-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Hermanus
Tja, dat is mij ook overkomen. Plak hem inderdaad nu ook de laatste dag in het zicht op het voorraam. Kostte alleen een nieuwe transponder, heb de oude transponder laten blokkeren en later de nieuwe toegevoegd aan mijn account.
Ik was hem ook een keer vergeten.
Maar ik had het nummer van de transponder opgezocht en kon nog terug gaan.
Als je dan zegt dat je de transponder was vergeten dan doen ze een la open en leggen er tien voor je neus.
Zoek dan maar uit welke van jou is. Maar gelukkig wist ik het nummer. Toen kwam mijn transponder tevoorschijn met een briefje dat ze mij hadden geprobeerd te bellen. Maar ik was op dat nummer helaas niet aanwezig.
Citaat:
Cindy1969
En wel, valt Miami mee? Hoor zulke tegenstrijdige verhalen... En vind het in NL ook eng op de snelweg haha! Toevallig afgelopen zondag voor het eerst van Noord Holland naar Gelderland gereden, 1 lange rechte weg over de snelweg. Ging goed, omdat het zondag was, maar als het drukker is vind ik het doodeng...
Cindy ik kan het niet anders maken dan te bevestigen dat het in Miami zeker druk kan zijn.
Maar misschien heb je een navigatie systeem en kan je rustig de aanwijzingen volgen.
Verder zou ik me maar niet al te druk maken en je niet te veel aan trekken van het overige verkeer.
Schik alleen niet want ze gaan je rechts en links voorbij.
Jij je hoofd koel houden en rustig je weg vervolgen.
Het ziet er moeilijker uit dan het is.
-
Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)
Wij komen ook weer aan in Miami ( dit keer voor de spits rond half 3) en het kan druk zijn, de laatste keer 's avonds rond 9 uur pas aangekomen en dan is het heerlijk rustig.
Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een linkje van waar de tolwegen zijn omdat wij er ook over zitten te denken om toch de transponder te kopen nu omdat we een goede aanbieding voor een huurauto hebben gezien bij Dollar. Wij gaan vanuit het vliegveld van Miami naar het hotel op Mid beach Miami dus ik denk dat we onderweg al wel tol moeten betalen, heeft iemand een linkje (gezocht op forum maar werken niet meer):o?? alvast bedankt, dan ga ik kijken waar de eerste de beste publix of walmart zitten in die richting voor de transponder.
-
-
Bedankt,ik heb nu al een route zonder tol gevonden via google maps;) en dan daar ergens in de buurt een transponder kopen. Is dit een gedoe of valt dat mee?
-
Wij hebben hem gekocht wij Publix, een account aangemaakt met een Amerikaans adres, creditcard eraan gekoppeld, geld erop gezet en klaar. Dit na info ingewonnen te hebben bij Sunpass. Dit is al wel een hele tijd geleden.
In dit topic bericht 224 en verder staat ook nog info.
-
Ik heb de transponder deze week gekocht
bij walmart niet te vinden maar bij publix (costumer service)
gekocht voor 22$ incl tax
makkelijk te activeren.. vragen naam en adres ik heb hiervoor het hoteladres gebruikt (tip monique)
email adress en cc gegevens ingevuld en klaar
nummerbord ingevoerd en rental aangevinkt
daarna kun je de dagen invullen van je huur periode
kind kan de was doen , zo’n spijt dat we het elke keer weer hebben
uitgesteld om er een te kopen
-
Ik ga er ook 1 kopen voor een volgende vakantie.
Heeft niet zoveel zin denk ik om het nu al te activeren, heb gisteren al gebruik gemaakt van de tol by plate met Alamo.
Of kan het alsnog?
