-
Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)
Ik moet zeggen de dreamliner is een heerlijk vliegtuig. het eerste vliegtuig waar ik geen last heb gehad van mijn oren. En je telefoon opladen aan je stoel is ook idiaal. Als het goed is werkt het opladen van ipads en andere tablets inmiddels ook. Althans volgends te twitter helpdesk. Helaas werkt het beeld doorsturen van telefoon of tablet naar het scherm (nog) niet.
-
de vluchten vanuit brussel (jetairfly dan ook) worden niet met de dreamliner uitgevoerd of heb ik dit mis?
-
Klopt. Die worden met de 767 gedaan
-
Wanneer komen de vluchten november 2016 en later op de site bij Tui?
-
Afgelopen vrijdag weer terug gevlogen naar Florida.
Weer een prima vlucht gehad met de mooie Dreamliner.
Ik weet (in tegenstelling tot Tui Brussel naar Miami/Sanford) dat je alleen water gratis krigt en het eten, laten we zeggen,niet veel voorsteld.
Ik had dan ook mijn eigen eten meegenomen.
Als ze met "de kar" langkomen en je vraagt water krijg je een flesje waarvoor je 2,50 euro mag betalen.
Maar als je naar de pantry gaat en water vraagt krijg je een klein glaasje gratis.
Maar, laten we eerlijk zijn, we kiezen voor een goedkoop ticket en dat krijg je dit soort dingen.
Wel zou ik, zoals ik al eerder aangegeven heb, willen boeken April naar Amsterdam en Oktober weer terugnaar Florida.
Maar daar is de website nog niet klaar voor.
Ik ben nog aan het puzzelen tussen Florida naar Amsterdam of naar Brussel.
-
Via reisbureau wel mogelijk. Of 2 enkele reizen boeken?
-
Hoi Niels, inderdaad ik kan via het reisbureau van Tui wel boeken
Ik heb al contact gehad maar wilde niet boeken voor ik een stempel in mijn paspoort had wat mij verteld hoe lang ik mag blijven.
Twee maal een enkele reis is bespreekbaar maar er zit wel een behoorlijk verschil tussen Florida naar Amsterdam of naar Brussel.
Ik ben er mee bezig.
Nog bedankt voor je antwoord.
-
-
Weet iemand misschien of je de stoelen voor de terugreis al vast kunt leggen terwijl dat met de stoelen van de heenreis nog niet kan? Want die termijn is toch 5 weken terwijl de heenreis 3 weken is?
-
Dat kan. Als je een weekje gaat kan je 5 weken voor de terugreis (is 4 weken voor de heenreis) je stoelen voor terug reserveren en een weekje later je stoelen voor de heenreis.
-
Dank je, Niels. Dan zet ik het in mijn agenda. Houdt TUI stipt de vluchttijd aan of alleen de datum?
Transavia houdt stipt de vluchttijd aan nl.
-
TUI houdt ook stipte de vluchttijd aan. Sterker nog, TUI houdt de NL tijd aan
Dus als je om 15.00 uit Florida vertrekt, kan je in Nederland om 21.00 pas reserveren (het is dan 1500 in Florida)
-
Wij zullen dit jaar voor het eerst met TUI vliegen, geen idee wat we ervan kunnen verwachten.
We vertrekken pas in september maar hebben al enige gegevens gehad met tijden ( waar we maar niet te veel op zullen focussen gezien het nog zo ver in de toekomst is)
msterdam (SCHIPHOL AIRPORT) |
09-09-2016 |
Vertrektijd: 15:15 |
Sanford (Orlando Sanford) |
09-09-2016 |
Aankomsttijd: 19:25 |
Maatschappij: |
TUIfly |
Vluchtnummer: |
OR 317 |
Vliegtuigtype: |
Boeing 787 Dreamliner |
Klasse: |
Comfort |
Tussenlanding(en): |
Non-stop vlucht
anford (Orlando Sanford) |
23-09-2016 |
Vertrektijd: 20:30 |
Amsterdam (SCHIPHOL AIRPORT) |
24-09-2016 |
Aankomsttijd: 14:25 (volgende dag) |
Maatschappij: |
TUIfly |
Vluchtnummer: |
OR 318 |
Vliegtuigtype: |
Boeing 787 Dreamliner |
Klasse: |
Comfort |
Tussenlanding(en): |
1 |
|
-
Zijn dezelfde tijden als die ik noemde een paar posts terug!
-
Re: Vliegen met ArkeFly
Onze zoon van 11 is ook een moeilijke eter nu vragen wij ons af wat houdt het kindermenu in ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
patnika
toch een vraagje aan de mensen die al geweest zijn, mag je gewoon eten meenemen het vliegtuig in? heb gelezen dat de maaltijd aan boord niet echt lekker zou smaken... daarom willen we zelf wat broodjes meenemen zodat we in ieder geval iets te eten hebben..
