-
Re: Vliegen van/naar/via Brussel-Zaventem
Wij vliegen de 26 april om 10:00 uur, dus eigenlijk willen we wel overnachten in Brussels.
Ons idee is om een auto te huren, donderdag 25-04 naar een hotel te rijden, auto in te leveren en dan de volgende ochtend met een shuttlebus naar het vliegveld te gaan.
Wij hebben dit nog niet eerder gedaan, en ben erg benieuwd hoe de ervaringen zijn van mensen die dit wel al eens hebben gedaan.
De auto huren is omdat we wel terugvliegen op AMS, dus dan zouden we de auto weer op moeten gaan halen in BRU. Dat lijkt mij wat onhandig.
Heeft iemand een idee waar precies de Sixt retour zit? En is er makkelijk een verbinding naar bv het Ibis?
Of heeft iemand een veel slimmere oplossing?
-
-
Ik weet niet waar je woont maar misschien is er wel een taxishuttle service naar Zaventem.
Hoe kom je van Amsterdam naar huis?
-
Njit, dank je voor het Sixt adres.
Ebelix, wij wonen in hoofddorp, dus we gaan met een taxi of iemand haalt ons op als we aankomen.
Maar ik zit wel een beetje met dat hotel in mn maag.
vd valk heeft geen Sleep, fly &park voor die avond en alle andere hotel (Ibis, Etappe, Mercure) bieden alleen maar kamer van over de €200.
er schijnt precies die week een beurs te zijn in Brussel.
Ik ben ook gewoon helemaal niet bekend in de buurt van Brussel, weet ook niet wat ver en niet ver is.
ben bijna in staat om er hen te rijden en ter plekke alles al te reserveren voor volgens jaar ahahhah
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
LotRod
.
alle andere hotel (Ibis, Etappe, Mercure) bieden alleen maar kamer van over de €200.
Waar zoek je dan? Zo maar even een poging gewaagd: http://imageshack.us/a/img840/3510/ibis25april.jpg
Uploaded with ImageShack.us
-
Ik heb gekeken op de websites van de aanbieders zelf. En van Ibis brussel Airport zelf een mail ontvangen dat ze de kamer aanbieden voor €286 (2 volw. + 1k) en de een tweede kamer (2x volw.) erbij zou uitkomen op een totaal bedrag van €692.
Nou, dan is het voordeel om vanuit Brussel te vliegen wel redelijk snel weg.
of er zijn mega goede site waar ik moet gaan snuffelen?
-
Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)
Google is je vriend hoor. Ik heb gewoon maar wat aangeklikt: eurobookings.com. Succes!
-
Citaat:
LotRod
Ebelix, wij wonen in hoofddorp, dus we gaan met een taxi of iemand haalt ons op als we aankomen.
Maar ik zit wel een beetje met dat hotel in mn maag.
vd valk heeft geen Sleep, fly &park voor die avond en alle andere hotel (Ibis, Etappe, Mercure) bieden alleen maar kamer van over de €200.
Ik ben ook gewoon helemaal niet bekend in de buurt van Brussel, weet ook niet wat ver en niet ver is.
ben bijna in staat om er hen te rijden en ter plekke alles al te reserveren voor volgens jaar ahahhah
Google Earth is je vriend om te zien hoe ver alles is van de luchthaven. In jullie geval zou ik aanraden om te kijken hoeveel het kost om met een taxi te gaan. Wellicht kan je een leuk prijsje afspreken. Een tweede alternatief is om een auto te huren en daarmee naar Brussel te rijden. Beide opties voor op de ochtend van vertrek naar Brussel te rijden. Niet ideaal maar wellicht wel kosten efficient.
Indien Brussel vol is kan je ook nog kijken of er nog een schapelijk geprijsd hotel te vinden is in Antwerpen of Mechelen. Vanuit die plaatsen zijn er vast wel aanbiedingen om met een taxi naar Zaventem te gaan. Mechelen is zo'n 15 tot 20km van Zaventem en Antwerpen 30 - 35 km.
