Vaak betaal je ook een fee. Die ligt tussen de 2 en 4 Dollar.
Afdrukvoorbeeld
Vaak betaal je ook een fee. Die ligt tussen de 2 en 4 Dollar.
Ja, let op, bij ABN AMRO betaal je voor een gewone pin transactie in een winkel wel nog 2.25 euro op je betaalrekening, het zelfde als dat je geld gaat pinnen. Dus dat kan in de papieren lopen. Je kan toch echt beter gewoon 300 of 400 dollar cash uit de automaat trekken en daar gewoon mee betalen, dan betaal je maar een keer 2.25.
Let op: In Amerika komt eerst het geld er uit en daarna pas weer je bankpas. Niet zomaar weglopen dus als je het geld eruit hebt gehaald.[/QUOTE]
Dat is hier in België net hetzelfde , in Nederland niet dan ?
Dit is niet waar. Bij een pinbetaling in een winkel betaal je € 0,15 + 1,2% valutakoersopslag. Als je geld haalt uit een pinautomaat dan betaal je € 2,25 + 1,2% valutakoersopslag. Betalen in een winkel en daar gebruik maken van de cash back is dus goedkoper. Staat allemaal op de site van ABN AMRO http://www.abnamro.nl/nl/prive/betal...en/pinnen.html.
Nope, wij krijgen eerst onze pas terug en dan het geld. (Als je genoeg saldo hebt dan. ;))Citaat:
Dat is hier in België net hetzelfde , in Nederland niet dan ?
Buiten alles wat al genoemd is: ik pinde bij een ATM op Tavernier (Florida Keys, op zich al een echte aanrader). Gaf aan $ 200 te pinnen, maar er zat nog $ 80 aan biljetten in de machine. Machine gaf de $ 80, geen receipt, en verder werd het stil. Ik dacht $ 120 kwijt te zijn, was in staat om de filiaalmanager te %$@&, maar kon mij beheersen :oops:.
Terug in NL bleek het restbedrag ($ 120 dus) keurig teruggestort.
Hoi allemaal,
Waar kunnen we geld wisselen pinnen zonder kosten? Ik kan me niet herinneren dat we fee moesten betalen de vorige keren dat we in Florida waren. Tot nu toe al de nodige dollars extra betaald. Mijn man wil nou eenmaal liever de nodige contanten hebben die is niet zo gek op een CC.
groetjes Roelina:smile:
Als je je man nou verteld dat Credit Card veel veiliger en sneller is? Als je al geld wilt wisselen dan zou ik dat gewoon in NL doen.
We zijn nu dus in Florida. Dom van me, ik bedoel geld opnemen en natuurlijk niet wisselen. Het gekke is dat ik van tevoren heb geinformeerd bij de ING en er is mij verteld dat we alleen kosten moesten betalen als we per CC geld opnamen.
groet Roelina
Bij geldopname met je CC komt er standaard 4.50 aan fee bij. Bij normaal pinnen ligt het aan de automaat. Enkel als je bij een ING automaat pint weet je zeker dat je geen fee hebt. Andere (amerikaanse) banken hebben vaak geen overeenkomst met de ING en vragen een handling fee.
Betalen met CC is wel altijd gratis.