Re: Tips voor gezin met kind
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Michael66
Nog lang niet alles gezien en nog lang niet alles gedaan.
Wat heb je allemaal nog niet gezien/gedaan in Orlando? Met die 100 dagen dacht ik dat je alles wel gezien had ;), dus ik ben reuze benieuwd wat er nog op je verlanglijstje staat en de moeite waard is om te bezoeken.
Citaat:
Michael66
Dus op je stelling dat 19 dagen Orlando veel is .... daar kan ik een heleboel tegenin brengen. Maar ieder zijn ding, ieder zijn eigen Florida-vakantie, da's nou juist het mooie van floida: zo veel te doen en zo weinig tijd ....
Nou ja, laat ik het dan zo zeggen; ik vind 19 dagen veel. Als je dan toch die kosten hebt gemaakt om naar Florida te gaan, waarom dan alleen in Orlando blijven. Waarom niet wat meer van Florida willen zien? Daar was ik gewoon benieuwd naar. Ik vind het zowiezo fascinerend wat voor impact Mickey Mouse (en al die andere 'poppen' die ik op de foto's voorbij heb zien komen) op volwassen mensen heeft. Kijk, dat Mickey een aantrekkingskracht op kinderen heeft kan ik nog wel begrijpen, maar bij volwassenen...:-k Kan iemand me dat uitleggen? Ik hoor vaak dat het weer eens fijn is 'om kind te zijn'. Dat is zo'n standaard opmerking, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het dan wel is!
Maar goed, zoals Michael zegt;"ieder zijn ding, zijn eigen Florida vakantie".
Gezien het feit dat je het over "die poppen" hebt en een antwoord als "het is fijn om kind te zijn" niet accepteert, lijkt het me onmogelijk om je antwoord op je vraag te geven. Niet dat Disney Co. daar wakker van ligt overigens, want er zijn miljoenen mensen die jaarlijks hun droom waarheid zien worden in WDW en nog eens miljoenen meer die er alleen van dromen.
Citaat:
Natasja L.
Wat heb je allemaal nog niet gezien/gedaan in Orlando? Met die 100 dagen dacht ik dat je alles wel gezien had ;), dus ik ben reuze benieuwd wat er nog op je verlanglijstje staat en de moeite waard is om te bezoeken.
Wat ik nog niet gezien heb ... da's een lastige. Het mooie vind ik dat ik steeds nieuwe dingen ontdek in een inmiddels redelijk vertrouwde omgeving.
Ik ben nog niet naar Boggy Creek geweest voor een airboatride of wat daar allemaal nog te doen is.
Ik ben nog nooit naar St. Augustine geweest, het oudtse stadje van de VS op ruim een uurtje rijden van Orlando.
Ik ben nog nooit in Space Mountain in Magic Kingdom geweest (het is er nog niet van gekomen).
Ik ben nog nooit in de floorless Sheikra in Busch Gardens geweest.
Ik vind telkens weer leuke nieuwe dingen in de Florida Mall.
Mijn zoon wil dit jaar toch echt weer naar de WalMart, en daar een Nintendo DS aanschaffen.
Zoals elk jaar weer mini-golfen bij Pirates Cove aan de 192. En dit jaar wil m'n zoon (7jr)voor het eerst van me gaan winnen (lukt 'm toch niet ....:-& )
Het nieuwe waterpark bij SeaWorld wil ik volgend jaar gaan zien.
De Fleamarkets o.a. aan de 192 wil ik eindelijk ook eens gaan bezoeken.
De Minigolfbanen van Disney ... ben ik nog niet geweest en staan dus wel op 't verlanglijstje.
Gatorland ... ik ben echt heel benieuwd hoe dat na de grote brand vorig jaar weer is opgebouwd.
Whim-So-Doodle, de favoriete scrapbookwinkel van mijn eegaatje is verhuisd/uitgebreid. Een bezoekje (weer) waard dacht ik zo.
En zo kan ik nog wel 200-300 redenen opgeven waarom ik en mijn gezinnetje er nooit genoeg van krijgen
Citaat:
Natasja L.
Nou ja, laat ik het dan zo zeggen; ik vind 19 dagen veel. Als je dan toch die kosten hebt gemaakt om naar Florida te gaan, waarom dan alleen in Orlando blijven. Waarom niet wat meer van Florida willen zien? Daar was ik gewoon benieuwd naar.
O ja, er is zoveel meer in Florida te zien. Maar ik vind dat er al zoveel te zien is in de omgeving van Orlando. Veel meer dan de meeste mensen er van zien. Orlando is niet alleen maar Disney, Universal, Seaworld en International Drive. Er is zo ontzettend veel meer te zien, als je er maar de tijd voor neemt en er open voor staat. Ik vind het persoonlijk zo jammer dat zoveel mensen aleen maar 3-4 dagen Orlando doen om de pretparken te zien. Je mist dan echt heel erg veel mooie en leuke dingen.
