Oké bedankt. Weet jij toevallig of er busjes van Alamo staan om je naar een verhuurbedrijf te rijden of moeten we een taxi nemen?
Afdrukvoorbeeld
Oké bedankt. Weet jij toevallig of er busjes van Alamo staan om je naar een verhuurbedrijf te rijden of moeten we een taxi nemen?
Geen idee, wij zijn met een busje van het hotel gehaald en gebracht, misschien moet je dat aan Alamo vragen of dat mogelijk is en anders een taxi regelen die dan op de kade staat op het moment dat je uitscheept.
Even voor alle anderen die ook van een cruise terugkomen.
Heb contact met Alamo gehad, zij zeggen shuttle busjes te hebben vanaf de terminal naar het verhuurbedrijf. Heb dus een auto gehuurd voor de laatste dag om daar alle bagage in kwijt te kunnen en nog een beetje van Miami te kunnen genieten. Dit lijkt me goedkoper dan een auto een hele week stil te laten staan in een garage. Ook geen excursie op de laatste dag geboekt (vertrek vanaf het schip 07.30 uur en dan ben je vanaf zo 13.00 uur uiterlijk op het vliegveld (we vliegen pas 's avonds terug) dit leek ons toch zonde van zo'n laatste dag). Nu maar hopen dat alles loopt zoals we we er van verwachten. Het gaat opschieten, reuze spannend. Onze eerste keer Florida !!!
Als we in florida zijn gaan we ook een cruise maken, we moeten dan elke keer als we op een eiland zijn de paspoorten meenemen om weer op de boot te kunnen.
nu vraag ik me af waar ik de paspoorten moet laten als we bv willen gaan snorkelen of zwemmen, ik ga met 3 kids en om nou elke keer 1 achter te laten op het strand is ook weer zo wat. gewoon in een tas achterlaten op het strand vind ik ook geen optie.
Ik neem aan dat er meerdere zijn die dit hadden, hoe hebben jullie dat opgelost?
Al schrijvende denk ik, is er geen waterdicht geval ding die je om kunt doen waar je paspoorten in kunnen en waarmee je dan kunt gaan zwemmen bv.
ik ben benieuwd naar de creatieve oplossingen ;-)
maak een kopie wat je meeneemt op de boot en er zullen vast wel ergens kluisjes zijn bij bv. winkel waar je snorkel spullen huurt om je waardevolle spullen ofzo in te doen. Dan laat je hier je originele achter en neem je een kopie mee.
Wij hebben diverse cruises gedaan (3x bahamas en 1x Caribbean) maar je paspoort moet je altijd inleveren. Deze krijg je pas aan het einde van je cruise terug.
Aan boord kom je met het pasje van je cruise maatschappij, hier moet je ook altijd weer door een metaal detector en je spullen door een Xray apparaat.
Nou ik heb al 2 keer gecruist,maar heb mijn paspoort nog nooit in hoeven leveren. Lijkt me ook logisch he,als je op Jamaica of in Mexico zit moet je aan land je toch kunnen identificeren. Je kan moeilijk aan een politieagent of bij een betaling met CC je sail and sign pasje laten zien.
Hai Paula,
Met veel plezier en zelfs meerdere malen je verslag gelezen! Wat een ervaring moet dat geweest zijn zeg, ik kan niet wachten om zelf ook te gaan cruisen!
Nu is mijn vraag, welk hotel had je in Miami? Zat je in de buurt van de terminal? En had je dan een gratis shuttle naar de terminal?
Oh en op welk schip zat je eigenlijk van Carnival?
Wij gaan volgend jaar September ook via Miami cruisen en jullie schip zag er erg mooi uit.. misschien hebben wij die dan ook wel.
Hoop op je reactie!!
Hallo Paula,
Wij willen dit jaar in november gaan cruisen in Amerika vanuit Miami. Waar kan je hie rin nederland het beste boeken voor zo'n cruise. Heb het al geprobeerd op de site van Carnival zelf maar dat lukte niet. Wij willen met de Liberty in november.
Misschien kan je me helpen ermee
groetjes francien
Een vraagje voor de mensen met ervaring onder ons. Ik ben bezig een cruise te boeken de Royal Caribbean.
Nu vraag ik me alleen af welke kamer ik het beste kan boeken, zo laag mogelijk in het schip (is dit prettig of juist niet omdat je altijd de lift moet nemen, en duurt dit lang?)
Of weer zo hoog mogelijk maar als je dan een kamer hebt met oceanview, dan is het raam 'obstructed' door de reddingsboten.
Graag zou ik van jullie je mening horen. Dit is de eerste keer voor ons, dus ik heb geen idee wat ik kan verwachten. #-o
Hallo,
Wij hebben al aardig wat cruises gemaakt met Royal Caribbean en vinden her prettig om een inside stateroom te hebben vanaf de 8e verdieping, graag een beetje in het midden. Dit is dan dicht bij de lift, zodat je niet iedere dag die lange gangen door moet lopen.
We kiezen altijd voor een inside room, goedkoop, want we zitten bijna niet in deze hut. Kies wel voor een nieuwer schip, zoals b.v. de Freedom of the Seas, deze schepen hebben een leuke indeling, zoals een Promenade deck, waar de winkeltjes zich bevinden, dit is een heus straatje.
Veel succes met de voorbereidingen !
bedankt voor je snelle antwoord. Ik had inderdaad ook al de gedachte dat een hogere verdieping prettiger zou zijn.
In het midden had ik inderdaad ook al gevonden, niet om de reden die jij gaf (wat trouwens ook een goed idee is:lol:, was nog niet in me opgekomen) maar vanwege eventuele schommelingen van het schip. Daar schijn je in het midden wat minder last van te hebben.
Ik weet wat te doen!!!
Ik lees dat je bang bent voor de "schommelingen".
Als dit in verband is met zeeziekte kan je best een kajuit nemen in het midden van het schip, op de hoogte van de waterlijn.
Daar stampt en rolt een schip het minste...:-&...
Nou ja bang:roll: Niet heel erg maar ik had wel gelezen dat je daar het minste last hebt van de deining. En dat is toch altijd mooi meegenomen. Ik heb niet echt zeebenen.
Maar ook bedankt voor je antwoord. Ik heb aardig wat sites doorgeworsteld met commentaar maar hierover kon ik nog niet zoveel terugvinden. Dus ik ben al heel wat wijzer.
Ik heb inmiddels geboekt bij Royal Caribbean. Voor 4 nachten vanaf Port Canaveral naar de Bahama's met de Monarch of the Seas. We zitten op de 8e etage, in het midden van de boot.
Dus niet op sealevel, maar ja. We hebben er nu al zin in...... het duurt nog wel even voordat juli 2010 is.
Veel plezier op de cruise.
En vergeet je Dramamine niet!
(flauw grapje...:mrgreen:)
Wij hadden de cruise geboekt via D-reizen, het was een combi-reis met hotel erbij en ook de shuttle van en naar de terminal. We zaten in het Dorchester hotel in Miami, niet echt een super hotel maar we waren er wel tevreden mee.
We hebben gevaren met de Carnival Triumph en daarna nog een week Orlando er aan vastgeplakt.
Ok bedankt Paula.
Ga gelijk even naar het hotel kijken, wij hoeven ook niet een super de luxe duur hotel hoor. Het is maar voor een nachtje, en je slaapt er toch alleen maar.
Franie,
Ik heb het ook via Carnival zelf geprobeerd, omdat het gewoon veel goedkoper is als via een reisorganisatie.
Maar nou heb ik vorige week via Carnival Holland een offerte opgevraagd en dan kom ik zo goed als hetzelfde uit met prijzen als de Amerikaanse site.
Hier is hun email adres www.info@carnivalholland.com
Succes !
Wij gaan van de zomer (26-7-10) een 5-daagse cruise maken naar de Bahama's met NCL (norwegian cruise Line).
Ben beniewd of iemand hier ervaring mee heeft, maar wat ik echt heel graag wil weten of je op de "shippingdag" al eerder je bagage kan en mag afleveren?
Je moet natuurlijk al om 12.00 je hotel uit en je mag pas om 17.00 op de boot.
We willen graag nog shoppen in Miami en dat gaat niet zo handig met koffers.
