Dat kun je afspreken met de eigenaar, meestal hebben de eigenaren een voorkeur. Als ze die niet hebben is Paypal een handig middel.
Afdrukvoorbeeld
Dat kun je afspreken met de eigenaar, meestal hebben de eigenaren een voorkeur. Als ze die niet hebben is Paypal een handig middel.
Ja ze heeft idd paypal
gaan we maar eens uitvogelen hoe dat werkt
De meeste online bank programma's hebben een mogelijkheid om een betaling per cheque te doen. Zeker is het mogelijk via de AbnAmro en volgens mij ook de rabobank.
Vraag anders naar zijn bankrekening nummer voor een wired transfer omdat je Nederland niet meer via cheques kan betalen of met erg hoge koten.
Dit heb ik ook voorgesteld, maar hij heeft mijn mail nog steeds niet beantwoord.
In zijn laatste mail zei hij dat hij op het moment in Florida is, maar tja, volgens mij is dat geen reden om je mail niet te beantwoorden.
Hoop dat ik snel duidelijkheid heb.
Net een mail terug ontvangen.
Omdat hij slachtoffer van fraude is geweest wil hij zijn rekeningnummer niet geven.
We mogen hem nu ook een cheque sturen.
Nu zie ik bij mijn internetbankieren bij buitenlandse overschrijving ook bankcheque staan.
Zou dat dan zijn wat hij bedoeld???
Ik zou hem terugmailen dat jij ook slachtoffer bent geweest van fraude en dat je alleen naar een rekeningnummer overboekt.
Allemaal leuke reacties over de betalingen per cheques, maar ze gaan allemaal voorbij aan het feit dat hij een cheque van een Amerikaanse bank wil.
Fraude omdat iemand zijn rekeningnummer wist???
Gewoon een ander huis zoeken, er staan er duizenden te huur.
Knaapje
het blijft een lastige iets Amerikanen geven nu eenmaal niet graag hun bankrekening. Wij hadden het ook vorige maand met een huis op de keys voor ons is het uitwisselen van bankgevens vanzelfsprekend maar voor hun echt niet. Ik heb het opgelost door de betaling te doen via western union (erg onbetrouwbaar natuurlijk) maar het was voor ons de beste oplossing. Mocht je echt graag het huis willen zou dit misschien ook een optie kunnen zijn. Zou dan wel even kijken hoe lang staat het huis al in de verhuur staat en kan je genoeg info over de verhuurder kan vinden (betrouwbaar). In ons geval kreeg ik na een week netjes een betalingsbewijs over de post en het contract. (deze mensen verhuren al lang ). Mocht je geen zin hebben in al dit "gedoe" dan zal je waarschijnlijk op zoek moeten naar een ander huis.
Je kan inderdaad via online bankieren een cheque aanmaken en de optie kiezen dat de bank deze doorstuurd naar Amerika je kan het ook zelf doen. Er gaat een aantal dagen overheen om aantemaken, de kosten weet ik niet meer precies maar het viel wel mee.
Pff, het is gelukt! Wel heeel omslachtig op deze manier.
Ik heb via internetbankieren bij buitenlandse overschrijvingen de optie bankcheque genomen.
Dit vond de villa eigenaar prima.
Het is trouwens geen Amerikaan hoor, het is een engelsman.
Ben blij dat het nu klaar is.
We zitten nu dus in de kerstvakantie in een villa op Lake Berkley voor een leuke prijs.
Fijn dat het is gelukt, nu aan de voorpret en aftellen voor de vakantie, alhoewel Kerst is al over een paar weken:D