Citaat:
Natasja L.
Ik vind het zowiezo fascinerend wat voor impact Mickey Mouse (en al die andere 'poppen' die ik op de foto's voorbij heb zien komen) op volwassen mensen heeft. Kijk, dat Mickey een aantrekkingskracht op kinderen heeft kan ik nog wel begrijpen, maar bij volwassenen...:-k Kan iemand me dat uitleggen? Ik hoor vaak dat het weer eens fijn is 'om kind te zijn'. Dat is zo'n standaard opmerking, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het dan wel is!
Leuk hé. Het maakt zoveel los bij jong en oud.
Mij gaat het niet zo zeer om de aantrekkingskracht en zo, mij gaat het meer om het "af" zijn van de Disney-parken. De attracties zijn mooi in elkaar gezet, met een goed verhaal en voldoende en goed gekwalificeerd personeel. Grachtjes zijn schoon, er is aandacht voor details. Niets om me aan te storen (voor zover ik dat al zou willen). Echt, dit is voor mij de ideale dag uit.
Citaat:
Natasja L.
Maar goed, zoals Michael zegt;"ieder zijn ding, zijn eigen Florida vakantie".
Amen!:-({|=
Ik ben het wel met Natasja eens, wij vinden het ook prettig om wat meer mobiel te zijn, inderdaad met de gedachte, nu we hier toch zijn kunnen we ook wel even naar.......Mar goed, niet iedereen kan zich ook even gemakkelijk verplaatsen. B.v. kleine kinderen, of er een hekel aan hebben dat je steeds al je bagage mee moet slepen. Kan ik inkomen. Voordeel van rondreizen is vinden wij, dat waar je het leuk vind je gaat verblijven. Heel verrassend.
Maar uiteindelijk moet iedereen natuurlijk doen wat het beste voelt
oant sjen,
Pieter Postma
;) ;)
Citaat:
Michael66
Mijn zoon wil dit jaar toch echt weer naar de WalMart, en daar een Nintendo DS aanschaffen.
Dan moet je ook eens gaan kijken bij de Virgin Megastore (o.a. Downtown Disney). Daar hadden ze een paar weken geleden een aanbieding voor een DS voor $129, terwijl deze bij Walmart $149 was.
Citaat:
Michael66
Ik ben nog nooit in Space Mountain in Magic Kingdom geweest (het is er nog niet van gekomen).
Daar mis je ook niks aan. We hadden deze ook nog nooit gedaan en deze vakantie is het er een keer van gekomen. Wat een rammelbak is dat zeg. De gemiddelde kermis-achtbaan is nog beter. Het lijkt een beetje op een wilde muis maar dan met hele rare karretjes. Maar ja, het is nostalgie. Het is de eerste Spacemountain, ontworpen door Disney zelf.
Die in Anaheim is inmiddels al vervangen door een nieuwer model. Disneyland Parijs heeft ook een ander model baan.
Citaat:
FrankS
Gezien het feit dat je het over "die poppen" hebt en een antwoord als "het is fijn om kind te zijn" niet accepteert, lijkt het me onmogelijk om je antwoord op je vraag te geven. Niet dat Disney Co. daar wakker van ligt overigens, want er zijn miljoenen mensen die jaarlijks hun droom waarheid zien worden in WDW en nog eens miljoenen meer die er alleen van dromen.
Het zijn toch ook poppen, maar sorry dat ik je uit je droom heb gehaald ;). Zoals je kon lezen wilde ik graag weten, behalve dat iedereen 'zich weer kind voelt', wat de andere redenen zijn waarom de themaparken bij sommige zo aantrekt? Het is toch ook een standaard opmerking (dat bevestig je wel in je reactie); ik was gewoon benieuwd naar andere redenen (bijvoorbeeld omdat je kinderen hebt en die het zo leuk vinden, voor het vuurwerk, vanwege de achtbanen, de parade enz.) Dat jij beweert dat ik zo'n antwoord niet accepteer is daarom onjuist en is het zeker niet onmogelijk om een antwoord op mijn vraag te geven. Michael66 heeft zijn visie op Orlando al gegeven, dus zo vreemd was mijn vraag niet.
