Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?
BELANGRIJK!!!! (we vertrekken maandag)
ik heb de tomtom kaarten gedownload (alleen niet via de tomtom site)
die heb ik op een kaartje gezet...
probleem is dat hij hem nu niet pakt :(
verder heb ik alles geupgraded wat nodig is...
hij leest het kaartje wel, maar kan geen kaarten vinden
wie kan mij/ons helpen??????????
Waar heb je de kaarten dan wel gedownload? Indien het antwoord is 'via een illegale download site' dan gaan we je niet helpen.
njit, bedankt voor je antwoord....
en ik snap dat jullie niet helpen als het via de illegale weg is...
ik heb hem van een vriend gekregen, die wist dat ik een tomtom kaartje wilde...
maar zal het even aan hem vragen, of hij er illegaal aan is gekomen
zo ja, dan mijn excuses voor de vraag, want ik wil zelf ook op een legale manier eraan gekomen zijn (Y)
De TomTom kaarten gebruiken een activatiecode. Deze is gekoppeld aan het apparaat-id van je TomTom.
Daarom herkent je apparaat de kaarten niet. Het kan dus best zijn dat je vriend hem gewoon legaal heeft aangeschaft.
De enige manier om legaal TomTom kaarten te downloaden is via de TomTom site.
Wegen veranderingen / TomTom
Hoi,
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen.
Weet iemand of er veel vernieuwd/veranderd is betreft de wegen in Florida?
Ik heb namelijk m'n TomTom voor het laatst in 2007 gebruikt en zit te twijfelen of ik deze zou gaan updaten. De kaart voor Florida is nu in de aanbieding (eur 25,--) bij TomTom. Of gewoon dat geld gebruiken in Florida.
Groetjes,
Astrid
Re: wegen veranderingen / TomTom
Ik zou (vooral voor 25 euro) die nieuwe kaart meenemen.
Als je hem voor het laatst in 2007 gebruikt hebt zal je tomtom waarschijnlijk geen "mapshare" hebben waarmee je updates van andere gebruikers kunt krijgen.
Ik woonde eind 2007 in Davenport, Park Poshner was toen in aanbouw (het eerste gedeelte) ik stond er versteld van wat ze de laatste paar jaar uit de grond gestampt hebben hier (ik ben 8 Juni hier weer naar toegekomen).
Tevens zijn er nogal wat nieuwe subdivisies. Als je toevallig een huis hebt in 1 van die subdivisies kon het dus wel eens moeilijk worden met je oude kaart (de subdivisie waar ik woon staat pas sinds kort op de TOMTOM kaarten)
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je gaat doen, the magic kingdom staat nog steeds op dezelfde plek, en voor zover ik weet Universal ook dus als dat de dingen zijn die je gaat doen zal je kaart wel goed genoeg zijn.
In Orlando zitten we in Quality Inn op de I-drive.
Maar we gaan een half rondje Florida doen.
Miami - Naples - Ft. Myers - St. Peterburg en Orlando.
Maar bij de plaatsen die we aan doen gaan we vaak zomaar een stuk rijden en dan willen we toch wel weer met de tomtom terug naar het hotel.
En dan dat je niet steeds hebt dat TOM opnieuw moet gaan berekenen, omdat er nieuwe wegen of opbrekingen zijn.
Vandaar.
Ik heb de kaart ook besteld, het is tenslotte maar 25 euro, wat maakt dat nog uit op een reissom van ..... En je bent verzekerd van de meest actuele kaart. Er kan natuurlijk altijd nog een straatje openliggen. Ik zou er in ieder geval niet over twijfelen.
Natuurlijk moet je die vraag hier stellen, het gaat immers over Florida, als ik zo vrij mag zijn. :razz:
Geloof het of niet, ik heb vanmiddag ook zitten kijken, heb zelf een TomTom 910 en het ding is ook van 2007. Ga morgen op de zaak het ding upgraden, had me creditcart niet bij me, anders had ik het direct gedaan.
Wij gaan zondag a.s. voor vier weken naar FL (Fort Laurendale) een gaan zó'n beetje zeker het zuiden van de staat doorkruizen, dus vandaar...........
We zijn twee keer eerder in Florida geweest en het lijkt me bijzonder makkelijk, in het verleden met zo'n kaart is toch ook niet alles.
Dus gewoon doen, aan die € 24,50 zal het ook niet liggen.......
Neem wat goedkope boodschappen mee terug en je hebt deze centen weer dubbel en dwars terugverdient, de dollar is vandaag weer wat goedkoper geworden.
($ 1,43) =D>
Re: Wegen veranderingen / TomTom
Ook rond het vliegveld van Orlando (MCO) is hard gewerkt aan verbetering en verandering van de wegen. Tom meldde dat ik rechts aan moest houden, maar dat was dus een nieuw aangelegde afrit.
Ook ik zeg: aanschaffen voor dat miniprijsje!!