Re: Vliegtickets voor 2010
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
monkeyball
Maar dit zijn wel redelijke prijzen toch?
Op dit moment is rond de 600 euro voor een ticket in die periode wel gangbaar. Van belang is natuurlijk, naast de prijs, ook de totale reisduur. Ik zou zeker meer sites vergelijken om naast de beste prijs, ook de minste reistijd te achterhalen. Vliegtarieven.nl biedt ook veel keus voor die periode en in die prijsklasse. Wie in deze periode nog moet boeken, wacht misschien beter nog even op de aanbiedingen van connections.be........:-$
http://img705.imageshack.us/img705/8338/virgin.jpg
Teleton, in de een na laatste posting van jou laat je een print zien van Virgin met een overstap tijd van 1.50 uur. Dat vind ik krap hoor. Er hoeft maar iets te gebeuren en je mist je vliegtuig. Ik vlieg zelf met Virgin naar Orlando, en zit dagelijks te kijken naar de vertragingen vanuit Orlando richting Gatwick en Manchester. Ik kan je vertellen dat het meer dan regelmatig gebeurt dat de kisten veel te laat aankomen, en dan heb ik het over vertragingen van 3 uur ! Kan ook met de huidige weersomstandigheden en de aangescherpte veiligheidseisen te maken hebben. Als je op Gatwick aankomt, is het probleem iets kleiner omdat er veel vluchten zijn naar Amsterdam van verschillende maatschappijen, maar vanuit Manchester kom je alleen naar Amsterdam met KLM, want BA doet die vluchten niet. Dan vind ik 1 uur 50 minuten te krap, maar die afweging moet ieder voor zich maken. Ik had ook al ergens in een posting gemeld dat je met krappe overstaptijden met Air Lingus via Dublin naar Orlando kan vliegen, ook 1.50 ertussen, maar als je die mist op zaterdag, moet je tot dinsdag wachten omdat Air Lingus maar 3 keer per week naar Orlando vliegt. Daarom zou ik persoonlijk desnoods iets meer betalen zodat je meer marge hebt tussen de twee vluchten.
Goh en ik wilde net melden dat ik een leuke ticketprijs op de Aer Lingus site had gezien, t/m 31 maart voor rond de 490 euro pp (niet spectaculair, maar toch).
Voor wie nog niet geboekt heeft,.....
Het is weer zover! Op 2 januari start onze grote Book&Pay vroegboekactie en kan je vliegen naar meer dan 500 bestemmingen aan zeer uitzonderlijke prijzen.( bij Connections.be )
Vandeweek geboekt van 19 juli tot 4 augustus vertrekken wij weer naar Orlando.
Vanaf amsterdam rechtstreeks naar orlando met Martinair.
2 volwassenen + 1 kind van 12 1977 euro.:)
Wij hebben van de week ook geboekt:
Martinair: AMS-MCO 17jul / 5aug
€ 680 pp / WTC
MVG
A3
ook wij houden de ticketprijzen in de gaten, want we vliegen pas eind november 2010 en 2e week van dec terug, dus pas vanaf half jan te boeken, maar ik lees het al en zie het nu zelf ook maar vind dat de vliegprijzen tov dit jaar erg veel gestegen zijn
toen ik in maart dit jaar keek naar een ticket naar orl in dezelfde tijd als dat wij volg jaar gaan, kosten ze rond de 480 en iets later rond de 460
nu kom ik bijna niet onder de 600! of course vergelijkend even de prijzen in nov, omdat onze tijd nog niet boekbaar is
ik denk dat ik ook nog maar even wacht tot maart ofzo
en dan pas gaan boeken, of juist toch doen wanneer ze gereed komen?
we zitten wel vast aan een periode.. maar geen vakantie dus..
groetjes rebecca
Tja, wat wijsheid is weten we altijd pas achteraf zeker Rebecca. Als je vast zit aan periodes, dan heb je al wat beperktere keuzes. In het voordeel is natuurlijk dat het geen vakantieperiode is. Als je geen eisen hebt voor wat betreft airline en vluchtschema heb je ook al meer speelruimte. En dan nog kan het een gok zijn.
Zelf heb ik in november geboekt.
Vertrek; 16 september AMS-EWR-MCO
Retour; 7 oktober MCO-EWR-AMS
Continental Airlines €562 en een paar centen.
Niet enorm goedkoop maar de gok heb ik zelf bewust genomen. Ik hecht enorm belang aan de airline waarmee ik vlieg en wat meer extra eisen. Tot op heden de juiste keuze. Hetzelfde ticket kost op dit moment €593,- met voor die prijs een behoorlijk beperktere schemakeuzes t.o.v. het moment waarop ik in november geboekt heb.
Wij hebben van de week ook geboekt:
Martinair: AMS-MCO 17jul / 7aug
€ 3159 gezin 5 pers / WTC
MVG
hama61
Wat wordt het gezellig op de vlucht van 17 juli! Ik heb deze week ook geboekt voor die heenvlucht (maar ga op 2 augustus terug). Heb ook rond de 600 EU betaald; via worldticketcenter.nl
Waar ik geen snars van begrijp is dat cheaptickets voor die periode met alleen maar vluchten komt van KLM, United, Delta etc. die via Detroit/Chicago/Washington gaan die dan ook nog eens 400 EU duurder zijn. Da's (1) niet cheap en (2) niet rechtstreeks.
Ik heb trouwens meteen na ontvangst van de e-tickets comfort class erbij geboekt via de Martinair website, er was nog plenty plek! (ik geloof dat er van de > 90 plaatsen netaan 10 verkocht waren).