Volgens mij zijn jullie gedowngrade :?
Dit is absoluut geen mid-size-suv...
Afdrukvoorbeeld
Oké volgens de Dollar site passen er 7 personen in een MiniVan auto en 5 koffers.
Maar zijn er ook Floridagangers die daar ervaring mee hebben hoeveel koffers er in deze auto te proppen zijn?
We gaan vanuit Miami naar Orlando rijden en uiteraard willen wij Shop Until We Drop gaan doen in de Outlets.
Volgens mij geeft Ta2 Gerrit het toch prima aan: bij 6 man een paar koffers meer want dan kan je de 7e zitplaats benutten. De Dodge en de Chrysler zijn uitgerust met het stow 'n go systeem. Je laat dan bijvoorbeeld 1 stoel op de tweede rij inklappen. Of het comfortabel is, is een ander punt......er moeten dan wel drie man op het bankje van de derde zitrij zitten. Mijn idee? Ga met zo leeg mogelijke koffers op reis. Wil je toch meer bagage? Huur dan een grotere auto.
Ben ik eens benieuwd wat volgens jou dan de specificaties van de verhuurbranche voor een midsize suv zijn. WIkipedia zegt hier bijvoorbeeld ondermeer over:Geen misverstand: Ik gun mezelf en mijn fellowflorummers natuurlijk de beste, grootste, mooiste en glimmendste bak die er te krijgen is. Toen ik zelf in de lege garage van Alamo stond te hopen op een RAV4 of Equinox en de Kia's binnengereden werden, twijfelde ik geen moment meer en nam ik de aangeboden Town & Country.Citaat:
Een Sports Utility Vehicle (SUV) is een auto met een hoog laadvermogen en de capaciteit om passagiers te vervoeren, zoals een stationwagon).Tal van merken verhogen bestaande auto's, of lanceren auto's met een SUV-look. De auto's zijn vaak verhoogde bestaande stationwagens met een extra grote bumperpartij.
Maar of PZomerdijk, die een Equinox klasse auto heeft gehuurd, werkelijk gedowngrade is ( je bedoelt waarschijnlijk: bij de beer is gedaan) waag ik te betwijfelen. Op de site Edmunds.com waar toonaangevende recenties worden geschreven, wordt de Rondo vergeleken met een kleine minivan en dan komt 'ie d'r helemaal niet slecht uit. Neem daarbij in aanmerking wat de specificatie van de Equinoxklasse volgens usareisen.de aangeeft (Empfehlung: max. 3 Erwachsene und 1 Kind) dan lijkt mij jouw opmerking niet juist en ook niet terecht. Sommigen gebruiken dit forum als naslagwerk en dan is het wel prettig als de informatie ook werkelijk klopt. Of wij het nu leuk vinden of niet, de Kia Rondo valt mijns inziens dus gewoon in de klasse die is gehuurd.
Citaat:
What is the Kia Rondo? Kia likes to call the Rondo a crossover utility vehicle, which is the trendy catchphrase these days. The only problem is that the Rondo looks more like a small minivan. In Europe and Asia, this type of vehicle -- known as "space wagon MPV" -- is quite popular. In fact, the Rondo has been sold in those markets (as the Kia Carens) for years.
But whatever label you prefer to put on the Kia Rondo, it's still a vehicle with a good amount of functionality and flexibility for its size and price. The four-door Rondo can carry up to seven passengers. It's nimble and filled with clever storage space. If you're in the market for a compact crossover or something smaller than a minivan, the Rondo is worth a careful comparison. It might seem plain and anonymous, yet the Kia Rondo is the right-size version of the car-based crossover sport-utility.
Tja, dat ben ik wel met teleton eens. Ook bijv. de Jeep Liberty is een midsize SUV, en die is een stuk kleinerr dan de andere aangeboden wagens in die klasse.
Soms is het een kwestie van nemen wat er staat, maar je kunt dan altijd de vogende dag teruggaan naar het verhuurstation met de smoes dat bijv. de remmen niet lekker werken, en dan een andere auto meenemen.
