Re: Melatonine voorkomt jetlag?
Ik neem er alijd 8 in, van 0,1 mg.
Zolang je er niet meer neemt dan 10 per keer... gaat het goed.
Maar met die 3 mg dingen loop je de kans op overdosering...
Melatonine is welliswaar een lichaamseigen stof, maar een teveel daarvan, zou je nachtmerries kunnen krijgen.
Je kunt de melatonine van bional nu gratis uitproberen via deze link.
- Aanvragen die via een "gratis" website binnenkomen, worden niet in behandeling genomen.
- Per adres/ persoon mag er maximaal één kennismakingsverpakking worden aangevraagd
- De actie loopt zolang de voorraad strekt
- Alleen verzending binnen Nederland
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
dennis_diana
Goeie tip, dank je wel. Ze zijn besteld en ik doe nu al geen oog meer dicht....:wink:
Ik vraag mij wel eens af waarom sommige mensen juist heel veel last hebben van een jetlag en andere juist weer helemaal niet.
Ik heb gelukkig geen klachten, bij aankomst in de us houd ik gelijk de plaatselijk tijd aan ga dus op een normale tijd naar bed en sta op een normale tijd op.
Ons gezin telt 5 personen waarvan alleen onze middelste zoon last heeft van een jetlag de rest niet terwijl we toch allemaal het zelfde ritme aanhouden.
Re: Jetlag (en het voorkomen ervan)
Ik had er niet zoveel last van tot afgelopen februari, zowel heen als terug heeft het me zeker vier dagen gekost voor ik in het ritme was...
Standaard moet je voor recovery 1 dag rekenen voor ieder uur wat je naar het oosten vliegt...
Het tijdsverschil tussen Nederland en Florida is 6 uur... (reken maar uit)
Dus alles wat je korter pakt dan 6 dagen, is meegenomen... :D
Ik heb ook wel van die 3mg melatonine tabletjes in orlando gekocht,maar als ik er 1 ingenomen heb voel ik me de volgende dag erg sloom en niet lekker in m'n vel.
Hier hoor ik op het forum niemand over,voelt iedereen zich kiplekker de volgende dag?
Nu vraag ik aan de huisarts meestal een paar slaaptabletten om de jetlag te overbruggen bij thuiskomst.
Daar heb ik de volgende dag geen last van.
En soms is een half tabletje al voldoende om de slaap te vatten.
Dat heb ik al eerder geschreven over Melatonine...
3mg is écht te veel...
maar in Orlando kun je ze toch ook wel kopen van 1 mg?
Ik gebruik er 8 van 0.1mg... (gewoon in Nederland gekocht bij Kruidvat) merk Sleepzz
Werkt perfect...