Dat is te merken , je werkt in de branche ? De politiek ? Dat is sowieso geen branche , en je opmerking komt niet over alsof je weet hoe de gang van zaken is. Je reactie daarop is ook niet erg doordacht.
Afdrukvoorbeeld
Dat is te merken , je werkt in de branche ? De politiek ? Dat is sowieso geen branche , en je opmerking komt niet over alsof je weet hoe de gang van zaken is. Je reactie daarop is ook niet erg doordacht.
En hoe is de gang van zaken dan wel volgens jou?
Disney Animal Kingdom en Magic Kingdom gaan open op 11 juli, Epcot en Hollywood Studios op 15 juli. SeaWorld wil open op 11 juni. HeropeningsPlannen vandaag goedgekeurd door Orange County. Gouverneur DeSantis moet nog goedkeuring geven, maar verwachting is dat hij groen licht geeft. Heropenen gaat uiteraard gepaard met diverse voorzorgsmaatregelen.
Vrees dat het nog wel even gaat duren voordat alles vrijgegeven wordt als ik nog zie dat elke dag een stijging is in Florida qua Covid gevallen en overledenen, https://www.local10.com/news/local/2...in-miami-dade/ en krijg je een akkoord vanuit Nederland, zou niet graag weg nu gaan zonder dat je verzekerd bent voor alles aangezien het code Oranje is.
Groot gelijk! :o
Wij zouden met Tap Portugal 30 juli, van amsterdam via Lissabon naar Miami vliegen , nu keek ik net in mijn boeking en zag ik tot mijn verbazing dat de vlucht was gecanceld en nu op 31 juli staat
Ik heb geen e-mail oid gehad helemaal niks, het is dat ik zelf even ging kijken
En nu? Vouchers aanvragen, geen idee hoe dat in z’n werk gaat pff
Hopen dat er nog een andere vlucht gaat op 30 juli en dan alle Airbnb enz nog even laten staan?
Wat moeilijk zeg dit...
Voor heel Florida zie ik dalende cijfers. De overledenen die door worden gegeven zijn nooit alle mensen die ook echt die afgelopen 24 uur zijn overleden. Ik probeer altijd op te zoeken of ik van een land de cijfers van overledenen kan vinden op de dag van overlijden. Voor Nederland kan je dat in de pdf's van het RIVM (en ook de grafieken die op de website staan) vinden. Dus vandaag voor Nederland 32 mensen als overleden DOORGEGEVEN. Dat waren er 8 gisteren en 10 eergisteren etc. Via Woldometer kan je de bronnen vinden van alle cijfers uit verschillende landen. Hier zie je ze voor Florida: https://experience.arcgis.com/experi...8ddedb9b25e429 Ook interessant om door te klikken naar het tabje Florida testing: zo'n 5% (van alle geteste mensen) test op dit moment positief op Corona dus 95 negatief. Beoordeling op toename aantal cases is moeilijk, hoe meer je test hoe meer cases je vindt. En er wordt steeds meer getest. Maar percentage positieven neemt in ieder geval af.
Jammer genoeg moet je echt goed (verder) lezen en doorzoeken voordat je kloppende informatie hebt. Als je dat niet doet is alles een stuk negatiever. Dus ik verwacht dat alles nog wel even gaat duren maar hoop natuurlijk dat we snel weer naar Florida kunnen. En dat we daar echt weer op een normale manier vakantie kunnen vieren want als ik alle maatregelen van Universal en Disney bekijk word ik echt verdrietig en zie je mij voorlopig nog niet naar Florida afreizen.
Wij hopen toch ook nog dit jaar weer naar Florida te kunnen. Hopelijk in september/oktober. Onze reis in maart hebben we moeten annuleren.
Hotel is al gereserveerd voor het najaar (met gratis annuleren tot een dag voor aankomst). Het is nu wachten tot het vliegverbod ingetrokken wordt.
Ik ben niet huiverig om naar Florida te gaan of te vliegen over enkele maanden.
Wij hopen toch ook onze geplande reis in
december door te kunnen laten gaan
Planning was rond deze tijd te gaan boeken
Nu hoop ik dat dat rond sept/okt mogelijk gaat zijn.
Ik ga zodra het kan, ik denk september/oktober te kunnen vliegen.
Op dit moment denk ik dat vliegen buiten het Shengen gebied vanaf na de zomervakantie mogelijk zal zijn. Dus inderdaad begin/half september. Het (deels) openen van de binnengrenzen van Europa vanaf 15/6 of 1/7 zal gaan dienen als een gigantische test, zolang de befaamde ‘tweede golf’ uitblijft of beheersbaar blijft zal daarna het wereldwijde toerisme weer hervat worden. Zij het met flinke beperkingen zoals mondkapjes. Wij zijn gelukkig redelijk flexibel en hebben zowel september als november nog in gedachten om drie weken naar Florida te gaan. De vraag is echter of wij dit zullen doen zolang er op veel plaatsen mondkapjes verplicht zijn. De hitte van Florida in combinatie met mondkapjes lijkt mij niet heel prettig. Ook interessant is het artikel op nu.nl vanmorgen (linkje) waarin het RIVM uitspreekt “weinig problemen te zien in een zomervakantie naar bepaalde landen.” Het laat zich voorlopig natuurlijk te raden over welke landen dit gaat maar ik verwacht dat de USA daar (nog) niet bij zit.
Toch bijzonder om te lezen dat "kuifje" voor regeringsleiders een uitzondering maakt om naar Washington te komen voor een G7-top. Mevrouw Merkel heeft al "nee dank u" gezegd.
BREAKING NEWS: May 26, 2020: Auf die Frage eines Journalisten, ob der Einreisestopp für Reisende aus dem Schengenraum in den nächsten Wochen aufgehoben wird, antwortete der US-Präsident: "Wenn in diesen Ländern gute Fortschritte erzielt werden, werden wir öffnen. Sie machen gute Fortschritte.."
“Certain announcements on countries including Europe” are to come Trump said. “Where they’re starting to make progress we’ll open it up. But only where they’re making progress ... They’re making some good progress. So are we.”
https://www.forbes.com/sites/tamarat...o#79ed8c85690f
Dat ziet er hoopvol uit:rolleyes:
Pfff wat een gezeur zeg, laat iedereen nou gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.
Altijd dat gefit op iedereen, laat iedereen lekker zelf bepalen of ze het leuk vinden en willen gaan.
Een (Amerikaanse) dame van United die ik sprak voor het wijzigen van mijn reservering, meldde dat algemeen verwacht wordt dat de restricties later deze maand worden verlicht.
Hopelijk gaat Delta dan ook weer rechtstreeks vliegen. Vind ik toch wel een meerwaarde met 3 kids.
Dat zou in ieder geval aansluiten bij deze tweet van Virgin Atlantic; (LINK)
"We’re taking to the skies again. We’ll be flying from @HeathrowAirport
to Orlando, New York, Los Angeles, Hong Kong and Shanghai from the 20th July. And with our brand new health and safety measures in place, you can be sure you can fly safe, and fly well: https://virg.in/pGE"
Dit heeft er alle schijn van dat ook zij verwachten vanaf 20/7 weer intercontinentaal te kunnen vliegen, zeker gezien de video. Spannend!
Dat ziet er hoopvol uit! Nu maar afwachten of er geen tweede golf komt na al de demonstraties.
Die gaat er zeker komen, dit jaar blijven de grenzen voor ons dicht richting de USA, naar mijn mening
Gelukkig zijn er ook nog positief denkenden onder ons. :rolleyes: Gelukkig ieder zijn mening. Spreuk van de dag: "Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk heeft." Ik houd me daar maar even aan vast als je het niet erg vindt.
Eens! Hoewel ik zelf ook niet zo'n ster ben in positief denken, vooral de laatste maanden met zorgen om mijn ouders en werkstress, probeer ik nu ook positief te denken.
Ben vandaag ook heerlijk bezig geweest met van alles te boeken voor mijn Florida tripje in januari. Alles annuleerbaar uiteraard.
Maar het plannen, het uitzoeken, heerlijk! Dat doet me meer goed dan continu denken aan alle beren op de weg die eventueel nog kunnen komen.
En komen die, is daar ook wel weer een oplossing voor.
