Re: Overstappen in Atlanta
Zoals ik het lees is het de terugvlucht, en dan is het zoals Corrus zegt; tijd voor een kopje koffie, en daar kan ook nog wel een cinnamonroll bij.
Geen "last" van immigration, customs en koffers, dus indien er geen verdere vertragingen zijn, tijd zat.
Re: Overstappen in Atlanta
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ta2 Gerrit
Zoals ik het lees is het de terugvlucht, en dan is het zoals Corrus zegt; tijd voor een kopje koffie, en daar kan ook nog wel een cinnamonroll bij.
Geen "last" van immigration, customs en koffers, dus indien er geen verdere vertragingen zijn, tijd zat.
idd, zou geen probleem moeten zijn.
In september gingen we ook via atlanta terug en had de vlucht naar atlanta vertraging. Zelfs met iets van 35 minuten overstaptijd hadden we nog tijd over.
Die shuttle is ECHT een uitkomst. Zoek alleen van te voren wel even uit naar welke terminal je moet. Dat scheelt misschien net die extra minuten.
Re: Vliegen via/vanuit Miami
Hallo
Ten eerste wil ik zeggen dat ik al veel informatie van dit forum heb gehaald erg bedankt voor alle tips.
Ik en mijn vriend gaan dit jaar naar miami voor onze huwelijksreis we vliegen via Atlanta naar miami. En ook weer via Atlanta terug.
Snap ik het nu goed moeten we als we aankomen in Atlanta onze koffers van de band pakken? En als dat zo gaat wat moeten we dan verder doen opnieuw inchecken? En waar. zoals op schiphol bij de balie???
En voor de terugreis is het dan hetzelfde als de heenreis of moeten we de koffers dan niet ophalen. We vliegen met Delta/northwest airlines.
Bedankt
Re: Vliegen via/vanuit Miami
Citaat:
kel25ly
Snap ik het nu goed moeten we als we aankomen in Atlanta onze koffers van de band pakken?
Klopt helemaal. Nadat je langs immigrations bent gegaan, haal je je koffer op.
Citaat:
kel25ly
En als dat zo gaat wat moeten we dan verder doen opnieuw inchecken?
Nadat je met je koffers door de douane bent gegaan, kan je ze weer afgeven. Het transportsysteem leest de barcode die er voor zorgt dat de koffer in het juiste vliegtuig terecht komt......[-o<
Zelf zoek je met behulp van je vluchtnummer de gate op waar je volgende vliegtuig vertrekt. Je hoeft je daar niet te melden. Je kunt rustig wachten tot het inchecken begint.
Citaat:
kel25ly
En voor de terugreis is het dan hetzelfde als de heenreis of moeten we de koffers dan niet ophalen.
Klopt ook weer helemaal, je hoeft op de terugreis de koffers niet op te halen in Atlanta. Je kunt gelijk doorlopen naar de gate.
Re: Vliegen via/vanuit Atlanta
Ik heb inmiddels redelijk wat vluchten naar the States gemaakt, 3 keer via Washington Dulles, en 1 keer via Chicago O'Hare. Ik vond Washington echt een verschrikkelijk deprimerend, niet functioneel vliegveld. Chicago was al beter, al heb ik wel erg veel moeten lopen. Iemand die deze vliegvelden kan vergelijken met Atlanta? Want komende zomer vliegen we via Atlanta naar Orlando.
Bedankt.
Qua structuur lijkt Atlanta wel op Dulles, alleen reis je nu onder de grond van pier naar pier, met een sneltram.
Het is er wel wat levendiger en vrolijker (vooral in de Budweiser Bar :-), A pier) en de pieren zijn volgens mij wat minder lang, dus minder loopafstand. Maar dat kan ook verbeelding zijn.
Ook de main terminal is wat mooier en moderner, met veel winkeltjes en eettenten, mocht je daar naar toe willen.
Het neemt dan wel wat tijd om weer door de security terug te komen, maar reizen tussen de pieren gaat een stuk sneller dan met de "hoge" bussen op IAD.
Atlanta was fantastisch! Uitstappen, paar gangetjes door, korte rijen bij Immigrations (heel veel loketten open!), voldoende bagagekarretjes (OK.... met zwalkende wieletjes :roll:), Koffers worden door een medewerker netjes rechtop op de band gezet, snel door customs (OK, wij werden eruit gepikt voor een steekproef-controle), goede routing naar de transfers en vooral overal veel ruimte.
Wat mij betreft volgende keer weer via ATL.
Overstappen op Atlanta voor Fort Lauderdale
In december vlieg ik vanaf Dusseldorf via Atlanta naar Fort Lauderdale.
Ik vlieg met Delta Airlines.
Nu moet ik op Altanta overstappen, maar eigenlijk geen idee hoe dat werkt.
Ik heb me laten vertellen dat de koffer op Dusseldorf al zou worden "doorgelabeld" en dat ik in Atlanta verder geen omkijken zou hebben naar mijn koffer, en dat ik gewoon binnen de douane blijf en alleen op zoek hoef te gaan naar de juiste gate. Andere vertellen weer tegenstrijdige berichten.
Heeft er iemand ervaring met het overstappen op Atlanta?
Ik heb een overstaptijd van 2 uur, ik ga er vanuit dat dit voldoende is.....
Re: Overstappen op Atlanta voor Fort Lauderdale
Citaat:
Claasen
Ik heb me laten vertellen dat de koffer op Dusseldorf al zou worden "doorgelabeld" en dat ik in Atlanta verder geen omkijken zou hebben naar mijn koffer, en dat ik gewoon binnen de douane blijf en alleen op zoek hoef te gaan naar de juiste gate.
Nou... bijna goed...
Indien Atlanta de plek is waar je de eerste keer de USA binnenkomt (Port of Entry) dan krijg je dáár de douane, paspoortcontrole en immigration.
Dit betekent dat je wél zelf je koffers van de band dient te halen, en deze langs douane moet dragen, daarna kun je ze heel gemakkelijk weer inleveren bij het airportpersoneel.
Op de terugweg heb je helemaal niets te doen, dan zie je de koffers pas in Nederland weer terug.