Leeg inleveren betekent ook echt leeg inleveren. Dus rijd je auto met de laatste druppel benzine bij Alamo binnen. Als de tank benzine er niet bij zit dan krijg je een rekening voor het weer aftanken. Maar nu dus niet...
Afdrukvoorbeeld
Bij het ontvangen van de tickets staat er bij de reservatie van Alamo: "Chevrolet Trailblazer or similar".
Kan dus ook weer alle kanten uit....8-[
Wordt dus afwachten blijkbaar.[-o<
Da's normaal. Je huurt een klasse, geen merk of type auto.
Hallo,
indien je om 17u20 naar huis vliegt, wanneer zou je dan ongeveer de huurwagen moeten afleveren (Alamo - aan de luchthaven) zodat je nog op tijd bent voor je vlucht? ik heb 13u30 gezet geschreven bij het boeken...
Zou ´m zelf rond 14u-14.30u dan inleveren, met de shuttle naar het vliegveld (ik weet niet waar je vandaan vertrekt naar NL, maar bij Miami heb je shuttlebusjes) en dan heb je genoeg tijd om in te checken en richting de gate te gaan om daar nog eens een tijdje te wachten. Zou gewoon minimaal 2 uur van te voren toch echt wel op het vliegveld zelf willen zijn.
Altijd voor het uur dat je hem hebt opgehaald,dus heb je hen bv om 10uur gehaald dan voor 10uur terug brengen anders kan het je een dag extra huur kosten.
oh tof om te weten!
We huren de auto in orlando om 20u,dus als ik dan bij vertrek rond 14u de auto drop,is dat geen probleem?
Had namelijk op het formulier van usareisen.de vermeld dat ik de auto om 13u30 terug zou brengen. Maar achteraf bekeken is dit wellicht wat te vroeg...
Dan moet ie dus om 19u terug zijn... maar dat lijkt me geen probleem.
Ik heb me nooit bezig gehouden met die uren. Ik huur een auto van een datum tot een datum en lever 'm in voor ik vertrek, het reisbureau zorgt er maar voor dat het allemaal goed verloopt en ik neem aan dat usareisen dat ook heeft gedaan.
Ik kom net terug uit Miami en heb mijn wagen ingeleverd bij Hertz airport. Eea heeft 50 minuten in beslag genomen. En afhankelijk of je kan inchecken qua via Internet qua stoelkeuze anders gewoon 3 uur van te voren aanwezig zijn.
Ik zou hier niet altijd vanuit gaan. Heb toevallig zelf geboekt en twee uur later inleveren scheelde mij geld omdat dan net het iets goedkopere weektarief geld. Ik weet dit vanuit mijn werk hier in NL dus altijd even goed narekenen wat het effekt is van uurtje vroeger of later.
Succes, gr.Ann
Ton, 50 minuten? Dat is echt lang. Ik neem aan dat Hertz ook op een industrieterreintje zit bij Miami Airport, net als de rest van de verhuurders? Bij Dollar was het aan komen rijden, ze lopen een rondje om de auto, bekijken mile-stand en je krijgt een bonnetje. Ik denk dat het nog geen 2 minuten werk was... was het druk dat het 50 minuten duurde?
Bij Alamo in Miami roepen ze op de heenweg al om dat je twee en half uur voor je vlucht vertrekt de auto moet inleveren en dat dit voldoende tijd geeft om in te checken. Wij hadden daar ook tijd genoeg. Carla
JKG,
Het was inderdaad erg druk , iedereen moest administratief eea afhandelen en natuurlijk sta je dan in de verkeerde rij. Veder is Hertz een perfect organisatie en ook de mogelijkheid om overal je wagen te droppen voor niets. Bij pech staat 15 min later AAA bij je auto om eea te verhelpen. Maar inderdaad ik denk dat dit veel sneller moet kunnen maar mijn raad is toch kom op ijd, er kan altijd wat tegen zitten !
usareisen.de is zeker één van de goedkoopste en qua service zijn ze allemaal wel goed.
In een Minivan kan zeker een 2-ling kinderwagen en 2 koffers. Dan kunnen er zelfs nog personen bij in.
Ook de SUV's kunnen deze spullen wel bergen. inclusief nog wat personen en een chauffeur.
Hai allemaal!
Ga ook binnenkort naar Florida, echt een straf! ;-) Maar heb een vraagje, het is duidelijk nu dat ik m'n auto bij usareisen.de moet huren en dat de Equinox een goede keuze qua auto is. Maar hoe zit het met een navigatie systeem? Ga met een vriendin die NIET kan kaartlezen maar heb gehoord dat Florida niet moeilijk is qua wegennet.
