Re: Vliegen met Martinair #2
Ik ben de afgelopen maanden 2x met Martinair over de oceaan gevlogen (Curacao en Orlando) en van deze 4 vluchten had ik slechts 1 x 2,5 uur vertraging (kregen ook gelijk snackvouchers a $7 p.p.) maar deze vertraging had ik 's ochtends al gezien via internet. Verder hadden we precies de stoelen die we hadden vastgelegd en geen andere rare bijzonderheden. Het kan dus ook anders!
vandaag te horen gekregen dat onze terugvlucht van 1 nov geschrapt is uit het schema en we nu dus op 2 nov terug gaan. Moeten wel hotelovernachting die extra is zelf betalen want het is seizoenswisseling dus niet martinair en oad's fout ja ja nou je kunnenniet anders want naar huis moeten we toch een keer en anders word het meteen paar dagen eerder.
Seizoenswissel ???? Dat is zeker weer iets van Martinair om het schema te mogen veranderen.
Als het mij was gebeurt had ik toch eens met het ANVR of zo gebeld om te controleren wie die dag nu moet betalen.
Ik weet niet of je er iets mee kunt maar dit komt van de Martinair website kopje FAQ.
11.Wat zijn mijn rechten bij annulering van een vlucht?
U heeft recht op terugbetaling van het niet gebruikte ticket of u kunt kiezen voor een alternatieve vlucht. Bij een alternatieve vlucht heeft u recht op:
- Eten en drinken
- Twee korte telefoontjes tijdens het wachten op de vlucht
- Een hotelkamer wanneer het wachten de nacht ingaat
- Vervoer tussen accommodatie en luchthaven
- Eventueel een compensatiebedrag.
Dat is bij een opeens geannuleerde vlucht en niet voor een vlucht die ver voor die tijd opeens wordt geannuleerd of verplaatst.
Waar staat dat dan,......kan dit zo snel niet terug vinden.
Ik sprak in Orlando iemand die vorig jaar mei/juni nog had geboekt voor de vlucht naar Miami. Door de airportwissel kwamen zij dus in de problemen omdat ze een cruise hadden geboekt. Martinair heeft de extra overnachting, transportkosten en de binnenlandse vlucht (Miami - Orlando) voor ze betaald... het kan dus wel!
Het staat er denk niet direct bij maar Martinair bedoelt dat wel.
En Cloggie, ik denk ook ergens dat ze dat verplicht zijn.