Re: Gebreken aan huurauto!!!!
2 jaar geleden voor het eerst meegemaakt.
Net een paar dagen onderweg, begon het lampje te branden vd bandendruk.....
In het service boekje stond neem contact op met de dealer :shock:
Toch maar niet gedaan, en gewoon door gekacheld, een paar dagen later begon ook het service lampje te branden....
Heb wel 1 keer in San Francisco een beschadigde auto ingeleverd
Klein ongelukje gehad tijdens onze trip.
Bij het terug brengen vd auto heeft er niemand naar omgekeken.
Maar was dan ook volledig verzekerd
Pascal
Nooit echte mankementen gehad. Behalve 1x een lekke band en 1x een Boss Hoss motorfiets achter in de auto geknalt. De foto's daarvan staan in het blog van 2008 op Vrijdag 17 oktober.
Alle auto's bij Hertz zijn altijd zeer goed onderhouden.
Walter :cool:
Ook wij hebben nooit mankementen gehad.
Hebben altijd vrij nieuwe auto´s bij AVIS.
1x een kras op de motorkap maar daar werd voor vertrek een aantekening van gemaakt.
Geen probleem dus verder.
Kijk de auto altijd voor vertrek na op eventuele krasjes en deuken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ta2 Gerrit
Wel altijd even de echte deuken gemeld.....
...en de kakkerlakken, toch?
Re: Auto huren: in de buurt van WDW?
Nog een vraagje? Is het handig om een gps te nemen? Of wijst alles zich redelijk vanzelf? Volgens mij als je voor een gps kiest kan je er beter een kopen dan huren als je 3 weken blijft.
Re: Auto huren: in de buurt van WDW?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Chanti
Is het handig om een gps te nemen? Of wijst alles zich redelijk vanzelf?
Hier is al een topic over. Ennne.. het is handig!
Autohuur: 1e tank betalen Alamo/Dollar
Hallo mede forum lezers!
Ik zit met een vraag en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen:
Ik ga ik sept een weekje naar Orlando (daarbij tussendoor naar SFO)- ben een ervaren Amerika reiziger wat dat betreft (dit wordt mijn 15e keer). Nu huur ik altijd mijn auto bij Hertz, ik ben zelf goldmember dus gelukkig geen gezeur met in de rij staan etc.
Nu zag ik dat Alamo via een reisbureau site een wel heel goede aanbieding heeft voor korte autohuur (geen weekautohuur- anders was ik wel naar Hertz gegaan-omdat ik tussendoor naar SFO ga). In Europa biedt Alamo gold pakketten aan als je dus je 1e tank "gratis" wil en extra bestuurders. Aangezien de olieprijs zeer goedkoop is in de US tank ik liever altijd zelf en daarnaast ben de enige bestuurder en verwacht ik niet dat ik een lege tank heb.
Nu is het punt dat ik heb begrepen dat je bij Alamo, als je vanuit Europa huurt, b.v. via de Alamo NL site je de 1e tank gecharged krijgt bij het ophalen en geen optie hebt om zelf te kiezen de tank te vullen bij inlevering vd auto- als je geen gold pakket genomen hebt. Heeft iemand daar ervaring mee of dat wel echt zo is- aan de telefoon zei de Alamo US medewerker dat je altijd vrijwillige keuze had- maar ja Amerikaanse baliemedwerkers zijn niet altijd even snugger dus ik twijfel nog steeds- waarschijnlijk weet die medewerker niet eens dat er een Europa bestaat of dat je via Europese sites kunt huren:sun:.Is dit iemand echt overkomen?
Daarnaast hetzelfde verhaal bij Dollar, ik heb al 3 keren bij Dollar gehuurd- niets te klagen- en heb altijd de keuze gekregen om zelf mijn tank te vullen. Ik heb via een Europese third party site gehuurd (geen reisbureau). Nu las ik hetzelfde verhaal op de Dollar.de of Dollar.Uk site- je moet de 1e tank verplicht gelijk afrekenen. Heeft iemand ook bij Dollar hier ervaring mee? Ik heb 2 jaar geleden voor t laatst bij Dollar gehuurd dus weet niet of de policy gewijzigd is in de tussentijd.
Wie o wie is dit wel eens overkomen?
Re: Autohuur: 1e tank betalen Alamo/Dollar
Van de Alamo site:
Citaat:
Gas Policy
As a customer, you have a choice as to how you would like to pay for fuel.
You will be provided with two options, both starting with a full tank of fuel in your vehicle at the time of rental.
Option 1: Upfront Fuel
This option allows a renter to pay for the full tank of gas at the time of rental and return the tank empty. No refunds will be given for unused gas.
Option 2: Return Full or Pay Alamo for Gas
This option allows a renter to return the vehicle with a full tank of gas or pay Alamo at the end of the rental for gas used but not replaced. Price per gallon/litre will be higher than local fuel prices.
Important Note: For Europeans booking in the US and Canada, unless included in the rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.
The total upfront fuel charge reflected is an estimate based on current prices and the average tank size for the car class reserved. This charge may change upon time of rental.
Exceptions
United States
For Europeans booking in the US, the rental rate paid may not include the cost for fuel. The vehicle will be received with a full tank of fuel. Unless included in the rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.