-
Re: Weersverwachting voor de komende week??
Idd zoals Gerrit al aangeeft kun je hier helemaal niet van de voorspellingen op aan, wij zouden heel veel regen krijgen van Anna, we hebben geen druppel gehad.
Ik kijk alleen maar naar de volgende link, dit is de waarheid, het helpt je helaas niet met voorspellen.
http://radar.weather.gov/radar_lite....t=NCR&loop=yes
-
Re: Weervoorspellingen
denk dat het allemaal wel mee valt wij zyn ook vrijdag in orlando en vorig jaar september waren we er met ike toe wel wat regen gehad maar viel reuze mee , het weer in florida is meestal iedere dag een flinke pot regen en daarna weer lekker aldus das myn ervaring voor de maanden juli tot september
-
Re: Weervoorspellingen
Net terug uit Orlando, en regen viel heel erg mee.
-
Temperatuur in de winter
Ik was afgelopen winter en ook in de zomer naar Orlando geweest.
In de winter had ik het best wel lekker, bijna elke dag wel 26,27 graden..soms afwisselend naar 22 graden. En in de zomer was het stikkeheet dan was het wel 33 graden elke dag! Heel lekker om op het strand in de zee te zwemmen.
Maar mijn vraag is, of het in de winter wel lekker is om naar het strand te gaan. Zoals Clearwater beach en Miami beach..en degene die in de winter naar Orlando zijn geweest hoeveel graden hadden jullie het toen?
-
-
Re: Temperatuur in de winter.
In februari 2008 zijn we een dagje naar Clearwater Beach geweest. Er waren genoeg mensen op het strand, ook voor een picknick en zo, maar zwemmen kan ik me niet herinneren. We liep iedereen in top en korte broek.
-
Re: Temperatuur in de winter
Het kan in de winter echt wel heel warm zijn.
Ik ben 4x in de winter geweest (januari) en alleen de laatste keer in (dec 2007- jan 2008) was het erg koud (met een muts op en dikke truien aan in WDW) maar diezelfde vakantie was het ook extreem warm.
We hebben in 3 weken tijd overdag 13 en bijna 30 graden meegemaakt. We hebben elke vakantie gewoon kunnen zwemmen. Ook op het strand gelegen (Fort Meyers) en ben zelfs vreselijk verbrand :-(
Maar goed, het risico is zeker aanwezig dat het minder warm is en zeker 's ochtends en 's avonds is het dan wel fris.
Jackie
-
Het kan er ook gewoon koud zijn en vriezen. Toegegeven zeldzaam maar het zal je maar net treffen.
Een kennis van me heeft dit fenomeen mee mogen maken.
Temperaturen onder nul en verdwaasde Floridianen die bij gebrek aan beter sokken over hun handen aantrokken ipv. handschoenen.:lol:
-
na een koude nacht heb ik een keer 's ochtend vorst op daken van huizen gezien. dit was in feb 2000. en dan 's middags weer heerlijk weer.
ik snapte er niets van.....erg raar gezicht.
-
ik ben in 2000 in februari geweest en toen was het er echt freakishly cold. Je kon geen Floridiaan aanspreken of die deed geschokkeerd bericht dat het de koudste winter in 50 jaar was ofzo. Wij waren er niet helemaal op voorbereid en hadden maar 1 trui bij ons (per persoon) die we ook echt de hele week gedragen hebben! Het is dus moeilijk te voorspellen (het was echt met tijd en wijlen "klappertandkoud")
We gaan nu in december en ik ben van plan een aantal witchdocters in te huren om een lekker weer dansje te gaan doen, want ik zou het toch wel leuk vinden om een keer blizzard beach te mogen bewonderen en dan het liefst zonder ijspegels aan mijn neus.
-
Re: aan de mensen die nu in Orlando zitten: hoe is het weer?
vandaag hier in Kissimmee geen regen gehad (afgelopen nacht wel onweer en regen), het was vanmoregen behoorlijk bewolkt maar is opgeklaard. Het is nu 25 graden, voelt voor mij kouder dan het echt is.
-
Je zou ook af en toe een blik kunnen werpen op weather.com of wunderground.com.
Daar zie je de verwachtingen, daar heb je meer aan dan het weer van gisteren of vandaag.
Ze zijn minstens zo betrouwbaar als het KNMI ;-), dus winterjas en zomerjurk kunnen mee :-).
-
Die sites ben ik al in de gaten aan het houden. Alleen zie je dan voor deze week veel regen. Ben dus benieuwd of het dan de hele dag regent of af en toe een bui. De temperatuur klinkt tot nu toe nog goed, maar volgens mij voelt het kouder aan dan het lijkt......
-
Neem gewoon spullen mee die je over elkaar kunt dragen "Dress in layers"
Misschien is de site ook nog wel een beetje handig voor je...
Deze is 100% lokaal en ik gebruik 'm zelf voor voorspellingen...
Ik gebruik 'm ook in Orlando, alleen dán via de TV... (Channel 13)
http://www.cfnews13.com/
En hier de weersvoorspelling voor de komende 7 dagen ...
http://www.cfnews13.com/Images/Weather/WEB_7DAY.jpg
Dit plaatje wordt iedere dag automatisch ververst.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
nancy1
Alleen zie je dan voor deze week veel regen. Ben dus benieuwd of het dan de hele dag regent of af en toe een bui. ..
Het weer, steeds weer verrassend. En resultaten uit het verleden...., zoals Gerrit ook al zegt. Als we de voorspelling hadden moeten geloven, hadden we gisteren de hele dag in de regen gelopen. Bij ons is er gen drup gevallen. Anderhalve kilometer verderop meldde men regen in de ochtend. Vandaag lijkt de voorspelling te kloppen, het is grijs, nat donker en frisjes. Hollandsch weertje dus laten we de korte box maar uit. Geen misverstand, we dragen wel gewoon onze lange spijkerbroeken. Corrus heeft gelijk, een trui en een vest zijn gemakkelijk aan- of uitgeschoten en de laagjes hoeven niet zo dik te zijn. Voor de avonden is een jackje wel lekker en veel mensen schieten ook wat warms aan als ze uit eten gaan. In veel restaurants kent de airco alleen de arctic-mode.
Voor de regen zijn er uitstekende voorbehoedmiddelen verkrijgbaar, onze slogan: neem altijd je P&P mee...;). Plu en poncho zijn onmisbaar. Een ding is zeker, als je ze vergeet, ben je zeker 'nat'. Als het gaat regenen...
-
vandaag is hopeloos, grijs, regen, koud we hebben een whopping 14 graden celcius!!!!
Voor het eerst in maanden de auto naar kantoor i.p.v. de motor.
de komende 3 dagen zien er niet gunstig uit, 70 to 80% kans op neerslag, maar zoals teleton al schreef, hier kan het regenen en 1.5 mijl verdrop is er weinig aan de hand.
-
Hoi allemaal,
Net op het moment dat ik deze reactie geef houdt het op met regenen hier in Kissimmee.
Maar zoals onze buurman Teleton al zegt : neem altijd je plu & ponco mee.
Zelf hebben wij onze fleece jackets in de auto liggen want die zijn savonds best wel nodig,
althans dat vindt Petra, ikzelf heb een goede isolatielaag dus loop gewoon in mn tee.
Gisteravond waren wij in Mount Dora maar daar was het heerlijk wat temperatuur betreft.
Vanmorgen was het een en al regen dus na de all-u-can-eat-breakfast-party @ Ponderosa
maar naar de enige droge attractie hier in Orlando, de Florida Mall.
