Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!
Hoi!
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van de 65 pagina's van deze discussie te lezen en ben iets wijzer geworden. Maarrr, omdat er zoveel te doen is, is er twijfel alom.
We hebben 4 hele dagen Orlando in mei volgend jaar. We hebben niet echt de behoefte om die alle vier te vullen met pretparken. Ik denk slechts 1 of 2. En als ik het zo lees; zijn Universal en Seaworld wel de parken die je als twee semi-volwassenen :D niet mag missen. Maar zo'n waterpark is ook wel weer leuk... Nu lees ik ook veel over dat je bij bepaalde kaarten, weer entree voor andere kaarten krijgt. Dat is niet toevallig bij Universal - Seaworld zo?? Zou wel lekker zijn :P
Verder willen we graag nog een beetje shoppen, een beetje relaxen. Naar ripley's en er schijnt ook een city walk te zijn. Hoe zit dat?
En hoe is het met het centrum van het oude Orlando? Is dat de moeite van het bezoeken waard?
Universal bestaat uit 2 parken: de Studios en Islands of Adventure (waar Harry Potter staat). Zelf kan ik me in het laatste park beter vermaken.
Seaworld heeft een combo-ticket met Aquatica. Voor de Disney waterparken kun je enkel de optie bij je Disney tickets kopen of los de entree betalen.
Citywalk en Downtown Disney zijn uitgaanscentra van Universal en Disney. Je kunt er shoppen, eten en clubs bezoeken. Ook vind je er een bioscoop. Toegang is gratis alleen betaal je bij de Citywalk wel parkeergeld (na een bepaalde tijd is deze wel minder).
Hallo Florida-Freaks haha,
Ik wil dolgraag in September 2012 naar Florida (nog even mijn man overtuigen dat het echt niet zonde is van 't geld en we niet beter in Europa kunnen blijven e.d. Ook al wil hij wel graag naar Florida hoor)......
Ik heb nu een heel leuk vakantie park (volgens mij) gezien. Het heet Legacy Vacation Resort en zit in Kissimmee. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er wel eens iemand geweest?
Enne natuurlijk wil ik alle ins & outs weten van welke dingen we echt MOETEN doen & zien! We gaan 9 dagen (7 nachten) waarschijnlijk. We willen heel evt. wel naar WDW. Maar willen ook gewoon zoveel mogelijk van Florida zien.
We willen dan sowieso 1 dag naar Miami. En uiteraard ook lekker shoppennnn! :D
Nou een ding is zeker het is niet zonde van het geld.
Maar pas op er is een virus op de loer dat het Floridavirus genoemd word en daar word je heel snel mee besmet.
Leuke dingen die jullie willen doen.
leuk Miami!!!!
Over dat park heb ik geen idee maar zal best goed komen.
Als je veel wil zien van Florida dan moet je een week gaan rondtrekken. Vanuit orlando kan je lang niet alles zien als je 's avonds weer naar je appartement gaat om te slapen. Ook Miami is niet aan te raden om op 1 dag heen en weer te gaan. Het is 4 tot 5 uur en ook weer terug.
Lees de reisverslagen maar eens door op deze site.
Verder pas op voor het florida virus. Het si zeer besmettelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
River87
We gaan 9 dagen (7 nachten) waarschijnlijk. We willen heel evt. wel naar WDW. Maar willen ook gewoon zoveel mogelijk van Florida zien.
We willen dan sowieso 1 dag naar Miami. En uiteraard ook lekker shoppennnn! :D
Oeioeioei....wat een geluk dat je nog niet hebt geboekt. Om in zeven dagen vanuit Orlando zoveel mogelijk van Florida te willen zien, is een beetje ambitieus. Als je maar zeven dagen hebt, kom je al tijd tekort om de Orlando area te verkennen. Natuurlijk kan je een dagje naar Miami, da's pas zonde van het geld! Heb je al gekeken hoeveel kilometer dat is? En wat ga je er dan doen? En jullie willen 'heel eventueel' wel naar WDW? In hoeveel tijd denk je WDW dan te doen?