(mijn dochter las de menu's en wil liever een kindermenu maar ja, ze is al 18 dus denk niet dat dat gaat lukken hehe)
-
Stel je van dat kindermenu niet te veel voor hoor! Een aantal jaar geleden had mijn zoon ook het kindermenu en hij heeft het laten staan. Een paar aan het bakje vastgekoekte gehaktballetjes en wat doperten etc. Zag er niet smakelijk uit.
Wij gaan meestal voor vertrek nog even langs de AH to Go (op Schiphol Plaza) en halen daar wat lekkere dingetjes voor onderweg. Zo zat mijn man laatst lekker aan de sushi :)
-
Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)
Het kindermenu wat wij hadden was geen hoogstandje. Maar wij hadden ook niet meer verwacht aan boord van een vliegtuig ! De rest was meer ook goed aan boord. Wij vlogen met de dreamliner premium
-
Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)
Wij vliegen ook met de dreamliner (comfort) maar zoals ik nu lees is het het beste om van te voren wat eten in te slaan zodat we geen teleurstelling krijgen aan boord . Wij passen ons wat makkelijker aan :)
Citaat:
Ferry77
Het kindermenu wat wij hadden was geen hoogstandje. Maar wij hadden ook niet meer verwacht aan boord van een vliegtuig ! De rest was meer ook goed aan boord. Wij vlogen met de dreamliner premium
-
Idd dus gewoon even inkopen doen bij de plaatselijke AH of nog even snel langs de warme bakker
Citaat:
YBodur
Stel je van dat kindermenu niet te veel voor hoor! Een aantal jaar geleden had mijn zoon ook het kindermenu en hij heeft het laten staan. Een paar aan het bakje vastgekoekte gehaktballetjes en wat doperten etc. Zag er niet smakelijk uit.
Wij gaan meestal voor vertrek nog even langs de AH to Go (op Schiphol Plaza) en halen daar wat lekkere dingetjes voor onderweg. Zo zat mijn man laatst lekker aan de sushi :)
-
Citaat:
b767-300er
Zijn dezelfde tijden als die ik noemde een paar posts terug!
Top, zal even terug zoeken kijken wat je erover zei, ik heb me net ingeschreven had wel wat snel door gelezen :D
-
Vandaag weer geboekt. Voor een totaalprijs van 1170 euro (incl reseveringskosten en calamiteitenfonds) (585 p.p.)
Vervoer
Reiziger(s): 1, 2
Van: Sanford
Naar: Amsterdam
Vertrekdatum/-tijd: 15/04/2016 20:30
Aankomstdatum/-tijd: 16/04/2016 14:25
Airline: TUIfly
Vluchtnummer: OR 318
Zitcomfort en service: Economy
Tussenstop: 1
Vliegtuigtype: Boeing 787 Dreamliner
Reiziger(s): 1, 2
Van: Amsterdam
Naar: Sanford
Vertrekdatum/-tijd: 10/10/2016 9:45
Aankomstdatum/-tijd: 10/10/2016 13:55
Airline: TUIfly
Vluchtnummer: OR 317
Zitcomfort en service: Economy
Vliegtuigtype: Boeing 787 Dreamliner
-
Citaat:
b767-300er
Klopt. Die worden met de 767 gedaan
Spijtig, de dreamliner was nochthans goed bevallen vorig jaar.
-
Citaat:
Jord1975
Onze zoon van 11 is ook een moeilijke eter nu vragen wij ons af wat houdt het kindermenu in ?
denk je er aan dat je voor tweede koffer moet bij betalen. dit komt van de tui website.
Met één koffer heen en twee koffers terug? Bij ons regelt u dat eenvoudig tegen een kleine vergoeding.
-
comfort class is zelfde eten als economy en de rest van het vliegtuig. comfort is alleen paar cm meer beenruimte. bedenk ook dat je maar een glaasje water krijgt bij je eten en voor frisdrank en dergelijke moet bijbetalen. (niet in premium comfort en Starr class)
-
Citaat:
eentje
denk je er aan dat je voor tweede koffer moet bij betalen. dit komt van de tui website.
Met één koffer heen en twee koffers terug? Bij ons regelt u dat eenvoudig tegen een kleine vergoeding.
je boekt bagage per kilo. Niet per koffer bij TUI. Als je 20 kilo vrijdom hebt, mag je dat rustig over 3 koffers verdelen.
Kan deze discussie niet in het TUI topic vervolgd worden?
-
Citaat:
eentje
bedenk ook dat je maar een glaasje water krijgt bij je eten en voor frisdrank en dergelijke moet bijbetalen.
flauwekul. Als je mensen wilt informeren, geef dan in ieder geval de juiste informatie.
-
Citaat:
b767-300er
flauwekul. Als je mensen wilt informeren, geef dan in ieder geval de juiste informatie.
ik heb in november met arke gevlogen comfort class toen was dit echt zo. in premium comfort en starclas niet.
http://www.tui.nl/vliegtickets/servi...jdreservering/ texst komt hier weg hoor.
Verre bestemmingen
Onderweg van en naar een verre bestemming, serveren wij gratis een warme maaltijd met een glaasje water. Zin in meer drankjes of een snack? Tegen betaling kunt u deze bestellen aan boord. Voor passagiers in Star Class of Premium is deze service gratis.