Zie allemaal updates ook op de site staan voor die navigatiesystemen maar heb er echt geen kaas van gegeten.. :-P Is dat makkelijk te doen of anders een kaart kopen voor een geleende Tom Tom?!
Natuurlijk kan ik altijd een navigatie erbij huren, is dat dan handiger om dat gelijk bij de reservering te doen of op de locatie zelf?
Kan iemand me iets wijzer maken wat nu een goede (en als 't kan goedkope ;-) ) keuze is?
Thanks!!
Over het wel of niet huren van een navigatiesysteem zijn de meningen verdeeld. Maar persoonlijk zou ik er wel 1 meenemen als de kaartlezende partij niet kaart kan lezen. Scheelt namelijk een hoop stress en ruzie (ik ben zelf de partij die niet kaart kan lezen - heb een enorm slecht richtingsgevoel. Een blinde postduif zou het nog beter kunnen - dus ik spreek uit ervaring).
Je betaalt ter plaatse $10 per dag. Als je hem hier (of in Duitsland) koopt betaal je hetzelfde in euro's. Voor die 12 dagen betaal je dus ca $120 (ca 81 euro).
Je zou ook ter plaatse een TomTom kunnen kopen (of een Garmin oid), die kosten rond de $150 (ex tax). Maar ja, moet je wel eerst naar de winkel rijden/navigeren. En ik weet ook niet zeker of die in het Nederlands kunnen navigeren.
Van de TomTom die je in de US koopt weet ik zeker dat je die ook hier in Nederland kunt gebruiken met de Nederlandse taal erop. Enig probleem is dat je de kaart erbij zult moeten kopen want die staat er niet op.
Heb vorig jaar mijn vriendin in Atlanta ook een TomTom gekocht en daar stonden gewoon alle talen op dus gebruiken kun je hem zekers. kwestie van de taal te wisselen dus.
Ok dan. Dus nu alleen nog twijfel tussen daar kopen of gewoon maar huren. :-s
Weet iemand hoe duur die kaarten zijn? Of zit die van Florida er gelijk bij als ik hem daar koop? Neem aan van wel toch? Dan moet ik alleen hier dan een kaart weer voor de EU of zoiets kopen zeker?
Hoi,
Ik heb een paar maanden geleden op/via E-Bay een USA-kaartje gekocht voor mijn GARMIN.
Ondanks dat ik invoerrechten moest betalen, was ik nog steeds de helft goedkoper uit dan bij aanschaf gewoon in Nederland. ( prijs incl invoerrechten was 77 euro, kaartje kost in NL 159 euro... )
Dus als ik jou was, zou ik nog ff 'shoppen' !!
Groetjes,
Pieter
Alweer :-); bij de Walmart, Tomtom One met USA kaart voor rond de $140 ex. tax
http://www.walmart.com/browse/GPS-Navigation/TomTom/_/N-73llZ1z0h7ro?catNavId=538883&ic=48_0&path=0%3A3944 &ref=125875.331257+500500.4293901716
Wij werden meegenomen door het busje van Hertz...
De chauffeur zag ons staan wachten en vroeg ons waar we moesten zijn (nadat de andere twee koppels waren ingestapt) en bracht ons tot bij Alamo (5 Usd fooi gegeven)
Hebben vandaag de auto ingeleverd en konden een dag bij betalen en hadden geen poot om op te staan.
Gezien het hele verhaal en de toestand die wij op het vliegveld hadden bij Alamo (aansmeer praktijken, wat op het forum al bekend is huren wij de volgende keer een auto weer bij Avis).
Groetjes uit Miami (zonnig met soms een wolk)
Susie One
Ook dit staat duidelijk op je huurcontract vermeld. Meestal heb je een marge van 29 minuten vanaf je huurtijd. Ze moeten ergens de grens trekken ook.
@Suzie One: ook bij Avis moet je bijbetalen als je te laat bent. Jezelf de volgende keer gewoon iets beter voorbereiden. Als je op het vliegveld huurt kun je er meestal dag-en-nacht terecht. Op andere verhuurlocaties ben je aan bepaalde tijden gebonden. Deze zijn gewoon online te vinden.
Citaat:
Late Charges
Most Avis rentals are based on a 24-hour day. A car rented at 10AM for a one-day rental is due back at 10AM the next day. There is a 29-minute grace period. If the car is returned within the 29-minute grace period there will not be any additional hourly rate. Beyond the 29-minute period, an hourly rate will apply until it equals the rate for an additional day. Charges for optional services such as LDW, etc. are charged as full days after the 29-minute grace period. If a vehicle is returned beyond the parameter associated with a specific rate code the rental may revert to a higher applicable rate.
Citaat:
Late Charges / Overtime
Late Charges are also known as 'Overstay Fees'.