Over het Legacy als vakantiepark is ook nog wel het een en ander te zeggen. Het is prachtig gelegen bij een van de stoplichten aan de drukste weg ter plekke. Koop een kilo zout en lees eerst de reviews op tripadvisor eens. Zoek op Google maps de lokatie op en vraag je af of dit nu wel het vakantiepark van je dromen is.
De tip van Ton is natuurlijk: maak eerst maar eens een planning. Bepaal je budget, kijk wat je echt kunt en wil doen in 7 dagen en bereid je goed voor op onderwerpen als ESTA, autohuur, themaparktickets, andere attracties, verblijfplaats, restaurants etc. Zorg voor overzicht, pas dan weet je zeker dat zo'n reis niet echt zonde van je geld is. Op dit forum vind je reisverslagen en volop tips over de Orlando area. Lees er een paar en doe er je voordeel mee. Vragen staat vrij, er zijn hier veel kenners die je maar al te graag willen helpen om van je te korte vakantie een succes te maken.
Maar als je echt denkt in 7 dagen zoveel mogelijk van Florida te kunnen zien, blijf dan liever in Europa, hou je centjes in je zak en spaar door tot je een rondreis van minstens drie weken kunt maken. Niet voor niets wordt vaak gezegd dat Florida too much is.......Veel plezier met de voorbereidingen!
Ik vind het ook ERG ambitieus en het zou jammer zijn als je kennismaking met Florida op die manier zou gebeuren.
Ook vanuit Orlando is heel veel te zien en te doen.
Wil je een condo huren dan heb ik nog 2 suggesties:
http://www.bahamabay.com/
en
http://www.caribecove.com/
Beide parken liggen lekker rustig en toch op goede afstand van alles.
Mooie appartementen en een super service!
Ik weet dat 7 dagen heel kort is, en we willen ook niet HEEL Florida ontdekken, snap dat het zelfs lastig word om alleen Orlando e.d. te zien.
Maar we willen gewoon wat sfeer proeven, en wat dingen zien e.d. Een dag op en neer naar Miami weten we dat het heftig is. Het is nu nog maar een globaal plan.
Misschien dat we wel een paar dagen Kissimmee doen en dan een paar dagen Miami of Ft Lauderdale.
WDW is heel erg groot en ik weet dat je daar misschien minimaal 5 dagen nodig hebt ofzo, daarom weten we ook nog niet of we daarheen gaan. Omdat het anders jammer is als je niet alles kunt doen, maar we vinden het ook jammer om al onze tijd te verdoen met WDW.
Misschien dat we wel naar Seaworld gaan oid. En naar het Kennedy Space center.
Verder gewoon naar een shopping mall en gewoon een supermarkt lijkt me ook al supergaaf!
Ik heb wat reviews gelezen over het legacy,en die zijn wisselend, maar er zijn ook veel positieve berichten, vooral de wat recentere. Maar goed we zijn nog aan het orienteren.
3 weken in Florida verblijven zouden we graag doen, maar ik denk dat dat financieel niet haalbaar is. Of jullie moeten mij kunnen vertellen waar we "goedkoop" kunnen verblijven... ;)
Citaat:
River87
Ik, maar we vinden het ook jammer om al onze tijd te verdoen met WDW.
Hoebedoellu dat?
Je wil wel gewoon naar een supermarkt en niet je tijd verdoen met WDW....? Ik wacht wel even met meedenken tot jullie planning klaar is. Met misschien is het lastig tips geven, misschien gaan jullie wel helemaal niet....:-k:-k
Citaat:
River87
Ik weet dat 7 dagen heel kort is, en we willen ook niet HEEL Florida ontdekken, snap dat het zelfs lastig word om alleen Orlando e.d. te zien.
3 weken in Florida verblijven zouden we graag doen, maar ik denk dat dat financieel niet haalbaar is.
7 dagen Florida voor de eerste keer is echt je geld weggooien. Als je wilt shoppen heb je sowieso geld nodig anders is het echt window-shoppen en dat is niet leuk in Amerika.
Er zijn plenty goedkope motelletjes voor $ 30,00 per nacht per kamer. Neem het advies van de doorgewinterde forummers aan en spaar door tot je 3 weken kunt gaan en dan wordt het een onvergetelijke ervaring.