Re: flight Change United 30 april 2010
5 uur is ruim, maar ik ben toch bang, dat het ook weer te kort is om verder iets te doen.
Reken, dat je 1 a 1 1/2 uur zeker nodig hebt voordat je, na de landing door alle formaliteiten bent.
Je moet weer ongeveer 1 uur voor vertrek op de luchthaven zijn.
Als ik mij goed herinner sluit de balie voor domestic 45 minuten voor vertrek. Je moet ook weer door het hele circus van controles.
De dependance van het Air and Space zit in een hoekje van de luchthaven. Je kunt er met de "buurtbus" in 10 minuten, voor $ 0,50 naartoe, maar rijdt 1 keer per uur ofzo. Op zich is het museum zeker de moeite waard.
Al met al zal je er dus hooguit 2 uur kunnen vertoeven.
Knaapje
P.S. Je vraag over excursies: DC ligt ongeveer 1 uur van de luchthaven, als het verkeer tenminste doorstroomt. Daar moet je je dus niets van voorstellen. Het openbaar vervoer van/naar de luchthaven is een ramp.
Zodra je in washington land en alle formaliteiten achter de rug zijn laat je je op de standby lijst zetten van eerdere vluchten.
Wie weet vertrek je nog wel eerder dan de oorspronkelijk 17:10
Wij hadden dit met onze laatste reis ook. Heb toen even een mail gestuurd naar Vliegtarieven en zij hebben vervolgens ons in een eerdere vlucht geplaatst.
Dat is op zich niet verkeerd. Of je kijkt op het vluchtschema van die dag en kunt dan zelf al zien of er eerdere vluchten zijn.
Als dat zo is kun je ook met United zelf bellen voor een oplossing. Ze zijn erg behulpzaam.
Een korte excursie lijkt me vrijwel onmogelijk, zoals Knaapje al zei, op Air en Space na dan.
United verwisselt vaker van schema dan een mens van ondergoed. Er kan dus voor 30 april nog veel gebeuren en tijden kunnen dus allemaal worden aangepast. Ik heb wel eens 5 wijzigingen gehad (hmm 5x onderbroek wisselen in die paar maanden... nah misschien wisselt een mens toch vaker van ondergoed dan United van reisschema :mrgreen: ).
Andere optie is om het hele vliegveld een keer te bezoeken? Er zijn genoeg winkeltjes, maargoed, wachten blijft irritant.
Wij kregen de laatste keer ook ineens een wijziging (inderdaad een van de vele) waar we ineens heel lang moesten wachten.
Toen heb ik eerst gezocht bij United zelf of er op een eerdere vlucht nog plaatsten zijn en dat was zo dus toen gebeld en het werd gewoon gewijzigd.
Jackie
Ik weet dat je rekening moet houden met zo'n anderhalf uur door customs, koffers ophalen en weer op de band zetten en zo. We hebben al een keer een stopover van 5 uur gehad, en dan zul je zien dat je binnen 3 kwartier alles hebt gehad en alleen nog maar hoeft te wachten. Dat duurt best nog lang dan hoor voor de volgende vlucht.
Manlief vliegt één of twee keer per jaar via Singapore naar Nwzeeland, wel met een stopover van 12!!! uur. Daarvan neemt hij dan voor 6 uur een hotel op het vliegveld en meestal doet hij dan daarna een tour in Singapore-stad. Dit wordt georganiseerd vanaf het vliegveld, vandaar dat ik hoopte dat er ook zoiets was in Washington.
@JKG Ik weet dat dit nog zeker niet de laatste wijziging hoeft te zijn. Dus hoop ik maar dat ze nog in "mijn voordeel" een flight change doen.
@ Mattrob bedankt voor de tip. Ik heb gekeken bij United voor een eerdere vlucht, die is er wel, maar die gaan wij zeker niet halen. Tot nu toe gaan er nog niet zoveel vluchten van United van Washington naar Miami. Meer in de ochtend, maar daar koop je niet veel voor als je smiddags landt. Als we inderdaad wat langer op Washington verblijven is, zullen we zeker dit museum overwegen. Hopelijk is het wat:lol:
@vondutchga, dit advies ga ik zeker doen. Als er in de tussentijd niet zoveel meer verandert, lijkt me dit een goede optie.
Ik zal zeker ook even met USAF even bellen/mailen om te vragen of er nog andere opties zijn op dit moment.
Een vriendin van mij vliegt op dezelfde datum met haar gezin. Zou op dezelfde vlucht zitten, maar is inmiddels doordat er overboekingen op deze vlucht zijn, overgeboekt naar een vlucht met Lufthansa.
Ze vertrekken nu iets eerder vanuit Amsterdam, vliegen dan naar Frankfurt en vandaar uit rechtstreeks naar Miami en komen daar smiddags aan =D>. Dat is in ieder geval beter als pas om half 10 s avonds landen in Miami.
Nou ja, we wachten het wel af. Bedankt in ieder geval alvast voor het meedenken;-)
Denk je dat het helpt contact opnemen met de USAF - United States Air Forces ???
Tenzij je wat connecties hebt met Obama en wellicht met zijn helikopter verder mag vliegen. :lol:
Overigens vliegen wij ook de 30 ste met United maar dan naar Orlando maar hebben nog niets vernomen van een veranderde vlucht, zal binnenkort eens checken via hun website,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
desteijntjes
@ Mattrob bedankt voor de tip. Ik heb gekeken bij United voor een eerdere vlucht, die is er wel, maar die gaan wij zeker niet halen. Tot nu toe gaan er nog niet zoveel vluchten van United van Washington naar Miami. Meer in de ochtend, maar daar koop je niet veel voor als je smiddags landt. Als we inderdaad wat langer op Washington verblijven is, zullen we zeker dit museum overwegen. Hopelijk is het wat:lol:
Als je een beetje van luchtvaart houdt dan is dit een leuk museum. Er staan een aantal spraakmakende vliegtuigen zoals de Lockheed SR-71 Blackbird (blijft een indrukwekkend vliegtuig), Boeing B-29 Superfortress Enola Gay (vliegtuig welke de eerst atoombom afwierp op Hiroshima)de space shuttle Enterprise en de concept demonstrator van de X-35 (de voorloper van de F-35 ook wel bekend als Joint Strike Fighter genoemd). Ik ga zelf regelmatig naar dit museum als ik te vroeg ben voor mijn vlucht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
vondutchga
... laat je je op de standby lijst zetten van eerdere vluchten.
Hee, daar heb ik nog nooit aan gedacht! ...maar hoe gaat dat dan met je bagage?