-
Klimaat
Hey hey, Ik ga eind juni + begin juli naar Miami beach, en aangezien het dan wel warm is maar ook veel regent, wilde ik weten of het de moeite waard is. Is het zo af en toe een plensbui, of kom je je hotel niet uit zonder regenpak? Wie kan me dit vertellen...?!
Thanks
Anouschka
-
Re: het klimaat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
nousch
aangezien het dan wel warm is maar ook veel regent, wilde ik weten of het de moeite waard is.
Tsja, wie kan dit vertellen? De hurrycanewatchers zouden het graag willen, denk ik zo. Op http://www.weather.com. vind je veel info over het weer, het klimaat, gemiddelde temperaturen en gemiddelde neerslagcijfers. Misschien is het de moeite waard om die gegevens een beetje te bestuderen. Verder vind je er een 10 daagse weersvoorspelling. Ik denk dat je de voorspelling zelf al aardig hebt gegeven. Het lijkt mij dat er nu nog niet zoveel zinnigs over het weer van deze zomer gezegd kan worden dan dat een plu & poncho, naast badpak en bikini wel bij de standaarduitrusting hoort :lol:
-
Wij hebben er ook in die periode gezeten twee jaar geleden en elke dag wel een bui gehad maar dat was dan tegen 3 uur en half vier was alles weer droog en warm.
Niks echt om je zrgen over te maken.
-
Hetzelfde vroeg ik me eigen ook een beetje af, ik ga weer in september en dat is dé maand met de meeste dagen regen (15) i.t.t. 12 dagen in juli & augustus.
Aan de andere kant, ook binnen voldoende te doen. Maar als je elke dag +/- een uurtje regen hebt, ach.. why bother ;)
-
Citaat:
JKG
... ik ga weer in september en dat is dé maand met de meeste dagen regen (15) i.t.t. 12 dagen in juli & augustus.
Als je voor het eerst gaat is het lastig in te schatten wat met "15 dagen regen" wordt bedoeld. Het is gewoon het aantal dagen dat er een bui valt, en zegt helemaal niets over de duur en de hevigheid van die buien. Ik heb het vorig jaar voor het eerst meegemaakt dat het zowat de hele dag regende. Meestal is het echter niet zo lang. En het grote voordeel van de buien n Florida boven die in NL: het blijft er gewoon heerlijk warm, ook tijdens de buien.
-
Heeft het zin om regenjasjes mee te nemen? Of is zo'n bui net lekker verfrissend?
-
Regenjasjes? Nee, zou ik niet doen. Da's veel te verstikkend, te benauwd.
Een regenponcho is beter, die koop je voor minder dan een dollar bij Walmart (kwaliteit: éénmaal gebruik en dan issie kapot) of in de Disney-parken (rond de 7-8 dollar, maar als'ie kapot gaat kun je gratis een nieuwe halen). Iedereen loopt met die dingen in de Disney-parken!
Walmart:
http://www.chantalsweb.nl/images/2007-08-02_0013.JPG
Disney:
http://img125.imageshack.us/img125/8834/ponchola6.jpg
Persoonlijk vind ik die poncho's zelfs nog te benauwd en houd het dan ook bij een paraplu, zo'n klein opvouwdingetje.
-
Michael, het wordt de 2e keer. Eerste keer was afgelopen maart en toen was het 2 dagen regenachtig, maar ook inderdaad niet de hele dag. 's Avonds toch wel een uur of 3 a 4 achter elkaar en hard. Maar dat kwam ook omdat er even een tropische storm langskwam met tornado watches in de omliggende counties. Maar toen hadden we ook dingen binnen gepland. Maar 15 dagen klinkt heel wat meer dan het aantal wat we in maart voorgeschoteld kregen. Overigens met die tornado watch geen briesje of wat gevoeld vreemdgenoeg. In Nederland waaide het harder.
Dat het warm blijft klopt inderdaad.. of warm.. aangenaam. Niet koud.
-
Ik was toen ook in Florida (28-2 t/m 10-3). En ik heb inderdaad ook die buien meegemaakt, het bleef maar regenen. Het is echter een groot verschil of je in maart of aug/sept gaat. In de zomer is het namelijk veel warmer (continu zo rond de 35 graden) met een enorm hoge luchtvochtigheid. En de buien zijn een stuk korter, en vroeger op de dag dan in maart (logisch: door de hogere warmte bouwen de buien zich sneller op).
De temperatuur blijft tijdens de zomerse buien niet alleen maar aangenaam, het blijft echt warm! De temperatuur daalt dan zelden tot onder de 28-30 graden.
-
Citaat:
Michael66
En de buien zijn een stuk korter, en vroeger op de dag dan in maart (logisch: door de hogere warmte bouwen de buien zich sneller op).
Je beschrijft hier het dagelijkse patroon, klopt helemaal. Wanneer er echter een tropische storm passeert, spreek je niet meer van een buitje maar kan het wel uren (dagen[-o<) achter elkaar regenen, waaien en onweren. Dan weet je pas echt waarom er zulke grote putten en retentievijvers zijn aangelegd in Florida.
"Wij" toeristen zijn snel geneigd slecht weer in deze regio te onderschatten. Ach zo'n buitje valt wel mee.......\\:D/. Niet voor niets wordt er op de tv in die gevallen een weatheralarm afgegeven met veel gepiep en rode banners waarop tot op de minuut wordt aangegeven hoe laat de storm "jouw" gebied zal bereiken. Disney ontruimt in die gevallen de zwembaden, in de parken worden shows en attracties wegens 'inclement weather" uitgesteld of helemaal gestopt.
Is dit dan een reden om Florida te mijden? Helemaal niet, maar het is wel goed om te weten wat je wel en niet moet doen tijdens noodweer. Wij hebben wel gezien dat gezinnen tijdens een zwaar onweer het parkeerterrein opliepen, in plaats van te schuilen. Tja, de tramdienst was even stilgelegd.....[-o<[-o< waarom zou dat nu zijn?
Voor meer informatie over de tropische stormen: http://www.nhc.noaa.gov/
-
Nou, we gaan het zien :) In maart was het inderdaad aangenaam.. behalve 1 avond in Miami, toen was het echt 10 graden ofzo. Als het met regen nog steeds 30 graden blijft, misschien best lekker om even snel door de regen te rennen :)
Dat met die stormwatches idd is erg mooi gedaan.. en ook tot hoe laat je problemen kan verwachten van county tot county. Ze zijn erg trots op de Digital Doppler X3 :) Hoe vaak ze dat wel niet zeggen op News 13.. geweldig!
-
Citaat:
JKG
Als het met regen nog steeds 30 graden blijft, misschien best lekker om even snel door de regen te rennen :)
Nou, dat kan. Het regent namelijk warm water!
-
Disney op Memorialday (druk)
We gaan eind mei naar Orlando en hebben er geen rekening mee gehouden dat als we in disney zitten het Memorialday is8-[
Is iemand wel eens op deze dag in Disney geweest? Is het dan echt mega druk, of valt het wel mee[-o<
Gr,
Wendy
-
ja het is een stuk drukker dan anders.. wij hebben afgelopen mei besloten om een dagje een waterpark te doen en de amerikanen lekker naar de parken te laten gaan:D
oh ja: memorial day daar doen ze verder weinig mee...tis niet zoals bij ons op 4 mei met 2 minuten stilte
wij hebben de unoffical guide en over memorial day staat het volgende:
in magic kingdom krijgen ze doorgaans per dag zo'n 25 tot 30.000 bezoekers. op memorial day is dat zo'n 50.000. :shock:
Vandaar dat wij een dagje typhoon lagoon hebben gedaan! we hadden toch nog wat daagjes over!!:-$
-
Re: Disney en Memorialday
Hoelang waren de wachttijden gemiddeld op de overige dagen rondom memorial day eigenlijk?
