Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?
Ta2 Gerrit,
al heel erg bedankt..
We hebben nog even voordat we gaan (iets minder dan 4 weken) dus daar hebben we nog wat tijd voor.
Het is ook niet zo, dat we geen of weinig tijd hebben, dat als we daar zijn, om de adressen in te voeren.. Maar ik begrijp van vele al dat het makkelijker is om dat thuis te doen. En natuurlijk leuker..;)
Net een week terug uit Florida. Tomtom meegenomen, werkte perfect, ook oplaarbaar in de huurauto. In Nederland de kaart van West Europa verwijderd (naar de computer gekopieerd natuurlijk) en de kaart van Florida erop gezet, helemaal TOP! Als ik dit kan dan kan iedereen dit, succes
Ja dat had ik dus ook gelezen op het forum. Wat is nu het gekke. In Florida was het systeem binnen 1 a 2 minuten parraat. Ik had het apparaat wel eerst 1x aangezet thuis om te checkken of de kaart erop zat. Terug in NL doet het appaaraat er wel heel lang over om de satellieten weer te vinden. Blijkbaar goede ontvangst gehad in Florida!
Wat van zeer grote invloed kan zijn is of je een warmte werende folie in de voorruit hebt. Hebben we nl. in NL wel en ik ben er niet zeker van dat onze RAV daar er ook een had. In het geval van zo'n voorruit: even raampje open en apparaat buiten houden of appaaraat opstarten voor je in stapt (je staat toch lang te wachten bij Alamo dus voordat je een auto hebt is Tom al klaar!)
Dit is inherent aan de werking van het navigatiesysteem. De chip in je TomTom moet weten waar alle satellieten zich bevinden. Als dit eenmaal bepaald is worden deze posities opgeslagen. Maar als je je systeem naar de andere kant van de wereld brengt dan kloppen die opgeslagen posities niet meer (de data is maar geldig voor een bepaald gedeelte van de horizon en voor een beperkt aantal uren).
Hetzelfde heb je als je je systeem een paar dagen niet gebruikt hebt - dan duurt het ook langer om een fix te krijgen.