met onze mio telefoon ging het heel goed in florida. nu heb ik een n95 maar ben nog aan het stoeien om er goede navigatie op te krijgen.
anders neem ik gewoon de mio of de tomtom mee. ;)
Afdrukvoorbeeld
met onze mio telefoon ging het heel goed in florida. nu heb ik een n95 maar ben nog aan het stoeien om er goede navigatie op te krijgen.
anders neem ik gewoon de mio of de tomtom mee. ;)
Nokia N95 kan TomTom 6 op. Is ook aan de gang te krijgen met de interne GPS.
Maar is idd wel wat geklooi.
Na wat surfen kan ik momenteel niet eens kiezen tussen diverse 'gewone' toestellen, laatstaan dat ik er eentje "moet" kiezen met GPS. Het is ook geen must, een telefoon is om te bellen en een TomTom (oid) om te navigeren. Zo simpel is t gewoon.
Evengoed bedankt.
Je kan ook een losse GPS 'muis' (ontvanger) gebruiken. Zo gebruik ik het ook... heb je alleen blue tooth nodig. Dat hebben ze allemaal tegenwoordig wel... en natuurlijk de mogelijkheid om navigatiesoftware te draaien. Ik heb een Nokia N73 met TomTom 6 en een PDA / Smartphone met daarop Windows Mobile 5 en TomTom 6. Die laatste gebruik ik voor Florida, die N73 heb ik alleen NL kaart op staan.
Nadeel van TomTom6 is dat je volgens mij niet de allernieuwste kaarten erop kan zetten. De kaart van Florida die werkt met TT6 is bijv. in Miami al enigzins gedateerd. Maar over de grote lijnen werkt het wel, verder gewoon borden volgen als het niet klopt.
Vorig jaar had ik een TT op PDA en mijn zoon een telefoon met GPS.
Ik weet niet meer welke.
Ervaring is, dat de GSM er erg lang over deed een fix te krijgen, werkelijk iedere keer minuten. Ik had ,vermoedelijk door de hitte, problemen met mijn PDA.
Ik heb nu een Garmin en een van de voordelen t.o.v. een telefoon vind ik al het grotere scherm.
Fixen en navigatie verlopen goed.
Wel moet ik zeggen dat de uitspraak van de Garmin verschrikkelijk slecht is.
South wordt als Soet uitgesproken en SR(State Road) geloof het of niet als....senior... waar halen ze het vandaan.
Knaapje
Tijdens het rijden doe ik altijd een doekje of wat anders iets over de bovenkant van de unit heen ivm anders te heet worden door de zon. De HTC Tytn2 van mn broer wilde vorig jaar niet meer bijladen of werken via 12v vanwege de hitte. Dus dan werk je op je accu tot ie ineens aan geeft dat ie bijna leeg is. Even uit de zon hielp, anders wordt het snel terug naar de kaarten.
De GPS muis die ik heb, gooi ik nadat ik een fix heb, altijd direct in het dashboardkastje, ook ivm hitte (en ivm warmtewerende -voor zover dat lukt in Florida- ruit die signalen tegenhoud).
Jawel, misschien zei ik het wat vreemd. In het dashboardkastje heb je kans dat ie eerder onder de motorkap ligt dan onder de ruit. Om een fix te pakken ben je langer bezig dan een fix te houden. Raak je tussentijds even je fix kwijt, dan blijft de navigatiesoftware wel doorgaan op wat je ongeveer al in een bepaalde richting deed (voor heel kort).
De allereerste keer had ik een Chrysler PT Cruiser en daarin kon ik nooit een fix krijgen onder de voorruit, wel in het dashboardkastje omdat ie dan eigenlijk onder de motorkap zou liggen. Maar alle andere auto's geen probleem met de voorruit.
Er was al een topic over POI maar is gesloten vandaar dat ik er weer een open over POI voor de tomtom.
Er zijn zoveel sites te vinden maar welke is een goede en betrouwbare zodat ik op een makkelijke manier de meest recente POI op mijn tommie kan zetten.
Goed topic!
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Hi,
Wij waren eigenlijk van plan om een TomTom te kopen voor usa.
Ik heb een i-phone dus de app is zo gedownload. Maar..... ik heb er weinig kennis van: als ik de navi op de i-phone wil gebruiken is dat dan ook gesproken? Engels of nederlands?
Kun je het me uitleggen aub?
Groeten, Baluga