-
Wij hebben maandag bij aankomst toll by plate gebruikt
dinsdag de transponder gekocht en geactiveerd
na activeren is hij de volgende dag na 6 am bruikbaar staat in de gebruiks aanwijzing
gisteren voor 1.08 $ van i’drive naar sanford airport aan toll kosten gemaakt (staat in het account)
vanmorgen helaas thuis gekomen
gewoon doen Cindy je hebt er direct profijt van
-
Citaat:
Wat wel HEEEL belangrijk is als je zelf een transponder hebt, vergeet hem niet uit de auto te halen als je de auto weer inlevert
Helaas mij dus vorige week overkomen.
Ik zal dus op zoek moeten naar een nieuwe, maar opsturen doen ze niet.
-
we willen inderdaad de"houdbare"versie kopen dus dat is iets om aan te denken bij het inleveren.
Ach je zal maar weer terug moeten vervelend..........:D
maar is inderdaad even lastig
-
Citaat:
knaapje
Ik zal dus op zoek moeten naar een nieuwe, maar opsturen doen ze niet.
is hij niet terug te vinden, dan zou iemand hem toch mee kunnen nemen naar nederland voor jullie
-
Dank je wel Moonlight! En welkom thuis, wel lekker gehad?
Knaapje: ik ben er nu dus ik wil er wel 1 voor je meenemen, PB me anders maar even.
-
Citaat:
Cindy1969
Heeft niet zoveel zin denk ik om het nu al te activeren, heb gisteren al gebruik gemaakt van de tol by plate met Alamo.
Of kan het alsnog?
Kan wel natuurlijk maar als je nu al Toll by plate hebt gebruikt dan betaal je dus sowieso al de eenmalige fee van rond de $20.
Edit: lees dat het $3,95 pd is!
-
Citaat:
Cindy1969
Of kan het alsnog?
Indien je nog niet één keertje door een tolpoort bent gegaan kun je een transponder kopen, pas dan heeft het winst. ;)
-
@ Hannie ;Je betaalt de administratie kosten per dag bij alamo
dus in dit geval 3,95$ voor dag 1( met een max van 5 dgn)
gebruik je na dag 1 de transponder ben je alamo niks meer verschuldigd
dus je bent dan $ 26 kwijt( aanschaf transponder plus 1 dg administratie alamo) excl toll natuurlijk
koop je nu een transponder voor de volgende x en blijf je 5 dagen gebruik maken van toll by plate
kost het je 42$ (Aanschaf transponder + 5 administratie dagen alamo)
ook krijg je korting op je passages met de transponder
dus de aanschaf van de transponder haal ik ( en ook cindy)er deze vakantie net niet uit
maar de volgende vakantie na 1 dag tolhokjes passeren heb je de kosten eruit.
het zou niet intressant zijn geweest als wij (en cindy) geen terug kerende floridagangers zijn
in ons geval wel
Dollar is een ander verhaal daar betaal je 45$ in een keer aan gebruik toll by plate
@cindy. Ja het was kort maar enorm genoten
was de eerste keer met zijn tweeen, onze zoon was niet mee
veel gedaan ,veel gezien vooral de afsluiter vrijdag ochtend apopka lake wildlife drive was geweldig qua vogels en alligators
-
Hm als je het zo bekijkt klinkt dat wel handig zo'n transponder. Maar: hoe lang blijft hij geldig? "moet" je er ieder jaar gebruik van maken of kan je hem ook 5 jaar in de kast laten liggen?
-
5 jaar weet ik niet, maar ik had geen enkel probleem toen ik de transponder in 2016 gebruikte, nadat hij 2 jaar in de la had gelegen. Stomste beslissing ooit, om in 2015 niet te gaan. Balance in $ stond er nog gewoon op.. op t raam plakken maar en rijden, je kan zelfs na de hand je kenteken aanvullen...in je hotelkamer, dan wordt de tol alsnog afgeschreven..
De mijne stamt uit 2013, de Biegjes kochten m voor mij en stuurden m op.
hier... https://www.sunpass.com/mobile/index kan je heel veel info vinden.
