hoi renee,
ik lees net op jou berichtje dat jij een villa van een particulier huurt.
ik durf dat is niet zo aan bij welke particulier huur jij dan de villa.
je heb gelijk dat je dan kan zien waar je zit en hoe de villa eruit ziet.
groetjes nel
Afdrukvoorbeeld
hoi renee,
ik lees net op jou berichtje dat jij een villa van een particulier huurt.
ik durf dat is niet zo aan bij welke particulier huur jij dan de villa.
je heb gelijk dat je dan kan zien waar je zit en hoe de villa eruit ziet.
groetjes nel
Hoi Nel,
Wij hebben gehuurd via www.holidaylettings.co.uk geloof ik. Daarna de persoonlijke website van de eigenaar bekeken en zagen daarop dat de bezetting van zijn villa goed was. Dat is ook wel een prettig teken.
Onze villa voldoet in elk geval op papier en foto's aan alles wat wij zoeken. We hebben in elk geval alle toegangscodes al ontvangen en de routebeschrijving, maar natuurlijk wisten we al precies waar onze villa ligt.
Groetjes, Renée
Vaak verloopt de afhandeling gewoon via dezelfde agenten. Wij huurden onze villa dit jaar via AV maar die was ook gewoon rechtstreeks via de eigenaar te boeken. In Amerika handelt dezelfde agent het dus af. Iemand moet immers toezien op schoonmaak etc.
Belangrijkste nadeel van direct boeken SGR, ANVR etc staan buitenspel
Belangrijkste voordeel : je boekt exact de locatie van voorkeur via de grote verhuurders is het bij mijn weten meestal cq altijd "op indeling"
Hoi Renee,
:roll: jij zou toch die villa huren op Sandy Ridge ??? Aviana ligt daar vlakbij en is ook Hwy 192 en Disney in 15 min te bereiken. ( Via Old Lake Wilson Road )
Sinds kort ben ik ook actief op een engels forum en daar worden ook veel villa's aangeboden. ( de forumleden mogen daar blijkbaar reclame maken voor hun eigen villa )
Groetjes,
Pieter
hoi renee,
bedank ik ga op die site kijken, nou heb ik ook gekeken op orlando tips
en zag ook van een particulier site orlandocirle .com maar ik durf het
eigenlijk niet zo aan. Weet jij ook wat van deze site of iemand anders.
ik ben 61 jaar dus wat voorzichtige met alles renee.
Maar ik ga kijken en je hoort het wel van mij want wij gaan pas volgend jaar. Maar met oktober moet je dan al boeken heb ik gehoord.
groetjes nel
Het belangrijkste is dat je vliegtickets hebt voor de periode die je wilt
dus die wel bijtijds boeken, villa's zijn er genoeg beschikbaar dus die kun
je wel wat later boeken.
Het enige "probleem" wat je dan nog zou kunnen hebben is dat je een
leuke villa ziet waarvan de beschikbare periode niet matcht met de data
van je heen- en terugreis #-o
Groetjes,
Pieter & Petra
Hoi Pieter,
Nee, we hebben nu eerst de villa op Aviana gehuurd. Voor de volgende trip is Sandy Ridge een optie, wij plannen graag ver vooruit.
Ben je actief op het forum van www.orlandovillas.com of misschien www.thedibb.co.uk daar zit ik ook regelmatig op.
Groetjes, RenéeToch hebben wij eerst de villa gehuurd, 22 maanden van te voren. Later hebben we nog wat nachten erbij geboekt en weer later zagen we dat vliegen op zaterdag goedkoper was dan zondag en hebben we een optie genomen op nog een nacht. Dat is meestal geen probleem. Natuurlijk hebben we ook de vlucht 11 maanden van te voren geboekt en toen de exacte data, die overigens wel al klopten, nog eens aan de eigenaar doorgegeven.
Maar er zijn nog genoeg villa's te huur voor februari als wij gaan. Dus keuze zat. Alleen, als je echt bepaalde voorwaarden (o.a. budget) stelt dan wordt de spoeling dunner. Hoe minder voorwaarden je stelt hoe meer villa's er beschikbaar zijn.
Ik ken de site van Orlando Circle wel meer ook niet.
Wij geven momenteel de voorkeur aan boeken via Engelse eigenaren omdat de pond zo laag staat.
We vinden het trouwens heerlijk om al die villa's te bekijken hoor.
Groetjes, Renée
hoi Fresco,
ik heb tot nu toe 10 keer een villa gehuurd in diverse wijken bij het Disney gebied, en ik heb nog nooit overlast gehad van buren. Alleen gezellige poolgeluiden, geen gebral of ander raar gedoe. Gelukkig maar, want ik hou daar ook niet van. De wijken zijn zeer rustig, precies zoals het hoort :D
Voor echte privacy raad ik je aan om te kijken naar een villa met een schutting aan de achterkant en eventueel ook aan de zijkanten. Je kunt er gewoon naar vragen bij de reisagent. Ze gaan zonder meer voor je op zoek, en het zou mij zeer verbazen als ze daar niet in zouden slagen. Zo'n villa met schutting is echt een genot.
Veel succes, en alvast veel plezier daar!
Wij hebben afgelopen zomer een villa geboekt bij AE, vaker Florida bezocht en dan altijd bij Hotelplan geboekt met prima acc. Mede door dit forum besloten we dit jaar een luxury villa te boeken en zaten op Hillcrest Drive, nou dat viel erg tegen! (zie onderwerp 'erv Hillcrest Drive')
Zaterdagavond laat op het park aangekomen lagen de vuilniszakken aangevreten langs de weg (worden 's maandags opgehaald), vanaf ons terras keken we op een villa met een zwembad dat de kleur had van een moeras en hadden ook zicht op luidruchtige vaste bewoners die met hun hele inboedel tot in de nacht voor hun garage zitten. 's Avonds kwamen ze nog even intimiderend langs ons terras rijden op een quad over dat smalle strookje gras tss de villa's.
Door het onprettige en onveilige gevoel op dit park en de staat waarin de villa verkeerde (vies met tal van gebreken) wilden we hier geen 21 nachten verblijven. We hebben dit de volgende ochtend meteen gemeld bij AE die nogal bot reageerde. Bij Hotelbeds deden ze in eerste instantie ook moeilijk, maar toen we voorstelden dat we evt bij wilden betalen, konden we na 2 nachten naar Aviana.....een verademing! Een mooi afgesloten park met vrij uitzicht vanaf ons terras.
Wij vonden dat de eerste villa absoluut niet voldeed aan de beschrijving op de site van AE en ook niet als je de reisverslagen op dit forum leest. Hebben dit ook gemeld aan AE, maar die reageerde wederom bot. Misschien een prima organisatie als alles goed gaat, maar bij een klacht word je daar absoluut niet serieus genomen.
Zou nu alleen nog bij een (andere) organisatie boeken omdat ze bij SGR zijn aangesloten, de rest moet je toch zelf regelen.
Nu kun je bij AE een park kiezen en kun je dus hier navragen of dit park rustig en/of prettig is. Wij konden dat toen nog niet en dat was dus een groot nadeel.
Veel succes!!
Diana
Onze ervaring is ook dat ze een klacht niet serieus nemen.
Onze villa voor 10 personen was niet voorzien van voldoende kookmateriaal (we hebben zelf bijgekocht) om te koken voor 7 personen. Na onze "opmerking" hierover was hun antwoord "In Orlando gaat iedereen uit eten". Wat een bull. Je huurt een villa zodat je ook kunt koken als je dat wilt.