Re: Drukte en temperaturen in Maart
Wij gaan elk jaar in Maart en hebben alles gehad van nachtvorst tot zoals afgelopen jaar elke dag 25 tot 30 graden. Ik kijk wel op het lange termijn weerbericht als ik de koffers pak. Maar als het erg koud wordt koop ik daar wel wat. Heb ik meteen weer een goede reden om te shoppen.;) Wij gaan op 5 Maart en dan is de Daytona Bikeweek al begonnen. En daar is het wel heel erg druk maar ook heel leuk.
Bikeweek (4 t/m 13 maart) in Daytona is dan wel druk, ja. Maar goed, dat is dan in Daytona.
Ik moet rond die tijd richting St. Augustine. Even zien of ik heel Daytona dan kan vermijden, al moet ik toch voor Daytona de I-95 op en ik weet niet of dat heel druk daar is met verkeer naar Daytona toe... ben bang van wel. Ik ben een motorrijder, maar dat soort motoren spreekt mij totaal niet aan. Er lopen wel mooie vrouwen rond, maar die motoren zijn dan weer zo jammer. ;)
Het zijn niet alleen Harley's wat je daar ziet, er rijdt van alles. En net voor Daytona de I95 noord dan kom je nog langs de grootste Harley boer ter wereld en daar is het ook druk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
JKG
Bikeweek (4 t/m 13 maart) in Daytona is dan wel druk, ja. Maar goed, dat is dan in Daytona.
Ik moet rond die tijd richting St. Augustine. Even zien of ik heel Daytona dan kan vermijden, al moet ik toch voor Daytona de I-95 op en ik weet niet of dat heel druk daar is met verkeer naar Daytona toe... ben bang van wel. Ik ben een motorrijder, maar dat soort motoren spreekt mij totaal niet aan. Er lopen wel mooie vrouwen rond, maar die motoren zijn dan weer zo jammer. ;)
Ik zou zelfs het knooppunt I4-US92-I95 mijden want dat ligt gigantisch op de schop en kan behoorlijk vertraging geven, zeker met Bike Week. Alternatief is bij DeLand SR44 naar US17 noord en dan SR40 naar I95, al brengt die je dan net weer voor het knooppunt met de US1, Ormond Beach waar de grote Harley dealer e.a. zit, en het bij de afslag op de I95 ook druk kan zijn. Je kunt ook US17 noord vervolgen en dan via CR207 direct naar St. Augustine. Schiet wel niet zo snel op als via I95, maar je mijdt wel de eventuele drukte en het is daar erg leuk rijden.
Re: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?
Dank voor je gedetailleerde tip, Gerrit! Wist niet dat het daar op de schop lag, dus dan gaan we inderdaad die route of iets wat er op lijkt pakken, zodat we Daytona in z'n geheel ontwijken.
Ik wil best een keertje naar Bikeweek of Biketober, maar we hebben nu wat muzieksteden die we moeten bezoeken. ;)
@Fleurida; Wat ik op video's zie, zijn meestal customs en choppers etc. Hoeveel naked en supersports, supermotards etc rijden er rond (of staan geparkeerd)? Ik ben meer van het Japanse. Goedkoop en betrouwbaar. :)
Die laatste vraag kan ik ook wel beantwoorden; duizenden ;) En alle grote Japanse (maar ook Italiaanse) merken hebben megagrote stands, veelal bij het circuit (net naast de I95 :o) waar je de nieuwste modellen en snufjes kunt bewonderen en berijden.
De meest gespotte Jap is de Hayabusa, meestal extreem gecustomized (spuitwerk, lange achterbrug) en erg populair bij de jeugd, hispanics en afro-americans.
En de hedendaagse US custom is minimaal net zo betrouwbaar als een Jap, die draaien op iets andere techniek als de ouwetjes uit de 60's, 70's en 80's, maar ook daarvan rijden er nog duizenden rond, in tegenstelling tot de Oosterse fietsen, dus hoewel niet altijd betrouwbaar, wel erg duurzaam :cool:.
Goedkoop zijn de US motoren alleen nog niet echt. ;)
Zero misschien uitgezonderd. Maar dat is vloeken in de kerk, want elektrisch kunnen denk ik de meeste customrijders niet waarderen, hoewel dat ook nog best geinig is (al mis je absoluut het geluid).
Ik ga wel een keertje die kant op, of een keer in oktober. Hayabusa's helemaal uitgebouwd en gespoten zie je hier ook nog wel eens, maar vast niet zoveel als daar.