Heerlijk zo'n vooruitzicht, het plannen alleen geeft weer een beetje vooruitzicht en hoop dat het dan weer mag!
Wij hopen ook al voorzichtig op misschien dan toch maar oktober en anders december.
Inmiddels al 2 x tickets geannuleerd van afgelopen april en juli voor Las Vegas, we durven nog niet te boeken en te plannen, mijn baas ziet me aan komen:D , al kunnen we niet wachten
om de vouchers in te wisselen, ik durf geen vouchers in te wisselen om dan weer een voucher te krijgen voor oktober bv.
Kan dat eigenlijk wel vraag ik me af, met een voucher een nieuwe vlucht boeken en als deze vlucht ook wordt geannuleerd of je dan wederom een voucher ontvangt?
Wij hebben een gezins-rondreis (pakketreis) geboekt met vertrek op 11 augustus. Op de site van de aanbieder (Travel trend/NBBS) staat nu dat zij (vrijwel) alle reizen hebben geannuleerd tot 31/7. Nu gaan wij er eigenlijk vanuit dat onze reis ook geannuleerd zal worden. Maar stel nou dat er bv vanaf 1/8 weer wel gevlogen gaat worden (wij zouden met United vliegen met overstap op Newark); is het dan überhaupt mogelijk om een rondreis te maken zoals wij geboekt hebben. In de reisomschrijving zitten bv aan begin en eind van de reis een paar dagen Orlando voor bezoek aan de parken. Is het straks niet zo dat het gewoonweg niet lukt om op korte termijn aan toegangstickets te komen voor Disney of Universal. En dan lijkt het mij ook niet super om met +30graden verplicht met een mondkapje te moeten lopen.
Stel dat wij gaan omboeken; is de algemene verwachting in Florida dat het in de kerstvakantie allemaal al iets makkelijker is of zou het advies van de Florida-experts onder jullie zijn om gewoon een jaartje uit te stellen naar 2021?
Dat blijft moeilijk inschatten Rosa. In pricipe lijkt het er momenteel op dat de wereld iets 'versoepelt' en maatregelen zoals de mondkapjes van tijdelijke aard zijn. Maar alles valt of staat natuurlijk met de ontwikkeling van het virus en de eventuele beschikbaarheid van een vaccin en/of medicijn. Een jaartje uitstellen geldt over het algemeen als de meest veilige optie en ik zie ook dat veel mensen dat doen. Ik denk dat het zeker mogelijk zal zijn om dit jaar nog een reis naar de US te maken, maar dat zal een andere ervaring zijn dan een reis waarbij geen beperkingen gelden. Ook moet je er rekening mee houden dat wanneer de grenzen weer openen er veel mensen zullen zijn die alsnog zullen afreizen, zit zal mogelijk resulteren in grote drukte rondom de (oa) kerstvakantie. Of dit 'het waard' is, bepalen jullie natuurlijk zelf.
Niet om de positiviteit te doorbreken.
Ik vind het probleem meer als ze iemand vinden die besmet is in het vliegtuig. Wat dan? Moet iedereen in het vliegtuig dan 2 weken “opgesloten” worden? Weg vakantie.
Er komen meer nieuwe besmettingen in de US en het gaat weer in soort van lockdown .....wat dan als je er bent? Kun je terug? Rutten zegt op eigen risico vanaf nu
Hoe zit het verzekerings technisch als je het zou oplopen in de USA, en je moet 3 weken op de IC liggen en nog eens 2 weken in ziekenhuis? Zijn nog eens bedragen daar. Wordt het vergoed?
Kan je daarna terug in een vliegtuig?
Mij niet niet duidelijk allemaal. Zo is er nog wel meer.
Heb ik ook over nagedacht. Zou wat zijn als iedereen uit dat hele vliegtuig dan in quarantaine moet. Maar ja, tegenwoordig sta ik nergens meer van te kijken. Wat betreft de kosten voor IC (al is de kans heel klein dat je op de IC terecht komt) het lijkt mij dat als je voor alle medische kosten verzekerd bent dat je daar geen zorgen over hebt. Maar dan moet er wel code geel (dat was toch de goede kleur?) zijn op het moment dat je daar naar toe gaat. Als reizen afgeraden wordt dan ben je niet verzekerd lijkt mij.
Verder nog wat meer positiviteit (al is het eigenijk ook diep treurig dat het zo gaat): Ik ga regelmatig naar woldometer om alle getallen te bekijken mbt corona en de staten die ik bekeken heb (niet allemaal dus) zijn allemaal aan het dalen. En dan kijk ik niet naar de hoeveelheid positief geteste mensen maar naar het percentage positief getest. Met een beetje doorzoeken kan je dat meestal wel vinden. De media geeft liever niet de percentages door want die gaan volledig voor negativiteit. Dus in Nederland worden er nu iets meer mensen positief getest vergeleken met 2 weken geleden maar het percentage ligt nu op 1,7% en dat was op het hoogtepunt 29% geloof ik. Echt enorm gedaald. Dus ondanks dat er veel meer getest wordt zijn er steeds minder mensen positief! In Amerika net zo. Laat je niet gek maken, lees alles zeer goed en zoek door want je krijgt echt enorm veel onjuistheden of onvolledigheden voorgeschoteld. Niet dat we er iets mee opschieten als wij allemaal wel blijven nadenken want onze invloed is nihil.
Ik hoop zo dat het allemaal weer normaal wordt. Ben enorm toe aan vakantie! Het midweekje Landal toen alles nog gesloten was, was echt weinig aan. En ik heb echt mijn best gedaan maar de gedachte dat ik heerlijk in Florida had kunnen zitten, kon ik niet helemaal uit mijn hoofd zetten.
In oktober zijn de vliegtarieven van KLM flink verlaagd. We hebben er serieus naar gekeken, uiteindelijk toch besloten om tot mei volgend jaar te wachten. Hoe graag we ook eerder willen. We willen niet weer in de stress situatie komen dat het wederom niet doorgaat en we weer alles moeten annuleren. Daarbij willen we ook een normale vakantie waarbij alles open is, meet and greets mogelijk zijn, vuurwerkshow gegeven worden en we geen mondkapjes hoeven te dragen. Hopelijk lukt dat in mei 2021.
Dat de media in de US terughoudend zou zijn om cijfers te geven gaat absoluut niet op. Als je kijkt op de site van Johns Hopkinsins university, toch wel dé authoriteit op dit gebied vind je zelfs per county een volledig overzicht. https://coronavirus.jhu.edu/us-map
Hier bijvoorbeeld de data van Las Vegas (Clark County): https://bao.arcgis.com/covid-19/jhu/county/32003.html
Petitie om travel ban op te heffen.
http://chng.it/yCKsbbzkZW
Tja ... Lijkt me weinig kans van slagen ;-) ! Maar goed, wie weet !
Overigens hier interview met Fauci van gisteren ... Hij is niet de overheid natuurlijk, maar toch ....
https://www.telegraph.co.uk/news/202...as-top-public/
Ja, wordt wel steeds onwaarschijnlijker. Alhoewel de regering in de US inmiddels al een paar weken helemaal niet meer luistert naar Fauci ;-) ! De vraag is dan of wij dan juist wel naar Fauci moeten luisteren, en niet gaan als het van Trump wel mag. Keuzes, keuzes, afwegingen, afwegingen ... Wij voelen ons er toch steeds minder prettig bij, maar dat is persoonlijk natuurlijk !
Het is inderdaad een lastige afweging wel of niet gaan met de weer oplopende cijfers, maar zijn die door meer te testen of is de besmettingskans weer groter geworden. Overigens lijkt het hier ook weer iets op te lopen dus we zitten met zijn allen in hetzelfde schuitje. Als je de drukte niet op gaat zoeken en niet te lang met anderen samen bent is je risico op besmetting ook niet hoog, net als hier.
Ergens verwacht ik dat de grenzen wel weer open zullen gaan want het beperkt ook economisch heel veel natuurlijk, zelf hopen we er ook op want we hebben daar nog wat dingen die geregeld moeten worden wat we niet allemaal vanaf afstand kunnen laten regelen.
Maar tickets voor de attractieparken laten we achterwege.
Maar voor veel eigenaren van rental huizen is het wel een erg koude kermis op deze manier om in een kleine vijver met toeristen te moeten vissen met zijn allen.