Re: Vliegen van/naar/via Londen (London)
ik heb idd eerst Orbitz gesproken, derhalve daar wel vriendelijk te woord gestaan. zij kon mij vertellen dat ik me moest vervoegen bij AA, omdat zij de eigenaren van de tickets waren en Orbitz niets voor ons kon doen. Net nog een mail van BA gekregen over de transfertijden:
Thank you for writing to us about your upcoming travel with us.
The London Heathrow airport has moved to a standard 120 minutes Minimum Connecting Time (MCT) for all transfers between Terminals and 60 minutes within the same Terminal.
This means, that the minimum connecting time between flights at London Heathrow Terminal 5 is 60 minutes.
I hope this information is useful and that you have a pleasant flight with us.
Regards
Savita
British Airways Executive Club
Ze verklaren dus wel dat je het haalt.... Wij hebben 15 minuten speling :-s
Als je in dezelfde terminal blijft dan moet het haalbaar zijn. Vlieg je met AA of met BA van Heathrow naar Las Vegas? AA vliegt vanaf terminal 3 en BA vanaf terminal 5 en 3. Het is van belang om uit te vinden met je vliegt en dan weet je ook of de overstaptijd voldoende is. Op je ticket staat wel vermeld wie de vlucht uitvoert.
Succes.
edit: Ik heb verder gekeken op de website van Heathrow en zie daar dat AA niet vanuit vanaf Heathrow naar Las Vegas vliegt maar BA wel. De vlucht naar Las Vegas met BA vertrekt vanaf terminal 5 en als het goed is kom je vanuit Amsterdam ook aan in terminal 5.
Ik vlieg met BA naar LHR en AA naar LAS. Beide toestellen komen en vertrekken vanuit Terminal 5. Mocht het toestel nog een paar extra rondjes maken boven Londen, dan hebben wij een probleem denk ik..
Op dit moment ben ik ook nog in onderhandeling met BA voor een standby plek voor een eerdere vlucht. ik houd jullie op de hoogte..
We hebben na het gesprek met de onvriendelijke (understatement) dame van AA een klacht gestuurd over hoe wij zijn behandelt door hun customer service. Na 2 dagen een vrouw aan de lijn gekregen en heeft zich wel honderd keer verontschuldigd. Zij heeft mij te kennen gegeven dat de overstap op LHR heel goed te doen is, anders zouden zij deze connection niet aanbieden. We gaan maar uit van de expertise van AA en hebben er ons voorlopig maar bij neergelegd. Een eerdere vlucht is zoiezo voor ons geen optie meer.
Misschien dan maar best de bus nemen, heb gezien dat je de ticketten online kunt kopen zo sparen we dat toch wat tijd uit. bedankt voor de reactie en een goed verlof.
belg vraagje, ik overweeg ook virgin atlantic maar hoe geraak je in heathrow? hoe geboekt?
ik dacht om zelf te rijden naar gatwick (vanaf ieper via shuttle tot gatwick al samen 3u rijden) maar twijfel of vliegen niet beter is vanuit brussel.
wij plannen orlando april 2012 :)
Geboekt bij http://www.govolo.nl/
met BA vanuit Brussel naar Heathrow en dan met Virgin Atlantic vanuit Gatewick naar Orlando.
Vliegen vanaf Londen Gatwick
Mogelijk nog een optie voor de creatieven onder ons en vereist wat uitzoek werk.
Stap 1: Retour Amsterdam/Rotterdam/Eindhoven/Enz. naar Londen Gatwick
Stap 2: Retour Londen naar Orlando Sanford te boeken voor 370 euro per persoon (310 pond) met Thomas Cook