Tri-Band is het belangrijkste. Hier meer over bellen in het buitenland met KPN Prepaid: http://www.kpn.com/mobiel/prepaid-/b...buitenland.htm
Afdrukvoorbeeld
Tri-Band is het belangrijkste. Hier meer over bellen in het buitenland met KPN Prepaid: http://www.kpn.com/mobiel/prepaid-/b...buitenland.htm
De 6021 is triband, dus technisch kan het. Denk ook eens aan gewoon sms''en naar elkaar. Voor die paar centen kan je de andere mogelijkheden met alle problemen vandien vergeten en indien strikt noodzakelijk bel je even.
Knaapje
Dat is precies wat wij ook willen gaan doen, we hebben 2 triband toestellen dus dat zal geen probleem zijn. Op Ebay.com worden tegen lage prijzen sim-only prepaid kaartjes aangeboden (T-Mobile) en die wil ik daar ook kopen. Omdat wij pas eind april 2008 gaan heb ik deze nog niet aangeschaft. De geldigheid van deze kaartjes is weliswaar onbeperkt, maar vaak moet je binnen 3 maanden weer extra beltegoed bijgekocht hebben.
Je kunt ook lid worden van www.ekit.com je betaald dan een x bedrag en je kunt zeer goedkoop bellen wat van dat tarief afgaat. Ik belde +- 6 min voor 1.66 dollarcent afgelopen juni, van mijn orange kaart ging niks af. Dus erg handig.
Hallo,
Ik zie dat er allemaal apparatuur word meegenomen uit Florida :smile:maar kan je ook een simlock vrij mobieltje daar kopen? Doet die het dan ook wel hier in nederland? Zijn de mobieltjes daar wel voordeliger dan hier? of is dit nu net iets wat je daar niet vandaan haalt??
Groetjes Saskia
Simlockvrij = hier per definitie niet goedkoop, en geen snelle modellen.
En via de lokale internetaanbieders, die wel leuke modelletjes hebben voor weinig, bijna onmogelijk te bestellen.
Ben er net twee dagen mee bezig geweest, met als resultaat nul, dus nu maar via E-bay rechtstreeks naar huis laten sturen; komen we tegelijkertijd aan :-)
En ook dat laatste is bij een US aanbieder een crime.
Ik moet nodig ee US based credicard hebben, maar hoe.... ?
Hallo,
Heeft er al ooit iemand een gsm (mobieltje) gekocht in Florida?
Zijn deze te gebruiken in Nederland/België of lukt dit niet?
Liggen de prijzen ook lager dan bij de meeste spullen die je er koopt?
Groetjes Liesken
Ik heb er een gekocht. Pre paid. Prijs 20 dollar met 20 dollar beltegoed. Het is in Nederland niet te gebruiken maar voor ons ook niet nodig.
Eigenlijk hebben we gewoon onze Nederlandse aansluitingen gebruikt in Amerika en dat is prima bevallen.
Maar kan je dan bellen en sms-en met het toestel in Nederland? En probleemloos de batterij opladen?
Als je een triband toestel hebt wel. We hebben twee providers. Gewoon KPN en een Duits Vodafone abbonement. We konden overal bellen.Er was altijd wel een zenden binnen bereik. Kijk even op je oplader van de telefoon. Daar staat op met hoeveel volt je kunt laden. De meeste mobieltjes zijn tegen woordig 110 tot 220 volt en kunnen probleemloos opgeladen worden. ( wel even een reisstekker kopen :cry:)
Ik moet eerlijk zeggen dat wij belverslaafd zijn en dat hele gedoe met kaartjes kopen of beltegoed aanschaffen ons teveel werk was. We hebben gewoon lekker met onze eigen nummers gebeld en waren voor iedereen uit Nederland bereikbaar. En voor ik nu afgeschoten wordt dat is onze menig. Er zullen best goedkopere alternatieven zijn.
Wat zij de mogelijkheden mbt mobiel bellen in Fla? Heeft het zin mijn gsm mee te nemen? Ben ik dan bereikbaar? Of kan ik beter in Fla een prepaid mobieltje kopen? Wat is de beste (goedkope) manier?
Komende week gaan wij als gezin naar florida .
De volwassenen hebben een mobiele telefoon met abonnement en de jongeren een pre-paid.
Ikvroeg me af of het niet voordeliger is om in Florida twee goedkope pre-paids te kopen om elkaar daar te bereiken dan onze eigen toestellen/sim-kaarten te gebruiken?
Wie heeft ervaring?
Karin
Hoi,
Wie kan mij vertellen hoe je het goedkoopste kunt bellen vanuit Florida. Volgens mij is mobiel niet altijd mogelijk en erg duur. Ik heb op een site gelezen over een telefoonkaart aanschaffen in nederland via cloncon. Je kunt dan voor 12 euro in nederland een kaart aanschaffen waarmee je in Florida voor 2,5 cent per minuut kunt bellen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Monique
Neem je een laptop mee? Dan zou ik bijv. Voipbuster aanraden, gratis bellen naar vaste lijnen in Nederland (en van uit Nederland gratis naar Amerika -ook naar USA mobieltjes- ), moet je alleen wel een redelijke internetverbinding daar hebben. Geen dial-up (telefoonlijn), minimaal kabel of dsl.