Onze tee's waren aan de achterkant wel nat geregend maar dankzij de stoelverwarming in
onze huurauto waren wij weer opgedroogd toen we bij de mall arriveerden \\:D/
Citaat:
Teleton
onze slogan: neem altijd je P&P mee...;)
Je kunt ons ook meenemen als het regent, je wordt dan wel nat maar met ons is het altijd gezellig ;)
Groetjes,
P&P
-
Citaat:
marijke8
Hou is op schaatsen ik wil mooi weer met de kerst. Heb hier in Nederland al genoeg regen gezien.
De foto is niet best, maar wat wil je met bevroren vingers......;).
http://img339.imageshack.us/img339/1668/pict0037sl.jpg
-
Vandaag weer veel regen gehad in Kissimmee, het is koud 12 graden en het oogt allemaal somber, het schijnt morgen beter te worden, voor ons is het allemaal niet zo erg wij lassen een poetsdag in en kijken een d.v.d., voor de vakantiegangers is dit niet leuk en wij kijken dan ook uit naar beter weer.
Henke.
-
Wij hebben zojuist hier in onze condo de verwarming ingeschakeld en een warme chocolademelk ingeschonken want het begint hier binnen ook al fris te worden...
Maar morgen wordt het weer een mooie dag !
Groetjes,
Petra & Pieter
-
Re: Temperatuur Florida Februari
In 2007 zijn wij 2 weken in februari geweest naar WDW . Eerste week kon je 's morgens en 's avonds een pull verdragen , wel een korte broek . De tweede week hadden we allemaal een t-shirt en een korte broek aan .
-
Re: Temperatuur Florida Februari
In feb 2008 zijn wij 3 weken in Florida geweest. Vroeg in de ochtend (vóór 9.30) hadden wij een vest over ons topje aan. En 's avonds was het te fris om zonder trui of vest buiten te zitten. Wij hebben elke dag korte broeken en topje/t-shirt kunnen dragen. Op 1 dag na, toen was er nachvorst en liepen we overdag in 3/4 broek en vest.
-
Keys: Het weer
Ik ga richting Key West zo rond die 28 december. Ik hoop dat ik met open dak kan rijden, en dat ik een t-shirt en korte broek aan kan trekken, en dat de lucht helder is, en de zee mooi blauw.
Is er een kans dat ik dit rond december mee kan maken? En is er een kans dat ik bruin kan worden rond die tijd als ik lekker een paar dagen ga zonnen, als er dan tenminste zon is?
Ik ben erg bang dat het gaat regenen want ik ga maar voor 6 dagen naar Florida, en wil echt niet 6 dagen slecht weer hebben.
In de avond vind ik het niet erg, maar overdag zou ik het graag mooi mee willen maken.
Zijn er mensen die ervaring hebben rond die tijd?
-
Re: The Keys, het weer eind december begin januari!
Citaat:
TYGER
Ik ga richting Key West zo rond die 28 december.
Ik ben erg bang dat het gaat regenen want ik ga maar voor 6 dagen naar Florida, en wil echt niet 6 dagen slecht weer hebben.
In de avond vind ik het niet erg, maar overdag zou ik het graag mooi mee willen maken.
Zijn er mensen die ervaring hebben rond die tijd?
Om je laatste vraag als eerste te beantwoorden, dat lijkt mij sterk. Het reizen in de toekomst heeft hier op het forum nog niet zo'n grote vlucht genomen en veel helderzienden telt de club helaas ook niet. Zou fijn zijn, ook in verband met de dollarkoers, benzineprijs en uitbraak van lovebugs invasies.
My batteries are low, so I cannot see further than the past, presently........ anders had ik je graag geholpen. Verder lees je zelden dat vakantievierders er naar uit kijken om hier in the pooring rain rond te lopen, dus jouw voorkeur zal niemand verbazen.Gemiddeld valt er in Miami zo'n 50 mm regen, zo'n 20 mm minder dan bij ons in die periode.
