Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?
Ik neem meestal 100 a 200 dollar mee. En zorg ervoor dat je eigenlijk ook wat kleingeld hebt, losse dollars en wat quarters voor de tol.
Als je geld uit de muur trekt met je cc ben je +/- € 4,50 kwijt ofzo.
Je kan dus beter bij een Walmart of Publix geld opnemen met je debitcard (je normale bank/giropas), dit kost je geen extra geld.
Ik haal m'n geld of bij Pott Change als m'n broer er langs komt in Amsterdam (die werkt daar, ik niet), anders gewoon bij het GWK. Denk dat ik nog eventjes 100 of 200 dollar moet opnemen voor de inauguratie van Obama, nu de Dollar nog wat lager is.
Ik heb tegen mezelf gezegd dat als de euro weer op de gunstige koers van 1,50 dollar komt te staan, ik 1000 dollars ga kopen. Tot die tijd wacht ik gewoon rustig af... en mocht het niet gebeuren, dan wordt het gewoon de koers van dat moment.
Ik neem overigens altijd wel zo'n 300 dollar mee naar Amerika en dat haal ik gewoon bij de Rabobank.
Ik probeer meestal wat dollars over te houden, die ik dan vast de volgende keer mee kan nemen. Ook wat muntgeld.
Totaal zoiets van $ 100 a 150.
Bij de eerste gelegenheid, op het vliegveld of bij het shoppen neem ik dan geld op met de gewone bankpas.
Je kunt tegenwoordig "overal" net als hier met je bankpas betalen en geld opnemen, ook veel via extra cashback in de supermarkt.
Je creditcard kan natuurlijk ook.
Met creditcard is meestal het duurste, dan met je bankpas en cashback is gratis, maar meestal beperkt tot zo'n $ 50.
Knaapje
Hoeveel dollars mag je maximaal meenemen bij vertrek vanuit Belgie? Of is dit vrij. Ben namelijk van plan om wanneer hij 1.50 staat om er voor 1500 € in te slaan.
Je mag maximaal US$ 10.000 cash invoeren in de Verenigde Staten.
Maar waarom wil je persé 1500 euro (een pak geld dus) meenemen... blijft altijd riskant, ivm verlies...
Re: FAQ: Actuele dollarkoers en historisch overzicht
Als je contante dollars wil kopen, moet je inderdaad op die (1.22) koers letten.
Maar normaal pak je de middenkoers, die bepalend is voor als je met CC of pinpas betaald.
Hallo,
Wij nemen denk ik zo'n 500 dollar mee voor de reis en de eerste dagen, en de rest wil ik zo veel mogelijk met cc betalen. Ook kleine bedragen.
Je kan daar toch ook overal met je cc betalen???
Groetjes, Ingrid
Wij konden overal pinnen met een sns bank pas en de oude blauwe giro pas behalve in de restaurants van downtown disney daar lukte het niet.