Kun je trouwens op de Baham's ook leuk shoppen?
gr. Brenda
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een cruise voor koend jaar april. Heb het hele topic even doorgelezen ;) De cruise die wij willen doen is ongeveer even duur bij cruisetravel.nl als op cruises.com. Mijn gevoel zegt dat ik liever bij een Nederlands bureau wil boeken, maar wat vinden jullie?
Hoi Meelezer,
Gewoon een cruise hier in Nederland boeken. De prijzen zijn nagenoeg overal gelijk of je moet iets kunnen vinden op een amerikaanse site. Denk eens aan www.cruisetarieven.nl je ondervindt daar een geweldige service. Meer weten over cruises? Mail me maar.
Laten we dat vooral NIET doen, we zijn net zo blij met dit forum waar iedereen kan meelezen, meeprofiteren en meegenieten van de ervaringen van anderen.
Dus Cami (en alle andere forumleden), als je vragen hebt, stel ze dan vooral hier op het forum! :grin:=D>:grin:
Sorry, was niet zo bedoeld. Bedoelde te zeggen: "stel je vragen maar". Dus hier.
Ik had nog even een vraag over dat Esta formulier.. hoef ik er nu maar 1 in te vullen om Amerika in te mogen? Of moet ik nu ook een formulier invullen om aan een cruise deel te nemen?
Lees de gebruiksaanwijzing van ESTA eens door??
ESTA is om toestemming te krijgen om af te reizen naar de USA...
Wat je daar gaat doen is helemaal niet spannend. (dat is weer voor |immigrations)
Ja ik zat al te zoeken Corrus maar kon het niet vinden.
Ik kreeg namelijk een mail van Carnival dat ik een Esta formulier in moest vullen vandaar..
Erg attent van ze... toch??
Maar misschien een beetje verwarrend...
Dus ESTA ingevuld??
Dan ben je klaar...
Yep ingevuld voor man en zoon..helemaal gelukt!
En zeker attent van ze :-)
hallo allemaal,
we willen augustus 2011 nu voor de 3e keer naar florida (ook wij zijn besmet met het florida virus) lees ik en de meiden
we willen dit keer ook graag 1 week een cruise maken met de carnival dream of valor
iemand hier ervaring mee?
Hoi,
er zijn meerdere mensen hier op het forum die daar ervaring mee hebben. Dus je kan hier een hoop ja's op krijgen, maar wat wil je weten?
ik zou graag willen weten welke meer voor kinderen(2 meiden 11 en 13 jaar) geschikt is o.a activiteiten aan boord tijdens zee dagen
en geldt er bij carnival cruise line ook verplichte avond kleding tijdens diner
wij willen graag met carnival vanwege de prijs deze is het goedkoopste voor
1 week cruisen met 4 pers
AFgelopen zomer 1 week cruise met de Freedom of the Seas Royal Caribean met een zoon van 14 jaar. heb hem de gehele vakantie niet gezien. Hij vond het helemaal geweldig. Volgens mij is het nu voor 1 week 837 euro p.p. het geld is wel de moeite waard. 2 avonden ons in gala gestoken maar dit hoeft niet dan kan je ook ergens anders gaan eten. Daarna nog 9 dagen Orlando.
Wij zijn deze zomer voor het eerst gaan cruisen, ook met Royal Caribbean, 4 nachten met de Majesty of Seas naar de Bahamas, en waren gelijk verkocht.
Nog geen ervaring dus met Carnival, maar dat komt er aan, aankomende zomer gaan we met het zusje van de Dream, de Carnival Magic die in mei in de vaart wordt genomen. Een Middelandse Zee cruise deze keer eind juli.
Over de Valor kan ik weinig zeggen, ik heb wel al wat over de Dream gelezen, en weet dat die ook een soort waterpretparkje hebben, leuk voor kinderen dus. Carnival staat ook bekend als een goede rederij voor families, dus wat je ook kiest, volgens mij is het altijd wel goed.
Wat Marijke al zegt, heb je geen zin in gala, ga je ergens anders eten, er zijn meerdere gelegenheden om te eten.
Hier kun je ook veel informatie vinden over cruisen:
www.cruisecritic.com
Succes met de voorbereiding!
