In de steek gelaten door Alamo
ALAMO laat je in de steek als het erop aan komt dus…
Tijdens onze trip van Naples naar Orlando springt er plots een lichtje op in het dashboard van onze RAV4.
Een geel icoontje dat een band voorstelt die half plat staat zo maak ik er uit op.
Volgens de autokennis die ik heb zou dit op drukverlies wijzen. Gelukkig hebben we maar 15 miles meer te gaan tot ons hotel.
Ik stop even om te kijken of er echt een lekke band is en merk niks echt speciaals op.
Daarop dus besloten om de laatste 15 miles in een rustiger tempo af te rijden en aan het hotel de auto eens aan een grondige inspectiebeurt te onderwerpen.
Na de controleronde nog niks echt opgemerkt en dus naar een benzinestation om lucht bij te blazen bij de band die te laag op druk stond. Met de manometer zou ik het wel vinden.
Nu moet je maar eens proberen om een manometer (drukmeter waarop je kan aflezen hoeveel PSI er nog in de band zit) te vinden aan zo’n toestel.
Blijkt dus nergens aan te hangen wegens, zo verneem ik later, het veelvuldig stelen van die dingen.
Na een nachtje slapen ’s morgens vroeg uit bed om gaan te kijken of ik nu kon uitmaken welke band verlies had.
Het was al snel duidelijk: rechts achter stond zo goed als helemaal plat….
Op zoek naar de uitrusting dan maar om de band te vervangen. Bleek er niets in de wagen aanwezig dus!
Ok dan…Alamo bellen hé!
De eerste telefoniste die ik aan de lijn had:
“ I understand sir that you have a flat tire, but if you are still able to run on it, go to a Wallmart automotive to get it repaired.”
Dat mens begreep dus niet dat het niet alleen onmogelijk was om te rijden maar ook om de band te vervangen. Toen ik bleef vragen waarom ik Road Side Assistance had betaald werd ik doorgeschakeld en kreeg ik een dode telefoonlijn.
Nu moet je weten dat ik reeds 25 minuten aan de telefoon hing…
Ditzelfde herhaalde zich maar liefst 4 maal!!!! Dus al ruim 2 uur aan het bellen om alsnog hulp te krijgen.
De vijfde poging werd me beloofd dat er “iemand” ging langskomen om de band te wisselen en men maakt me er tevens attent op dat de reserveband maar 50 miles per uur aan kon. Tot overmaat van ramp bleek deze dan ook nog eens maar een 150 miles echt goed mee te gaan.
Ongeschikt dus om naar Miami terug te keren…
Na nog eens 1 uur wachten bleek er “iemand “ aan het hotel opgedoken te zijn voor mijn wagen. Dat kwam ik pas te weten toen ik na 1 ½ uur belde naar Alamo om te vragen waar de depannage bleef die ze me beloofd hadden.
Bleek dus dat die vent gewoon op de parking had rondgereden, me niet had zien staan volgens hem en er dan maar vandoor was gegaan. Dit desondanks dat ik mijn nummer had doorgegeven met de vraag me te bellen indien de depannage aankwam.
Uiteindelijk zelf naar een depannagefirma gebeld (Always Towing -> Tel (407) 245-2808 ) met de vraag me te helpen en 50 minuten later daagde een truck op met een zeer beleefde en behulpzame man.
Ook hij bevestigde het verhaal van de reserveband ivm met de 50 miles.
Bij Enterprise zit dit allemaal in je contract sir vertelde hij me. Dat weet ik dus ook weer.
Uiteindelijk bij Riker’s tyre repair langs gegaan en de band laten maken (zat een nagel in) voor 20 Usd. http://www.rikersauto.com/
Bij het afleveren van de wagen dit gemeld en totaal geen reactie van Alamo. Ze weigerden zelf mijn factuur die ik had gevraagd met het oog op terugbetaling!
Voor mij staat het vast: NO MORE ALAMO voor mij.
Re: In de steek gelaten door Alamo
Citaat:
"Algemene voorwaarden op Alamo.nl :
Citaat:
Mocht u om welke reden dan ook niet tevreden zijn over de auto, de huur of de afhandeling van de betaling, kunt u binnen 6 weken na inlevering van de auto schriftelijk reclameren"
Bij het inleveren van de auto zijn die mannen alleen voor checken en schoonmaken, niet om klachten op te nemen.
