Niks nieuws hoor dit is al jaren zo, Alamo vraagt inderdaad geld voor je airmiles, dus gewoon niet selecteren en dan kost het ook niks, krijg je alleen geen miles.
Afdrukvoorbeeld
aanbieding voor florida met kerst !
https://www.alamo.nl/aanbiedingen
Ik heb meteen ff gekeken en gerekend, maar het is niet echt zo'n aanbieding dat de huur goedkoper is dan normaal, het zal wel te maken hebben met de dure decembermaand.
Bijvoorbeeld 7 dagen Standard-SUV met Alamo-GOLD komt op 348 euro, dus evengoed bijna 50 euro per dag, dus ik denk dat nog ff verder shoppen best de moeite waard is ;)
Allen,
Ik heb een aardig stukje terug gekeken, maar kan niet een echt duidelijk antwoord op mijn vraag vinden dus daarom stel ik hem maar:
Zijn er al bevindingen mbt het ophalen van een auto geboekt met de Dragster code.
Wij hebben een boeking staan voor november en wil toch wel weten wat er straks gaat gebeuren als we op MCO staan bij de Alamo balie.
Ik hoor graag van jullie.
Sjon, Bianca en Romy
Vanaf bericht #1196 even lezen..
Ik heb de vraag ook al 2 keer gevraagd maar zo te zien heeft iedereen voor later geboekt.
Ook ik zal over 3 weken je kunnen vertellen of het gelukt is op Atlanta Airport met deze code.
Al ga ik er nog steeds vanuit dat het goed is omdat inmiddels de juiste prijs overal staat genoteerd.
Maar op 03 october kun je op mijn blog lezen over mijn ervaring ;-)
Naar mijn weten is het allemaal in orde. Mijn boeking op de Alamo.com site staat zoals ik hem geboekt heb tegen het lage dragster tarief. Inclusief de SafeTime constructie en met extra bestuurder. Neem voor de zekerheid wel al mijn chats en bevestigingsmails me :-).
Hoi Allemaal,
Ik heb mijn auto met dank aan Teleton geboekt bij http://www.alamo.de/Hotdeals/732/de/vacation_eng, onderstaand de info wat het is geworden, rij er nu in rond :), moet er wel bij zeggen dat ik altijd een Midsize SUV boek, is voor ons groot genoeg en door mijn werk rij ik al zo vaak in dikke auto's dat dit mij niet zo kan boeien in de vakantie, kan jullie dus niet zeggen wat een grotere auto gaat kosten, heb er ook niet naar gekeken.
Vliegveld: MCO/retour MCO
Tijd : 8-9-2011 tm 6-10-2011
Auto : Ford Escape
incl. : inkl. 2e bestuurder, alle verzekeringen, volle tank etc.
Huurprijs : $ 764.00 ( 538,71 euro)
Grtjes Toos
Wie heeft ervaring met het reserveren van een auto via de Duitse site van Alamo, zijn de voorzieningen (gold) te vergelijken? Volgens mij scheelt het prijstechnisch een behoorlijk bedrag.
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
het scheelt idd behoorlijk op de duitse site vergeleken met die van NL
zodoende dat ik afgelopen jaar daar dan ook geboekt heb
na veel lezen ,informeren, en de site onderste boven te keren,leek het meer dan aantrekkelijk...
aangekomen in florida bleek dat de EP (is een aanvullende WA verzekering voor schade aan derden) er niet bij inbegrepen zat...(stomstomstom, dat had ik uiteindelijk thuis al kunnen lezen in de enorme stabel papieren (contract) met regeltjes die ik bij de boeking kreeg....)
er staat in dat je dat voor florida apart per dag moet bij boeken ter plekke
dus hadden we de keuze of we die erbij wilde nemen..
omdat ik dat wel erg belangrijk vond toch maar gedaan ...
ruim $12,50 per dag....
was ik uiteindelijk enkele euros meer kwijt dan dat ik op de nl-site had geboekt,waar het wel inclusief is !!!!
had toevallig dat contract nog in mijn mailbox zitten
>Erhöhte Haftpflichtversicherung (Extended Protection . EP = LIS/SLI)
In vielen Ländern ist die Kfz-Versicherung mit unbegrenzter Haftpflicht gesetzlich
vorgeschrieben. In den USA ist das nicht der Fall. Jeder Staat schreibt eine
gesetzliche Mindestdeckung vor, die bei nur US $ 20.000 liegen kann. Die staatliche
Haftpflichtversicherung (gesetzlich vorgeschriebene Mindestdeckung) ist bei Vorausreservierung
internationaler Kunden immer inbegriffen. Verursachen Sie ganz oder teilweise einen Unfall, deckt diese
Versicherung nur Ansprüche ab, die von Dritten an Sie gestellt werden, keine Schäden am Mietwagen
oder Personenschäden der Mietwageninsassen. Die erhöhte/erweiterte Haftpflichtversicherung (EP .
Extended Protection) ist eine Zusatzversicherung und deckt Ansprüche, die von Dritten an Sie gestellt
werden, bis zu einer Höhe von US$1.000.000 (LIS). Die Gesamtkosten werden der Vorausberechnung der
Gebühren unter dem Stichwort EP hinzugefügt. Die Kosten der EP betragen in Florida und in den anderen
Bundesstaaten ca. 12,95 US $ pro Tag, es sei denn Sie ist bereits im Paket enthalten.
(Schäden am Mietfahrzeug sind bereits durch die CDW gedeckt.)
Alamo.de heeft een Standard pakket en een Master pakket. Bij de laatste zit dat er wel bij:
Upgrade is ook een bedrag per dag: €5,81Citaat:
Upgrade zum Master-Paket:
Sie können Ihr Versicherungspaket auf das Master Paket erweitern und haben somit die
Erweiterte Haftpflichtversicherung bis 1 Mio USD bzw. CAD und die erste Tankfüllung in der Rate zusätzlich inklusive.
Alamo.de
dodge grand caravan
alamo gold
prijs € 1.133,04
Alamo.nl
dodge grand caravan
alamo gold
prijs € 1.562
Volgens mij dezelfde dekking dus gewoon goed!!!
Heb je net als bij Dollar ook een mogelijkheid om de balie op bestemming te ontlopen? (Bij dollar is dat Dollar-express o.i.d.) En zo ja, moet je dan wel rechtstreeks bij Alamo boeken ipv via een "broker"?
Klopt het trouwens volgens jullie dat via alamo.co.uk de prijzen heel veel hoger liggen als via alamo.nl of alamo.de?
vb: obv Gold-pakket
Midsize SUV - 26/12/2011 t/m 5/1/2012 (Miami-Orlando)
Alamo.de - Euro 363,64
Alamo.nl - Euro 397,50 (+ nog een apart bedrag voor gratis annuleren)
Alamo.co.uk - GBP 864,54???
Wij hadden dit jaar onze auto via alamo.co.uk geboekt. Dat was goedkoper was dan alamo.nl, alamo.com of usareisen.de.Citaat:
Klopt het trouwens volgens jullie dat via alamo.co.uk de prijzen heel veel hoger liggen als via alamo.nl of alamo.de?
Het loont de moeite om vooraf toch ook nog even de de prijzen op de verschillende sites van 1 verhuurmaatschappij te vergelijken.
Groetjes,
Audrey
Ik heb zojuist telefonisch kontakt gehad met een medewerkster van usareisen.de en deze vertelde mij dat - in tegenstelling van eerder gelezen posts op dit forum - je ook als je via hun boekt gebruik kan maken van de "kiosk"op Miami Airport. Je krijgt na boeking het reserveringsnummer en dan kan je op de site van Alamo verder je gegevens invoeren, net als dat je bij Alamo zelf boekt.
Kan iemand op dit forum hierover misschien zijn of haar ervaring met mij delen?
Want de prijs bij USAreisen is toch veel interessanter als bij Alamo direkt.
Scheelt toch zo'n 40 tot 60 Euro. (meeste uitgebreide verzekeringspakket)
Midsize SUV - 26/12/2011 Miami t/m 5/1/2012 Orlando
Voor EUR 60 kan je toch ook best even in de rij staan, meestal binnen 1 kwartier weg, uitzonderingen daargelaten.
Knaapje
Ja, ben ik helemaal met je eens, maar als je 's avonds laat (zoals wij om ca. 10 uur) aankomen heb je denk ik niet zo veel zin meer om ergens lang te moeten wachten. Dus elke tijdsbesparing is m.i. dan erg welkom.
Maar misschien maak ik mezelf wel te druk daarover.
En je leest genoeg "horrorverhalen"dat mensen wel eens uren in de rij moeten staan. Maar misschien valt het de dag na Kerst wel mee:-\"
@Lion, Volgens mij kan het echt niet als je niet rechtstreeks bij Alamo boekt.
Verschillende personen hebben dit uitgeprobeerd, en het lukte niet.