Ik bel wel eens naar Amerika naar een vriendin en dat gaat perfect, erg leuk als je gratis lang met elkaar kan praten.. nouja.. gratis... je moet wel eerst een 10tje storten.
Voor telefoonkaarten heb ik geen info voor je, maar vast wel andere forumleden :)
Wij gebruiken heel af- en toe onze mobiel in Florida als we onderweg zijn
Voor telefoneren vanuit de villa gebruiken wij een telefoonkaart van SPRINT, o.a. te koop bij Wal*Mart en PUBLIX, wij hebben altijd die van $ 10 en daar kun je zeker wel 1,5 uur mee bellen volgens mij zelfs nog langer.
Groetjes,
Pieter
Weblog Florida April 2008 : http://penpeintheusa-april2008.blogspot.com/
Gewoon daar een telefoonkaart kopen.
Je hebt ze in verschillende prijzen,volgens mij zelfs al voor 5 dollar.
Werkt heel simpel,en aardig wat belminuten.
Goedkoopste is idd bellen met een telefoonkaart welke voor het vaste net is bedoeld. Elke villa heeft een telefoon waarmee je deze kaarten kunt gebruiken.
Ook vind je overal openbare telefoons, iets dat in nederland al lang is uitgestorven, dus het gebruiken van de kaart zal geen probleem zijn. Overgens is het bellen vanaf een openbare telefoon naar nederland ook spotgoedkoop kwam ik achter op het vliegveld van Philadelphia.
Soms moet je zo'n telefoon eerst aktiveren en hiervoor je cc-nummer opgeven
Telefoonkaarten maken gebruik van een 800#, bij openbare telefoons heb je ook hiervoor een quarter nodig.Citaat:
Ook vind je overal openbare telefoons, iets dat in nederland al lang is uitgestorven, dus het gebruiken van de kaart zal geen probleem zijn
Wij gebruiken www.ekit.com een handige site waarvan je lid wordt en dan bel je zeer goedkoop (6 min met mobiel bellen heeft mij 1.10 dollar gekost) naar Nederland.
We gebruiken deze kaart ook in Europa en het scheelt heel veel geld.
Je word lid en betaald een bedrag waarvan je kan bellen (vanaf 20 dollar, een jaar geldig) met je inlogcode bel je het nummer en zo daana het nummer van degene die je wilt bellen.
Wij vinden het ideaal.
Hallo,
Wij kochten inderdaad altijd een telefoonkaart in een winkeltje vlakbij een Publix (John Young Parkway vlakbij 192), zo'n dollarwinkeltje. Daar zocht zo'n aardig (indiaas?) mannetje altijd de beste telefoonkaart uit. Voor 5 dollar had je dan soms 400 belminuten naar Nederland! Vanuit de villa of waar dan ook waar ze een openbare telefoon hebben (een keertje vanuit Epcot) bel je dan naar een bepaald nummer, geef je code op die je krijgt door te krassen en huppekee. Heeft al zes keer prima gewerkt.
Joontje
Kan iemand mij uitleggen hoe je dan vanaf een openbare telefoon naar nederland moet bellen, mij lukte dat 7 jaar geleden nml. niet.
je moet gebruik maken van de international access code 011 dus naar mij bijv 011-31-455050050
Thnks, wij probeerden 0031 en er werd door de operator steeds gezegd 01 maar dat moet 011 zijn, duidelijk. Ik vertel het nog niet aan de familie, dan kan ik ook nog collect bellen op hun kosten, dat is voor mij het goedkoopst.
Hoi wij hadden in disney een telefoonkaart gekocht van T&T. Na 1 minuut bellen naar een mobiel nummer was deze echter al op!
Ik dacht ach dan bel ik maar via mijn creditcard en dan zie ik thuis wel eat dit kost:cry:
Had ik dit maar nooit gedaan want dit bleek achteraf 20.00 euro PER TELEFOONTJE VAN MAX 4 MINUTEN te zijn.:oops:
En dat keer vier dus ik hoop dat ze in nederland erg blij waren dat ze wat van ons gehoord hebben!!
Daarna belkaarten bij de pubics gekocht en was een stuk goedkoper.
DUS NOOIT MET JE CREDITKAART BELLEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Groeten wendy
En dan hier de ervaring met Cloncom =D> (dus niet Cloncon) :idea: :-o
Wij hebben de $10,-- "Cloncom Connect USA" (groen van kleur) kaart met "minutes never expire" optie genomen van Cloncom.com
Deze kaart heeft ons € 6,74 gekost en je krijgt hem werkelijk niet op. (+/- 600 belminuten vanuit de Kissimmee villa naar een lokaal nummer in Nederland)
Hoe bestellen:
Na bestelling op hun website en betaling met je CC krijg je een e-mail met pincode en instructies.
