Re: Autohuur: eautohuur.nl
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Michael
Vertel, vertel. Ik moet namelijk ook nog een auto boeken voor komende april.
Ook daar zijn ze natuurlijk op de hoogte van onze Duitse vrienden en hun prijzen.
Voor de zomer waren we op zoek naar tickets voor naar Albuquerque, en voor zulke dingen komen we, wegens resultaat uit het verleden, nog wel eens daar terecht.
Tussen neus en lippen informeerde ik ook (tegen beter weten in, dacht ik) naar een auto voor die trip, en gooide de prijzen van de Duitsers in de strijd.
Tot mijn verbazing konden ze ons (na overleg) een beter bod doen. Niet spectaculair, maar toch goedkoper. Het gaat in dit geval om een minivan.
Er werd verteld dat ze nooit onder de prijs van de beroemde Equinox zouden kunnen gaan zitten, maar dat alles zeker bespreekbaar was. En soms pakt dat goed uit.:lol:
Hey, thanks. Misschien moet ik die kaart ook maar eens spelen.
Jij hebt zeker ook de vliegtickets hier geboekt? Misschien dat ze daarom wat minder marge konden nemen?
Ik heb mijn vliegtickets dit maal ook bij ze gekocht (vorig jaar al).
Ik heb vandaag bijna 40 minuten aan de telefoon gehangen met een hele aardige meneer van eautohuur. Ik wilde twee auto's huren een fullsize en voor de tweede twijfelde ik tussen een SUV en een cabrio.
De SUV en fullsize kwamen goedkoper uit bij usareisen, de SUV kon wel tot de prijs van usareisen naar beneden maar voor de fullsize kwamen ze er niet aan.
Maar de cabrio kwam na wat onderhandelen 33% korting ten opzichte van usareisen dus daar ben ik voor gegaan en we hebben nog een fullsize via de duitsers geboekt.
Even een kort verslagje over mijn bevindingen met eautohuur.nl waar we voor de eerste keer een midsize SUV bij Dollar hebben gehuurd:
Volgens de overeenkomst wordt het huurbedrag minus het voorschot twee weken voor de huur in gaat, afgeboekt. In ons geval zou dat 28 maart zijn. Omdat we dan met een creditcardschuld de vakantie in zouden gaan, heb ik ze vandaag gebeld met de vraag of ik de rekening eerder mocht voldoen.
Uiteraard was dit geen probleem en nog tijdens het telefoongesprek (binnen drie keer overgaan opgenomen, gelijk verbonden met een vriendelijke medewerker die de zaak direct vlot afhandelde) floepte de voucher de mailbox al in.
Alle gegevens blijken gelukkig te kloppen, we hebben het pakket zonder de tweede chauffeur gekozen en moeten ter plekke de tank benzine afrekenen. De auto is, zoals afgesproken, uit de IFAR-klasse. So far so good.Tot nu toe is het prettig met eautohuur samenwerken en we gaan er van uit dat dit zo blijft.
In ruil voor onze gegevens hebben we van Dollar een Express card gekregen waarmee we, als alles goed gaat, binnen de kortste keren op 11 april weg kunnen tuffen. Tijd om zelf een auto uit te kiezen, hebben we ook al niet nodig want bij Dollar wordt de auto nog op ouderwetsche wijze toegewezen. En nu maar hopen dat de baliemedewerker ons goed gezind zal zijn. Wordt vervolgd.
Kreeg een mailtje van eautohuur waarin gratis upgrade van economy naar compact en van compact naar midsize wordt aangeboden in de periode van nu t/m 30 september. Hoewel de prijsverschillen niet zo geweldig groot zijn, helpen alle kleine beetjes.
Citaat:
Gratis opwaarderingen in de VS
Gratis opwaarderingen zijn nu beschikbaar op verschillende locaties in het de
VS voor ophaal tot met 30 September 2010.
Voorbeeld van VS opwaarderingen:
Boek een economy klasse auto (Chevrolet Aveo of soortgelijk) en ontvang een gratis opwaardering naar een compacte auto (Chevrolet Cobalt of soortgelijk)
Boek een compacte auto (Chevrolet Cobalt of soortgelijk) en ontvang een gratis opwaardering naar een middenklasse auto (Pontiac G6 of soortgelijk)
Eautohuur kan ik iedereen afraden. ze lijken goedkoop, maar goedkoop blijkt al snel duur koop!
Mijn ervaring en ik ben niet de enige(even zoeken op internet) leert dat je ter plekke geconfronteerd wordt met nieuwe kosten. De verzekering blijkt niet in orde, de navigatie zit er niet bij, terwijl je hier wel voor hebt betaalt! Klagen bij eautohuur helpt helemaal niets. Ze reageren niet op mail of schuiven het probleem probleemloos af. Op je klacht zelf gaan ze in iig niet in! Ze zijn gevestigd in het buitenland en er is geen onafhankelijke geschillencommissie waar ze bij zijn aangesloten. Als consument sta je met je rug tegen de muur!
Zelfs het bedrijf waar ik in amerika de auto afhaalde klaagde over eautohuur. De zaakjes zouden vaak niet goed geregeld zijn. Nooit meer met eautohuur dus!!
Hoi dk.,
Ik heb je ook al een privéberichtje gestuurd, maar wil je ook graag hierbij uitnodigen tot wat meer duidelijkheid.
Als je specifiek iets hebt tegen een bepaald bedrijf mag je dat hier uiteraard uiten. Maar zo mogelijk wel onderbouwd met feiten, zoals mailtjes of andere zaken. Jezelf aanmelden en dan direct tegen iets of iemand tekeer gaan komt niet erg geloofwaardig over.
Kun je antwoord geven op het volgende?
- Bij welke eautohuur heb je gehuurd? In NL, BE, DU, FR, UK of ..... ?
- Welke klasse? Bij welke rental company?
- Welk pakket met verzekeringen en extra's?
- Waarvoor heb je ter plaatse bij moeten bijbetalen en hoeveel?
- Wat heb je ondernomen om dit direct en/of achteraf ververifiëren met de verhuurder en/of eautohuur? En wat was hun reactie (mailtje?)?
- Had je je vooraf goed geïnformeerd over de mogelijkheden en verplichtingen?
En evt. meer info is uiteraard welkom.
Als je ons voorziet van deze info kunnen we je misschien helpen met het oplossen van je "situatue" met eautohuur. Of toekomstige Floridagangers voorzien van de nodigee info om een dergelijke negatieve ervaring te voorkomen.
Er zijn hier vele forumleden met diverse ervaringen, kennis en contacten, dus wie weet .....
Citaat:
De verzekering blijkt niet in orde, de navigatie zit er niet bij, terwijl je hier wel voor hebt betaalt! Klagen bij eautohuur helpt helemaal niets. Ze reageren niet op mail of schuiven het probleem probleemloos af. Op je klacht zelf gaan ze in iig niet in! Ze zijn gevestigd in het buitenland en er is geen onafhankelijke geschillencommissie waar ze bij zijn aangesloten. Als consument sta je met je rug tegen de muur!
Wat een flauwekulverhaal, zeg. Wat kan er nu niet in orde zijn aan de verzekering? En als je een auto met navigatie huurt, dan staat dat toch op je offerte en op je voucher? Dus als er dan per ongeluk iets mis zou gaan, dan regel je dat toch vooraf? Of ter plekke, want de autoverhuurder zal je altijd geven, wat er op je voucher staat.
Mijn persoonlijke ervaring met e-autohuur is prima en als je hen op hun 0800 nummer belt, wordt je gewoon in het Nederlands te woord gestaan en direct en vriendelijk geholpen. Bij de serviceverlening geldt alleen wel één gouden regel: wie goed doet , goed ontmoet. Als jouw toonzetting bij het indienen van de klacht gelijk is aan die van je berichtje, dan kan ik me voorstellen dat de lust ze ontgaat om er veel werk van te maken. Zeker als je je punt niet duidelijker weet te maken dan "de verzekering is niet in orde".
E-autohuur zit inderdaad in Engeland. Als jij het als consument belangrijk vindt dat je leveancier bij een geschillencommissie is aangesloten, dan bepaal je dat toch vooraf? Je wilt me toch niet wijsmaken dat je dat bij de boeking niet had gezien? Of heb je alleen maar gekeken of ze goedkoop lijken?
Tot slot nog even dit: als ik me niet vergis, zet je dit bericht op verschillende fora. Dat lijkt op Meeuwentaktiek, een mooi woord dat ik hier pas heb geleerd. Schreeuwen, schijten en vertrekken. Als dit je enige bericht is en blijft, wordt je nergens serieus genomen. Dus doe mij een plezier en beantwoord de vragen van Michael66. Pas dan kunnen we inhoudelijk op je klacht reageren. En ik eet mijn hoed op als blijkt dat e-autohuur één grote boevenbende blijkt te zijn, waar ze je oplichten waar je bijstaat!
Ook op de andere fora is je gevraagd om meer uitleg te geven. Helaas is dat nog niet gebeurd. Je gaat me toch niet vertellen dat je niet op zo'n verzoek ingaat? Want zo wordt je Probleem probleemloos afgeschoven, zoals je het zelf zo leuk zegt!
Citaat:
Teleton
Dat lijkt op Meeuwentaktiek, een mooi woord dat ik hier pas heb geleerd. Schreeuwen, schijten en vertrekken.!
Vind 'Schreeuwen, schijten en weer pleite' beter klinken :)
Citaat:
Njit
Vind 'Schreeuwen, schijten en weer pleite' beter klinken :)
Daar heb je gelijk in Martijn, maar laten we nu niemand op het idee brengen. Straks hebben we de manager van e-autohuur nederland ook nog op ons dak.....#-o