Al die parken in Orlando; been there, done that. Ik heb er ook veel plezier gehad, maar ik werd er niet weer kind door. De tijd van de pretparken hebben wij (mijn vriend en ik) wel een beetje gehad. Laatst naar de Magic Kingdom geweest en het is dat we het (spectaculaire) vuurwerk nog wilden zien, anders had ik het 's middags al wel gezien. Seaworld, dat is lang geleden voor ons, dus daar zou ik nog wel eens naar toe willen gaan. (meer voor de dieren als voor de achtbaan)
Citaat:
Michael66: Ik ben nog niet naar Boggy Creek geweest voor een airboatride of wat daar allemaal nog te doen is. Ik ben nog nooit naar St. Augustine geweest, het oudtse stadje van de VS op ruim een uurtje rijden van Orlando. En zo kan ik nog wel 200-300 redenen opgeven waarom ik en mijn gezinnetje er nooit genoeg van krijgen
Nu je andere plaatsen er bij betrekt, worden de 200-300 redenen een ruim begrip. Ik dacht dat je bedoelde dat je in Orlando nog zoveel op het verlanglijstje had staan. In ieder geval leuk om te lezen dat je ook naar andere bezienswaardigheden gaat. Oh ja, ik ken nog een leuk cafeetje in St. Augustine. Laat me maar weten wanneer je gaat. :grin:
Zelf ben ik niet zo van de minigolfbanen en fleamarkets. Ik ben meer van het type dat 's avonds eerst de zonsondergang bewonder, daarna heerlijk uit eten gaat en vervolgens geniet van een heerlijke cocktail in een trendy bar in Miami of op een gezellig terras in Key West met live muziek en leuke mensen om me heen. Ik begrijp wel als je zegt dat mensen soms niet genoeg tijd (en dan bedoel ik geen 19 dagen ;)) nemen om ook eens verdere te kijken dan alleen het bekende. key West is bijvoorbeeld ook meer dan alleen Duval Street en Mallory Square. Gelukkig heb ik dat al wel ontdekt.
Citaat:
Michaell66: Mij gaat het niet zo zeer om de aantrekkingskracht en zo, mij gaat het meer om het "af" zijn van de Disney-parken. De attracties zijn mooi in elkaar gezet, met een goed verhaal en voldoende en goed gekwalificeerd personeel. Grachtjes zijn schoon, er is aandacht voor details.
De Disneyparken zien er inderdaad goed uit. Zowel die in Florida als die in Disneyland Parijs. Het gras is er altijd zo mooi groen en strak en de bomen tip-top gesnoeid. Ik snap wel wat je bedoeld, alhoewel ik het niet helemaal eens ben met het personeel, want soms lopen er een stel chagrijnen tussen of we hadden gewoon pech, dat kan ook.
Daarom kom ik altijd weer op hetzelfde uit: iedereen vindt datgene wat voor hem/haar leuk is in Florida!Voor mij is het altijd een mix van rust, zon, parken en .... whatever comes by! En als iemand anders iets ander verwacht of doet in hun vakantie: ik wens ze vooral veel plezier!! Er is zoveel te zien en te doen in Florida, het zou me verbazen als er mensen zijn die zich er vervelen (tenzij ze dat nou juist willen, want dan kan dat natuurlijk ook).
Florida: Have fun!!
Citaat:
Esschie
Wat jij schrijft over die zonsondergang en dan uit eten...etc... dan heb je zeker geen kind bij je? :?: ;-) Lijkt me heerlijk hoor, maar voor ons voorlopig even niet haalbaar.... wie weet ooit weer....
Groetjes
Esther
Inderdaad, geen kinderen..... Als ik ze wel had, zou ik ze zeker meenemen om naar de zonsondergang en naar een leuk restaurant. (misschien dat ik het eten dan voor de zonsondergang zou plannen) Ik zie niet in, waarom je met kinderen dit soort dingen niet meer kan doen. Sterker nog, ik zie zo vaak gezinnen bij een zonsondergang.
Ik zou ook zeker naar een restaurant gaan met mijn kinderen. Ik zal ze toch zo proberen op te voeden om ook in een restaurant te kunnen gaan eten (neem bv. wat speelgoed/kleurboek mee). Mochten ze dan toch een keer 'vervelend' zijn, dan laat ik ze toch lekker (een paar meter van ons tafeltje vandaan) rondlopen en daar aan tafeltjes laten hangen en die mensen een beetje bezighouden (lees: lastigvallen). Dat hebben wij ook al die jaren ervaren, dus dan is het 'payback time'!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Natuurlijk doe je andere dingen met kinderen, maar uit eten gaan moet wel kunnen. Op school moeten ze tenslotte ook een paar uur zitten en luisteren, waarom kan men dat als ouder niet voor elkaar krijgen. Ik zie gelukkig vaak om me heen dat het ook wel kan; dat er kinderen zijn die zich best kunnen gedragen. Het is zeker niet verkeerd dat kinderen ook wel eens dingen doen die papa en mama leuk vinden. Mocht mijn kind zijn/haar dag niet hebben, dan ga ik het ook niet afdwingen, dan doen we gewoon iets makkelijks en bewaren we het uit eten gaan wel voor een andere keer. Ik hoop in ieder geval voor je dat de tijd van restaurantjes weer snel aanbreekt ;-).