Gelukkig, zijn er nog andere waarden in het leven en ben ik blij dat wij onze vakantie in Florida kunnen doorbrengen tijdens de koude winters in Europa.
Groetjes uit een zonnig Zuid-Frankrijk van een Nederbelg.
Afdrukvoorbeeld
Gelukkig, zijn er nog andere waarden in het leven en ben ik blij dat wij onze vakantie in Florida kunnen doorbrengen tijdens de koude winters in Europa.
Groetjes uit een zonnig Zuid-Frankrijk van een Nederbelg.
Precies; de spijker op zijn kop, Michael. Ik zou er nog aan toe willen voegen dat het juist één van de functies van het forum is om elkaar opmerkzaam te maken op de cultuurverschillen tussen land van herkomst en bestemming. Zo zal een Alamomedewerker ''van nature'' met je willen onderhandelen over extra's. Reizigers die daar niet op voorbereid zijn, en de verkooptechniek niet kennen, voelen zich soms bedreigd of miskocht. Aan de reacties op dit forum kan je zien dat er een tijd was waarin dit dikwijls voorkwam maar dat dit steeds minder voorkomt.
Een ander belangrijk verschil is dat je je in de VS als consument bij geschillen anders kunt, mag en moet opstellen dan in Nederland. Hebben wij hier de gewoonte om achteraf te klagen, liefst nog bij instanties en organisaties die achteraf voor ''ons'' opkomen, kan je daar inderdaad beter direct zelf de koe bij de horens vatten en melden dat je niet helemaal tevreden bent. De medewerkers daar zijn er veel beter op voorbereid om naar ontevreden klanten te luisteren. Ze voelen zich niet persoonlijk aangesproken, maar wel persoonlijk verantwoordelijk voor de oplossing. Zij weten dat veel ontevreden klanten niet klagen, maar gewoon naar een andere aanbieder gaan. Geen klanten; geen baan; geen inkomsten. Dan wil je wel naar een klant luisteren......
Mijn reaktie is gebaseerd op de vermelding: teruggaan met de SMOES de remmen werken niet lekker: om een andere wagen mee te krijgen.
De Amerikaanse cultuur is mij zeker bekend met zijn voordelen en nadelen.
Groetjes Henke.
IK denk dat je voorzichtig moet zijn met het bedenken van smoesjes. Die zullen ze in alle soorten en maten wel van mijlen afstand doorzien. Je kunt echter legitieme redenen hebben om een voorkeur te hebben voor een ander type binnen de door jou gekozen en betaalde categorie. Ik heb het zelf een keer gehad dat een auto van binnen te smerig was om te gebruiken; officieel mag je geloof ik om een vlekje op de bekleding een auto niet weigeren, maar als alles plakkerig is (en dan wil ik niet eens weten waarván dat is...), dan nemen ze dat serieus en kijken ze naar een andere optie. Ook had ik eens een auto die niet afgetankt was (nog maar half vol); ook dan geven ze liever een andere auto mee.
Fijn om te lezen waar je toch op moet letten de kleine dingetjes bij het huren van een auto waar je toch wel wat van mag zeggen.
Er wordt veel gesproken over huurauto's, de prijs, het type, upgrade maar welke gebreken worden er geconstateerd en waar extra op te letten tijdens in gebruikname.
Zelf hebben wij in het verleden slechte banden bijna geen miles gereden, zonder olie en vol krassen meegemaakt.
Graag Uw reaktie.
Groetjes Henke.
Behoudens het bekende olielampje (2x) en een lekke band (500m van verhuurstation) hebben wij de laatste 30 auto's (give or take a few) eigenlijk nooit problemen meegemaakt :-)
In het verleden nog wel eens een auto met wat gebruikerssporen meegehad (volgens mij moesten ze toen "langer mee") maar geen echte slopers.
Wel altijd even de echte deuken gemeld, en nog nooit problemen ondervonden, achteraf.
Ik heb ook al verschillende dingen meegemaakt maar nooit problemen ondervonden, o.a. lekke band, achterraam ruitenwisser die niet het raam maar de klep schoon maakte, auto met zeer slechte uitlijning van de wielen en een auto die hobbelde i.p.v. gewoon reed over de weg.
In alle gevallen gewoon terug naar Alamo gegaan en een andere auto meegenomen, zelfs 1x tot tweemaal achter elkaar terug met een auto die niet in orde was.
Verder zoek ik wel een goed uitziende auto uit of wacht gewoon even op de volgende serie die binnen komt voor een mooie nette auto.
wij hadden het olielampje branden vorige keer en zonder problemen een andere auto gekregen
Ik heb een keer of kromme schijven voor gehad of een stuurinrichting die een goeie klap had gemaakt door bijv. ergens hard op te rijden (tegen een stoep hard aan ofzo). Merkte ik pas na 3 dagen op toen ik de snelweg op ging want het gebeurde pas boven de 55mph dat het stuur hard begon te trillen. Dat was met een Dodge Avenger (midsize, terwijl ik economy had geboekt). Uiteindelijk weggereden met een fantastisch mooie auto, een Dodge Charger (fullsize). Dit vind ik naast de Ford Mustang GT coupe toch wel de mooiste bak die er daar rond rijd.
Verder heeft een auto altijd wel krasjes, maar gewoon aankruizen op het formulier en ze doen daar toch niet moeilijk over.