Re: Meebrengen van etenswaren Amerika in
Ben daar zelf ook eens gecontroleerd. Wij hadden fruit in de auto bij ons, maar er werd toen gevraagd of we het in de store gekocht hadden en mochten zo doorrijden. Er werd ons uitgelegd, dat het over besmettingsgevaar van een fruitvliegje uit Mexico ging.
Knaapje
:p Mag ik wel blikjes met b.v. knakworstjes meenemen.
En verpakte voorgebakken broodjes :?:
Pluisje
Mag ik je wat vragen?
Denk je dat ze in Amerika geen worstjes en broodjes kennen?
Hot Dogs zijn echt puur Amerikaans. de voorverpalkte broodjes vind je in alle soorten en maten in de supermarkt, en ook voor worstjes hoef je niet lang te zoeken.
Maar om even direct antwoord te geven op je vraag: Blikjes zouden geen probleem mogen opleveren, maar de broodjes , ja ik denk dat ze heel vreemd staan te kijken, en dat het eenkwestie is van de juiste douane beambte.
Maar als je het graag wil, neem je het toch gewoon mee? het ergste wat je kan gebeuren dat het ter plekke wordt in beslag genomen, je krijgt geen boete of zo iets.
Eric
Dat hangt er vanaf...
Als je op het douane formulier hebt ingevuld dat je géén eten invoert en dit wél doet kun je een boete krijgen van maximaal $2500,--
Want je hebt dit schriftelijk verklaard met ondertekening...
:mrgreen:
Corrus, even een vraagje, ik moet (veel) DE koffiepads meenemen voor een kennis (die overigens in Mexico woont, maar naar Texas toekomt).
Is het verstandig dit op het CDF in te vullen bij etenswaren? Zit helemaal dicht in de doos.
Eric
Ik voer bijna altijd koffie én kaas in... ook koffiepads... 2 zakken DE pads...
Food op YES zetten...
Héél soms vragen ze watvoor food... antwoord ik altijd: real dutch coffee and wonderful hard curded cheese (da's niet gelogen) bovendien het laatste wat je zegt blijft altijd bij mensen hangen. (dit is eigenlijk een verkooptechniek maar werkt écht) Maar meestal mag ik doorlopen... soms kijken ze heel even op het formulier. Slechts 1 keer moest de koffer open... vroeg ie of er chocolade in zat... Vroeg ik... why do you ask... Zegt ie lachend... I love Dutch chocolate... :D Zonder dat hij er in gekeken had, kon ik de koffer weer dichtmaken en doorlopen... Persoonlijk vind ik koffie geen "eten" maar food betekend óók "levensmiddelen", dan lieg ik in ieder geval niet op het formulier...
Koffiepads he....
Ik zou ze wel aangeven, waarom?
Omdat je wel een risico neemt, ten eerste omdat je iets meeneemt dat bij mijn weten wel aangegeven moet worden.
En denk eens na je gaat naar de USA, waar veel drugs en dergelijke onderschept worden die regelmatig tussen koffie gestopt worden!
Je zegt zelf dat je VEEL moet meenemen dat is dan altijd al verdacht.
Dus tel die 2 op en dan zou ik me nog wel eens bedenken om het niet erop te zetten.
En waarom zou je ze er niet op zetten??
Veiliger om het gewoon aan te geven dan achteraf problemen te hebben is mijn motto.
Hoi Eric,
Ik vond onderstaande op de http://www.cbp.gov/ site
Dit betreft dan wel goederen verzonden per post, zag zo snel niet iets specifieks over zelf invoeren.
As a general rule, candies, condiments, spices, coffee and teas that are commercially packaged are ok, however bulk teas or spices, etc. are subject to inspection and if they are found to have insects, they may be seized and destroyed.
Ook las ik ergens op die site dat er een boete van $10.000 gegeven kan worden als je wel invoert en dit niet aangeeft...........
Stuur hen anders een mailtje, dan weet je precies hoe en wat.
Maar hoe zit het met etenswaar die je nog in je handbabage hebt zitten, uiteraard dan nog met dichte verpakking. Neem aan dat je daarvoor niets hoeft in te vullen op het formulier?
Jawel hoor, het maakt niets uit of het nu in de ruimbagage of in je handbagage zit: je moet het aangeven. het gaat erom wat je invoert, al heb je het in je hand.
Houd je rekening met de nieuwste regels betreffende de handbagage?
Eric