Wat ik mij kan herinneren van onze vakantie in Augustus is dat we de barcode van het boekingsformulier(zelf geprint na de boeking op de Alamo site)moesten scannen bij de kiosk. Hierna nog wat vragen over upgrades en het contract werd geprint. Hierna gelijk door naar de garage.
En zover ik weet zit er op een voucher nooit een barcode.
Misschien gaat er binnenkort nog iemand op reis die een voucher heeft en het nogmaals kan proberen.
Tot voor kort kon je de kiosk ook niet gebruiken als je geen Amerikaans rijbewijs had.
@Sjoerd
............en hoe lang dacht je dan op de shuttle te moeten wachten????
Knaapje
het gaat mij niet om het wachten, maar om het tijdstip waarop je moet wachten. Als ik 's avonds laat aankom wil ik gewoon zsm naar mijn bed.
Overigens zie ik op een ander forum dat ook als je niet rechtstreeks bij Alamo boekt dat het geen probleem is om gebruik te maken van de kiosk:
http://www.orlando-guide.info/forums...mo-Fast-track/
@Sjoerd
Ik bedoelde, dat je niet moet verwachten, dat die hotelshuttle voor de deur staat.
Grote kans dat je daar ook een half uur op moet wachten en dat hij ook niet rechtstreeks naar je hotel rijdt maar via andere hotels.
Het voordeel t.o.v. een huurauto ophalen kan in tijd dus weleens tegenvallen .
Knaapje
Heb even gekeken op de site van Alamo, maar ze zitten bij Orlando Sheration Studio's, da's ook op International Drive.
Ik vind het ook niet zo erg om bv een stukje met de bus te moeten om de auto op te halen.
Wellicht wat handiger om dan Alamo te doen
Ah, duidelijk, dank je wel :-D
Zo, eindelijk de knoop doorgehakt:
geboekt bij Alamo via uscarhire.co.uk
Standard-Size SUV - Gold inklusive - verzekering
1 extra bestuurder + volle tank benzine
GBP: 375,-- (Euro 430,--)
26/12/2011 Miami - 5/1/2012 Orlando = 10 dagen
gratis annuleren/wijzigen tot kort voor vertrek.
GBP 25,-- vooruitbetaling, de rest 8 weken voor vertrek.
Nu maar hopen dat het Pond minstens zo blijft staan.
En nu maar verder aftellen........
Ik zie zeer interessante prijzen bij alamo.co.uk.
Kan iemand me zeggen hoe het zit met de tank benzine als je geen "gold" neemt.
In de algemene voorwaarden staat:
Unless included in the product, a full tank of gas will be purchased at the time of rental. The service is convenient because the renter does not have to worry about taking time to stop and refuel before returning.
Wil dit zeggen dat je zowieso betaald voor een tank benzine?
Indien ja, wat rekenen ze daarvoor aan?
mvg
Voor liefhebbers van een korting bij Alamo:
http://www.alamo.co.uk/brits
Alamo heeft een samenwerkingsverband met "A Brits guide to..." (een geweldige gids over Orlando maar ook New York).
wow nog betere prijzen.
Blijf wel met mijn vraag over "fuel"
UIteraard betaal je daar voor, en wel de hoofdprijs, varieërend van 5 tot 8 $/pg, althans dat stond vorig jaar, bij diverse locaties verschillend, op de bordjes bij de afhaallocaties, terwijl de reguliere brandstofprijs ongeveer de helft goedkoper was.
Erg verschillend (msschien dat iemand die nu in FL is de actuele prijs kan doorgeven) dus, en misschien is de Gold optie dan zo gek nog niet.
Actuele prijs:
http://www.orlandogasprices.com/
Kan je zien hoe je getild wordt:
Laatste tankstation voor MCO $ 5,79, iets verder op $ 3,37 per gallon en dat is dan nog niet de goedkoopste.
Dus niet te lang wachten met aftanken.
Knaapje
Periode speelt altijd mee. Vergelijken, vergelijken, vergelijken.. en daarna toeslaan!
(en daarna niet meer kijken of het stiekem toch nog goedkoper kon :) )
inderdaad hele interessante prijzen. Gold optie is echter niet mogelijk. Blijft nog die tank benzine die je moet betalen. Mag je ook zelf vol inleveren en een tankbonnetje overleggen of MOET je een hele tank benzine betalen? Dat is mij nog niet geheel duidelijk.
Wij hebben gisteren via Alamo Uk de auto voor volgend jaar juli/augustus gereserveerd.
14 dagen een midsize SUV voor 286 pond.Ongeveer 330 euro.
Vond het een goede prijs :wink: