Re: Vliegen met Delta Airlines
Zag ineens dat ze het vliegtuig hadden veranderd, volgens mij hadden wij eerst een 2-3-2 toestel op de heenweg (Amsterdam -> Detroit) nu is het een 3-3-3 geworden, ook is de overstap van Detroit -> Orlando 1 uur verlengt. De terugweg (Detroit -> Amsterdam) nog steeds een 2-4-2
AARghhhh, na een uur aan de telefoon met Delta werd er verteld dat ze de vlucht weer terug konden zetten naar de originele vlucht. Moest alleen ff bevestigd worden.
Maar toen puntje bij paaltje kwam werd er verteld dat we toch bij expedia moeten zijn. Verteld dat we dat 3x geprobeerd hadden. Nou dan kon ze wel een ander tel nr opzoeken.
Had me m'n zondagochtend iets anders voorgesteld!
kan iemand ons helpen? Wij zijn afgelopen maandag, na een weekje rondreizen, van La Guardia naar Fort Myers gevlogen. We zouden om 08:02 vertrekken en rond 11:30 aankomen.
bleek dat de vlucht gecancelled was omdat die avond ervoor niet geland kon worden en er dus geen vliegtuig beschikbaar was. Dat was nog niet het ergste, maar bleek dat we omgeboekt waren en dat we dus pas 12 uur later in Fort Myers zouden zijn (met 2 kleine kinderen) en via Washington en Atlanta moesten reizen!
op het vliegveld al aangegeven dat we het er niet mee eens waren maar daar konden ze niets doen, je kreeg geen keuze jr had het maar te slikken! Om toch eerder op bestemming aan te proberen komen, vanaf dat moment continu op Stand by lijsten gestaan. Wel elke keer wat eerder kunnen vliegen en uiteindelijk ook 1 vlucht eerder geland, maar toen waren ze inze bagage kwijt, die zat op de laatste vlucht ( gek wordt je ervan!)
al met al ruim 15 uur!!!! aan het reizen geweest om van LaGuardia naar Fort Myers te komen! Belachelijk dus
gebeld met Delta om een klacht neer te leggen maar krijg daar totaal geen contact omdat ze 'niet met mensen mag praten die niet in de USA wonen?'
weten jullie wat we kunnen doen? Want zelfs de Delta medewerkers op Fort Myers vonden dit een ongewone route!
groetjes
Via faceboek en twitter een klacht deponeren. Daar reageren ze wel snel op want dat is openbaar.
Verder is Laguardia naar Ft Myers niet een bestemming die veel wordt gevlogen. Waarschijnlijk maar 2 of 3 keer per dag. Als de overige vluchten die dag vol zitten moeten er naar alternatieven worden gezocht. En die hebben ze gevonden. Uit ervaring weet ik dat je zelf goed beslagen ten ijs moet komen in deze situaties. De medewerkers van luchtvaartmaatschappijen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is. Je had beter ook kunnen vragen naar vluchten in de omgeving van Ft Myers. Iets noordelijker heb je Tampa en St Petersburg en aan de oostkant Ft Lauderdale. Zelfs was Orlando nog een optie geweest. Dit alleen maar om het gehang op de luchthaven tegen te gaan.
Als je standbye vliegt kan je er vergif op in nemen dat je bagage niet meekomt. Pas op het allerlaatste moment weten ze of je meekan op een vlucht en dan is er geen tijd meer om de bagage op te zoeken en in te laden.
Een hele vervelende situatie en helemaal als je met kleine kinderen reist.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
mamavan3boys
gebeld met Delta om een klacht neer te leggen maar krijg daar totaal geen contact omdat ze 'niet met mensen mag praten die niet in de USA wonen?'
Volgens de contact-pagina van Delta zelf moet je met onderstaand nummer bellen. Nu zijn mijn ervaringen met de KLM helpdesk ook niet echt positief maar goed, je kan het proberen. En anders wat Ebelix zegt - je klacht op de Facebookpagina van Delta neerzetten @ https://www.facebook.com/delta
http://www.delta.com/content/www/en_...e-offices.html
the Netherlands
|
KLM Customer Care SPL/MB
Amsterdamseweg 55
1182 GP Amstelveen
The Netherlands
|
Phone: 31 (0) 20 721 9128
Hours: Mon-Fri 8am-8pm; Sat-Sun 9am-5:30pm
|
Wij hebben dit ook aan de hand gehad maar vanuit tampa met een late vlucht naar atlanta .....je word inderdaag omgeboekt maar je kan ook naar de helpdesk bellen vanuit de luchthaven , daar staan speciale telefoons van delta en kan je met een operator een vlucht uitzoeken die je beter past . Die helplijn van klm hebben we ook geprobeert maar daar was het toen al dicht .....
In april 2013 heb ik vertraging gehad met Delta vanaf Detroit naar Orlando. Toen kregen we een voucher met een link naar http://www.delta-acs.com/compensation/comp.php om daar een keuze te maken uit diverse vergoedingen. Ik heb het tweemaal geprobeerd maar nooit iets van gehoord. Nadat ik Delta had gestalkd via Twitter kwam er wel een reactie en adviseerde ze mij om telefonisch contact met ze op te nemen. De meneer aan de telefoon gaf aan dat KLM alle belangen van Delta voor Europese reizigers behartigt en dat we met KLM contact moesten opnemen. KLM via twitter een bericht gestuurd en vrijwel dezelfde dag een mail gekregen met een voorstel tot vergoeding van 50 euro voor twee personen. Nadat ik aangaf dat de vergoeding bij Delta 50 dollar per persoon is kreeg ik een voorstel van 100 euro vergoeding. Daarmee ben ik akkoord gegaan. Geld is door KLM op mijn rekening gestort. Misschien hadden we er nog wel meer uit kunnen slepen maar dit vonden we prima zo. Voor vergoedingen van Delta adviseer ik dus om contact op te nemen met KLM.
De EU compensatieregels gelden helaas niet voor binnenlandse VS vluchten, anders had er zeker meer in gezeten.
Hoi hoi, ff update! Was gaan mailen via de site van Delta, kwam idd uit bij KLM en heb, heel brutaal, gezegd dat ik onze gemaakte kosten van hotel en auto, waar wij op dat moment dus geen gebruik van konden maken, vergoed wilde hebben. Zonder verdere problemen zijn ze hierin meegegaan en krijgen we 125 dollar op onze rekening gestort (wel in euro's nattuurlijk). Verder nogmaals neergelegd dat we echt een klacht hebben ook mbt de manier waarop we geholpen zijn, en hebben we ook nog een survey negatief ingevuld! Als we op die klacht en Survey nog iets horen, geef ik nog ff update ;-)