Re: Wegen veranderingen / TomTom
Ik had in mei 2009 een oudere Florida map versie van TomTom bij me (op me PDA).
Op zich weinig problemen gehad, hij stuurde me 1 keer verkeerd bij een knooppunt in de buurt van Fort LAuderdale, maar gelukkig was ik zo slim om ook op de borden te letten. MAar ach, als je een keertje verkeerd rijdt is er vaak snel genoeg weer een afritje of zijstraat om te keren! :) Zo kom je nog eens ergens!
Ik heb de nieuwe kaart van het weekend besteld voor m'n Tom910.
Ik wacht nu af hoe het verder gaat. Ik krijg een mailtje van Tomtom en kan 'm dan installeren.
Dank je jullie wel voor de tips.
TomTom kennend zullen er, als ze een aanbieding hebben, binnenkort wel nieuwe kaarten komen. Hebben ze al meer gedaan.
Zou me niets verwonderen als de gegevens van deze kaarten uit +- 2007 stammen.
Zeker voor die prijs, ik betaalde in december nog €39,90 . in het zuiden bij de key`s is er veel opengebroken .
Nee niet over nadenken je kan haast niet zonder
Gr
Gemiddeld komt er elke 3 maanden een nieuwe kaart uit. Als ik me niet vergis is de volgende op 1 augustus te verwachten.
Re: Ervaring Igo 8 navigatiesoftware in USA?
Terug uit Florida... I go 8 werkte perfect!!!! even wachten eerste keer op satellieten, daarna perfect!!!
Helaas weer terug in het koude,kleine, chagerijnige Nederland....iemand werk voor me in Usa?? ;)
Dat koud valt nu toch wel mee? :-s
hahaaha..komt idd nu een beetje in de buurt....morgen zal wel beter in de buurt komen ;)
Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?
Ik heb enige tijd geleden alweer dit topic doorgenomen.
Nu heb ik toch een vraag, maar weet niet meer op welke pagina, het antwoord zou kunnen staan...:oops:
Wij lenen van mijn moeder een Tomtom (europe xl 31). Nu heb ik zojuist een kaart voor Florida (usa southeast) gekocht. Ja, legaal natuurlijk !
Morgenavond gaan we naar haar toe, ook ivm de navigatie. (Maar vooral om lekker te gaan eten..:D )
Wat we dus niet gevonden krijgen; Past de usa kaart op de huidige europa kaart erbij, of kunnen we dat op een losse SD kaart zetten ?
Dan kan ik nl morgen meteen op het werk een kaart kopen en alles afhandelen. Hoe groot moet die kaart trouwens zijn?
Alvast bedankt !
oja, misschien wel een hele domme vraag... Zij heeft tot onze vakantie natuurlijk de TT in gebruik. Kunnen wij de kaart (als het dus een losse is..)wel bijvoorbeeld in de laptop zetten en dan de adressen alvast invoeren ?
Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?
Het ligt er maar net aan wat voor SD kaart het is, natuurlijk.
Normaal zijn het 1GB kaarten, en de West-Europakaart neemt 882MB in beslag.
Volgens opgave va TomTom is de US southeast 260MB, dus dat gaat niet passen, helaas.
Maar je hebt dus genoeg aan een 1GB SD kaart om je download op weg te schrijven.
Of de TomTom software inmiddels zo ver is dat je op de PC je adressen al in kunt voeren, weet ik eigenlijk niet. Wij doen dat op de TT zelf. Europa kaart eruit, US er in, adressen invoeren, en dan weer terug wisselen.
Dus als je moeder hem even kan missen, ben je al klaar.
Er is ook een programma waar je hele routes kunt plannen en dan rechtstreeks in de TT kunt invoeren. Ben de (korte naam, iets als Skype, dacht ik) naam even kwijt en hij staat op de PC in de studio, en daar kom ik vandaag echt niet ;-)
Misschien dat iemand anders het zo weet.