Je reist in de wintertijd, met alle gevolgen van dien, ook in Florida. What a friend I have in Google, het leverde mij zo de gemiddelde temperaturen in de maanden januari en december op. Klik hier en je zult zien dat het in 1917 nog 3 graden vroor en in 1942 38 graden dooide. Dit maakt dat je gemiddeld op een temperatuur van 25 graden mag rekenen. Aan gemiddelden heb je echter niet zo veel, zo min als aan ervaringen van vorig jaar want resultaten uit het verleden....etc.etc.
-
Re: The Keys, het weer eind december begin januari!
Voor zover ik weet is de kans op regen in die periode niet groot.
Zelf ben ik 3x keer in januari naar Florida geweest en daarvan was het de laatste keer van extreem warm (ook s' nachts) tot extreem koud (wat had ik nu graag mijn winterjas aan gehad weer)
Die koude dagen waren ook zo weer voorbij en al met al heerlijk weer gehad maar ja wij waren er 3 weken en als je van de 6 dagen 3 dagen koud weer hebt dan is dat heerlijk winkelen maar zwemmen en zonnen is er dan niet bij.
De andere keren hebben we prachtig weer gehad. Lekker kunnen zwemmen en een heerlijk zonnetje. s' Avonds en s' nachts is het altijd wat koeler en heb je wel iets van een vestje of t- shirt met lange mouwen nodig.
Jackie
-
weer 29 mei t/m 11 juni
WEER van 29 mei t/m 11 juni in florida??
kan iemand me vertellen wat voor weer ik zo kan verwachten in deze periode??
ben voorgaande keren iedere keer in november geweest.
is het rond deze tijd ook druk in florida??
het is dan geen vakantietijd.....
we landen op key west en slapen de eerste 2 nachten op marathon in siesta motel we hebben daar een drieslaapkamer appartement gehuurd voor 270 dollar zonder tax, niet slecht vonden wij...
ons reisgezelschap bestaat uit 4 volwassenen.
daarna willen we richting everglades miami en orlando om daar nog naar disney en seaworld te gaan.
wijzelf gaan nu voor de derde keer maar vrienden van ons die deze keer meegaan zijn er nog nooit geweest.
het enige probleem wat wij deze keer tegen kwamen met boeken was het huren van een auto op key west, wij wilden net als de andere twee eerdere keren een 7 persoons auto en dat viel op key west niet mee er was daar maar 1 aanbieder voor en dat was eautohuur.
graag hoor ik nog tips van jullie, om een en ander op te keys te gaan kijken of bekijken want daar zijn ook wij nog nooit geweest
alvast bedankt groetjes Monique
-
Re: weer 29 mei t/m 11 juni
Denk dat je heerlijk weer zal hebben!
Ben er zelf 2x in april/half mei en een keer in juli geweest.
In juli vond ik het te broeierig en te warm, vaak bewolkt en heel regelmatig buien. In april/mei was het beide keren heerlijk. Temperatuur tussen de 29/32 graden (met enkele uitschieters naar de 36). Niet broeierig, maar heerlijk aangenaam. Een enkel drupje qua regen gezien, verders bijna alleen maar zon en wat witte wolkjes.
-
Re: weer 29 mei t/m 11 juni
Afgelopen jaar helaas erg veel regen gehad. De poncho's waren standaard binnen handbereik.
Het is zo'n beetje het officiële begin van het regenseizoen, en het werd dit keer wel héél letterlijk genomen.
Maar met een beetje geluk valt het allemaal wel mee. Zo nu en dan een bui maar daarna ook direct weer veel zon, zodat je snel weer droog bent.
Al met al best wel een lekkere tijd vinden wij.
Het is er dan zeker niet druk. Alleen met memorial day (31 mei) is het overal stampvol.
Trouwens, wij gaan in 2010 ook weer van 24 mei tm 14 juni. Misschien komen we jullie nog tegen;)
-
Het weer in Mei in Florida
Hoi,
natuurlijk heb ik al op weeronline.nl en dergelijke sites gekeken, maar ik zou graag van eerdere vakantievierders horen hoe zij het weer ervaren hebben in Mei.