Alamo calculates rates based on a 24-hour period.
The rental rate will be calculated based on the return time agreed upon when picking up the vehicle. If the vehicle is kept longer than originally planned, a daily overstay fee may be added to each rental day. This late charge is in addition to any extra daily/weekly rates. The rental agreement will specify if a late charge will apply and will specify if rates are subject to retroactively change.
Daily/weekly rates may also retroactively increase from the start of the rental if the vehicle is kept beyond the agreed return date and time.
A grace period of 30 minutes applies to rentals within the U.S. Within the European Union, there is a 59-minute grace period, thereafter a further full day's rental will be charged.
Ik heb onlangs via een bekende Duitse organisatie een Alamocar gereserveerd voor komende oktober.
Bij de bevestigingsmail zat een voorbeeld contract, weliswaar in het Duits, en een invulformulier om zelf vast al je persoonlijke gegevens, rijbewijsnummer, verblijfplaats enz, in te vullen dan kan je het aan de balie overhandigen. Op dit formulier staat al in het Duits en Engels voorgedrukt:
I won't accept any upgrades or car-class-changes if this results in any additional charges to me. If the car I reserved (see voucher) is unavailable for any reason, I expect to be provided with a higher class car at no additional charge.
en
I don't want to purchase the optional Roadside Service Plan.
Bovendien zit er een komplete uitleg over het roadplan bij.
Uiteraard kan je deze tekst doorhalen als je het wel wilt afsluiten.
Meedenken met de klant en service.. of niet?
Knaapje
Bij een ander bedrijf kreeg ik ook iets dergelijks mee bij mijn Voucher. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Citaat:
Wees alert op extra's & upgrades
Helaas komt het nog al eens voor dat ijverige medewerkers van autoverhuurbedrijven ter plaatse u allerlei verzekeringen en extra's proberen
te verkopen. Een aangeboden upgrade is zelden gratis en indien men aangeeft dat de door u gereserveerde auto niet beschikbaar is, dan dient de verhuurder u een grotere auto zonder meerkosten aan te bieden.
Met name de afkoop eigen risico (in het Engels: Excess Damage Waiver of franchise) proberen ze u zeer actief te verkopen. U heeft vooraf bij xxxxx Cars de NoRisk garantie afgesloten waarmee tegen alle mogelijke schades bent verzekerd (zie ook de No Risk voorwaarden bijgesloten).U heeft dus géén extra verzekeringen nodig!
De medewerker van het verhuurbedrijf zal een huurovereenkomst opmaken. Vriendelijk verzoeken wij u alert te zijn bij het ondertekenen van deze huurovereenkomst. Zorg ervoor dat u weet waar u voor tekent.
Mmmm misschien heel zwart/wit, maar als men op dat moment geen op voorraad heeft (dus zoals jij omschrijft moet wachten op een auto), kan men dan niet vragen voor een gratis upgrade? Kan naar mijn mening natuurlijk niet zo zijn dat men straks zegt dat de auto uit je klasse over 30 min binnen komt en of je even 30 min wilt wachten.....
Op zich erg goed dat ze dit meesturen, USA Reisen doet dat ook. Maar ga er niet van uit dat als je dit aan de balie laat lezen dat men zich daar dan ook aan houdt. Het is meer een reminder voor jezelf dat je niets extra's moet tekenen als je dat niet wilt. Mijn ervaring is dat ze nauwelijks naar je voucher of andere papieren kijken. Juist omdat de auto al is gereserveerd valt er voor het verhuurstation alleen maar iets te verdienen als ze je extra's verkopen. Dus altijd goed lezen voor je tekent en de eventuele factuur goed checken.
We hebben al een upgrade gehad vanaf de equanox klasse (want die hebben ze zowiezo niet) naar volgens mij een midsize suv. In die klasse hadden ze er geen een op voorraad. Maar wij vonden 10 min wachten geen probleem en zijn dus tevreden op stap gegaan met de rav4.
Wij hebben dezelfde ervaring gehad met Alamo. Wij kwamen op 31 aug aan en ook bij ons was alles zo geregeld. We moesten alleen ong 10 min wachten op een auto in onze gratis upgrade klasse. Verder super service.
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties (zie bericht 12-9-2008).
De touroperator is toch aan de gang gegaan en wij hebben inmiddels het hele bedrag teruggestort gekregen. Van het reisbureau hoorden we dat er veel van dergelijke klachten zijn binnengekomen. Dus nogmaals een waarschuwing voor iedereen: lees het hele contract voordat je het tekent en vraag om een fotokopie van het getekende contract.
