Ik ben nog even verder gaan zoeken maar er blijkt toch echt wel zo nu en dan gecontroleerd te worden. Dus toch maar opzoek naar 2 nieuwe koffers :evil::evil:
Afdrukvoorbeeld
Ik ben nog even verder gaan zoeken maar er blijkt toch echt wel zo nu en dan gecontroleerd te worden. Dus toch maar opzoek naar 2 nieuwe koffers :evil::evil:
Echt ? Ik heb de discussie wel eens gelezen, maar heb nog nooit gehoord dat er echt een probleem werd gemaakt van de omvang (wel gewicht natuurlijk). Ik heb ook nog nooit iemand zien opmeten, eerlijk gezegd. En ik zit toch wel geregeld in het vliegtuig (maar nooit Martinair, moet ik toegeven) :-k
Er zijn volgens mij meer koffers te koop die niet aan die maten voldoen dan wel...
Ik zou er ook geen nieuwe koffer voor aanschaffen. Zolang je maar onder het maximale gewicht blijft hebben ze geen reden om te gaan meten.
Waar je dit soort problemen veel vaker tegenkomt is bij Low Budget vluchten als RyanAir. Daar reis je meestal met handbagage en daar moet je trolley in een bakje passen bij het inchecken anders heb je pech
http://1.bp.blogspot.com/_BnOP43Mv_P...+Bag+Check.jpg
Maar bij ruimbagage heb ik er nog nooit van gehoord dat ze er moeilijk over deden. Het wordt natuurlijk wat anders als je met een koffer met hele rare verhoudingen komt aanzetten.
Ik vind het ook een heel vreemd verhaal, anders wacht ik nog wel even af met nieuwe kopen tot er meer duidelijkheid over is. Er worden inderdaad zoveel koffers van deze maat en nog groter verkocht. Het zijn gewone Samsonite Aeris 78cm koffers volgens mij zelfs het meest verkochte model,...Laten jullie het even weten als blijkt dat het toch zo is dat er boetes worden gegeven?
Misschien kan je Martinair bellen om te vragen hoe het zit... En vertellen welke maat je heb, als het binnen de 23 kilo blijft dan kunnen ze echt niet gaan mopperen denk ik.
Ik heb ook al gebeld met Martinair maar daar werd ik niet veel wijzer van, ja ik kon een boete krijgen maar misschien ook wel niet,..tja daar kan ik niet zoveel mee. Ik moet morgen weer bellen om de stoelen voor de terugreis te regelen en vraag het dan nog wel een keer maar ben bang dat het weer hetzelfde antwoord zal zijn. Dit staat op de martinair site
Voorbeeld: U vliegt naar Orlando en wilt het volgende meenemen:
1 stuk bagage van 23kg = Gratis
1 extra stuk bagage van 24kg en met een afmeting van 160cm = € 55 (voor extra stuk bagage) + € 100 (voor overgewicht) + € 300 (voor afmeting die groter is dan gratis toegestaan) Total:€ 455
Wat is er zo vreemd aan dan?
Koffers worden niet alleen voor luchtreizen naar de VS gemaakt, laat staan voor Martinair.
Bijv. voor Azie kunnen heel andere criteria gelden zelfs bij dezelfde luchtv.mijen.
Daarnaast bestaan er ook nog zoiets als trein, auto en cruise reizen.
Knaapje
De dame/heer aan de balie kan jou moeilijk gaan zeggen dat die regels er wel staan maar dat ze nooit nageleefd worden. Het hangt er dus volledig vanaf wat voor een Pietje Precies je achter de balie hebt staan.
Dus, JA, ze mogen je er een boete voor geven want je voldoet niet aan de regels.
Maar, NEE, dat gebeurd in de praktijk bijna nooit.
en weet iemand over het meenemen van TWEE koffers zoals op mijn ticket/boeking staat ? moet ik dan die 55 euro betalen of niet ?