Succes
-
We hebben een hotel geboekt! Via een supersite! Hotelspecials.nl
We hebben 2 kamers voor €138 samen, incl ontbijt.
-
Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)
En welk hotel is het dan geworden? Campanille toch niet, hoop ik....
-
Hi Teleton,
Nee het is Alliance Hotel Brussels Expo geworden.
Dank jullie wel voor het meedenken en meezoeken.
-
Hm..niet echt een airporthotel....je moet dan met de taxi nog een flink stukje over de grote ring. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermeestraks in april.
-
ik spreek uit ervaring.Op werkdagen voor 06h00 de ring voorbij of je staat in de file.
-
Ik weet het ook. En ze moeten om 7:00 uur op Zaventem zijn, hun vlucht vertrekt om 10:00 uur. Het hotel is dus niet ideaal, de taxichauffeur schuift vast wel geduldig aan op de ring..... Maar misschien valt het mee, daarom ben ik benieuwd naar hun ervaringen.
Voor nieuwe boekers vanuit Brussel zeg ik het nog maar eens: Kijk voor je de vliegtickets boekt altijd eerst goed naar de bijkomende kosten van parkeren en overnachten. Met een beetje pech ben je immers het voordeel van vliegtickets al weer kwijt. Zonder files zijn wij zelf binnen drie kwartier rijden op Zaventem maar wij durven het risico om 's morgens te rijden niet te nemen. Persoonlijk denk ik dat uitwijken naar randgemeentes voor een overnachting ook weinig uithaalt; de E 19 en de beide ringen staan gewoon tussen 6 en 9 uur vast op werkdagen. Wil je stressvrij vertrekken, boek dan zo vroeg mogelijk een airport hotel met shuttlebus.
-
Ik ben ook benieuwd, gaat vast goedkomen. En anders gaan we iets eerder weg uit het hotel.
De taxi hadden wij al opgenomen in de begroting.
Zelfs nu met rit naar het hotel, het hotel, en taxi naar Zaventem zijn wij flink goedkoper p.p. uit dan vliegen vanaf Schiphol.
Als we een airporthotel namen, kwamen wij niet onder de €120 per kamer. Er blijkt dat weekend ook een groete conference in Brussel te zijn.
Dus een hotel iets verder weg en dan een taxi naar Zaventem kwam ruim voordeliger uit. En de file, ja ach, die hebben we hier in de omgeving ook áltijd, dus die zijn we gewend.
En voor mijn gevoel begint de vakantie gewoon al een dag eerder!
-
Wij hebben al diverse malen in vd Valk Brussel overnacht als we vliegen vanaf Zaventem:
euro 99 voor 1 overnachting, incl ontbijt (euro 89 excl ontbijt), incl. parkeren, incl WiFi, incl. shuttlebus naar luchthaven en als je je autosleutels achterlaat, staat je auto gewassen op de parking op je te wachten bij terugkomst!!
De kamers zijn onlangs gerenoveerd en het uitzicht vanuit de kamer is super en het ontbijt heerlijk.
Onze vakantie begint als we daar aankomen en volgens mij is dit goedkoper dan 2/3 weken parkeren op de luchthaven!!
-
Wij hebben in april ook bij van der valk geslapen . We betaalde ook 99 euro voor twee met ontbijt en de tijd onderweg was 10 min en we moesten op de ring maar
En klein stukje rijden geen last van files gehad
-
@Esther2013;
Wij vertrekken a.s. zaterdag vanaf Brussel met US Airways en hebben inderdaad ook een overnachting bij Van der Valk geboekt. Fijn om te lezen dat het goed bevalt. We komen vrijdagavond aan, omdat ik vrijdag overdag nog moet werken. Gelukkig kunnen we daarna relaxed beginnen aan onze vakantie. Het scheelt ons een heleboel stress dat we de auto overdekt hebben staan, een rustige nacht voor vertrek hebben en maar een klein stukje met een shuttlebus hoeven voordat we er zijn :)
Uitgerust op vakantie ;)
-
Weet zeker dat het je daar bevalt Livia. Heel veel plezier aan de overkant!