Je kan de kosten dus vast wel terugkrijgen, al weet ik niet of je voor 20 dollar al die moeite moet doen. Best goedkoop, een pluutje in je band hier kost al 20 euro. Maar had je geen thuiskomertje (die kunnen altijd maar 50mph/80kmu) in de auto zelf dan? Onder het wiel ligt meestal nog wel een krik enzo. Al met al natuurlijk wel vervelend en ook dat ze je telefonisch niet meteen goed konden helpen.
Had je trouwens niet Roadside Plus ipv Emergency Roadside Assistance?
Dit staat in de Roadside Plus policy:
FLAT TIRE If the vehicle's spare tire is inflated and serviceable, it will be installed to replace a flat tire. If no inflated spare is available, the vehicle will be towed in accordance with the towing provision.
Je had met het thuiskomertje ook misschien wel naar Ft. Myers door kunnen rijden (iets boven Naples) en daar je band inleveren om er daar een ander op te laten zetten.
Wel chique dat zo'n RAV4 aageeft dat een band spanning verliest, bij mijn auto uit 1995 moet ik er langs lopen om op te merken dat er minder spanning op staat.... maar dat vervang ik wel na m'n vakantie, zo lang ie maar niet plat staat als ik terug kom, maar daar ben ik niet zo heel bang voor...
Over 3 dagen haal ik mijn huurauto op bij Alamo. Ben benieuwd :mrgreen:
Je kan ook de auto nadat het thuiskomertje erop is gezet naar de dichtsbijzijnde alamo rijden en daar de wagen omwisselen. Zonder reserveband is de wagen niet compleet en mag voor een vervanging gaan. Heb ik al diverse keren gehad. Verder moet de auto voorzien van al het materiaal om een band te verwisselen. Dat kan je ook in je klacht meenemen die naar Alamo moet sturen.
Succes.
Na dat die kerel het thuiskomertje erop heeft gezet, zit hij nog met een band die lek is. Die heeft hij voor 20 dollar laten fixen op eigen initiatief. Ik wil dus zeggen dat hij ook daarmee naar de dichtstbijzijnde Alamo kon gaan om 'm te laten repareren, direct al op hun kosten of zelfs misschien wel een andere huurauto mee te krijgen.
Je hebt nu een ervaring van een Alamo station gehad dat wil niet meteen zeggen dat het overal zo is. Wil het niet goed praten hoor, ze hadden wel meer voor je kunnen doen denk ik, maar denk dat je de conclusie wat gauw trek. Zelf al diverse keren via alamo gehuurd en ben steeds naar tevreden geholpen ook met problemen zoals dit.
Het is jammer voor jouw dat dit gebeurt is.
Het gaat op het forum toch ook om slechte ervaringen?. Iedereen heeft wel bepaalde ervaringen met de vliegmaatschappijen,hotels, autoverhuurbedrijven etc.
Is is aan de lezer om hiermee te doen wat hij wilt. En dat het deze keer "Alamo" is moet je maar zien als puur toeval.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Albert38
Het gaat op het forum toch ook om slechte ervaringen?. Ieder
Uiteraard gaat het om ALLE ervaringen, goede en minder goede. En om wie / welk bedrijf het dan gaat maakt uiteraard helemaal niets uit.
@utah: Ik zou er in ieder geval een briefje over naar Alamo hier in NL sturen en je verhaal daar vertellen. Het gaat niet alleen maar om die $20 te verhalen, maar om de vele uren die je hebt moeten besteden aan Alamo, zonder dat dat ook maar tot enig resultaat heeft geleid.
Dat je noooooit meer Alamo wilt kan ik begrijpen. Ik heb vorig jaar een heeeeel vervelende heenreis gehad met US Airways, en het is voor mij dan ook: NOOOOOIT meer US Airways. Terwijl een ander er misschien al jaren met veel plezier mee vliegt. Zo persoonlijk zijn de ervaringen.
