Aangezien het niet zo lang meer is zou ik ze precies eerder daar kopen (eventueel met kortingsbon)
Afdrukvoorbeeld
Aangezien het niet zo lang meer is zou ik ze precies eerder daar kopen (eventueel met kortingsbon)
Wat voor kortingsbon bedoel je? Die je uit die boekjes haalt? Wat is de beste tijd van de dag om te gaan, gelijk om negen uur of juist 's middags?
Die uit de boekjes, is geen gigantische korting hoor.
2 jaar geleden zijn wij vanaf s'morgens geweest, heb je tijd genoeg voor alle rondleidingen en kan je in de namiddag nog iets anders doen daar in de buurt.
Heb je al een idee wat je bij KSC wil gaan doen. Ze hebben verschillende touren. Indien je een uitgebreide tour wil gaan doen is het juist raadzaam om dit vooraf te boeken om terleurstelling te voorkomen. Anders kan je de standaard tour gewoon aan de kassa kopen. Ik zou wel zo vroeg mogelijk gaan. Dan is het nog rustig en niet zo warm (als je al verschil heb in de warmte).
Grz
Ton
De uitgebreide tour is soms idd al uitverkocht als je het gewoon bij de kassa wil kopen. Ik was blij met de normale entree... geloof $ 38,50 . Lang zat daar gebleven, genoeg gezien... blijft toch raar, niet het idee echt bij NASA te zijn geweest :razz: Het is net of ik het alleen gedroomd heb ipv er echt te zijn geweest ;)
Ik probeer ook een Up-close tour te boeken, maar krijg steeds helemaal aan het einde van het boeken een foutmelding.
Vreselijk irritant, ik zit liever niet met 6 ipv 2 kaartjes maar kan nergens uit op maken of het gelukt is.](*,)
Al wel een mailtje gestuurd maar nog geen reacties van NASA.
Gaat het fout met het telefoonummer? Daar had ik problemen mee. Naar een mail te hebben gestuurd naar KSC kreeg ik als antwoord (na een paar dagen), gewoon een 10 cijferig nummer ingeven. Toen lukte het wel.
Het mailadres wat ik gebuikte was : kscinfo@dncinc.com
Het antwoord wat ik kreeg was :
Thank you for your interest in the Kennedy Space Center Visitor Complex,
May I suggest entering any 10 digit number except all zeros and that should work. If it does not, then you will probably need to contact the Sales Office at 321-449-4400.
Grz
Ton.
Helaas niet.
Heb ook even geworsteld met het telefoon nummer maar dat is mij wel gelukt. (door mijn telefoonnummer te veranderen vreemd genoeg)
Daarna krijg je een totaaloverzicht van je bestelling. Dan druk ik op ENTER. Ik krijg een een bericht in beeld dat m'n bestelling wordt bevestigd.
En even daarna krijg ik een POPUP met een fout melding.
Nu kan ik het nog wel een keertje proberen maar ben bang dat ik straks met 6 kaartjes blijf zitten ](*,)
Heb ook naar het zelfde mail adres een berichtje gestuurd maar nog geen reactie.
Meld het wel even als ik verder kom.
Ik wist helemaal niet dat je die kaarten online van te voren kon bestellen......
Wij hebben ze gewoon op de dag dat we wilden gaan aan de poort gekocht.
groetjes Sylvia
Hoi,
Wij hebben gister inderdaad ook geprobeerd deze tour te boeken, ging inderdaad goed tot aan het laatste scherm.
Kregen foutmelding met telefoonnummer en reserveringscode, deze hebben we opgeschreven.
Vandaag gebeld, kregen te horen dat dit inderdaad een vaker voorkomende klacht is.
Kregen te horen dat er niets aan de hand is en dat we met de reserveringscode gewoon aan de kassa alsnog konden betalen
Groetjes,
Robert & Marion
Nou, ook maar even gebeld.
En ja hoor, ik had al mooi 2 extra kaartjes besteld :mrgreen:. Het was de eerste keer wel bij ze aangekomen maar ik kreeg daar dus geen bevestiging van.
Ook ik kreeg het advies om mijn boekingsnummer mee te nemen naar kassa 1,2,3 of 4 en alles komt goed.
Gelukkig maar. Soms doet een klein telefoontje grote wonderen.
Grz
Ton
Zoals een eeuwenoude slogan al zei: "Een beller is sneller".
Hoi, hebben afgelopen maandag KSC bezocht. Waren om 7.00 uur vertrokken uit Miami en om 11.00 uur bij KSC. Hebben daar eerst rondgelopen en vervolgens de up-closen tour gedaan van 14.00 uur. De bus was niet vol en we hadden een leuke oudere man die van alles wist te vertellen. De tour duurt twee uur met tussenstops voor foto's e.d. Je komt veel verder dan de gewone tours, waarbij je steeds moet wachten op de volgende bus. Bij het laatste stop, Apollo/saturn 5 centre, ging de bus weg en moesten we met de gewone bus terug naar het beginpunt. We hebben het park tot 18.00 uur bezocht en nog niet eens alles gezien, maar Orlanda wachtte op ons!! groetjes, Carla (derrobbie, succes met boeken, hoop dat het lukt)
Het boeken is inderdaad gelukt hoor.