Om nog even terug te komen op de kledingvoorschriften bij Carnival, ze zijn zeer tolerant. Je kan je helemaal optutten in smoking en galajurk, maar als je een "redelijk" nette broek of rok aan doet en zorgt dat je er casual netjes uitziet, dan kan je gewoon naar binnen en heerlijk eten in de eetzaal. Ben zelf iemand die inmiddels zo'n 6 keer met carnival heeft gevaren, waaronder ook de valor. Kwaliteit/prijs verhouding vind ikzelf prima, maar bv. Norwegian, Royal Carribean en Princess zijn toch echt een stap luxer. Op de site kan je ook lezen hoe de groepen bij camp Carnival verdeeld worden. Kan dus zijn dat jullie kids niet bij elkaar zitten. Voor sommige geen probleem, maar kan me ook voorstellen dat ze het niet leuk vinden als ze niemand kennen...
Als je eenmaal aan cruisen begint, kan het best verslavend werken.... Succes met het maken van je keuze en laat even weten wat het geworden is!
Wij gaan nu onze 3de cruise met Disney doen en wilde eigenlijk de Transatlantic 2011 doen. Maar kan geen vrij krjgen, dus nu ben ik aan het verder kijken naar een andere maatschappij. Is Royal Caribbean of Carnival erg anders dan Disney?
En geven deze cruisemaatschappijen ook onboardcredits weg?
Connie
bedankt voor de info en we hebben besloten om met carnival valor te gaan cruisen vetrekkend vanuit maimi :grin:
Barre omstandigheden voor de bijna 4500 mensen aan boord van een Amerikaans cruiseschip. Door een brandje in de machinekamer, raakte het schip op drift, voor de kust van Mexico. De elektriciteit is uitgevallen, en het voedsel aan boord raakt op.
zie hier de beelden:
www.rtl.nl/xl/u/fa8eaf8e-e96a-4e15-b51d-2cf6ff0aff14
Wij hebben een cruise (21 mei 2011 Carnival Liberty Carribean) geboekt via Crown cruise vacations in de US. Eerst hebben wij via www.cruisecompete.com een quote gevraagd aan meerdere amerikaanse reisbureaus, Crown kwam met de beste Amenities, denk aan gratis drankcoupons voor op het schip ed.
Bemiddelaars mogen geen kortingen meer geven van Carnival (en ook andere rederijen) dus doen ze het op een andere manier.
Wij zijn $ 2318 kwijt voor een Ocean Suite incl alle taxes ed....
Alleen 1 nadeel.................... Het duurt nog zo lang
Hallo mede Florida verslaafde \\:D/
Wie o wie kan mij wat meer informatie geven over het volgende.
Ik en mijn vriend zijn van plan om in mei wederom naar Florida te vertrekken. Voor 3 weken en 2 dagen. Wij hebben 2 jaar geleden een 5 daagse Disney cruise gedaan naar de Bahama's. Dat is zo goed bevallen dat we dit jaar weer een cruise willen gaan maken. Dit keer is ons oog gevallen op een cruise met de Carnaval Destiny, naar Grand Cayman en Jamaica!
Onze vorige cruise met de Disney cruise line heb ik toen gewoon geboekt via het reisbureau voor de spotprijs van 306 euro pp. Nu verschilt het een hoop als ik het via Nederland boek of via Amerika. Ik heb een goede prijs gevonden via expedia.com namelijk 700 euro voor ons 2en. (binnenhut). Nu heb ik nog nooit een cruise via Expedia geboekt. Weet iemand hoe dat werkt met de vouchers en of de fooi bonnen eral bij zitten. Op de Nederlandse site staat namelijk dat je de bonnen voor de fooi voor de bemaning van hun geleverd krijgt. Moet je dan wel apart betalen. Maar ik vraag me af hoe dat bij expedia te werk gaat? Heeft iemand hier ervaring mee?
Greetz Carmen
Niemand?? :-\"
Hallo,
Ik had een goede deal gezien met de Carnival Destiny op carnival site zelf en expedia.com. Nu kan ik zover alles boeken. Alleen als je wilt betalen kan dat alleen met een amerikaanse of canadeese creditcard. Mag ik dit dus niet boeken omdat in Nederlander ben? Weet iemand dit?
Groetjes