-
Re: Overboeken martinair
Om heel eerlijk te zijn had ik absoluut geen probleem gemaakt van de overboeking naar Delta, dat is voor mij tot op heden toch de nr.1 maatschappij om mee te vliegen naar de USA.
En die overstap, tja, daar zou ik me niet zo druk over maken, mooiste is toch als je meteen kan doorlopen en amper wachttijd hebt.
En ben je er wel bang voor, kijk dan even naar de vlucht tijden van andere vluchten van Delta naar Orlando vanaf Detroit, als er latere gaan heb je die als alternatief.
-
De info die je aan Martinair moet doorgeven zal wel om het API formulier gaan; Advanced Passenger Information. Dit is de info die wordt afgegeven aan de douane. Formulier is te downloaden via de site van Martinair. Je kan het thuis invullen en bij het inchecken afgeven.
-
Volgens mij stond er al eerder op het forum een melding van formulieren via WTC voor Martinair. Wij hebben ze rechtstreeks van de Martinair site gedownload, handmatig ingevuld en meegenomen naar de incheckbalie. Ik wilde ze afgeven maar de grondstewardess had ze niet nodig... alles 6x voor 'niks' ingevuld.
-
wij hebben een overstap in detroit gehad
en die tijd is makkelijk te doen
we waren na 45 minuten al bij de gate ,incl 3 wc stops:D, opnieuw inchecken en de hele reutemeteut!
ook is delta ons heel goed bevallen..
wij zouden er zeker indien mogelijk weer voor kiezen om heen via detroit te vliegen
wij vonden dat een heel makkelijk vliegveld!
wij zijn terug gevlogen via atlanta, achteraf ben ik blij dat dat op de heen weg niet zo was, ik vond atlanta onoverzichtelijk, en rommelig, heel gehaast allemaal...om dan daar door heel die malle molen te moeten ...nee, daar zou ik nu persoonlijk niet voor kiezen, tenzij het niet anders kan natuurlijk
op de terugweg vind ik het geen ramp,das uitstappen en instappen zeg maar
-
Persoonlijk vind ik het absurd dat toestellen overboekt zijn......in dit tijdperk van computers. Toen wij incheckten in Orlando kregen we op het scherm ook te zien dat de vlucht overboekt was en of er mensen waren die flexibel zijn. Daarna heb ik er niets meer over gehoord.
Ik vind in deze kwestie dat het bureau waar je de tickets geboekt hebt wat meer service zou mogen verlenen en informatie.
Delta is ons wel heel goed bevallen en ik moet zeggen in economy genoeg beenruimte - man is 1.90 en die zit anders altijd met zijn knieën klem en nu niet.
Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid.
-
Hee Pumi, dat overboeken doen ze expres, dat vertelde een airlinemedewerker mij eens.
In dit specifieke geval is er geen sprake van een overboeking maar een annulering.
Delta heeft er trouwens heel erg een handje in, in overboekingen...
was elke vlucht bij ons prijs, dat er een waitinglist was..
-
Elke maatschappij overboekt zijn vluchten omdat veel tickets "open" tickets zijn en de data veranderd kan worden. Wij hebben zelf geregeld met Amerikanen te maken die dus ook zo'n ticket hebben en de airline rustig bellen om een paar dagen later weg te gaan.
Tevens komt er een bepaald percentage mensen niet opdagen voor de vlucht, hoe vreemd dat ook klinkt, maar dat schijnt toch echt zo te zijn. Wellicht vallen de mensen die wijzigen hier ook onder.
Ik heb eens ergens gelezen dat er tot 30% overboekt wordt door de amerikaanse maatschappijen, persoonlijk leek me dat wel heel erg veel.
-
Nou Jeroen, op domestic flights zou die 30% zo maar kunnen (uit ervaring bij Delta dan)
-
Ik zou er voor tekenen, met Delta via Detroit, een heerlijk warm welkom in de USA bij de immigration, iets anders dan in Orlando!! En wij zijn in mei via Detroit binnen 20 minuten door Immigrations gekomen, echt supersnel gaat het daar!!
In Orlando kun je daarna meteen doorlopen en als je 1h25 overstaptijd hebt in Detroit, geen enkel probleem!!
Het vliegveld is in Detroit heel overzichtelijk en je kunt alle kanten snel bereiken, ik zou mij er absoluut niet druk om maken!!
Succes, Remco
-
Wij zijn in november 2009 Amsterdam - Detroit - Fort Lauderdale gevlogen met Delta. Ook met een korte overstaptijd. Was prima te doen. Douane ging vlot. Koffers waren er direct, meteen doorlopen naar de check in en vervolgens met het treintje naar de gate. Ging allemaal heel voorspoedig. Net wat Remco zegt, de immigrations ging super snel en hele aardige mensen.