-
Citaat:
Esther2013
Weet zeker dat het je daar bevalt Livia. Heel veel plezier aan de overkant!
Dankjewel! :) Jullie fijne feestdagen!
-
-
Wij waren ook van plan vanuit Eindhoven naar Zaventem te rijden voor onze vlucht naar Orlando via Chicago (vertrek 11.00 uur) maar nadat ik bovenstaande berichten had gelezen heb ik toch ook voor v.d.Valk Brussel gekozen en zo'n park&fly geboekt. Was gauw overtuigd. Wel zo relaxed vakantie beginnen denk ik.
-
Groupon deal Brussel hotel + 14 dagen parkeren 69 euro!
Beste leden,
Ik kwam net deze deal tegen:
http://www.groupon.nl/deals/landelij..._0_0_87&a=1646
Een overnachting in een 4* hotel en 14 dagen parkeren van je auto bij het hotel voor maar 69 euro. Handig voor hen die via Brussel naar Florida vliegen. Groupon duurt nog maar zo'n 9 uurtjes..... wel even lezen want het is niet op elke dag geldig en het verblijf moet uiterlijk 1 december geboekt zijn. Bij twijfel even bellen met het hotel.
-
Mocht er nog iemand deze maand via Brussel vliegen en zijn auto daar willen parkeren, tot 30 september is er een actietarief van 39 euro voor een week en 54 euro voor twee weken parkeren op de discount parking bij Zaventem incl. gratis shuttle naar de luchthaven. Zie http://www.interparking.com/brusselsairport/Prices.aspx
-
Bij interparking is nu een aanbieding voor parkeren.
In ons geval 25 dagen parkeren 69 (+gratis shuttle) of 99 (1-2minuten lopen)
http://secure-booking.interparking.c...EntryPage.aspx
-
Re: Vliegen met JetAirFly
Weet iemand waar je goedkoop kan parkeren bij brussel zaventem,of een goedkoop hotel met parkeren erbij
-
Citaat:
mio_natasja
Weet iemand waar je goedkoop kan parkeren bij brussel zaventem,of een goedkoop hotel met parkeren erbij
Wij hebben de laatste keer in het Van der Valk hotel daar geslapen, een park-sleep-fly arrangement, de auto mocht 15 dagen gratis staan en we werden met een shuttle naar de luchthaven gebracht (5 minuten afstand). Er zitten een aantal hotels vlakbij die die soort arrangementen aanbieden maar Van der Valk sprong er voor ons uit omdat ze een overdekte garage hebben.
-
Citaat:
mio_natasja
wij hebben hier bij crowne plaza geboekt voor €94,00 in juni
Parkeren had ook gekund bij
http://www.interparking.be/nl/find-p...word=Zaventem#
voor €69,00 /15 dagen.
Deze mogelijkheid was niet meteen duidelijk maar werd gevonden door het traject "reservation zone" te volgen
nb
De boeking bij crowne is wat wazig( voor Nederlanders)
bij vertrekdatum vul je de datum van incheck in.
bij retourdatum dan de dag van vertrek met het vliegtuig.
Je mag kiezen voor je eigen reisbureau maar als je dat niet doet blijkt dat je er één moet kiezen.
Nergens bij de aanbieding,de boeking of de bevestiging wordt het adres van het hotel vermeld,althans ik heb het niet gezien(internet helpt)
-
Van der valk hotel zit al vol als wij gaan in juni dus ik denk dat het gewoon parkeren word bij discount parking
-
Bij wie heb je je hotel geboekt want ik ik hem niet vinden voor die prijs,
-
Prijs is natuurlijk afhankelijk van de datum(mijn 8/9 juni en nog steeds beschikbaar) maar inderdaad, andere sites geven een veel hogere prijs
Klik op HIER
of
https://www.jetair.be/nl/luchthavenhotels
voor crowne
https://www.jetair.be/nl/hotel/belgi...-airport-87706
-
Re: Parkeren bij Brussel/Zaventem
Let wel op dat de gratis shuttle service bij Crowne Plaza niet op zaterdag en zondag rijdt!
