Re: Vakantie in Florida: laptop mee?
Heel simpel. In iedere laptop zit een kleine ovale opening aan de achter- of zijkant. Dat is de plaats waar het slot aan de computer wordt bevestigd.
Eerst haal je de kabel door iets waar het niet makkelijk uit te halen is, bijvoorbeel achter een verwarmingsbuis langs of zoiets. Dan haal je het slot door de lus van de kabel en bevestig je de kant met het slot aan de ovale opening van de laptop. dan de code verdraaien (of met een sleutel op slot draaien, afhankelijk van het type slot) en Klaar is Klara!
De kabel is van erg sterk staal en bestaat uit allemaal kleine staaldraadjes, is dus niet zomaar door te knippen. Het ovalen gat in je laptop is ook altijd goed stevig gemaakt, daar hoef je je ook geen zorgen om te maken. De zwakke plek in het systeem ben je zelf. Jij bepaald waaraan je de kabel bevestigd en als dat niet stevig genoeg is kan de laptop alsnog worden meegenomen.
http://img209.imageshack.us/img209/1...securedxu8.jpg
Met de nieuwe "wet" die werd aangemaakt is het misschien niet echt raadzaam meer om je laptop mee te nemen?
Zowel laptop als Gsm kunnen namelijk aan de douane uit "precaution" in beslag worden genomen voor verder onderzoek.
Je zou hem terugkrijgen op je terugweg. Alleen zie ik niet goed in hoe ze dat gaan gedaan krijgen met miljoenen reizgers per dag?
Leuk voor de zakenreiziger GSM en laptop inleveren bij binnenkomst en bij het verlaten van de US weer terugkrijgen. Je zult heen via bijv. Houston vliegen en terug via Chicago.
Ik denk, dat dit allemaal mogelijke maatregelen zijn i.v.m. wetgeving en aansprakelijkheid, maar dat je er als gewone budgettoerist weinig problemen mee zult krijgen.
Denk maar aan het niet inleveren van de groene formuliertje en alle mogelijke straffen daarvoor.
Knaapje
http://www.spitsnieuws.nl/archives/t...p_innemen.html
Geen goed nieuws voor reizigers met laptops en i-pods
Dit was sinds 9/11 altijd al zo...
Alleen nu is het wat beter verwoord...
Alleen kijken ze nu ook naar illegale software, films en muziek...
Maar ook daar keken ze vroeger al naar... :roll:
Re: meenemen van laptop...
1. Kijk op de adapter van je laptop of deze op 110-220V kan. Zorg dat je een Wereldstekker bij je hebt.
2. Ja. Veelal gratis.
3. Achterlaten in je hotel. Gewoon in je koffer met de code erop. Hoewel wij hem ook gerust op het bureautje laten staan. Nog nooit wat mee gebeurd.
4. Zelf vind ik het wel lekker om dingen op te zoeken, contact met het thuisfront te houden etc etc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
van der Steen
hallo allemaal
komende zomer wil ik mijn laptop meenemen....
ten eerste om direct op het internet te zitten en alles op te zoeken
ten tweede om de gemaakte foto's en filmpjes direct op de laptop te zetten
nu had ik een paar vragen:
-hoe zit het met de aansluiting op het elektriciteitsnet?
Dat gaat met een stekker. In de US heeft die stekker twee platte pennetjes.
-is het makkelijk om overal internet te hebben/vinden?
Om te hebben, zeker. Vinden is ook niet moeilijk, er op te komen iets meer.
-verstandig om laptop mee te nemen of achter te laten in je villa/hotel?
Wij laten hem altijd achter, behalve de laatste dag.
-raden jullie het eerder aan of af om hem mee te nemen?
Als je van plan bent er niets mee te doen, thuislaten. Anders, gewoon meenemen.
thx
Hoop dat je hier wat mee kunt.
De meeste laptops hebben een bevestigingspunt voor een zgn. Kensington slot. Te koop bij de Media zaken hier in Ned. voor rond een tientje. Bestaat uit een staalkabeltje met een oog en een (cijfer)slot.
Je kunt dan je laptop extra vastleggen een tafel, stoel, koffergreep o.i.d.
Is een extra borging voor de gauwdief, met een tang en breekijzer krijg je "alles" mee uit een hotelkamer of villa.
Ik liet hem zelf zo achter in de hotelkamer in een lade van de tafel en aan het vaste deel verankerd. Je zag er zo vrijwel niets van.
Knaapje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Njit
1. Kijk op de adapter van je laptop of deze op 110-220V kan. Zorg dat je een Wereldstekker bij je hebt.
waar kan ik dat vinden?
heb nu de specificaties opgezocht van mijn laptop
acer aspire 9302 WSMi
maar kan daar niets vinden....
Ps: kensington slot kan er wel op, dat stond er dan wel bij :D