Re: Boete tolweg dollar rent a car
Troost je, ik denk dat er nagenoeg niemand is die zijn kenteken controleert met de papieren die hij/zij krijgt.
Ik heb ook van Dollar een keer een boete gehad vanwege een tolpoortje maar ik kon aantonen dat ik een tol kastje heb en dat ik de auto netjes had aangemeld bij Sunpass en de boete werd meteen ingetrokken. Ik moest hiervoor wel contact opnemen met Sunpass om dit te regelen omdat die alles terug konden zien en kreeg daarna keurig een bericht van Dollar dat de boete ingetrokken werd.
Heb je ook je bonnetje van het inleveren van de auto nog? Staat daar misschien wel het juiste kenteken op?
In het uiterste geval zou je je creditcard maatschappij kunnen vragen voor terug boeking.
Dat bonnetje heb ik nog wel , maar daar kan ik de nummerplaat niet op terug vinden. Dollar heeft inmiddels al allemaal scans gekregen van al mijn bonnetjes maar verwijzen dus door naar ATS. Mogen maar eens contact zoeken.
Is er niets te doen met de CC maatschappij?
Dat kan denk ik wel, maar bij de boete zat meteen een dreiging dat als ik niet zou betalen ik in de toekomst misschien geen huurauto meer zou kunnen huren omdat ik de boete niet had betaald. Dat wil ik natuurlijk ook weer niet riskeren aangezien ik elk jaar 1 of 2 keer naar Orlando ga.
Dat risico zou ik ook niet nemen dan. Hoe oneerlijk ook, zou ik misschien gewoon die boete betalen. Of je moet er "zin" in hebben om er veel tijd aan te besteden met de eventuele belkosten.
Nu zijn er wel meer bedrijven als Dollar. Alleen is Dollar onderdeel van Hertz en hoort daar verder ook nog Thrifty bij. Dus dat dreigement zou betekenen dat je huurmogelijkheden sterk beperkt worden als je niet zou betalen. Wel een beetje een gemeen dreigement.
Via Skype kun je overigens gratis bellen met USA 800, 866, 877 en 888 nummers. Dus het hoeft je alleen tijd te kosten..
Ik kan mij voorstellen dat je dit wilt rechtzetten, maar zelf zou ik mij afvragen of al die energie die ik er in zou moeten steken, die 48 dollar waard is. Het kost je alleen maar heel veel irritatie en stress (slecht voor je gezondheid ;D ). Het gaat om een bedrag dat te overzien is, zou het om honderden dollars gaan dan zou het een ander verhaal zijn.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je geen actie moet ondernemen hoor, dit is gewoon mijn bescheiden mening.
Het betreft hier oplichting. Ik heb er geen ander woord voor. Vorig jaar heb ik tweemaal precies hetzelfde gehad. Op plekken waar ik nooit geweest was en op tijdstippen laat op de avond dat wij in onze villa met de kinderen waren geweest. Het betreffen geen schokkende bedragen dus veelal laten mensen het los en blijft het bedrag bij de persoon die het toegeeigend heeft.
Ik heb met mijn creditcardbedrijf contact opgenomen. Het bedrag werd niet terug gestort. Het verhaal was dat een cc-maatschappij een afspraak heeft met autoverhuurbedrijven dat dit niet mogelijk maakt. Principieel als ik ben ben ik blijven bellen en emails versturen naar de cc-maatschappij waarna ze snel klaar met mij waren en bij grote uitzondering alsnog het bedrag terug hebben gestort. Elke keer mijn telefoontjes beantwoorden en emails terugsturen kost als bedrijf gewoon meer dan het bedrag terugstorten.
Klagen op de Facebook pagina wil ook wel helpen, kijk maar naar de blunder van National van vorig jaar. Via mail en telefoon kwamen we nergens maar als je klaagt op Facebook( net als half Europa volgens mij:rolleyes: ) lukt het wel. Daar houden bedrijven niet zo van.
Even een update. Inmiddels via de mail contact gezocht met de ATS. Net een mailtje terug gekregen dat de zaak in behandeling is genomen en dat ik de uitslag van het onderzoek binnen 10 werkdagen krijg. Dollar rent a car trekt zijn handen er van af met de mededeling dat ik toch echt bij de ATS moet zijn een zinnetje dat ze hopen dat ik volgende keer weer een auto bij hun huur. Ik dacht het niet! Ik hou jullie op de hoogte