Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!
hallo, ik ga met een vriendin over 9 dagen richting orlando, wij zijn van plan om maandag (aankomst dag) gewoon even te gaan boodschappen doen en bioscoopje pakken, dinsdag richting universal, woensdag naar disney MK, donderdag naar wwohp (en de rest van dat park), vrijdag shoppen in florida mall en dan zaterdag weer naar huis.. mijn vriendin zou graag uitwillen gaan alleen zij is nog maar 18, ons hotel zit bij int drive in de buurt (the point resort), weet iemand misschien of dat te doen is of dat ze nergens in komt.
en, is het rond deze datum druk in de parken? en warm weer (heb wel gezien rond de 30 gr na t weekend)? - jeetje zag net op weather.com dat t tot vrijdag iig flink gaat regenen
Druk programmaatje, maar gelukkig kun je Maandag heerlijk slapen in de bioscoop, want daar zal het wel op uitdraaien na de reisdag, tenzij jullie binnenlands reizen.
Uitgaan, naar een zaak waar ze alcohol verkopen, zal helaas niet makkelijk gaan. Daar zijn ze hier streng in, zelfs als je een biertje in een restaurant besteld wordt je ID gevraagd.
haha ja t word een drukke paar dagen, maarja we gaan ook voor de pretparken, misschien dat we maandag wel gewoon gaan chillen en dan vrijdag naar de bios, lijkt me ook wel wat handiger
gelukkig heb ik al zowat ongeveer alles geplanned, behalve de tijden van opstaan elke dag. gelukkig is er ook nog genoeg tijd om te slapen in het vliegtuig ;-) aangezien we al om 9 uur vliegen is dat wel nodig.
ik ben niet zo'n uitgaans type en heb ook tegen d'r gezegt dat het er waarschijnlijk niet in zit, uitgaan, dus eigelijk ben ik nog blij hiermee ook haha ach we komen wel terug als ze oud genoeg is - en ik tegen die tijd ook
nog ff een vraagje, ik weet dat het op het forum staat maar ik wil voor de zekerheid weten dat t nog kan, kan je met n ING pas pinnen op het vliegveld in orlando of miami? of bij de walmart?
Jeps dat kan, tip: cashback bij de wallmart (en andere winkels), zodat je niet los hoeft te pinnen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
rolandino
Jeps dat kan, tip: cashback bij de wallmart (en andere winkels), zodat je niet los hoeft te pinnen.
dankje :) ik zal maar 1 x in de walmart komen dus ik denk dat gewoon alles eruit pinnen handiger is.. krijg je te zien hoeveel dollars je op je rekening hebt of moet je gewoon kijken hoeveel je hebt voordat je weggaat en omrekenen in dollars en hopen dat je het goed hebt?
Zelfs de ABN weet niet hoeveel ik op mijn ING rekening heb, dus dat zal ook niet gaan in de VS. Zelf rekenen dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
jacqish
vrijdag shoppen in florida mall en dan zaterdag weer naar huis..
Ik weet niet in hoeverre jullie ook van plan zijn om iets van kleding te kopen, maar anders zou je veel beter naar een outlet kunnen gaan (Prime Outlet, Premium Outlet, Lake Buena Vista Outlet), daar vind je veel merkkleding met veel korting :)
De Florida Mall en Mall at Millenia zijn gewone shoppingmalls. Leuk om door heen te wandelen, maar als je echt van plan bent om kleding te kopen, kun je dus beter naar een Outlet Mall gaan!
Verder zal je vriendin de Citywalk bij Universal wel leuk vinden, als ze van uitgaan houdt. Het echte stappen zal er niet in zitten ben ik bang, maar dit biedt een goed alternatief.
Uit je verhaal kan ik jouw leeftijd niet opmaken, al begrijp ik dat deze ook nog onder de 21 is? Gok dat jullie daarom dus ook geen auto hebben gehuurd? Op zich kun je het ook prima redden met het OV of de shuttlediensten van het hotel (heeft jullie hotel dat?), maar calculeer dan in ieder geval veel reistijd in. Met een auto ben je natuurlijk veel flexibeler.
Over het weer (we zitten momenteel in Orlando): we hebben alleen in het weekend enorme regenbuien gehad. Maandagmiddag is het opgeklaard. De rest van de week is het prachtig weer geweest!
Je merkt nu ook wel dat het wat drukker begint te worden in de parken. Dit komt omdat Halloween er natuurlijk aan zit te komen. Maar ik verwacht geen topdrukte zoals in de zomervakantie (of nog erger: met kerst, oudjaarsdag of 4th of July. Dat zijn de drie aller drukste dagen in het jaar).
En ik zou inderdaad op de aankomstdag gewoon lekker vroeg gaan slapen. Wellicht wat boodschapjes doen, maar ik geloof niet dat je veel trek hebt in de bioscoop, aangezien je wellicht er pas "midden in de nacht" bent. Plaatselijk zul je er wellicht wel zijn in de avond, maar je lichaam denkt daar toch anders over. Of je nu slaapt of niet in het vliegtuig, reizen is gewoon enorm vermoeiend.
En verder wens ik jullie enorm veel plezier! Geniet ervan, want voor je het weet is de week alweer om.
halloween // veteran's day
we hebben het voor elkaar gekregen om op halloween aan te komen in florida
hebben wij daar veel last van ?? winkels dicht ? mensen eerder weg van werk ??
ook vetrekken wij op veteran's day . ook nog iets bezonders , drukte ergens ??
Re: halloween // veteran's day
Winkels dicht ? Nooit (behalve kerstavond en kerstdag)
Mensen eerder weg van werk ? Nooit, dat kost ze zwaar geld.
Halloween loopt al een tijdje daar, alleen die avond zul je misschien wat trick&treaters zien in de woonwijken, mocht je daar verblijven.
Veteran's Day. Geen ervaring mee. Er zullen hooguit wat parades en ceremonies zijn.