-
Sterker nog, je hoeft je kenteken helemaal niet in te vullen. Ik gebruik tot volle tevredenheid de transponder, maar kenteken doen ze toch niets mee. De transponder, daar gaat het om, die lezen ze af ;-) ! Als je niet veel gaat, kan je natuurlijk altijd de sticker kopen van Sunpass, kost je slechts $ 5 (ex tax), en werkt verder hetzelfde. Hij werkt alleen maar op 1 auto; ook niet vergeten uit de auto te halen (en weg te gooien) na de huurperiode !
In omgeving Miami krijg je overigens nog korting op de toll die je betaalt met de Sunpass (transponder of sticker), dus daardoor 'verdien' je ook nog iets. In Orlando heb je die korting niet, zover ik me herinner !
-
Ook in de buurt van Orlando krijg je korting, iets van 10% geloof ik.
-
Wat ik ook een voordeel vind is dat je nu meer keuze hebt in huurbedrijven
zo is Dollar soms voordeliger in zijn auto maar als je dan $45 moet aftikken voor toll by plate
ben je soms helemaal niet voordeliger uit als je het totaalplaatje bekijkt
ook in orlando krijg je idd korting, toll was $ 1,50 en er is van account $ 1,37 afgeschreven
in de gebruiksaanwijzing staat zolang er positief saldo op staat
hij actief blijft
-
Helaas................
Mijn veel geroemde transponder 2 weken terug in de huurauto laten zitten. Hij is nog niet opgedoken. Het zal dus wel een nieuwe moeten worden, maar ze sturen ze helaas niet op naar NL.
Heeft er nog iemand een ter overname wellicht. Ik houd me aan bevolen.
-
Ik was ook al op zoek gegaan om hem in Nederland al te kopen of op te laten sturen, dus hou me ook aanbevolen als iemand er 1 heeft.
-
Misschien wil Cindy er een paar mee nemen?! Als je op mij moet wachten wordt het 2019 (dan komen we pas terug)
-
Thanx Hannie, dat zei Ton ook al, omdat ik er al gebruik van had gemaakt is het beter om nu gewoon Toll by plate te houden. Anders kans dat ik dubbelop betaal.
Citaat:
corrus
Indien je nog niet één keertje door een tolpoort bent gegaan kun je een transponder kopen, pas dan heeft het winst. ;)
Zoiets had ik al begrepen, maar koop er dan 1 voor volgende keer. Dank je wel evengoed!
Hoor net van de Biegjes (ik verblijf daar nu) dat die sticker van 5 dollar heel lastig te verwijderen is, plakt een beetje té goed ;-)
En ja hoor, ik wil wel wat transponders meenemen voor de liefhebbers. Voor degenen die interesse hebben: stuur me maar een PB.
Fijn te horen dat het leuk was Moonlight, en zeker kort, maar gelukkig wel genoten dus.
-
Citaat:
Cindy1969
Hoor net van de Biegjes (ik verblijf daar nu) dat die sticker van 5 dollar heel lastig te verwijderen is, plakt een beetje té goed ;-)
Geen enkel probleem mee gehad ! Is heel stevig, dus komt er ook niet 'in stukjes' af. Goed te doen. Anders zouden ze die ook niet verkopen. Ik heb het vaak gebruikt, omdat ik steeds niet wist of ik nog een volgende keer naar Florida zou gaan, hahaha !! Nu we onze eigen villa hebben, leek het me wel een goede investering. Overigens, in het begin kreeg je de waarde van die sticker als tegoed op je rekening, oftewel het was gratis. Dat is nu sinds een paar jaar niet meer zo helaas ...
-
Monique leuk vooruitzicht voor de kerst, nog nooit gedaan misschien ooit!
En Cindy bedankt voor je aanbod, stuur wel PB tje
-
Cindy
Bedankt voor je aanbod.
Je hebt een PB-tje
-
Citaat:
mattrob
Sterker nog, je hoeft je kenteken helemaal niet in te vullen. Ik gebruik tot volle tevredenheid de transponder, maar kenteken doen ze toch niets mee. De transponder, daar gaat het om, die lezen ze af ;-) !
In omgeving Miami krijg je overigens nog korting op de toll die je betaalt met de Sunpass (transponder of sticker), dus daardoor 'verdien' je ook nog iets. In Orlando heb je die korting niet, zover ik me herinner !
Kenteken niet invullen is zeker niet verplicht, en de transponder gaat boven toll by plate, helemaal waar. Maar het kan soms toch wel handig zijn zoals wij hebben ondervonden. Namelijk als beide belast worden (komt sporadisch voor, maar heb het al meer gehoord). Dan heb je een iets kortere weg om dat recht te zetten met Alamo (of anderen), want je hebt immers de gegevens van Sunpass, transponder gekoppeld aan het kenteken. Be my guest, maar het is een minimale moeite, dus wij voeren gewoon het kenteken in op ons Sunpass account.
En ook in de Orlando omgeving krijg je tolkorting als je een transponder hebt.
-
Nou met korting is het dan toch wel interessant (mits je wat vaker gaat) ik ga me er nog eens in verdiepen in elk geval!
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Kenteken niet invullen is zeker niet verplicht, en de transponder gaat boven toll by plate, helemaal waar. Maar het kan soms toch wel handig zijn zoals wij hebben ondervonden. Namelijk als beide belast worden (komt sporadisch voor, maar heb het al meer gehoord). Dan heb je een iets kortere weg om dat recht te zetten met Alamo (of anderen), want je hebt immers de gegevens van Sunpass, transponder gekoppeld aan het kenteken.
Dat is in ieder geval goede tip ja, het is immers kleine moeite. Ik kreeg de vraag wel eens van mensen die geen internet voor onderweg hadden, en dan zenuwachtig werden, als ze dat bij Alamo zelf moesten doen voordat ze de weg op gingen. Maar doe het na 'thuiskomen' in je villa of hotel, dan kan je zonder probleem op internet.
Citaat:
Ta2 Gerrit
En ook in de Orlando omgeving krijg je tolkorting als je een transponder hebt.
Is dat dan soort 'standaard' korting (bv 10%) ? In Miami en omgeving stond het er op borden bij; kosten tol, en kosten tol met Sunpass (scheelde soms de helft). Ik kan me dat zo snel niet in Orlando herinneren, maar misschien vergis ik me wel, je denkt er eigenlijk niet meer bij na als je door/langs tol komt.
-
Ik heb even mijn sunpass account bekeken. In de directe omgeving van Orlando heb ik de volgende tolls betaald.
$0.50 $0.55 $0.82 $1.09 $1.37 en $2.13
Ik denk dat de cash tarieven dan resp. $0.75 $ 0.75 $1.00 $1.25 $ 1.50 en $ 2.50 zijn geweest.
Niet dat het nou zulke bedragen zijn, maar je verdient je transponder zo wel terug en dan het gemak.....
-
Eens ja, aangezien het niet mooi afgeronde bedragen zijn, zal het inderdaad wel vaste korting zijn of zo. Maar scheelt toch wel, dan heb je hem snel eruit idd
-
Wij gaan binnenkort naar Florida, kan je ook overal gewoon cash betalen voor de tolwegen?
-
Nee, in Miami niet overal. In Orlando volgens mij nog wel overal.
-
Gepikt van Jan Doets... :-)
Contant betalen
Bij de bemande tolpoorten is het mogelijk om met contant geld te betalen. Er zijn dan vaak rijen voor gepast betalen en ook rijen indien je wisselgeld terug wenst te krijgen. Indien het mogelijk is om hier met creditcard te betalen staat dit bij de rij aangeven. Je kiest hier dus de rij welke voor jou van toepassing is. Kom je een kleine tolpoort tegen dan is het wel eens mogelijk dat hier op het moment van passeren niemand aanwezig is, vaak is hier dan de mogelijkheid om contant te betalen in een automaat. Hier werp je dan gepast geld in. Mocht dit niet mogelijk zijn dan dien je gebruik te maken van de onderstaande betaal mogelijkheden.
