Re: Kopen mobile home max $15.000
@Sonja
Wij hebben sinds 3 juni 2010 een Visa R Type B1 Class B 2, tot 1 juni 2020, hiermee mogen wij maximaal 180 dagen aaneengesloten verblijven in de USA, het advies van de ambtenaar was niet elk jaar de maximale dagen achtereen te verblijven, wij zelf hebben genoeg aan 4 maanden in de winter.
Groetjes Henke.
Frans heel fijn dat het gelukt is !
Sonja, als je de USA binnen wil komen MOET je een visum hebben.
Maar, onder bepaalde omstandigheden, kan je worden vrijgesteld.
Dat is de beroemde Visum Waiver.
Eén van de bepalingen onder dat Visum Waiver programm is dat je maximaal 90 dagen mag blijven.
Maar wij willen 6 maanden blijven.
Nou zijn er een enorme hoeveelheid visa die je kan vragen.
Maar wij zijn gegaan voor een B2 visa.
Dat is het visum voor toeristen.
We krijgen over twee dagen het visum binnen.
Ik ben benieuwd wat er op staat.
Ik verwacht B2 maar zag ergens op een papier staan B1/B2.
Als we de paspoorten binnen hebben vertel ik het.
@Henke, was het een immigratie ambtenaar die jou vertelde niet elk jaar zes maanden te blijven?
Want dat is precies wat wij willen doen.
@Angelique, dank je voor de felicitatie.
Zo zie je maar. Stap voor stap bereiken we ons doel. :cool:
@Frans 1949, nee, het was een ambtenaar van de Amerikaanse Ambassade in Brussel die ons de goedkeuring overhandigde.
O.k, zoals wij het dus hebben verkregen door een ambtenaar van het Amerikaanse Consulaat in Amsterdam.
Hebben ze jou ooit restricties gegeven bij aankomst in de USA?
En als je aankomt en met een visum het land in wil voor meer dan drie maanden maken ze het je dan moeilijk of krijg je vrij makkelijk een stempel voor zes maanden?
Alvast heel erg bedankt voor het delen van je ervaringen.
@Frans1949, wij gaan 4 maanden in de winter en ze vragen meestal waar wij verblijven en wat wij zoal gaan doen, ervaring met 6 maanden hebben wij niet.
Wij vliegen altijd via Atlanta en tot nu toe geen problemen ondervonden, wel altijd vragen over het meenemen van kaas of chocolade voor vrienden, wij nemen nooit iets mee van levensmiddelen.
@Frans1949, wat de doorlopende reisverzekering betreft met werelddekking, niet elke verzekering heeft een dekking van 180 dagen aaneengesloten, waarschijnlijk wist je dit al maar even voor de zekerheid.
Groetjes Henke.
@Henke, wij hebben een 365 dagen doorlopende reis en annulerings-verzekering bij de FBTO.
Die verzekering hebben ze ingevoerd toen ik met (deeltijd) pensioen ging. ;):cool:
Hoe hebben ze het kunnen uitmikken. :up: