Re: Snorkelen met kleine kinderen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
marton
Is het lang varen naar Pennekamp?
Het is niet zo lang varen naar Pennekamp. Ik ben er vorige week geweest. Je kan boeken in het park zelf. De boot vertrekt om 09.00 uur, 12.00 uur en (niet zeker) om 15.00 uur. Dacht een kwartiertje varen of zo.
Ik kwam er oog in oog te staan met een haai van toch zo'n twee meter. Fantastische ervaring. Ook veel barracuda's gezien en een zeeschildpad.
In de groep waren er bij die ook nog een manta en een kreeft zagen.
Absoluut een aanrader! (voorheen snorkelervaring in Mexico en Egypte)
Als je rustig wil snorkelen is Dry Tortuga een prima keuze. Het voordeel is dat je vanaf het strand kan snorkelen. Als je bij Pennekamp gaat snorkelen, snorkel je vanaf de boot ook zal het water wat onrustiger zijn. Wat betreft de watertemperatuur, ze zullen je bij Pennekamp adviseren om een wetsuit te huren omdat het water koud is. Alleen het koud voor Floriadianen is wat anders als het koud voor ons Hollanders. Wij hadden het dus ook zonder wetsuit na anderhalf uur in het water niet koud tijdens het snorkelen in December.
Bij the Dry tortugas was het water in december warmer dan in Pennekamp.
http://farm3.static.flickr.com/2131/...812a52ee_m.jpg http://farm3.static.flickr.com/2350/...3b7b4da7_m.jpg
Pennekamp statepark (Key Largo)....Dry Tortugas (Key West)
Met een kind van 5 gaan zwemmen op open zee waar het best ook wel onrustig kan zijn, waar je als je net even te ver zwemt in een stroomversnelling komt, waar het volgens onze begeleiding van de boot best gevaarlijk kon zijn....tja 't is maar hoe graag je van je kind af wilt. Zwembandjes of niet, reddingszwemmer of niet wil je het risico gaan lopen dat je even in een onbewaakt ogenblik je kind in gevaar brengt? Ik zou met Pennekamp reef echt even wachten tot je kind wat groter is.
Daarentegen is Dry tortugas echt een snorkelplaats waar je met kleine kinderen perfect kunt snorkelen, het water is er kalm en ondiep en het is overzichterlijk en je komt als je iets afdwaalt niet meteen in enge stroomversnellingen e.d.
Hallo Marton,
wij zijn diverse malen met onze 4 kids nu 4 7 9 en 12
gaan snorkelen bij Pennekamp (Key Largo) met de Sundiver(tip).
Ook het jaar ervoor is onze jongste toen
3 jaar gewoon meegeweest,ideaal is 2 van die plastic drijf buizen mee te nemen,werkt perfect!
Zwembandjes om voor het vertrouwen en natuurlijk een reddings vestje.
Mochten jullie
met een eigen boot gaan kan je altijd afspreken dat er iemand in de boot blijft om extra toezicht te houden.
Oja vanaf de opstap plaats ,steeds zo een 15/20 min varen..ligt er natuurlijk aan waar je gaat snorkelen.
gr Angelique
Bedankt voor al jullie welgemeende reacties.
Tortuga zit er jammer genoeg niet in (2 nachten en dus 1 hele dag in Key West ).
Ik weet nu dat er mogelijkheden zijn, we zullen ter plaatse eens kijken en laten het afhangen van de weersomstandigheden: we hebben immers 2 kansen: heen en terugweg :cool: