Hallo Teleton,
Wij hadden ook wat probleempje bij Alamo. Op welk contract bedoel je. Dat van Alamo wat je meekrijgt als je de auto gaat halen of het contract van USA reisen.de.
groetjes,
Marijke8
Afdrukvoorbeeld
Hallo Teleton,
Wij hadden ook wat probleempje bij Alamo. Op welk contract bedoel je. Dat van Alamo wat je meekrijgt als je de auto gaat halen of het contract van USA reisen.de.
groetjes,
Marijke8
Er is maar één huurcontract, dat krijg je ter plekke van Alamo. Zij hanteren altijd de categorieen zoals die in de branche worden gehanteerd, zoals IFAR etc op het huurcontract. In de volksmond gebruiken we andere aanduidingen, zoals economy, midsize etc.
Van usareisen krijg je een voucher waarop staat voor welk type auto je hebt betaald en onder welke condities. Hierop vind je het type auto dat je hebt gehuurd. Deze typering is niet altijd gelijk aan die van Alamo.
In het verleden was de EQ bijvoorbeeld een aparte typevermelding van usareisen die stond voor de Equinox klasse. Op je huurcontract van Alamo stond dan dat je een IFAR had gehuurd. En de IFAR is een midsize SUV.
Inmiddels bestaat de EQ klasse niet meer bij usareisen in de midsizeklasse. De 'goedkope' categorie heet bij hen nu JL; Jeep Liberty. De midsize categorie noemt usareisen IW. Aangekomen in Orlando of Miami, kies je een auto uit de categorie 'midsize suv'. Op je huurcontract staat IFAR.
Lekker handig allemaal, dit zorgt voor veel verwarring. Daarom adviseer ik (van wc eend...:wink:) om op je huurcontract te kijken als je wilt weten wat er nu precies is gehuurd en wat je hebt meegekregen.
De stennis die Lynda heeft gemaakt, is alleen terecht als er op haar contract staat: Rented SFAR. De Toyota RAV4 is een IFAR; een midsize SUV, de categorie waar ze volgens mij voor heeft betaald.
Maar, klantvriendelijk als de amerikanen zijn, geven ze je gewoon een grotere auto mee, als je aangeeft dat niet tevreden bent. Ze vermelden wel op je huurcontract Driven SFAR, als je een Jeep Cherokee meekrijgt. Vergeet nooit dat je op deze service geen recht hebt, het lukt dus niet altijd.
Voorbeeld voucher usareisen:O, ja....Wat hebben we dus geleerd? Huur geen IW, en bespaar 5 euro per dag. Er is ter plekke geen verschil tussen een JL en IW categorie.Citaat:
Typ/Type: EQ Equinox 4türig 4WD o.ä. AUT AC
incl. Unlimited Mileage
Free Tank of Petrol
CDW, EP, Theft Protection
Taxes, Surcharges, Airport Fees
All Additional Drivers Fees
Je hebt helemaal gelijk over die besparing van 5 euro tussen JL en IW het waren allemaal dezelfde auto,'s waar we uit konden kiezen. We hebben voor van de zomer weer een minivan voor z,n vieren. Mijn zwager rijdt graag in een grote auto en ik heb nu ook voor het eerst gereden wat gemakkelijk en relaxed het auto rijden in Florida. Ik ga voor de winter mij verdiepen in de Engelse verhuurmaatschappij.
Teleton ik heb een vraagje aangezien jij er nogal veel vanaf wet als ik het zo lees.
Als ik het bovenstaande lees bestaan er dus 3 klasse voor SUV's, van klein naar groot;
1. Midsize suv (IFAR)
2. Standard suv (SFAR)
3. Fullsize suv (FFAR)
Ik had vorig jaar een IFAR gehuurd maar heb volgens het contract een SRAR gereden. Wat voor een klasse is dat dan als ik vragen mag?
Auto type was trouwens een Jeep Loredo!
Ik had in 2009 bij Alamo een IFAR gehuurd (Equinox via USAreisen) en heb een SRAR gekregen (Standard Recreational volgens contract) en het was een 7-persoons Ford Explorer 2WD. Zie voor foto's elders op dit forum.
Knaapje
Dan heb je goed geboerd; meer gekregen dan je mocht verwachten.
Ik weet zo 1,2,3 niet meer waar de afkortingen voor staan, ergens op dit forum zwerft er ook nog een vertaalslag, maar ik kan hem even niet vinden. Volgens mij komt' ie van Corrus.
De SRAR kent modellen als de Tahoe en de Toyota Highlander en de Jeep Laredo kennelijk. Fijne kar, zeker voor de prijs van een midsize!
@calypso
Indeling gaat bij de meeste verhuurders volgens ACCRIS.
En uiteraard biedt Wikileakspedia hierbij uitkomst: http://en.wikipedia.org/wiki/ACRISS_...ification_Code
Daar kun je gemakkelijk alle codes ontcijferen.
Wij willen met de magical express naar ons disney hotel en de dag erna de auto gaan afhalen maar hoe geraken we aan het disney dolphin resort bij alamo?
Ook willen onze auto afleveren bij het disney dolphin resort maar hoe geraak je dan terug in je hotel brengen ze je terug of niet ?
En kan je dan ook kiezen of is dat hier niet het geval ?
Er rijden Disney-bussen tussen alle resorts en volgens mij heeft Alamo bij Disney geen 'choice-line' zoals op Orlando-Airport
Groetjes,
Pieter & Petra