Je betaalt dan €15,- voor een taxirit richting het vliegveld!!
-
Citaat:
Blue_note
Let wel op dat de gratis shuttle service bij Crowne Plaza niet op zaterdag en zondag rijdt!
Je betaalt dan €15,- voor een taxirit richting het vliegveld!!
Oh, da's mooi prut dan!
vd valk heeft dacht ik geen 4p kamers
-
Bedankt voor de tip heb nu geboekt bij crown plaza voor 94 Euro, mooie deal
-
Pfff...... ik dacht dit ook even een overnachting te regelen bij Crowne Plaza voor 21 september. Boeken via de website van Jetair voor 94 euro gaat prima, maar dan...... geen mogelijkheid om aan te geven dat je ook lang wilt parkeren! Vervolgens gebeld met Crowne Plaza. Deze geven op hun eigen site een heeeeel andere prijs voor de kamer dan via Jetair (meer dan 200 euro) en hebben ook aangegeven dat het parkeren nog wel voor 15 dagen kan maar dat voor elke dag extra een bedrag van 28 euro in rekening wordt gebracht! De 15 euro voor een extra week parkeren zou een oude afspraak zijn met Jetair die binnenkort zal vervallen. Dan maar even als de donder met Jetair gebeld. Die verwezen mij naar een reisagent (Arke) in Nederland want dit zou online niet geregeld kunnen worden. Wij gaan namelijk vier weken naar FL dus moeten twee weken parkeren bijboeken en als het kan natuurlijk voor 15 euro per week. Vervolgens gebeld met Arke, die zeer behulpzaam waren maar ook daar kon ik het niet regelen. Noch telefonisch, noch online. Morgen maar naar het Arke reisbureau, daar zou het wel geregeld kunnen worden. Ben benieuwd. Anders wordt het toch de vertrouwde budget pareerplaats bij Zaventem. :confused:
-
Al die hotels die "gratis" parkeren bieden....
vraag voor de gein eens bij zon hotel het tarief zonder parkeren en je schrikt je rot
-
He he, het is gelukt met dank aan het reisbureau van Arke. Hotelkamer bij Crowne Plaza incl. 15 dagen parkeren voor 94 euro en twee weken extra parkeren voor 15 euro per week. Ik ben een blij mens!
-
AirPort Brussels
Wij vertrekken 26/4 van Bru naar Mco. Na de gebeurtenissen van afgelopen dinsdag heb ik toch mijn bedenkingen.
wij vliegen met UA en degene die tot 12/4 vliegen kunnen omboeken naar een ander vliegveld, mits zelfde klasse, zonder bijbetaling. Wij vertrekken dus 14 dagen later. UA is erg coulant en wil ons wel omboeken, maar de goede vluchten zitten natuurlijk al vol. Brussels zal mits, weer open, denk ik wel heel veilig zijn. Maar ik vraag me af hoe het er uit zal zien. Een beetje een luguber gedachte dat wij er staan in de vakantiemodus en dat er enkele weken geleden mensen het leven lieten. Zijn er leden die ook van Brussel vliegen in de komende weken en wat doen jullie?
-
Re: AirPort Brussels
Ik kan mij voorstellen dat je wel met een bepaalde gedachte daar rondloopt als je op vakantie gaat zo kort op de vreselijke gebeurtenissen. Ik dénk dat ikzelf wel gewoon was gaan vliegen vanaf Brussel, de kans dat er nog een aanslag plaatsvindt is hoewel altijd aanwezig toch klein. (Denk aan extra beveiliging, etc.) Maargoed, ik heb makkelijk praten want ik hoef die keuze niet echt te maken.
-
Re: AirPort Brussels
Ik denk eerlijk gezegd ook dat je je nu het minste zorgen hoeft te maken als je via Brussel vliegt, daar zullen wellicht strengere maatregelen worden getroffen dan op bv Schiphol.