Re: Spectaculair zwembad gezocht
Ergens in Florida is nogal vaag, een beetje spectaculair is lastig zoeken en wat meer betaalbaar is ook zo'n ondefinieerbaar begrip....:?::?:
Wat zoek je nu precies, waar zoek je het en wat wil je er voor betalen als de gangbare prijs ( rond de 40 dollar voor een dagticket) voor een kaartje bij Disney, Seaworld of Wet&Wild je te hoog is. Er is hier altijd wel iemand die kan/wil helpen, maar maak het dan ook echt mogelijk. Zoals de vraag nu gesteld is, doet hij me een beetje denken aan de vraag Wanneer heb ik de meeste kans op natuurijs in Florida?;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Michael66
uit de natuurlijke bron.
Ziet er erg leuk uit, goeie tip, gaat in het archief. Perfect voor mei- vakantie en later.
Mother Nature zal hier denk ik zelf het zware werk moeten doen voor wat betreft de pool heating, cool......:sun:
Buiten het seizoen toch nog kans op natuurijs? ](*,)](*,)
Het leuke van dit park vind ik dat je naast de genoemde shows ook nog een boottochtje kunt maken over het riviertje. Dit riviertje is in de winter een schuilplaats voor vele manatees, als de zee wat kouder is. Maar ook in de zomer tref je er altijd wel een paar van deze mooie beesten aan.
Je kunt trouwens ook de rivier af-kanoën. Kano's en kayaks kun je op het parkeerterrein tegenover de ingang huren (beperkt aantal, dus kom vroeg als je zeker wilt zijn van een kano).
En dan ook nog een duik in het "zwembad".
Verwacht hier echter geen superdeluxe zoals in Disneywaterparken en zo. Het park is net van het faillissement behoedt en door de staat Florida overgenomen, die het nu ook runt.
Op de website kun je ook de dagen vinden dat er ex-meerminnen-reünie is. Dan kun je een dubbele zeemeerminnenshow zien: eentje met de huidige "cast" en eentje met dames tot aan de 80 jaar oud! Is wel grappig. En trots dat de dames na de show zijn!!
Het park ligt wel een behoorlijk stukje uit de richting vanuit Orlando / Kissimmee gezien. Je bent dan toch zo'n twee uur aan het rijden. Vanuit Clearwater / St. Petersburg is het ook nog wel een uurtje rijden. Wat je qua entreeprijs bespaart t.o.v. de "grote" waterparken ben je dus alweer voor een deel aan de dure :-# benzine kwijt.
Re: Aquatica of Disney waterpark.
Hai Carin,
Ik ben nog niet in Aquatica geweest maar ik kan je de Disneywaterparken zeer aanbevelen. Vooral Typhoon lagoon is mijn favoriet, een heerlijk relaxt sfeertje daar en de lazy river en het golfslagbad zijn super!
Succes met kiezen en een goede reis naar Florida en véél plezier daar! http://img172.imageshack.us/img172/6637/wave2yh2.gif
Ik vind beide Disneyparken leuker dan Aquatica. Ze stralen wat meer sfeer uit.
Mijn persoonlijke favoriet is ook Typhoon Lagoon.
Als je echt de keuze moet maken voor máár één waterpark #-o Dan zou ik kiezen voor Typhoon Lagoon. Mooi park, mooie attracties, fantastische golven van meters hoog en daarbij een mooie omgeving. Met veel zonmogelijkheen, maar ook best veel schaduwplekjes. Er heerst echt zo'n surfers-sfeertje, vind ik.
Blizzard Beach vind ik persoonlijk net iets minder. Maar no steeds erg goed. Disney is nou eenmaal erg goed in het "themen" van parken.
Aquatica ga ik dit jaar ook doen. "Ook" betekent dat ik niet hoef te kiezen, ik heb drie weken om lekker rustig aan te doen. Ik heb een jaarkaart SeaWorld en Busch Gardens genomen, en toen Aquatica er ook maar bijgenomen. Maar wat ik tot nu toe gezien heb ... beetje kaal nog. Lijkt nog een beetje op het kale Wet 'n Wild. Gewoon nog een paar jaartjes de tijd geven om volwassen te groeien, en dan echt gaan genieten.