Vliegt Lufthansa niet rechtstreeks van Dusseldorf naar Miami of Orlando? Verder in de winter de KLM van Amsterdam naar Miami.
Afdrukvoorbeeld
Vliegt Lufthansa niet rechtstreeks van Dusseldorf naar Miami of Orlando? Verder in de winter de KLM van Amsterdam naar Miami.
Ik heb weer even een vraagje..
Wij vliegen over 3 weken en kunnen vanaf vandaag stoelen reserveren voor 11 euro per persoon (dus 22 euro retour per persoon).
zal dit echt nodig zijn? wij zijn met zijn 2en.. kunnen we niet op schiphol vragen of we bij elkaar kunnen zitten of is de kans dan erg groot dat we niet samen zitten.. ik reis met mijn dochter en wil toch wel graag naast haar zitten. en hoe zit dat op de terugweg? wij vliegen weer terug vanaf Orlando, daarna maken we nog een stop in Miami.. dan zit het vliegtuig in Orlando nog niet vol, dus hebben we dan toch geen probleem of toch??
hoor graag een advies...
Het is natuurlijk wat je wilt gokken: Je kan mazzel hebben, maar soms is het zo druk dat het misschien niet meer lukt. Overigens vind ik 11 euro een redelijk bedrag. BA bijv. vraagt 25 euro pp per vlucht.
Wij reserveren altijd
:razz:
Ik heb ook betaald voor de stoel reservering toen ik naar Olando vloog een maand geleden.
Ik zat in het premium comfort gedeelte en hier waren maar twaalf stoelen.
Een aantal mensen had niet betaald voor de stoelen waaronder een ouder echtpaar met hun gehandicapte dochter.deze was aan het raam gaan zitten naast haar moeder waardoor de vader op een stoel daarnaast was gaan zitten (stoelen zijn per twee naast elkaar).Toen kwam er een echtpaar binnen dat ook niet betaald had voor de stoelen en die konden dus niet naast elkaar zitten.na bemiddeling van een stewardes is het opgelost maar dit kan ook anders lopen.Ik heb het risico niet willen nemen.
Ik heb vorig jaar naar de Dominicaanse Republiek ook betaald voor het reserveren. Zo kan je vaak toch net voor dat ene plekje kiezen waar je wat lekkerder zit bijvoorbeeld. De prijs is niet hoog overigens voor een low-cost als ArkeFly
Als je zeker naast elkaar wilt zitten, zou ik van tevoren reserveren. Wij reizen (tot nog toe) met zijn drietjes en onze 16-jarige dochter wil graag bij het raam zitten. Op de heenweg zaten we met Arkefly premium (toen nog de 2-3-2 indeling) dus we boekten de A, B en C plekken. Dan zit er tussen de volwassenen een gangpad, dus zitten wij zelf niet zo op elkaar geplakt. Ook voor de terugweg (comfort class, dus 2-4-2 indeling) deden we hetzelfde. En we kregen ook de stoelen die we geboekt hadden. Nou zag ik op de terugweg heel veel gezinnen die net als wij de ABC plekken of de FGH plekken hadden vastgelegd. Het gevolg was dat veel gezinnen die uit 4 personen bestonden en die niet van tevoren stoelen hadden gereserveerd over de rijen verdeeld werden op de twee plekken in het midden van de rij van 4. Die mensen waren dus absoluut niet blij! De kans dat jullie niet naast elkaar komen te zitten, is op zich klein, maar ja, het ligt inderdaad aan de drukte op de vlucht en of andere mensen wel al plekken vastgelegd (en betaald) hebben. Voor die € 11 per persoon, had ik
vorig jaar wel meteen de reservering gemaakt. Ik weet niet in welke klasse je vliegt, maar wil je niet midden in een rij gezet worden, dan reserveer je gewoon een stoel. En wat ook handig is: meteen het entertainment boeken. Vooraf goedkoper dan in het toestel zelf.
Wat de terugweg betreft: wij konden vorig jaar (maar dat was heen naar Curaçao en terug vanaf Bonaire) drie weken voor de heenreis ook meteen stoelen voor de terugweg vastleggen. Het lukte mij alleen niet om online in te checken. Achteraf bleek er een fout in het menu te zitten, want even later kon een collega van mij op die drie weken aleen de stoelen voor de heenreis reserveren, wel online inchecken, maar nog niet de stoelen voor de terugreis vastleggen. Officieel kun je drie weken voor de terugreis ook pas de stoelen voor de terugreis reserveren, dus misschien nog even wachten en ook voor die trip de stoelen reserveren? Overigens geldt je stoelreservering voor de terugreis pas vanaf Miami en (nog) niet vanaf Orlando. Zoiets staat in ieder geval in de papieren.
Oke, ik heb toch maar stoelen gereserveerd voor de heenweg.
we zitten in de comfort class op rij 5G& 5H.
dus lekker voorin...2e rij achter de premium comfort class.
terug kon ik nog niet reserveren, waarschijnlijk moet ik daar nog 2 weken mee wachten.
entertainment nemen we zelf mee, laptop, ipod, sudokuboekje en verder zien we het wel.
Bedankt voor de adviezen!!;)
Soms ben ik blij, dat ik bijv. US airways vlieg.
Kan je gewoon bij boeking al 8 a 10 maanden van tevoren zonder kosten je stoel reserveren en de prijs is vaak nog lager dan bijv. Arke.
Weer zo'n vergelijk van niks. Jij moet overstappen toch... Dus jouw info heeft helemaal geen waarde als je e.e.a. beoordeelt op een klein bedrag voor stoelreservering. Ga jij liever met US Airways, doen zou ik zeggen. Geef dan niet direct een ongefundeerde mening.... Dat goedkoper betwijfel ik overigens ten zeerste.....
Inderdaad 1 keer extra over(uit/in)stappen in vergelijking met Arke.
Daarnaast vlieg je bij vrijwel alle andere met een lijndienst in een alliance en dat kan bij vertragingen/annuleringen nog wel het een en ander uitmaken.
Maar blijf gewoon met Arke vliegen als je dat prettig vindt.
Gelukkig zijn er meer smaken/meningen.