Tja.... ik heb de Kia Rondo/Carens vergeleken met een Amerikaanse RAV4 en vond de Rondo toen wel veel kleiner ogen. Ook vond ik 't achterin veel kleiner (maar dat vind ik ook aan de RAV4 in NL een groot plus punt de beenruimte achterin).
Waar je huurt een Equinox, dat is de klas Mid Size SUV en een Rondo wordt op Wikipedia beschreven als een Compact MPV.
Tja ik weet het niet...
Als je naar je mening een te kleine auto krijgt toegewezen kun je altijd stevig klagen ter plaatse, grote kans dat ze dan gewoon tegen je zeggen "OK, take that one instead" en je met een crossover of een standard suv de weg op gaat.
Volgens van Kooten en de Bie is communicatie: "zo dicht mogelijk langs elkaar heen l*ll*n". Verder vonden zij ook het woord "verdommunicatie" uit voor mensen die het wel kunnen, maar niet willen begrijpen.
Waar het volgens mij om gaat is dat je stelt dat PZomerdijk is gedowngrade. Of een auto kleiner oogt, minder beenruimte heeft dan de ander of minder bagageruimte biedt, is misschien wel waar en ook jammer, maar het doet niet ter zake. Ook het merk en het type maken niet uit. Zelfs de naam die de verhuurder aan het type geeft, is slechts een indicatie. (Q e.g. Equinox). Or Similar is het toverwoord. Kernpunt is dat de auto tenminste voldoet aan de beloofde specificaties (bijvoorbeeld motortype, airco, cruisecontrol) en/of ruimte (bijvoorbeeld aantal legale zitplaatsen en beschikbare ruimte voor koffers).
Er is dus pas sprake van downgrading als je een auto meekrijgt die op één of meerdere punten negatief afwijkt van wat je op basis van de (ik geeft het toe, soms vage) specificaties zou mogen verwachten. Maar wanneer ik in het topic "welke auto kreeg jij mee" kijk, moet het eerste forumlid dat gedowngrade is, zich volgens mij nog melden.
Klachten worden, zoals Michael ook al aangeeft, inderdaad zeer serieus genomen. Je hoeft eigenlijk alleen maar te zeggen dat je niet tevreden bent en er wordt, zonder te mopperen, zuchten of kritisch naar je te kijken, naar een oplossing gezocht. In de regel wordt je daar niet slechter van \\:D/\\:D/. Voorwaarde is uiteraard wel dat je eerlijk, zakelijk en beleefd bent tegen medewerkers. (Bijvoorbeeld: Sorry, ik heb eigenlijk helemaal geen zin om drie weken in een Kia te rijden, heeft u misschien een alternatief?) Ik eet mijn hoed op als er dan niet voor een oplossing wordt gezorgd. Daarom vind ik het niet terecht wanneer er op dit forum geschreven wordt dat Alamo zou downgraden.
Een klacht, niet terecht, inzake de wagen om een andere wagen mee te krijgen gaat mij te ver en ik vind dit geen goed voorbeeld, laten wij toch eens tevreden zijn.
Zijn wij nu alleen maar bezig met gratis upgrades?
Iets om over na te denken.
Groetjes Henke.
Het gaat er in mijn voorbeeld m.i. over dat je een klacht hebt, maar gewoon niet krijgt wat je verwacht hebt. En dan zijn er in een ander werelddeel andere "regels" (of hoe je dat ook noemt) om ervoor te zorgen dat je meer tevreden kunt zijn. Het gaat daar nu eenmaal een beetje anders dan in NL/BE, kwestie van je aanpassen aan de gebruiken daar.
Een klacht wordt niet gezien als een klacht, maar als een mogelijkheid om je nog beter te helpen zodat je de volgende keer weer hun klant wordt.
Da's een ander uitgangspunt dan we hier meestal tegenkomen. Helaas (=mijn mening)