Let op: vluchten van/naar Gambia, Senegal, Dubai en Kaapverdië vallen onder de maaltijdservice van Europese- en Middellandse Zee bestemmingen.
en excuus voor reageren hier ipv
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?17650-Vliegen-met-TUI-(voorheen-Arke)
-
Citaat:
b767-300er
Kan deze discussie niet in het TUI topic vervolgd worden?
Inderdaad, dit heeft mij ook in verwarring gebracht. Moderater zou dit verplaatst kunnen worden?
Mod: done! Andere topic gesloten.
-
Nou dan weet ik niet waarmee ik normaal vlieg, maar ik kan tijdens de maaltijd kiezen uit een paar drankjes ipv alleen water. Koffie en of Thee toe. Maar wellicht is dat onlangs veranderd. Zal volgende week eens kijken wat ik te drinken krijg.
-
Niels, ik ben afgelopen vrijdag met Tui van Amsterdam naar Orlando gevlogen.
En inderdaad gratis is alleen water en de koffie na de maaltijd.
De rest moet worden betaald.
Zelfs is het zo dat als ze tussen de maaltijden door met "de kar" langskomen en je water vraagt een flesje water krijgt en dan wordt daar 2,50 of 2,75 voor gevraagd.
Maar als je naar de pantry gaat en om water vraagt krijg je gratis een klein glaasje.
-
Ja, dat je voor alles moet betalen is me bekend. Dacht alleen dat je bij de maaltijd wel kon kiezen uit een klein assortiment dranken. Ach. Vliegen brengt me van A naar B.
-
Dat was niet zo, Niels op Florida. De laatste keer kregen wij idd gewoon gratis wijn bij het eten en water onbeperkt.
-
Citaat:
Fitzroy
Dat was niet zo, Niels op Florida. De laatste keer kregen wij idd gewoon gratis wijn bij het eten en water onbeperkt.
Fitrzroy, wanneer was de laatste keer?
-
Citaat:
b767-300er
Ja, dat je voor alles moet betalen is me bekend. Dacht alleen dat je bij de maaltijd wel kon kiezen uit een klein assortiment dranken. Ach. Vliegen brengt me van A naar B.
Dat is zo. En je kiest voor een goedkope vlucht dan moet je dat maar op de koop toe nemen.
Toen we de vlucht Orlando naar Amsterdam maakten was het eten echt afschuwelijk.
En ik ben echt geen klager wat eten aangaat.
Dus ik heb vorige week mijn eigen broodjes meegenomen.
Maar deze keer viel het eten best mee.
-
Frans, de laatste keer is alweer bijna 2 jaar geleden. Dus misschien dat het nu veranderd is. Voor jou is wsch toch anders omdat je zo vaak vliegt. Maar wij zijn toch op vakantie dus dan betaal ik wel. Geen probleem, vakantie kost nu eenmaal geld. Heb echt zo'n hekel aan van die kleffe broodjes die je dan uit je rugzak moet vissen.
-
Citaat:
Fitzroy
. Heb echt zo'n hekel aan van die kleffe broodjes die je dan uit je rugzak moet vissen.
Haha, inderdaad. Maar toen wij vorige maand terugvlogen naar Amsterdam zag ik op de menu een broodje kroket staan. Het water liep me uit de mond. Maar toen ik het wilde bestellen werd me verteld dat het alleen kan richting USA van uit Nederland i.v.m. bepalingen voor voedsel van de USA. En toen ik een ander broodje bestelde was dat een klef broodje. Vandaar dat ik mijn eigen voedsel maar meeneem. Maar die tien uur overleef ik dan wel hoor.:cool:
-
Citaat:
b767-300er
Nou dan weet ik niet waarmee ik normaal vlieg, maar ik kan tijdens de maaltijd kiezen uit een paar drankjes ipv alleen water. Koffie en of Thee toe. Maar wellicht is dat onlangs veranderd. Zal volgende week eens kijken wat ik te drinken krijg.
nu ben ik nieuwsgierig van aard. hoe was je vlucht? welke classe heb je gevlogen? was entertainment nog wat? en mocht je het toevallig hebben getest kun je inmiddels ipad opladen via de usb poort dat werkte met mijn laatste vlucht nog niet. volgends te arke helpdesk op twitter zou dit inmiddels moeten werken.
-
Ik vlieg donderdag pas.
dat opladen werkt zowiezo wel. Dat lukte mij afgelopen zomer al.
-
in november werkte het niet in ieder geval in de dreamliner waar ik in zat maar mooi dat het werkt :)
en fijne vlucht toegewenst alvast :)
als het goed is krijg je als je het entertainment systeem hebt deze films te zien :)
http://media.tuicontent.nl/faq/cctot...nmentflyer.pdf
-
Dat hoef je mij niet te vertellen :) Ben redelijk bekend met TUI :)
Ik zat van de zomer in de TFL en die deed het prima qua opladen van mijn iPhone