon meenemen als handbagage?
- Hebben jullie goede adressen voor eetgelegenheden?
- Waar moeten we nog meer aan denken voordat we op vakantie gaan? We hebben een internationaal rijbewijs, maar zijn er nog meer zaken waar we op moeten letten?
- Hoe gaat het met tanken? Is dit gelijk aan Nederland, eerst tanken en dan contant betalen, of gaat dit anders?
Zo, dit zijn onze vragen tot zover, bedankt voor de reacties!
-
Re: voorbereidingen
Dit is zoals wij het altijd doen:
- We lezen dat je het koffer niet op slot mag doen, omdat amerikaanse autoriteiten koffers mogen controleren zonder dat daar de eigenaar bij is. Is dit verplicht? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Wij hebben reistassen en sluiten deze met een tirewrap, zijn weleens doorgeknipt voor controle en daarna keurig afgesloten met een nieuwe van de douane en een briefje in de tas.
- We zijn van plan een koelbox mee te nemen. Deze is oplaadbaar in auto en stopcontact, dus het lijkt ons ideaal. Nu moeten we natuurlijk alleen nog dat ding in Amerika krijgen. Kunnen we dit gewoon meenemen als handbagage?
Deze kopen wij bij de Wallmart met ijblokjes zakken, ga het jezelf niet moeilijk maken om zo'n ding als handbagage mee te nemen. Het kost immers niet veel ong 7 dollar.
Lijkt een beetje op aardappelen meenemen als je gaat kamperen in het buitenland hihi:mrgreen: niet lullig bedoelt hoor...
zie topic, waar eten jullie het liefste. Tik het restaurant + Orlando in op Google en je krijgt het adres in Orlando
- Waar moeten we nog meer aan denken voordat we op vakantie gaan? We hebben een internationaal rijbewijs, maar zijn er nog meer zaken waar we op moeten letten?
Is helemaal niet nodig! tik maar eens internationaal rijbewijs in op de zoekfunctie bovenin.
- Hoe gaat het met tanken? Is dit gelijk aan Nederland, eerst tanken en dan contant betalen, of gaat dit anders?
Wij gebruiken altijd de creditcard. eerst pas erin tanken en dan transaxie afronden. Bij contante betaling moet je soms eerst betalen en krijg je (als er minder is getankt dan waarvoor betaald) het bedrag weer terug.
Wat wij ook altijd doen is kopieën meenemen van onze paspoorten en rijbewijzen en ziektekosten verzekeraar.
Ook een medisch paspoort is handig als je medicijnen gebruikt.
Nou ik hoop dat je hier iets aan hebt!
doei,
meisje
-
Re: Voorbereidingen
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Amerika. We zijn ons al een tijd aan het verdiepen, maar we zouden graag tips krijgen voor de voorbereidingen. We hebben een aantal vragen:
Je koffer mag niet op slot. Je zou een kofferband met TSA slot erom kunnen doen, De tweede optie is (welke wij gebruiken) is om op Schiphol koffertassen aan te schaffen, die zijn geheel om je koffer gaan en worden afgesloten met een TSA slot. Voor meer info over TSA sloten en riemen, tik het even in op Google.
Zoals in bovenstaande berichten, gewoon in de Walmart halen. Waarvoor wil je hem eignlijk mee?
Even een andere tip dan bovenstaande, kom kijken op onze blog, staan genoeg restaurants.
Internationaal rijbewijs is daar niet nodig. Neem 1 of meerdere creditcards mee.
Er zijn verschillende gebruiken bij de pomp, soms ook eerst betalen
Als laatste wil ik je de tip geven de nodige reisverhalen en topics door te lezen, daar krijg je heel veel info dan ga je erg verzekerd op reis. Daarnaast raad ik je aan om bij de bibliotheek of boekwinkel te kijken naar een boekje Hoe en Wat Orlando.
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.
Grot
Gwenda
-
- tanken kan gewoon met je pinpas aan de pomp (racetrac, hess, shell e.d.) Kies bij payment method "debit" en even de pinpas door de lezer, pinnen en tanken. Dus niet met je creditcard.......
- als je in motels overnacht en ook in de meeste hotels is er een ijsmachine waar je vaak gratis ijsblokjes kunt halen. Koelbox halen bij Walmart of Target, de ijsemmer uit je kamer meenemen en blokjes tappen...
-
- als je in motels overnacht en ook in de meeste hotels is er een ijsmachine waar je vaak gratis ijsblokjes kunt halen. Koelbox halen bij Walmart of Target, de ijsemmer uit je kamer meenemen en blokjes tappen...[/quote]
En die ijsblokjes doe je dan in een dubbele plastic tas van de Walmart want daar heb je er toch genoeg van. Werkt prima en aan het eind van de dag is niet eens alles gesmolten.