Ze belden later zelfs terug om mijn CC nummer te achterhalen om die tweede boeking te kunnen terugstorten.
En gisteren kreeg ik 'zelfs' een reactie om m'n eerder gestuurde Email.
Kan niet anders zeggen dan dat ze bij het Kennedy Space Center een top service hebben.
PS. een leuk verslag trouwens. Krijg met de dag meer zin in onze eerste florida vakantie.
hallo
Al verschillende keren zijn wij in in florida geweest. Nog nooit ben ik op KCS geweest, geen idee waarom niet. (ik denk dat ik niet echt op de hoogte was van de mogelijkheden) Maar nu ik de verhalen van jullie lees wordt het denk ik komende vakantie een item om te gaan doen, en dan ook vooraf wel reserveren.
Groetjes senkermens
Vandaag druk bezig met het bestellen van kaarten. Onder andere voor KSC (toegangskaart). Heb keurig besteld, moet dan vervolgens gegevens invoeren. Onder andere telefoonnummer (required field). Wat ik daar ook invul, ik moet blijven controleren of ik wel een goed telefoonnummer invul.
Iemand een idee hoe ik dat moet oplossen?
Hoi,
Heb ook het zelfde probleem met het invoeren van het telefoonnummer. Denk erover om te gaan bellen naar KSC.
Susie One
Zie het eerste bericht van mezelf op deze pagina :
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6685&page=2
Gewoon een 10 cijferig nummer ingeven en dit werkte wel.
Grz
Ton
Hoi,
We zijn al een beetje onze reis aan het samenstellen. Nu vraag ik me af of het Space Center wel leuk is voor een (bijna) 5 jarige?
En hoe zit het met de Everglades voor een 3 en 5- jarige, is het daar wel leuk/begaanbaar voor kids van die leeftijd?
Gr,
Wendy
ik ben ook van plan binnenkort naar KSC te gaan. We komen op 26 sept aan en moeten dan nog even overnachten om op 27 sept onze camper te halen. Omdat dat pas na 15:00 h is, willen we eerst nog overnachten in de buurt van fort lauderdale om dan op 28 sept richting titusville te rijden.
29 sept wordt dan de dag dat we ksc willen bezoeken. We hebben dan de hele dag.
Als ik al jullie adviezen lees moet ik dus de up close tour gaan doen. IS reserveren rond die tijd een must of kan ik ook op de bonne fooi gaan?
peter
Ik denk niet dat Kennedy Space Center leuk is voor kleine kinderen.
De Everglades zou evt. wel kunnen. Wij hadden ons trouwens meer voorgesteld van de Everglades.
We hebben een tocht met een airboat gemaakt naar een plek waar je even kon uitstappen. Daar lag een afgerichte alligator die op fluitsignaal tevoorschijn kwam om zijn brokjes in ontvangst te nemen. Verder geen alligator gezien.
We wilden een indianendorp bezoeken, maar dat was vanwege een muziekfestival die dag gesloten.
In de airboat moet je wel oordopjes in doen i.v.m. herrie en insmeren tegen muggen.
De Disneyparken en Seaworld zijn natuurlijk wel heel leuk voor de kinderen, hoewel ze natuurlijk niet in alle attracties kunnen.
Zou het niet doen, maar is een persoonlijke mening...
Mijn kinderen 11 en 15 en zelfs mijn vrouw vonden het tegenvallen, terwijl ik de dag van mijn leven heb gehad, waarschijnlijk "jeugdsentiment".
We hebben wel tijdens onze encloser rit: aligators, manatees en gieren gezien dat was meer dan in de everglades. Mischien moet je het gewoon proberen als je zelf iets hebt met de ruimte moet je het doen zoniet iets anders uitkiezen. Succes met je keuze.
Hoi,
Ton
Over 10 dagen vertrek ik naar Orlando. KSC staat natuurlijk ook op het programma. Heb vrijwel alle entreekaarten geregeld, maar alleen die voor KSC nog niet. Als ik het goed begrijp, heb je een algemene toegangskaart nodig ("Kennedy Space Center Admission") En voor de tour (de "NASA Close Up tour") een extra kaart; de guided tour. Moet je nog ergens aangeven welke dag je er zal zijn? Of hoe werkt dat?
Wij (gezin met 2 kinderen van 10 & 7 jaar) overwegen om tijdens onze vakantie in Florida een bezoek te brengen aan Kennedy Space Center. Nu horen wij verschillende berichten of dit wel of niet leuk is voor de kinderen.
Wat te doen? De kinderen zijn niet super geinteresseerd in ruimtevaart, maar het lijkt ze wel interessant. Wat raden jullie aan, gaan of kunnen we het overslaan?