Wat ik me ook afvraag is het feit dat een auto huren via een Amerikaans reisbureau ok is? We hebben nu een suv gehuurd voor 339 dollar tax incl. en wel betaald met de cred kaart zodat er ook miles gespaard worden
Het ligt er aan hoe lang je deze SUV hebt en of alle verzekeringen er bij zitten.
Veelal zijn de prijzen op de US sites zonder verzekeringen omdat US inwoners die vaak niet nodig hebben en al via hun eigen autoverzekering gedekt zijn.
Bij usareisen kost een SUV tussen de 158 (midsize) en 271 (fullsize, standard size 241) euro (x 1.27 voor de dollarprijs) per week inclusief alle mogelijke verzekeringen.
Hoi,
Ik weet niet of Alamo de goedkoopste is, maar ik weet uit ervaring dat hij wel erg goed is. Wij nemen altijd een intermediate 2 deurs (is vaak een Pontiac) met de duurste optie (alle verzekeringen+extra chauffeur e.d. --> is volgens mij een gold pakket). Wij hebben 1 x schade aan de auto gekregen en dat was absoluut geen probleem. Geen geneuzel bij zo'n kantoor of iets dergelijks. Gewoon melden en op het vliegtuig naar huis. Hebben daar ook nooit meer wat van gehoord.
Vorig jaar via Dollar gehuurd, maar dat leek wel een plastic auto. Dus ..... dit jaar weer met Alamo.
Ik weet niet of je iets met dit antwoord kunt maar kijk maar.
Ravaell
Wij zijn met z'n 4en man, vrouw twee kinderen 9 en 7.
Wij hebben een villa inde omgeving van orlando gehuurt.
Welke (size) auto raden jullie ons aan. We blijven in principe in de omgeving van Orlando.
Chevrolet Equinox van Alamo bij Usareisen.de dit is een kleine suv die iets duurder is als een midsize personenauto
En het mooiste, hij is er bijna nooit, dwz dat je dan een midsize suv meekrijgt voor dezelfde prijs!
het probleem met de taal gaat inderdaad over de schadeafhandeling ik weet niet of dat dan niet via je tussenpersoon gaat zou namelijk wel kunnen. ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en mij lijkt dat wel logisch maar goed.
ae doet inderdaad soms vreemd ik had een offerte van american vacations gehad die was 300 euro lager als van hun vroeg of hij een beter offerte kon maken staat namelijk op de site maar dat ging niet en omdat de autohuur prijs nog niet bekend was kon hij dat niet doen. ik had american vacations gevraagd wat het verschil in autohuur kan zijn met de huidige prijzen en deze van juli 2009 en dat gaat om enkele dollars
het motto wij zijn altijd goedkoper als andere moeten ze maar van de site halen
Ik heb even gekeken op usareisen.de waar veel van jullie de auto huren.
We willen graag (2 volwassen en 2 kids van 5 en 6) een type Equinox of type Midsize SUV huren in de meivakantie. Qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel, superinklusive plus is 232 vs 247 euro (9 dagen). Is de goedkoopste goed te doen met 2 kids? We gaan geen lange afstanden rijden hoor, het is alleen voor vervoer in en om Orlando/Kissimmee. Wij hebben een TomTom maar nog geen Floridakaart. Is het verstandig om navigatie direct mee te nemen in de huur of toch beter gewoon een Tomtom Florida kaart kopen?
Bedankt!
Karen
De wegbewijzering in Orlando is uitermate duidelijk...
Alleen Orlando?? Zeg ik, geen TomTom...
Bij veel winkels liggen boekjes met reclamezooi en kortingsbonnetjes, daar zitten altijd diverse wegenkaartjes in...
(niet op schaal maar zijn verder wel duidelijk) :mrgreen:
De goedkoopste huren! Zelfs in het uitzonderlijke geval dat je een Equinox krijgt, kan je daar met 2V+2K prima mee uit de voeten. In de meeste gevallen krijg je gewoon een midsize SUV; Toyota RAV 4 of zo iets.
Welke site heb je eigenlijk bekeken, vroeg ik mij af. En welke 'papieren' wil je allemaal tekenen? Een auto huren is heel simpel, sommige mensen lukt het zelfs in het Duits en ze besparen er nog geld mee ook!
Je bepaalt thuis het verhuurbedrijf en welke auto en welk pakket je kiest. Het is algemeen bekend dat hier op het Forum wordt aanbevolen om een pakket inclusief alle kosten, tank benzine en extra bestuurders te kiezen. Als je zo te werk gaat, komen er geen kosten bij. De huurovereenkomst (de papieren..) moet je wel goed lezen, maar deze is absoluut niet zo onoverzichtelijk als je stelt. Sommige verhuurders hebben een voorbeeldformulier, zodat je je nog beter kunt voorbereiden.