Ik ga het zo eens navragen bij mijn touroperator, eens kijken wat hun zeggen.
Afdrukvoorbeeld
Ik ga het zo eens navragen bij mijn touroperator, eens kijken wat hun zeggen.
DE WET bepaalt dat je vanaf 1-1-2013 een Internationaal rijbewijs nodig hebt in Florida. Dat ga ik dus zonder verdere discussie bij de ANWB halen. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die allerlei redenen gaan verzinnen om dit niet te doen. Maakt het uit wat Alamo/Hertz of wie dan ook zegt ?
ik snap het ook niet, de wet schrijft het nu toch voor..je gaat toch voor een stomme 19 euro, je vakantie pret niet riskeren, wij geven genoeg geld uit elke keer weer in Florida voor ons plezier, als het op 19 euro moet aankomen,....nou, bij ons gelukkig niet
BELANGRIJK NIEUWS!! – BELANGRIJK NIEUWS!! – BELANGRIJK NIEUWS!!
__________________________________________________ ______________________
M.i.v. 1 januari 2013 is het in Florida verplicht om indien u een huurauto gaat besturen,
naast uw gewone rijbewijs óók in het bezit te zijn van een “Internationaal Rijbewijs”
Indien u een auto in Florida wilt huren, kan het verhuurbedrijf er om vragen.
Verkrijgbaar bij de ANWB. Dit “Internationaal Rijbewijs” is niet te koop via internet of telefoon.
Kosten hiervoor zijn voor ANWB-leden € 17,95 (niet-leden €18,95).
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ANWB Contact Center, tel.: (088) 269 2222
__________________________________________________ ______________________
Inderdaad dus netjes antwoord van mijn reisbureau gehad, top service alweer.
Het zit niets anders meer op om de kas van de ANWB weer jaarlijks te gaan spekken met een internationaal rijbewijs. Waarom blijft dat vod niet net zo lang geldig als je officiele rijbewijs?
Ik denk dat het na een jaar wel volledig versleten is ;-) !
In de comments op het orginele artikel waar dit gesuggereerd wordt (hetgeen idd niet betekent dat dit de absolute waarheid is).
Er wordt ook al gekeken om de regels weer aan te passen.
Lawmakers didn't take into account the fact that Canadian licences are already in English, and the department is now seeking "to make it clear that a license already written in English would be acceptable," she said.
However, the earliest that change could happen is March, when the next legislative session begins. In the meantime, Canadians and all other foreign drivers should abide by the rules.
Read more: http://www.ctvnews.ca/canada/canadia...#ixzz2KtTqrVJj
Ik heb het artikel even gelezen en als er iets aangepast wordt is het waarschijnlijk alleen voor Canadezen en misschien voor landen waar Engels de 1e taal is. Het gaat erom dat de politie je rijbewijs kan lezen. Dus misschien is een Spaans rijbewijs ook genoeg.:)