Dit geldt dus alleen bij autu huur via Jan Doets/ HerTz
Sunpass is de transponder of sticker waar wij het over hebben.
Toll by Plate
Op sommige wegen is het niet mogelijk om de tol contant te voldoen. Dit is bijvoorbeeld het geval op de wegen rondom Miami en de snelweg naar de Florida Keys. Hier heb je dan de mogelijkheid om de rijbaan te kiezen Toll by Plate. Het nummerbord van de auto wordt dan geregisteerd en vervolgens worden de kosten voor de tol door Hertz aan je doorberekend en afgeschreven van de creditcard die je bij het ophalen van de huurauto hebt geregisteerd.
PlatePass / SunPass
In Florida zijn alle auto’s uitgerust met een PlatePass / SunPass. Dit heeft als voordeel dat je bij elke tolpoort via de PlatePass of SunPass rijbaan direct kunt door rijden. Ook als een tolpoort onbemand is kan je met deze pas doorrijden zonder een boete te krijgen (kies wel altijd de juiste rijbaan). Bij passeren van een SunPass/PlatePass rijbaan wordt deze pas automatisch geactiveerd. Voor deze service rekent Hertz een aparte administratie fee van US$ 4,95 per dag plus de kosten voor de tol. Dit geldt ook voor alle navolgende dagen tot het einde van het huurcontract. Het maximale bedrag voor deze administratie kosten is US$ 24,75 per week plus de kosten voor de tol. De tol die je betaald bij het gebruik van deze service is wel lager, dan bij contante betalingen of Toll by Plate. Indien er geen mogelijkheid is tot Toll by Plate of contanten betaling zal de PlatePass/SunPass dus geactiveerd worden en worden de daarbij behorende administratiekosten in rekening gebracht.
-
Citaat:
knaapje
Ik heb even mijn sunpass account bekeken. In de directe omgeving van Orlando heb ik de volgende tolls betaald.
$0.50 $0.55 $0.82 $1.09 $1.37 en $2.13
Ik denk dat de cash tarieven dan resp. $0.75 $ 0.75 $1.00 $1.25 $ 1.50 en $ 2.50 zijn geweest.
Niet dat het nou zulke bedragen zijn, maar je verdient je transponder zo wel terug en dan het gemak.....
Zag vandaag toevallig op mijn afrekening van de tolls staan:
You saved $3.98 during this period by using SunPass®.
You saved $1.48 during this period by using SunPass®.
Het wordt dus op je maandelijkse nota (de summary) vermeld.
-
Ik vind het nog een beetje verwarrend sorry haha maar kan ik met mijn creditcard gewoon overal betalen of ben ik verplicht wat aan te schaffen? En zo ja wat en waar moet ik dat dan regelen?
Alvast bedankt!
-
Niet zo verwarrend hoor... ;)
'T is of CASH OF Tolpass... (Géén Creditcard)
Je hoeft niet écht iets aan te schaffen bij Car-Rentals wordt dit automatisch gedaan.
-
Ik heb de auto bij Alamo geboekt ik zal eens kijken of ik daar iets hierover kan terug vinden.
Cash of Tolpass zeg je maar hierboven lees ik weer dat Cash niet overal kan...vandaar mn twijfel ik wil niet voor verrassingen komen te staan snap je
-
Zie: https://www.alamo.com/en_US/car-rent...l-options.html
Voor Alamo hoef je dus NIKS te regelen, achteraf betaal je het. Er zitten wel extra kosten aan: zie bovenstaande link.