Wat een verhaal, vervelend! Maar ik moet zeggen dat Alamo bij pechgevallen van mij altijd wel adequaat hebben gereageerd. Ik heb wel eens idd bij thuiskomst een klacht ingediend en geen enkel probleem, werd zonder mankeren terugbetaald.
Vervelend zeg. Ook wij hebben alleen maar goede ervaringen met Alamo. Overigens, 1 keer een discussie over benzine gehad, werd heel snel en netjes opgelost en kreeg het bedrag (ging om $ 15) heel snel terug na per email contact opgenomen te hebben.
Zit in die RAV4 het reservewiel niet achterop de klep ;-) ?
Het gehele gebeuren moet je ook zien in de context waar het allemaal mee begonnen is...
We kwamen aan in Miami en werden zowaar afgesnauwd omdat we "een beetje verloren " liepen in hun kantoor.
Dan staan er 2 midsize SUV's die niet degene waren waar we op gehoopt hadden.
Chevy Trailblazer was zelfs helemaal niet binnen. Maar soit, was een klasse en geen bepaald voertuig dat we hebben gekozen.
Van de 2 SUV's (RAV4) was degene waar we tenslotte mee vertrokken dan nog niet in orde. Dat ontdekten ze tijdens de barcodescan aan de uitgang.
Dan maar in de andere geladen met resultaat dat hier noch boordpapieren inzaten of hulpmiddelen om de band te vervangen.
Ten slotte: er is geen enkele uitleg over hoe het voertuig functioneerd, bijvoorbeeld waar staan de lichtknoppen, ruitenwissers, hoe werkt de cruise control, waar doe je de motorkap open, waar zit de krik en de moersleutel enzovoort.
Ben wel ervaren genoeg in wagens en zelfs vrachtwagens van alle tonnenmaten dat ik dit zelf wel uitzoek, maar iedereen is geen handige harry wat dat betreft dacht ik...
Daarom voor mij geen Alamo meer -> totaal onpersoonlijk en niet echt behulpzaam "als je in de sh*t zit" in een vreemd land waar je bovendien alles nog moet gaan opzoeken.
Dan kan je het missen als kiespijn dat men je afscheept met een bezettoon.
Ik kan ook begrijpen dat veel mensen wel tevreden zijn van Alamo. Ik ben blij in hun plaats.
Het is zo een beetje zoals bij de dokter gaan -> degene die je geneest is de goeie, de andere de slechte.
Mario
Re: "Oplichting" Alamo Miami Airport
Teleton bedankt voor je duidelijke overzicht. Heb hem gelijk bij de stapel met papieren gedaan. Wij gaan 4 december voor het eerst naar Florida en hebben ook een auto bij Alamo gehuurd. Dat wordt goed opletten dus en poot stijf bij de extra's dus.
grtjs
Re: "Oplichting" Alamo Miami Airport
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Greeneyes
...hebben ook een auto bij Alamo huurd. Dat wordt goed opletten dus....
Inderdaad, het is even goed opletten. Volgens mij staat er op Alamo.com zelfs een voorbeeld van de overeenkomst die je moet tekenen, zodat je goed voorbereid aan de balie komt.
Het vreemde is dat Alamo in dit opzicht alle moeite doet op de klant goed te informeren. Het loopt, zoals bij alle verhuurders, mis bij medewerkers die hun kans schoon zien om bij vermoeide toeristen hun provisie een beetje op te krikken. Hierdoor komt hun organisatie hier op het Forum in een slecht daglicht te staan. Dat dit (te) veel bij Alamo het geval is, is logisch, ze zijn immers verreweg de grootste verhuurder ter plekke.
Zo af en toe loopt het nog eens mis en dat is erg genoeg voor degene die het treft. Veel Forummers schrijven echter ook dat "het" erg mee viel; een snelle afhandeling zonder gezeur komt echt ook regelmatig voor. Ik spreek uit eigen ervaring. Alamo is echt geen boeventroep, maar je moet wel op je tellen passen. Ben benieuwd hoe het jullie vergaat. Hoofd koel, voeten warm, dan komt het prima voor elkaar! Wij zijn zelf volgende maand weer aan de beurt; ik laat het weten.[-o<