-
de wachttijden vielen eigenlijk wel mee... de meeste waren 30 minuten maximaal, soms wat langer (bijvoorbeeld splash mountain welke altijd drukker is) maar dan neem je gewoon een fast pass.. :razz:
wel een tip: op dagen dat een park extra magic hours had (de avondopening) was het meteen een stuk drukker en 's avonds wat ons betreft te druk (iedereen uit de andere parken gaat dan nog even het park in).[-X
wij zorgden er voor dat we of er vroeg waren als ze extra morning hours hadden zodat we veel konden doen voordat het druk werd, of we hebben het park geskipt.. want wij konden (2 volwassenen) een park per dag doen en hadden de extra evening hours in principe niet nodig en gingen gewoon op een rustigere dag. scheelt je weer op lopen te vreten door de drukte!!!!:-$
Hopelijk heb je hier wat aan!!! ;)
-
Wij zijn afgelopen 4th of July in het park geweest. Het was toen wel drukker in het park dan de andere dagen maar het was ook langer open. Aan de wachttijden hebben we eigenlijk niets gemerkt want we konden op veel plaatsen zo doorlopen en voor de rest heb je de fast passes.
-
wij zijn op memorial day en op mothers ay naar de parken geweest en het was super druk met wachttijden tot 90 minuten. Ook 's avonds in in het disney village was het zeer druk.
-
Disney parken eerst doen of erna
Hoi wij gaan 20 april naar florida . Nu ben ik bang dat het eind april te druk zou zijn in de parken we blijven tot 4 mei in florida . Nu is mijn vraag zouden we niet beter de parken aan het eind van onze vakantie doen is het dan niet rustiger in de parken .
-
Re: Disney parken eerst doen of erna
ik zou het aan het einde doen.
is ook rustiger, maar dan ben je ook zelf uitgerust....
gewent aan het tijdsverschil etc.
Kun je relaxter genieten van al het leuke dat er te bieden is.....
Pascal
-
Goedkoopste periode door het jaar heen
Aangezien we al een beetje verslaafd zijn geraakt aan de USA zijn we er over aan het denken om in 2010 weer naar de USA te gaan maar dan, in plaats van 5 dagen, tussen de 2 en 3 weken.
Echter gezien de kosten (we willen onze 3 kids dan ook meenemen) wil ik hierbij mensen vragen die ervaring hebben met de kosten (vliegtickets/hotel) door het jaar heen.
Is het in januari het goedkoopste, of juist in augustus etc.
Verder dienen we ook rekening te houden met de school van de kids (lagere school).
Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen met deze moeilijke vraag.... en ja, ik begrijp ook dat we niet echt veel keus hebben als we ook rekening moeten houden met de schoolvakanties van de kids.....
Gr,
Chicco
-
Re: Goedkoopste periode door het jaar heen?
Als je rekening houdt met de schoolvakanties en je wilt minstens 2 weken gaan, heb je drie opties:
1) zomervakantie
2) kerstvakantie
3) meivakantie (als je de mazzel hebt dat de school dan 2 weken dicht is)
Van deze drie periodes is duidelijk de meivakantie het goedkoopst. Het weer is dan ook het best en het is overal niet zo druk, omdat ze in de USA geen vakantie hebben.
Wij zijn twee keer in de meivakantie naar Florida geweest en dat is zeer goed bevallen.
-
De kogel is door de kerk, we gaan in de meivakantie 2010 voor ong. 2 weken (pfff wat duurt dat nog lang zeg nu ik het typ.......)
We hebben even geïnformeerd bij de school en de meivakantie 2010 valt bij ons van 30 april 2010 t/m 14 mei 2010 (ondanks het feit dat de landelijke sites iets anders aangeven).
Dus nu is het tijd om alles een beetje uit te gaan vogelen waar we precies heen willen, of we hotels pakken of toch gaan voor een huisje nabij Orlando en Naples.
En dan wachten tot het 330 dagen voor de vakantie is zodat we daadwerkelijk kunnen gaan boeken ;)
-
Landelijke sites geven alleen de verplichte vakanties weer, iedere school heeft dan nog een aantal dagen over om zelf in te plannen. De meeste scholen kiezen dan voor een week extra meivakantie!
Leuk dat de kogel door de kerk is en sterkte met het lange wachten ;)
-
Pfff dat lange wachten zou ik echt niet trekken.. nu nog een dikke 4 maanden voor ik naar Las Vegas ga en dat vind ik al erg lang. Al ben ik het gewend om een half jaar te moeten wachten... maar nog anderhalf jaar wachten? Zou gek worden!!!
Veel plezier alvast in 2010! :)
-
Zo hé ben ik even blij dat ik niet zo lang van te voren al bezig ben met het plannen van mijn vakanties.
-
Citaat:
JKG
maar nog anderhalf jaar wachten? Zou gek worden!!!
Bij ons was het dit jaar 10 maanden en dat vond ik ook echt ontzettend lang... we moeten nog steeds vijfenhalve maand... :shock: Maar 18 maanden? Dat zou ik echt niet kunnen... véél te lang! :)
-
Ja hoor, maak het maar nog moeilijker voor mij, reken het maar om in maanden :p
Maar gelukkig gaan we volgend jaar nog ivm de communie naar Disneyland Paris en op vakantie naar Zuid Frankrijk richting Nice/Cannes.
Maar het klopt, als je eenmaal in de US of A bent geweest wil je gelijk weer terug :mrgreen::mrgreen:
-
Ach, tot die tijd kun je je hier op het forum prima vermaken toch? ;)
-
In februari naar Florida
Beste Florida gangers.
Op 20 februari 2009 vliegen wij (Jeroen, Tonnie en dochter Iris) vanaf dusseldorf naar Miami voor een vakantie van 10 dagen. Ik kom er niet goed achter of het dan hoogseizoen is of niet. We willen namelijk het liefst ter plaatse of een paar dagen van tevoren een hotel uitzoeken. Het lijkt me dat dat nogal in prijs kan schelen.
Wie kan me daar een antwoord op geven
groeten vanuit een koud en nat Arnhem
Jeroen
-
Re: in februari naar Florida
Dan is het geen hoogseizoen. Maar als je toch al weet dat je 10 dagen op dezelfde plek wilt blijven dan is van te voren boeken net zo handig. En ter plekke boeken is lang niet altijd goedkoper.
-
Hoi Tonnie,
auto zou ik van te voren boeken via usareisen.de
pretparktickets via undercovertourist.com of je moet al in een disneyhotel slapen.
goedkope hotels via expedia.nl
-
Ok Njit, nee we zijn van plan om in ieder geval miami, key west en de gulf aan te doen, eventueel nog een dag orlando maar dat is nog niet zeker.
-
Re: In februari naar Florida
Je zit net mooi voor de drukte van Springbreak. Lekker weer in februari, vergeet je korte broeken niet!
-
Hallo,
Ik heb ook een vraagje ....
Wij gaan 9 Januari t/m 23 jan.
Is dit ook een juiste periode om te gaan i.v.m evt drukte ?
groet puck
-
Het is overal zo'n beetje laagseizoen behalve in Key West, aan de hotelprijzen te zien is de winter daar hoogseizoen.
Wij gaan ook in februari en genieten van mooi weer en rustige parken, op het weekend rond President's Day na dan.
-
Hmz, wij zijn denk ik in het verkeerde jaar naar Florida geweest in januari/februari (2004) dan. Het was toen hoogstens 15 graden (en geen kip te bekennen op het strand van Miami).
Maar goed, eind februari zou het normaal gesproken toch wel aangenaam moeten zijn.
Qua drukte in de parken was het wel ge-wel-dig! Niet druk, maar nog wel nét genoeg mensen voor wat sfeer.
-
SpaceAce, ik ging eind februari er heen dit jaar en het was zo'n 25 graden denk ik. Erg goed te doen, beter dan september dit jaar waar het elke dag 32-35 graden was.
Al zou ik zo terug gaan hoor :)
Maar in februari/begin maart was het ook 2 dagen slechter weer en op een avond in Miami echt ijskoud, denk 10 graden. Wat was ik blij met de terrasverwarmers op Ocean Drive. Maar snel een club in gegaan op Washington Ave!!
-
Wij zijn 11 - 29 feb daar geweest en hebben heerlijk weer gehad in Orlando e.o. Maar ook 2 nachten tegen nachtvorst aan en de dag ertussen was fris.
-
Wij hebben ook zo'n 20 maanden van te voren geboekt voor feb 2010. Ja, het duurt lang, maar gelukkig heb je het forum en boeken om te lezen. En eerst in feb 2009 nog naar Lanzarote, ook leuk.