Is het te hebben om dan een hele dag in zo'n pretpark rond te slenteren of zit je dan beter in een mall:-k? Wat natuurlijk niet de bedoeling is om zo de vakantie door te brengen......
-
Re: Het weer in Mei in Florida
Citaat:
baluga
natuurlijk heb ik al op weeronline.nl en dergelijke sites gekeken, maar ik zou graag van eerdere vakantievierders horen hoe zij het weer ervaren hebben in Mei.
Nou vooruit, 't is al vaak verteld want met de zoekfunctie haal je volgens mij zo een aantal berichten over dit onderwerp boven water.
We zijn wel eens weggeregend; met ons de zondvloed. Hebben ook wel eens buitengewoon warm weer gehad, maar hadden ook wel eens gewild dat we warmere kleding mee hadden genomen. Allemaal in de maand mei. Kortom, mei is voor ons een heerlijke maand om naar Florida te gaan.
Ennne......resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst.
-
Ben ook al vaak in mei geweest, en net als Teleton een hoop variaties in het weer gehad. Ik ben nog nooit zo verregend geweest als afgelopen mei en het jaar daarvoor heb ik lopen puffen van de hitte! Blijft een gok, maar welk weer je ook hebt...... het is altijd leuk in Florida!
-
Sluit me aan bij Teleton en Nijntje, over het algemeen goed, maar dit jaar gewoon weg geregend. Je weet het nooit.
We zijn nu in Florida en het is al twee weken koud, nu zelfs 6 gr, dat komt zelden voor.
-
Let wel op dat Sonja het over de temperatuur nu heeft. In mei heeft het wel geregend, maar de temperatuur is tot nu toe altijd zo goed geweest dat je in je korte broek en tshirt rond kan lopen. Dus je warme wintertruien kan je best thuis laten. En mocht je het koud hebben, dan heb je weer een goede reden om te gaan shoppen!
-
Wij waren er begin juni en het was naar Nederlandse maatstaven ontzettend heet (voornamelijk in de brandende zon). We hebben 1 keer regen meegemaakt, maar als die komt is dat voornamelijk in de namiddag.
-
wij waren er van 21 april tot 5 mei en gewoon geen drup regen gehad . Het was er elke dag 30 graden geweldig .
-
Het is hier koud, gevoelstemperatuur rond het vriespunt, maar wat zegt dat voor over zes weken. Helemaal niks :lol:
Want eergisteren was het nog 24 graden en volop zon.
Niets is zo onvoorspelbaar als het weer, en we blijven hopen op goed nieuws.
Wij komen hier al jaren in dezelfde periode en hebben al net zo veel verschillende weertypes meegemaakt, waarvan de meeste gelukkig positief.
-
-
Zolang er in het noordoosten sneeuwstormen en andere depressie's zijn zal er een koude luchtstroom blijven in Florida.
Wij hebben het in Februari zelf meegemaakt dat je een paar warme dagen had en dan ineens weer een winderige koude ( +/- 16 C) dag.
Nacht temperaturen van 0 tot 15 graden.
Je weet het dus momenteel echt niet.
Voorspellen is dus ook onmogelijk.
Wij zaten in Stuart en kennissen van ons in Orlando ,verschil in temperatuur zomaar 5 graden.
Zij waren blij dat ze ook nog een week in Stuart zaten.
http://www.tcpalm.com/news/2010/feb/...srupts-travel/
De volgende depressie komt alweer......
:-s
-
Same here, staat ook in mijn verslag, smorgens krabben, smiddags in de zwembroek.
vandaag was het wat minder, behoorlijk regen en zo rond de 46F.
Maar goed, je kunt er toch niks aan veranderen.
-
Ik volg het weer in orlando op de voet! ziet er niet zo geweldig uit maar vorst had ik nog niet waargenomen,, Wellicht een idee om yskrabbers te gaan laten overvliegen?