Klinkt niet erg enthousiast. Ze staan (nog) niet te springen. Er gaan echter duizenden mensen met kinderen naar toe. Maar of het leuk is voor jullie kinderen? Ik zou je daar geen raad in durven geven.
Misschien moet je ze eens op de site laten kijken? Of wat reisverslagen (laten)lezen? Zie bijvoorbeeld het reisverslag van Dr. Phlox, maar er zijn er veel meer. Succes met de beslissing.
@mirella37;
Wij zijn in de meivakantie naar KSC geweest met 2 meiden van 8 en 6 jaar. Ondanks dat het meiden zijn en dat ze niet super geinteresseerd zijn in ruimtevaart vonden ze het toch heel bijzonder om te zien. Wij hebben gewoon de standaard tour gedaan en dan kun je op 3 plaatsen uitstappen en rondkijken. Verder hebben we de shuttlelaunch met de oudste, gedaan, de jongste was nog net te klein.
En we hebben de IMAX-film bekeken. Die film vonden de meiden niet zo bijzonder.
Al met al hebben we een hele dag volgemaakt daar. Tijdens ons bezoek zou er eerst een raket gelanceerd worden maar dat ging niet door. Het blijft natuurlijk voor ieder gezin persoonlijk maar wij vonden het een bijzondere ervaring zouden het iedereen aanraden. Het is iets wat je eigenlijk wel gezien moet hebben. Wanneer kun je nu een raket en een space shuttle van dichtbij zien?
Als je onze meiden laat kiezen tussen een Disney(water)park en KSC zullen ze wel voor een Disney(water)park kiezen maar ze vonden het toch heel leuk om gezien te hebben.
Weken nadat we terug waren zei de jongste zomaar ineens: "toch wel jammer mam dat die raket niet gelanceerd werd, dat had ik toch wel graag willen zien". Terwijl zij het tijdens het bezoek het minst leuk vond. Veel succes en plezier met de voorbereidingen voor jullie bijzondere reis.
Groetjes,
Corrine
@svenehans
had zelf dit ook al ondervonden. Ik dacht de up close tour geboekt te hebben en heb netjes de tickets uitgeprint, maar zag nergens een datum staan. Dit verbaasde me, want als ze je adviseren te reserveren, dan vraag ik me af hoe ze weten wanneer ik kom. Daarom maar een mailtje gestuurd. Reeds na 2 dagen een antwoord. Ik bleek alleen voor de admission betaald te hebben. Dus zeg maar de toegang. Voor de up close tour moest apart geboekt worden en of ik maar een telefoonnummer wilde bellen.
Dit heb ik de volgende dag gedaan en binnen 10 min was alles geregeld. Ik ga nu op 29 sept met de tour van 10:40 uur.
peter
Zoals de vraag al luidt:
Is KSC ook open op de dag van lancering? wij willen 14 november een bezoek brengen en een rond tour doen en dan 's avonds de shuttle zien opstijgen. Maar we kunnen nergens informatie vinden of dit mogelijk is.
Rene
Hier wat gedetailleerde info: http://www.launchphotography.com/Shu...h_Viewing.html
Overigens is 14 november een nacht-lancering....
Ja dat hadden we indd gezien dus leek het ons leuk om overdag het space centre te bezichtingen en dan een hotel te zoeken om zo 's avonds weer terug te gaan en de lancering te bekijken...
of is er 's avonds niet zo veel te zien? (lijkt me juist wel)
Rene
Zelf nooit gezien maar dit filmpje geeft je een indruk:
Ik zou nóg maar een dag eerder gaan... Op de 14de zal het wel één grote puinhoop worden om daar uberhaupt te komen...
Opstoppingen van een paar uur zijn dan ook heel gewoon...
Als ze al open zijn... heel vaak niet...
..'k zou niet te lang meer wachten met zoeken. Zoals Corrus ook al aangeeft, komt er altijd nogal wat volk op af. Reken inderdaad gerust op verstopte wegen. Het is zeker de moeite waard, we hebben een lancering heel vroeg in de ochtend meegemaakt, maar toen was het al wel licht. Een nachtlancering hebben wij zelf helaas nog nooit gezien. Ze werden altijd uitgesteld.......;)
Tijdens de 'Up Close Tour' die ik begin oktober heb gevolgd werd inderdaad verteld dat op een dag van een lancering alles er ècht anders uit ziet daar... wegen afgezet, heel veel drukker... en rondleidingen worden niet gedaan. Ik zou dus ook voor een andere dag kiezen... Overigens werd de lancering die wij zouden zien uitgesteld. Vanwege Hubble-problemen. Gelukkig niet met een paar dagen (zodat we het nèt zouden missen), maar met een paar maanden... Overigens vond ik het erg mooi bij KSC! Het was er niet druk toen wij er waren... hebben lekker de tij genomen en genoten!
Wij willen volgend jaar in april gaan. Maar blijkbaar kan je daar nog geen tickets voor krijgen. Bij Seaworld hetzelfde. Vanaf wanneer zouden deze beschikbaar zijn? Iemand ervaring? We gaan begin april 2009.