Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!
Bedankt voor jullie reacties.
Als ik het goed begrijp, is vroeg uit de veren belangrijk.Daar hebben we niet zo'n moeite mee, zeker niet als het voor een goed doel is.:-D
Maar het is moeilijk in te schatten wat we nu kunnen gaan doen. Ook omdat ik geen idee heb van de grote van de parken. Dus hoelang je er bezig bent. We zijn geen fan van 8-banen enzo, dus die kunnen we overslaan.
Is Kennedy Space center te combineren met Gatorland? Of is het beide veel te groot.Of is Seaworld te combineren met Gatorland.
Of moeten we gewoon gaan schrappen:cry: omdat het te veel is in te weinig tijd.
Weer bedankt alvast.
Kennedy space center is op een uur rijden van Orlando. Ik denk niet dat het te combineren is met Gatorland.
Seaworld is veel te groot om te combineren met elk ander park. Je komt daar al tijd te kort.
Het probleem van Kennedy Space Center is dat de tours maar tot een bepaalde tijd rijden. En naast de tour kun je nog rondkijken in het Space Center zelf. Als je daar vroeg bent dan kun je ook redelijk op tijd klaar zijn. En dan kun je daarna nog lekker naar een Mall gaan ofzo. De site van KSC heeft tegenwoordig een hele mooie planner: http://kennedyspacecenterplanner.com/ . Je kunt kiezen voor een hele dag of voor een 'Light Speed Visit' (halve dag). Je kunt ook aangeven wat de leeftijd is van het gezelschap.
Bespreek eerst eens met je kinderen of Kennedy Space Center ze überhaupt aanspreekt.
Wij zijn er vorig jaar geweest met 2 tienermeiden en ze vonden er totaal niks aan.
Voor mij was het al de 4e keer dat ik er kwam en ik vond het nog steeds indrukwekkend. Maar ja, ik ben dan ook van een leeftijd die is opgegroeid met de Apollo raketten en de eerste maanlanding. Ik kan me zelfs nog herinneren dat we op de lagere school toen met de hele klas voor de tv zaten om die maanlanding te zien.
De huidige jeugd weet eigenlijk alleen maar van de space shuttles en dat zijn dan toch, in hun ogen, eigenlijk maar gewone vliegtuigen.
Gatorland vonden we allemaal heel erg leuk!
Animal Kingdom is misschien ook heel leuk voor jullie gezin!
Mijn kinderen zijn jongens, dus (bijna) alles met wielen en een stuur is leuk.:lol:
Maar ik ga inderdaad eens even kijken of ik ergens veel plaatjes of een filmpje kan laten zien. Misschien vinden ze het inderdaad niet echt leuk.
Ik heb ook op de planner gekeken, ziet er goed uit. Bedankt!
Is er iemand die wel eens bij MonsterJam geweest is in America? Op de site staat dat ze in feb naar Florida komen.Vinden de jongens helemaal geweldig.
Bedankt alvast.
Voor plaatjes... Dit zijn onze foto's van die dag:
http://jalbum.net/browse/user/album/490939/
Bedankt voor de " plaatjes", ziet er wel erg leuk uit. Weer even stof om over na te denken.
Hoi allemaal, wat ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden.
Ik ga bijna elk jaar in maart een weekje zon happen op de Canarische Eilanden, hetzij met vrienden, hetzij alleen.
Droom er al jaren van om een keer naar de USA te gaan. Gekeken naar een weekje New York, maar buiten het feit om dat dit gruwelijk duur is in je uppie, is het daar natuurlijk ook gewoon koud in maart.
Toen kwam ik op Florida, ben al een tijdje op zoek, en wil nu naar Orlando.
Perfect denk ik om mee te beginnen in de USA.
Wil boeken via Arke, want kan daar ook incl transfers boeken.
Reis alleen, en vind het dan fijn als alles geregeld is.
Heb deze topic door zitten spitten, en heb al een hoop goede tips gevonden.
De 2 hotels waar ik tussen twijfel, Double Tree by Hilton en International Palms resort, zitten gelukkig allebei aan International Drive.
Ik wil 9 dagen gaan, 2 of 3 keer naar een pretpark (meer hoeft niet, ben niet zo'n pretparkmens) en verder shop till you drop, en zonnen aan het zwembad.
Er gaan vanaf beide hotels shuttlebusjes naar de parken, maar wat ik me afvraag: kan je hiermee ook naar de Shopping Malls ? Ik wil geen auto huren, durf dat niet echt in het buitenland (ben in NL al niet zo'n held op de weg) maar wil wel overal een beetje kunnen komen.
Of gaat er ook een "gewone" bus ? Taxi is evt. ook een optie, mits de prijzen redelijk zijn.
Bedankt alvast voor de reactie !
In een ander topic is al geopperd om toch maar een auto te nemen, en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Je wordt veel flexibeler, en het rijden is er inderdaad een stuk relaxter dan hier. Maar die keus is aan jezelf.
De shopping malls, en met name twee van de belangrijkste outlet malls, kun je van je hotel aan I-Drive makkelijk bereiken met de I-Ride. Zelfs Seaworld is één van de stops.
Kijk hier maar eens: http://www.iridetrolley.com/maps.asp
Gewoon openbaar vervoer is er ook, maar neemt vaak veel reistijd in beslag.
Taxi zijn er uiteraard ook, en vaak goedkoper dan bij ons.
Kijk zelf maar eens; http://www.taxifarefinder.com/main.php?city=Orlando
Dank je wel Gerrit, ben nog steeds aan het twijfelen inderdaad. Aan de ene kant trekt de vrijheid van een auto me wel, aan de andere kant red ik me denk ik ook wel met OV en taxi's. Heb niet echt het plan om deze 1e keer echt rond te gaan rijden, maar wil voornamelijk wat parken en malls bezoeken.
Maar goed, heb nog ruim 5 maanden om erover na te denken ;)
Bedankt voor de linkjes, sla ze even op in mijn favorieten, en ga het even goed uitpluizen.