Hoe gebruiken vanuit je villa:
- Toegangsnummer draaien 1-800-874-9841 of 321-251-4119 (Orlando area)
- Kies 1 voor Engels / 2 voor Spaans
- Toets het nummer wat je wil bellen: 011.31.40.1234567 (voorbeeld is Eindhoven)
Wij hebben er perfect :-P mee kunnen bellen en ik kan het een ieder aanbevelen, oh ja....
we hebben geen aandelen in Cloncom! ;)
Uiteraard is bellen naar een mobiel toestel veel duurder!
Hoi Peejee,
bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad ook op een site over cloncom gelezen en deze kaart werd daarop aangeraden. Fijn te horen dat er iemand goede ervaringen mee heeft. Dan ga ik er ook 1 bestellen. Kun je er ook mee vanuit een hotel bellen? Of gaat het plaatje dan niet op?
Wij zitten nl. een aantal dagen in diverse hotels en daarna 9 dagen in een villa.
Groetjes Monique
Met hetgeen wat ik eerer schreef kun je overal bellen (villa, hotel, mobiel, telefooncel):
Wij gebruiken www.ekit.com een handige site waarvan je lid wordt en dan bel je zeer goedkoop (6 min met mobiel bellen heeft mij 1.10 dollar gekost) naar Nederland.
We gebruiken deze kaart ook in Europa en het scheelt heel veel geld.
Je word lid en betaald een bedrag waarvan je kan bellen (vanaf 20 dollar, een jaar geldig) met je inlogcode bel je het nummer en zo daana het nummer van degene die je wilt bellen.
Wij vinden het ideaal.
Ervaring vanuit een hotel hebben wij niet, maar nadat je het nummer hebt ingetoetst hoor je het aantal belminuten en weet je dus ook of het vanuit een hotel duurder is.
Wellicht zijn er mensen op het Forum die ervaring hebben met bellen vanuit een hotel naar een gratis (1-800) nummer :?:
Kun je met Cloncom ook naar andere landen bellen?
Het viel ons vies tegen dat we helemaal niet naar huis hebben kunnen bellen, niet met mobiel, niet vanuit de villa en niet vanaf telefooncellen (met of zonder operator, ook niet collect). Balen.
Dat kan dus zoiezo met ekit. Ik heb hem gebruikt in Orlando, Londen, Turkije. Zowel vanuit villa, hotel, mobiel. Het werkt perfect.
<full quote eruit gehaald door moderator Michael66, zie quoten>
Ik bedoel vanaf Orlando naar Frankrijk?
Als je op de site van www.cloncom.com kijkt zie je meteen op de start pagina dat je op kunt geven waar van daan en waar naar toe.
Ik zie wel dat ze wekelijks een bedrag afschrijven voor administraite kosten. Tikt 8-[ ook aardig door. Dus niet te vroeg voor je vertrek kopen en je kunt hem beter daar opmaken.
Je kunt met kaart van ekit vanuit Orlando naar overal in de wereld bellen
Ga naar de pagina van Cloncon en zoek daar op bellen vanuit de usa-continental naar the netherlands, klik op search now. Op de volgende pagina aangekomen klik je op view more cards selecteer daar de kaart van usa connect (groene kaart links op de pagina) Je kunt met local access (lokaal) bellen voor 2,5 cent per minuut of met Toll free access (gratis telefoonnummer) bellen voor 2,8 cent per minuut.
Als je de kaart bestelt krijg je je kaartnummer en pincode naar je email gestuurd. (print dit uit en vergeet dit niet mee te nemen)
Als je dan wilt bellen vanuit je hotel bel je met het lokale nummer of met het 1-800 nummer. Je geeft dan je pincode van de kaart door aan de computer en je kunt daarna bellen met Nederland.
Aan het begin van het gesprek krijg je te horen hoeveel minuten je nog over hebt. Heb je de beschikking over een computer met internet dan kun je dit ook via het internet opvragen.We hebben de kaart zelf al uitgeprobeerd en zijn er zeer tevreden mee. Je moet erg lang bellen wil je door je minuten heen zijn in je vakantie. Ook bellen naar een mobiel nummer is een stuk goedkoper als je met de kaart vanaf een gewone telefoon naar een mobiel nummer in Nederland belt in plaats van je eigen mobiel te gebruiken.
Dit is wat ik gevonden heb op die site waar ik over sprak. Heb het nagekeken bij cloncom en er zijn geen wekelijkse kosten waar HenkR het over had. Wel bij andere kaarten zag ik. Ik vond dit op de site www.hitandgo.com/floridatips. Leuke site trouwens met leuke informatie.
Groetjes Monique
Duidelijke site. Maar er zijn wel maintenance fees, dus toch niet te vroeg aanschaffen.
Bij de USA connect niet.
Monique
Dan heb ik niet goed gekeken, maar bij elke kaart die ik zie vanaf USA naar Nederland of welk ander land dan ook zie ik: Maintenance Fee
€ 0.63 weekly
of € 0.13 weekly
of € 0.44 weekly
Je hebt gelijk Monique. Ook ik had niet gezien dat er nog een link naar een 2e pagina was. Excuses. Toch even iets verder kijken dan mijn neus lang is.